Najava VN Francuske: Staza koja zaslužuje drugu priliku

Ovaj trkaći vikend navijači Formule 1 dočekuju s velikom dozom skepticizma. VN Francuske vozi se na “epileptičnoj” stazi Paul Ricard blizu Marseillea. U svojoj srži to je testni kompleks za auto i trkaću industriju, te logika nalaže da izletne zone budu doslovno nastavak asfalta kako bi šteta za klijente bila skoro pa nepostojeća.

No, još početkom prošle godine je svima poznati Eric Boullier, kao direktor ove staze, najavio da će doći do promjena na stazi:

“Cilj je malo skratiti vrijeme kruga, ubrzati ga, a možda i potaknuti timove da voze s manje downforcea. Ali, svakako ćemo stvoriti još jednu veliku priliku za pretjecanje.”

Od ove utrke kreću i promjene vezane uz strože testove za fleksibilnost krila. Unatoč velikoj pomutnji izazvanoj prije mjesec dana iz Mercedesovog tabora, a uoči prethodne VN Azerbajdžana posebice i iz tabora Red Bulla, tenzije su skoro pa nestale. Kružilo je nekoliko snimaka analiza krila prema kojima više nije bilo nekog značajnog, vizualno uvjerljivog, “putovanja” krila, a i glavni akteri su ipak nastupali s određenim izmjenama stražnjeg krila.

Plijen se između Wolffa i Hornera u biti podijelio nakon Bakua na neki uvrnuti način, tj. oba njihova pulena ostala su bez bodova, te sukladno tome očito nije za nikog bilo dovoljno vrijedno posezati za “rješenjima” izvan staze, tj. spomenutim sudskim procesima i tužbama.

Doduše, u Mercedesu jesu izgubili vidno u poretku konstruktora, jer ipak je pobijedio Red Bullov Sergio Perez, a Valtteri Bottas je nastavio sa svojim najlošijim uvodom u sezonu otkako je u Mercedesu. Daljnjim neizbježnim napretkom Pereza i padom Bottasa “potpaljenim” glasinama kako će ga sljedeće godine zamijeniti George Russell, Mercedesu sve više ostaje samo bojište za Hamiltonov vozački naslov prvaka.

No, Bottasov oporavak sezone može započeti upravo na ovoj stazi koja je dosad prilično odgovarala njegovoj momčadi, tj. trebao bi barem komotno uzeti podij. Ali, sada treba biti brži i od Checoja, pa možda i McLarenovog Norrisa i Ferrarijevog Leclerca.

Leclerca, koji nažalost nije uspio kapitalizirati prve startne pozicije na posljednje dvije utrke. Lijepo je vidjeti oporavak Ferrarija i direktnu borbu s oporavljenim McLarenom, ali iz Maranella poručuju da dvije uzastopne startne pozicije nisu realističan pokazatelj Ferrarijeve brzine.

Baš kao i vodeća četvorka, i ova “druga” četvorka ima svoju slabu kariku. To je nažalost Daniel Ricciardo koji se još uvijek muči s prilagodbom na novi bolid. Carlos Sainz u Ferrariju napreduje isto kao i Checo u Red Bullu, a Norris će teško bez pomoći momčadskog kolege, koji zasad ni ne daje znakove oporavka, osvojiti treće mjesto za svoju momčad u poretku konstruktora.

I Charles i Lando doduše moraju sada računati na manje bodova s napretkom Pereza, a istovremeno im dolazi prijetnja iz Aston Martina koji trenutno briljira strategijama u utrci, a Sebastian Vettel je odličnim drugim mjestom u Bakuu podsjetio na svoje stare dane. Pored toga, Otmar Szafnauer najavljuje povećavanje radne snage u pogonima, te nagovještava daljnji napredak momčadi.

Što se tiče samog tempa u utrci, za ovu stazu možemo povući paralelu s Barcelonom, a na temelju toga bi Alpine opet trebao imati solidnu brzinu te bi napokon trebali popraviti dosadašnje loše rezultate na domaćoj utrci. Dodatnu motivaciju na domaćem terenu imat će i Esteban Ocon koji je potpisao novi trogodišnji ugovor s francuskom momčadi. Priključak za Aston Martinom još je uvijek moguć, a lov na AlphaTauri je od Bakua uvelike otežan nakon fenomenalnog trećeg mjesta Pierrea Gaslya, te do sada najbolje utrke Yukija Tsunode sa sedmim mjestom.

Najspretniji “lopovi” za sitne bodove ostaju vozači Alfa Romea. Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen blizu su optimuma sa svojim bolidima, te nemaju mnogo problema sa svladavanjem Williamsa i Haasova iz pozadine. Russell kaže kako sezona bez bodova nije nikakav loš znak, već je bitno znati da je momčad dala svoj maksimum. Tome će nastojati pridonijeti i nastup testnog vozača Roya Nissanya na prvom slobodnom treningu. Također, imaju i novog šefa momčadi, a to je Jost Capito.

Spomenute promjene na stazi su prilične. Oko 70% kruga je doživjelo neku obnovu ili nadogradnju, a najviše novosti ima u zavojima 5 i 7. Desni zavoj broj 5 sada ima blagi nagib, te nudi više različitih putanja prolaska kako bi pretjecanje na ravnom dijelu koji slijedi bilo “inovativnije”. Na to se veže i zavoj broj 7 koji vodi na Mistral ravnicu. Taj zavoj sada ima progresivniju promjenu nagiba što bi trebalo donijeti više gripa.

“Definitivno će se osjetiti manje neravnina na novoobnovljenim dijelovima. Vozači će osjetiti više pouzdanja u bolid. Bit će vrlo zanimljivo vidjeti rade li ovi geometrijske preinake razliku kao u i Silverstoneu”, rekao je Jarno Zaffelli, vlasnik studija Dromo koji je 2019. odradio preinake i na Silverstoneu.

Alokacija guma ista je kao i na prethodnoj utrci odvoženoj 2019. godine, ali naravno s izmijenjenom (ojačanom) strukturom.

Pirelli je doduše bio jedan od glavnih aktera na prethodnoj utrci za VN Azerbajdžana. Lance Stroll i Max Verstappen doživjeli su prilično opasne situacije na startno-ciljnoj ravnini pri velikim brzinama. Obojici je pukla stražnja lijeva guma pod sumnjivim okolnostima. Neposredno nakon tih incidenata Pirelli je, kao proizvođač spornih guma, za puknuća krivio krhotine na stazi. No, početkom ovog tjedna talijanski proizvođač guma je objavio rezultate analize koju su proveli nakon utrke:

“U oba je slučaja u pitanju obodni prijelom na unutarnjoj bočnoj stijenci, koji se može povezati s radnim uvjetima gume, unatoč poštivanju propisanih početnih parametara (minimalni tlak i maksimalna temperatura pokrivača.”

Dakle, tko je kriv?

Ipak, trošenje guma na ovoj stazi uglavnom je malo. Međutim, zavoj 13 posebno je zahtjevan u pogledu kontinuiranih opterećenja guma, kao i zavoj Signes nakon Mistral ravnice. No, ovdje može biti prilično vruće u ovo doba godine, prošli put je temperatura staze premašivala 50°C. Treći sektor se više odnosi na utjecaj bočnih sila, a manje na trakciju i kočenje. Ostatak kruga prilično je uravnotežen, a to i jest jedan od razloga zašto je ova staza dobro poznato mjesto za testiranje. Pobjednička strategija se 2019. sastojala od jednog ulaska u boks, sa srednje na tvrdu komponentu guma.

Satnica je klasična popodnevna, a za nedjelju se prema prognozi za sada najavljuje kiša.

VN Francuske, Paul Ricard (Le Castellet), 18. - 20. lipnja 2021.
Petak 18. lipnja          1. slobodni trening   11:30-12:30
                          2. slobodni trening   15:00-16:00
Subota 19. lipnja         3. slobodni trening   12:00-13:00
                          Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 20. lipnja       Utrka                 15:00

Bogatu povijest utrkivanja u ovoj areni lijepo je opisala naša Mia. Nadamo se da će novi okršaj Maxa i Lewisa zasjeniti loš glas koji prati ovu stazu u pogledu mogućnosti bliskog utrkivanja. Mercedes je do sada ovdje bio dominantan i od početka sezone popravio nedostatke niskog nagiba bolida, a radi kojih takvi bolidi ovdje ne bi trebali imati neku veliku prednost. Najbrži krug iz 2019. možete pogledati ovdje.

Total
9
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
sladjan87
18.06.2021. 21:58

Nisam ni pomislio da bi netko drugi mogao biti direktor sem Bojlera . Te linije jesu grozne i to jeste testna staza .

avatar
mody
18.06.2021. 12:58

Ova staza je dobra i brza samo bolidi su krivci ne staza teski.su i veliki 80ih smo imali dobre utrke tu magny je bio tetak za pretjecanje ova staza je blizu marseillesa magny je u srcu frsncuske bernue je zugao da tamo krave mucu ali najbolja staza u francuskoj je reims cestovna staza gust je bilo tamo voziti

avatar
r.u.m.
18.06.2021. 11:30

“epileptičnoj”stazi … šta vam ovo znači ???

avatar
1borna
18.06.2021. 13:33
Reply to  r.u.m.

Nekima puno bočnih linija i boja ostavlja takav dojam, čak su pitali i vozače smeta li im to? Odgovorili su da oni ionako iz kokpita ne vide te linije koje su za njih
paralelne sa pistom

Related Posts
4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x