Nakon kazni za Ocona i Alonsa, FIA proširuje startne blokove

Počevši s Velikom nagradom Australije, vozači Formule 1 imat će nešto šire startne “kućice”, kako se ne bi ponavljale neželjene scene s Velikih nagrada Bahreina i Saudijske Arabije.

Na spomenutim utrkama vozači su kažnjavani zbog nepropisnog parkiranja bolida unutar startnog bloka na kraju kruga zagrijavanja, a prije samog starta utrke. U Bahreinu je kažnjen Esteban Ocon iz momčadi Alpine, dok je na prošloj utrci u Saudijskoj Arabiji kažnjenik bio Fernando Alonso iz Aston Martina. Vozački položaj unutar bolida je takav da nije jednostavno vidjeti oznake – što zbog guma, što zbog Halo zaštite.

Iako je Španjolac nakon utrke priznao kako je pogreška bila njegova, generalno je ostao dojam da su kazne od pet sekundi zbog parkiranja bolida nekoliko centimetara lijevo ili desno – jednostavno prestroge. Činjenica je da se pravila moraju poštivati i da su ista za sve, ali isto tako stoji da Ocon i Alonso u opisanim situacijama nisu stekli nikakvu prednost. Njihovi su kotači prešli bočnu bijelu liniju, ali ne i žutu liniju koja označava odakle bolid mora krenuti u utrku.

“Razumijem zašto pravila postoje i moramo ih se držati, ali treba pokazati i malo zdravog razuma. Alonso je, mislim, stao malo previše lijevo, je li tako? Ništa time nije dobio, vjerojatno je kazna od pet sekundi ipak prestroga”, komentirao je nakon prošle utrke George Russell kao direktor udruge vozača GDPA.

Stoga, za Veliku nagradu Australije u Melbourneu povećane su startne “kućice. FIA je propisala proširenje od 20 centimetara, a osim toga, testirat će se prilikom probnih startova na kraju slobodnih treninga i nova oznaka – centralna linija, koja bi vozačima trebala olakšati parkiranje u sredinu startnog bloka. Kažu li vozači da im to doista pomaže, vjerojatno će se onda primjenjivati i u budućnosti.

Također, FIA je odlučila razjasniti situaciju oko odsluživanja vremenskih kazni u boksu, nakon one zavrzlame s Alonsom na VN Saudijske Arabije. Naime, Alonsov bolid je pri odrađivanju kazne zarađene zbog pogrešnog pozicioniranja bolida na startu, dodirivala stražnja dizalica. Na kraju utrke suci su španjolskog vozača zbog toga dodatno kaznili s deset sekundi, smatravši da kazna nije ispravno odslužena, da bi nakon žalbe Aston Martina povukli tu kaznu, a Fernandu vratili treće mjesto.

Kako se slične komplikacije ne bi ponavljale u budućnosti i da bi pravila bila jasnija, FIA je s timovima iskomunicirala da će se ubuduće kršenjem pravila o odsluživanju kazne smatrati bilo kakvo dodirivanje bolida ili vozača – rukom, alatima ili opremom, uključujući prednju i stražnju dizalicu. Dopušteno je korištenje rashladnih uređaja oko bolida, pod uvjetom da fizički ne dodiruju bolid.

Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Pratiteljcro

“ALONSO JE, MISLIM, STAO MALO PREVIŠE LIJEVO, JE LI TAKO? NIŠTA TIME NIJE DOBIO, VJEROJATNO JE KAZNA OD PET SEKUNDI IPAK PRESTROGA”

Tako je. Startao je vise ulijevo nego sto je dozvoljeno a to samo znaci da je startao na vise prljavoj strani staze tj nije dobio nista samo je izgubio!
A onu drugu “kaznu” nakon utrke netreba ni komentirati

schumy

Treba ju komentirati i poslati one tupane iz FIA-VAR-a u krasan **rac!!!
To se ne radi, to je ubojstvoF1 i sporta uopće!!!
Uvijek propagiram borbu/fight pa neka bolji pobijedi!! Na ovaj način to ni u snu nije moguće, previše je odluka u stilu “presuda će se donijeti NAKON utrke??!!
FUJ!!!

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x