Pirelli obznanio rezultate provedene istrage nakon puknuća guma u Bakuu

„Nije bilo nedostataka u kvaliteti ili proizvodnji, niti znakova zamora i raslojavanja.“ To je bio zaključak istrage koju je Pirelli, dobavljač svih guma u Formuli1, izvršio nakon dva slučaja puknuća stražnjih lijevih guma na VN Azerbajdžana.

Akteri slučaja puknuća guma u utrci u Bakuu bili su Lance Stroll i Max Verstappen, vozači Aston Martina i Red Bulla. Strollu je stražnja lijeva guma pukla u 31. krugu utrka pri prolasku startno-ciljnu ravninu, a nakon incidenta na stazu je izašao Safety car. Max Verstappen morao je odustati u 47. krugu iz istog razloga. Puknuće stražnje lijeve gume koje je uzrokovalo zabijanje u zid prednjim dijelom bolida. Oba vozača prošla su neozlijeđeno.

Neposredno nakon tih incidenata Pirelli je, kao proizvođač spornih guma, za puknuća krivio krhotine na stazi. No, u utorak navečer talijanski je proizvođač guma objavio rezultate analize koju su proveli nakon utrke.

„Ova je analiza obuhvatila i gume koje su koristili drugi bolidi u utrci, koji su na sebi imali isti ili veći broj krugova u odnosu na one koji su oštećeni . Procesom je utvrđeno da nijedna guma nije imala nedostataka u proizvodnji ili kvaliteti; niti je bilo znakova zamora ili raslojavanja.“

„Uzroci dvaju kvarova stražnjih lijevih guma na bolidima Aston Martin i Red Bull jasno su identificirani. U oba je slučaja u pitanju obodni prijelom na unutarnjoj bočnoj stijenci, koji se može povezati s radnim uvjetima gume, unatoč poštivanju propisanih početnih parametara (minimalni tlak i maksimalna temperatura pokrivača)“, zaključili su iz Pirellija uoči Velike nagrade Francuske.

Pirelli je svoje izvješće predao svim timovima baš kao i upravnom tijelu FIA-e. Uz to izdan je i novi set protokola koji će stupiti na snagu ovoga vikenda na utrci u Francuskoj.

„FIA i Pirelli dogovorili su novi set protokola, uključujući već distribuiranu nadograđenu tehničku direktivu, za praćenje radnih uvjeta tijekom trkaćeg vikenda i razmotrit će sve druge odgovarajuće akcije”, dodao je Pirelli.

Nedugo nakon Pirellijeva priopćenja stigla je reakcija Red Bulla.

„Blisko smo surađivali s Pirellijem i FIA-om tijekom istrage kvara na Maxovim gumama u 47. krugu utrke Velike nagrade Azerbajdžana i možemo reći da nije pronađena nikakva greška na bolidu.”

“Mi smo se cijelo vrijeme držali zadanih parametara za Pirellijeve gume i nastavit ćemo slijediti njihove smjernice. Zahvalni smo što nakon takvih udara niti jedan vozač nije bio ozlijeđen”, stoji u izjavi Red Bulla.

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Nije imala nedostataka? Zašto je pukla? Radni uvjeti na oko 300km/h= 40 okretaja u sekundi i oko 500-600 kg potiska po gumi. Znači NE-VA-LJA (za te radne uvjete)!

1borna

Hmm to znači da nije bilo puknuća uslijed krhotina (što je bilo za očekivati).
No ostaje pitanje zašto baš lijeve stražnje gume koje su bile manje opterećeno od desnih ili prednjih? Taman da su ih grijali previše ili da su bile sa preniskim
tlakom jednako tretirane bi bile i ostale.

Related Posts