Pit Wall: VN Kanade – Pobjeda Verstappena

Deveta utrka Svjetskog prvenstva Formule 1 u 2022. godini vozi se na stazi Gilles Villeneuve u Montrealu. Raspored je uistinu nemilosrdan, budući da su vozači prije manje od tjedan dana zaključili utrku na drugom kraju svijeta, u Azerbajdžanu.

Dvostrukom pobjedom u Bakuu, Red Bull je došao u izvrsnu poziciju i ima velikih 80 bodova prednosti u poretku konstruktora, dok je u prvenstvu vozača situacija sljedeća: Verstappen 150, Perez 129, Leclerc 116, Russell 99, Sainz 83.

U našoj rubrici “Pit Wall” tijekom trkaćeg vikenda možete pratiti F1 aktualnosti, novosti i reakcije koje pristižu sa staze. Objava će se ažurirati tako da su uvijek na vrhu najnovije vijesti.

Utrka je u 20:00 po našem vremenu.

VN Kanade – Nedjelja, 19. lipnja

23:30 – Alonso dobio 5 sekundi kazne

Fernando Alonso dobio je 5 sekundi kazne i 1 kazneni bod zbog nepravilne vožnje na ravnom dijelu staze (zatvaranje lijevo-desno), te se spustio na deveto mjesto u poretku iza Bottasa i Zhoua

21:40 – Max Verstappen pobjednik utrke

17:47 – Sainz ima priliku za iskupljenje u utrci

14:37 – Vrijeme je za nove bodove

12:17 – Bit će to teška borba ‘lava koji se bori’

10:28 – Metu na leđima ima Nicholas Latifi

08:30Gasly ostaje u AlphaTauriju

VN Kanade – Subota, 18. lipnja

23:15 – Verstappen prvi, Alonso drugi, Sainz treći…

22:55 – Vozači koji su eliminirani nakon Q2: Bottas, Albon, Perez, Norris i Leclerc

U završnoj rundi kvalifikacija gledat ćemo po dva Mercedesa, Alpinea i Haasa, Verstappena u Red Bullu, Sainza u Ferrariju, Ricciarda u McLarenu i Zhoua u Alfi.

22:35 – Sergio Perez izazvao crvenu zastavu u Q2!

Meksikanac je izletio sa staze u zavoju broj 3 i nije uspio vratiti svoj Red Bull na stazu. Crvena zastava i kraj kvalifikacija za Meksikanca.

22:20 – Završena je prva runda kvalifikacija

Ostali smo bez oba Aston Martina, oba AlphaTaurija i Latifija u Williamsu. Nema dobrih vijesti za domaće vozače i njihove navijače.

21:55 – Kišne kvalifikacije kreću za pet minuta…

Lance Stroll, Aston Martin (Photo: Pirelli Press Area)

21:35 – Tost tvrdi da Gasly ostaje u AlphaTauriju za 2023.

Šef momčadi AlphaTauri izjavio je da nema nikakvih upitnika oko toga za koga će Gasly voziti iduće godine.

“Pierre će ostati vozač AlphaTaurija u 2023. To je 100 posto potvrđeno. Ima važeći ugovor i tome ništa ne treba dodati”, poručio je Franz Tost.

20:35 – Leclercu ipak dodatna kazna, sutra starta sa začelja. Opširnije na poveznici…

20:10 – Detaljnije o trećem slobodnom treningu na poveznici…

20:05 – Alonso najbrži po kiši…

Završen je treći slobodni trening, a najbolje vrijeme postavio je Fernando Alonso u bolidu Alpinea.

18:55 – Još pet minuta do posljednjeg treninga…

U Montrealu je danas kišovito. Hoćemo li kasnije gledati i kišne kvalifikacije?

17:20 – Bottas standardno u problemima petkom

Jedini vozač koji na drugom slobodnom treningu u Montrealu nije uspio odvoziti mjereni krug bio je Valtteri Bottas. Finac je već navikao na propuštanje treninga u petak jer ga loša sreća prati kroz cijelu sezonu. Već se šalio da će prestati dolaziti na treninge petkom.

“Razočaravajuće je propustiti drugi trening. Imali smo problem s elektronikom i svaki put kad bih šaltao u nižu brzinu, bolid bi otišao u neutral. Nismo mogli pronaći uzrok za vrijeme sesije, tako da smo morali stati. Naravno, sredit ćemo to, ali nije idealno. Treba nam čista vožnja i trebamo smanjiti te probleme. Nadam se da ćemo moći nadoknaditi izgubljeno u subotu.”

Valtteri Bottas, Alfa Romeo

16:45 – Gasly dosta nezadovoljan, iako AlphaTauri ima brzinu

Pierre Gasly imao je šesto vrijeme na drugom slobodnom treningu, ali nije bio pretjerano zadovoljan. Ovako je prokomentirao zbivanja u petak:

“Bio je to ekstremno težak dan. Na kraju, performanse u jednom krugu bile su dobre, ali ne osjećam se odlično u bolidu. Stvarno sam se mučio s balansom, kao i s degradacijom guma u simulacijama utrke, tako da je dosta nezgodno. Vidjet ćemo što možemo napraviti u subotu, čini se da bismo mogli imati kišovito vrijeme za kvalifikacije, što bi moglo učiniti stvari zanimljivima. Ohrabruje što rezultati pokazuju da brzinu imamo, no u poretku je vrlo tijesno.”

Pierre Gasly, AlphaTauri (Photo by Clive Rose/Getty Images)

15:10 – Vettel: Napredujemo, ali imamo i puno posla

Sebastian Vettel imao je produktivan petak na VN Kanade i oba treninga završio među deset najbržih. Ovako je prokomentirao vikend u Montrealu:

“Ovo je nezgodna staza za sve pogoditi kako treba, posebno nakon što nas nije bilo par godina. Izgubio sam kontrolu nad bolidom par puta na prilazu zavoju broj 1, ali sve u svemu, bolid se prilično dobro ponašao. Mislim da trebamo biti realistični uoči kvalifikacija, napredujemo cijelo vrijeme, ali i dalje imamo puno posla za napraviti. Subota bi mogla biti nezgodna, vremenski uvjeti su nepredvidivi cijelog vikenda i čini se da bi to mogao biti još jedan dan s izmjenama suhog i kišnog vremena. Veselim se nastavku, što god vrijeme bacilo pred nas.”

Sebastian Vettel, Aston Martin
Sebastian Vettel, Aston Martin AMR22

13:50 – U McLarenu očekuju probijanje ovogodišnjeg budžeta

Dok se još razgovaralo o uvođenju ograničenja budžeta za timove Formule 1, vodstvo McLarena u potpunosti je podržavalo tu ideju, no društvo iz Wokinga ove godine neće uspjeti ispoštovati pravilo, tako barem tvrdi šef momčadi Andreas Seidl.

“Za momčad je postojao plan na početku godine, kako ostati unutar predviđenog budžeta, ali sa svim nepredviđenim troškovima koji su se pojavili, u poziciji smo u kojoj nećemo uspjeti ostati unutar ograničenja. Jednostavno, imate određene fiksne troškove na početku sezone, imate fiksne troškove određenih resursa, osoblja i tako dalje, ali tu se više ne možete prilagođavati. S neočekivano velikim rastom troškova, uglavnom za putovanja i plaćanje računa, u istoj smo poziciji kao i još neki timovi te nećemo biti unutar budžeta ove godine.”

Andreas Seidl, šef momčadi McLaren F1

Već je bilo prijedloga da se maksimalni budžet poveća zbog izražene inflacije, no manji timovi ne slažu se s tom idejom.

12:30 – Meksikanac za loš petak krivi problem sa set-upom bolida

Sergio Perez bio je tek 11. na drugom slobodnom treningu u Kanadi, zaostavši za momčadskim kolegom malo više od jedne sekunde.

“Imali smo problem sa set-upom, ali srećom uspjeli smo ga pronaći, barem dio problema. Simulacija utrke bila je reprezentativna u većoj mjeri, ali još je uvijek taj problem bio prisutan. Nadam se da ćemo sve riješiti, no nažalost u petak nismo mogli mnogo toga napraviti. Pomalo sam na krivoj nozi, ali priželjkujem odrađivanje pravih kompromisa tijekom noći. Max definitivno izgleda moćno, ali valjda ću i ja biti kompetitivan.”

Sergio Perez, Red Bull

10:50 – Haasov bolid zasad bez noviteta

Američka momčad ostvarila je neke zapažene rezultate na početku sezone, no nakon toga krenula silaznom putanjom. Radi se na unapređenju bolida, ali još proći nešto vremena prije nego nadogradnje osvanu na jurilici VF-22.

10:00 – Alonso: Svi su sretni što je Formula 1 opet ovdje

Na stazi u Montrealu Formule 1 nije bilo od 2019. Vozač koji zna kakav je osjećaj pobijediti na VN Kanade je Fernando Alonso, koji je trenutno u dobroj formi nakon tri uzastopna plasmana među prvih deset.

“Mislim da se sada mučimo nešto više nego na početku sezone, kada smo bili u prvih pet ili šest dok Mercedes nije riješio neke od svojih problema. Bili smo u borbi s njima, a čini se da smo sada dva ili tri koraka iza u odnosnu na Australiju ili Džedu, no imamo neke nove dijelove za ovaj vikend kako bismo podesili bolid za ovu stazu. Bili smo vrlo brzi na pravcima u Bakuu, a nadam se da ćemo i ovdje biti kompetitivni.”

“Montreal je jedna od onih mjesta na koja svi rado dolaze. Zabavan je grad. Obično je to dobar vikend s puno akcije na stazi. Zidovi su vrlo blizu na izlascima iz zavoja. Vrijeme također može biti važan faktor, a cijeli grad je prigrlio ovaj event. Svi su sretni što je Formula 1 opet ovdje.”

Fernando Alonso, Alpine

08:55 – Horner i Wolff složni oko pitanja FIA-ine kontrole poskakivanja bolida

FIA uvodi nadzor poskakivanja bolida, kako bi vozače zaštitila od tog neželjenog fenomena, a ovako odluku komentira Christian Horner, šef Red Bull Racinga.

“Mislim da je potrebno dodatno razgovarati da bismo razumjeli kako će se to nadzirati. To je uvijek problem s ovakvim stvarima. Mislim da je namjera dobra, ali implementacija je krucijalna. Što ako se promijene uvjeti, vjetar se pojača ili što god? Oni su reagirali na pritisak koji je stavljen na njih, što je bilo neizbježno, naravno po pitanju sigurnosti. Važno je kod svih takvih pitanja kako će se implementirati i sva mjerenja moraju biti razumljiva.”

Da stvaranje neke mjerne skale tog ‘porpoisinga’ neće biti jednostavno, slaže se i Toto Wolff iz Mercedesa. Njegova se momčad najviše muči u tom pogledu, a Hamilton je nakon ‘tretmana’ u Bakuu jedva izašao iz bolida.

“Mislim da ponekad ne treba komplicirati. Mjerenje frekvencije može voditi do kontroverznih situacija ili procjena. Biste li diskvalificirali bolid za koji se smatra da previše poskakuje i oteli mu pobjedu? Sumnjam. Stoga, svi timovi trebaju skupiti glave s onima iz FIA-e i zapitati se što možemo napraviti da bismo stavili ovo pod kontrolu. Poanta je da bolidi poskakuju u različitim fazama vikenda, na nekim sesijama ne poskakujemo. Ima li goriva, nema goriva, vjetar od naprijed, vjetar straga, razina gripa… Zato mislim da će biti vrlo teško na jednoj sesiji nekome reći da previše poskakuje.”

Lewis Hamilton, Mercedes (Photo: LAT Images)

06:55 – Hamilton: Ovo je katastrofa

U Mercedesu uporno pokušavaju nešto napraviti sa svojim problematičnim bolidom, no njihovi napori zasad su uzaludni. Lewis Hamilton bio je prilično rezigniran nakon petka u Montrealu i počeo govoriti o razvoju bolida za iduću godinu.

“Ovo je bio petak prilično kao i svaki drugi, pokušavali smo mnogo različitih stvari, no eksperimentalna podnica s moje strane nije funkcionirala. U osnovi, što god napravimo s ovim bolidom, čini se da ne funkcionira, a pokušavamo različite postavke. George i ja išli smo s različitim postavkama na drugi trening kako bismo vidjeli je li barem jedan put dobar. Moram čuti kakav je njemu bio osjećaj, ali za mene je bila katastrofa. Bolid kao da je sve gori, kao da je sve nesretniji što mi više radimo na njemu. Mislim da je ovo bolid za ovu godinu, tako da moramo promisliti i naporno raditi na stvaranju bolje bolida za iduću godinu.”

Lewis Hamilton, Mercedes

06:45 – Leclerc ipak odrađuje kaznu

Ferrari je u petak ipak odlučio dodati još jednu novu komponentu pogonske jedinice u bolid Charlesa Leclerca. Riječ je o kontrolnoj elektronici, a budući da je monegaški vozač već iskoristio dopušteni broj tih komponenata u dosadašnjem dijelu sezone, dodijeljena mu je kazna od deset mjesta u odnosu na rezultat ostvaren u kvalifikacijama.

“Startat ću malo više otraga, ali mislim da je to najbolja odluka koju smo mogli donijeti, a vidjet ćemo kako će sve proći. Pretjecanje je danas bilo nešto teže nego što sam očekivao, ali brzina je tu pa se nadam da ćemo se vratiti tamo gdje želimo biti.”

Charles Leclerc, Ferrari

VN Kanade – Petak, 17. lipnja

00:00 – Super Max bio je neuhvatljiv i na drugom treningu

21:00 – Kraj prvog slobodnog treninga: Verstappenu prvo vrijeme

20:40 – Kazna za Tsunodu, za Leclerca ne (još)

Ispod navedene nove komponente pogonskih jedinica automatski znače da će Yuki Tsunoda startati sa začelja poretka jer je zagrabio u “zabranjene vode”. Što se Charlesa Leclerca tiče, on je zasad unutar dopuštenog broja korištenih komponenata, iako se naveliko špekulira da će Ferrari za subotu dodati novi turbo punjač te prihvatiti kaznu na stazi na kojoj pretjecanje ne bi trebalo biti nemoguća misija.

20:30 – Nove komponente motora za VN Kanade

Vozači koji započinju deveti trkaći vikend sezone s novim motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE): Charles Leclerc (ranije koristio 2), Esteban Ocon (2), Yuki Tsunoda (3), Kevin Magnussen (2).

Vozači koji započinju deveti trkaći vikend sezone s novim turbo punjačem (TC): Esteban Ocon (ranije koristio 2), Yuki Tsunoda (3), Kevin Magnussen (2)

Vozači koji započinju deveti trkaći vikend sezone s novom MGU-H komponentom: Charles Leclerc (ranije koristio 2), Esteban Ocon (2), Yuki Tsunoda (3), Kevin Magnussen (2).

Vozači koji započinju deveti trkaći vikend sezone s novom MGU-K komponentom: Charles Leclerc (ranije koristio 2), Esteban Ocon (2), Yuki Tsunoda (3).

Vozači koji započinju deveti trkaći vikend sezone s novom ES (energy store) jedinicom: Yuki Tsunoda (ranije koristio 1).

Vozači koji započinju deveti trkaći vikend sezone s novom kontrolnom elektronikom (CE): Charles Leclerc (ranije koristio 1), Esteban Ocon (1), Yuki Tsunoda (1), Kevin Magnussen (1).

19:55 – Vrijeme je za prvi slobodni trening na VN Kanade

Bolidi Formule 1 nisu jurili Montrealom od 2019. Post se prekida u 20 sati po hrvatskom vremenu, kad konačno kreće prvi slobodni trening na stazi Gilles Villeneuve. Vrijeme – zasad sunčano.

19:45 – Hamilton o procesu oporavka nakon Bakua

Lewis Hamilton nije se dobro proveo na prošloj utrci u Bakuu. Iako je osvojio vrlo dobro četvrto mjesto, njegov mu je Mercedes ponovno zadao glavobolje. Doslovno. Beskrajno poskakivanje bolida ostavilo je traga i Lewis naglašava da je proces oporavka nakon utrke puno duži. Što je najvažnije, vozit će u Kanadi.

“Mnogo je više modrica nakon utrka u današnje vrijeme, tako da vam treba gotovo cijeli tjedan za oporavak. Ne mislim da to ima veze s godinama. Kad iskusite silu od 10G prilikom poskakivanja, a ja sam to doživio u zadnjoj utrci, veliko je opterećenje na donji i gornji dio vrata. Definitivno sam imao mnogo više glavobolja u zadnjih nekoliko mjeseci, no nisam posjetio specijalista zbog toga. Ne doživljavam to previše ozbiljno, samo sam uzimao lijekove protiv bolova”, objasnio je Lewis.

18:25 – Russell: FIA nudi “zakrpu”, a ne rješenje

Uoči Velike nagrade Kanade, glavna je tema u F1 Paddocku najava FIA-e da će određenom tehničkom direktivom nastojati spriječiti poskakivanje bolida. Reakcija je to na zbivanja u Bakuu, gdje su opet najveću muku s ‘porpoisingom’ mučili vozači Mercedesa.

George Russell ovako komentira potez krovne organizacije: “Dobro je vidjeti da pokušavaju odmah nešto poduzeti, no ono što je predstavljeno ovog vikenda više djeluje kao zakrpa, nego rješenje. Trebamo pričekati pa vidjeti. Mislim da je čak i za one timove koji najmanje pate, vožnja trenutno nevjerojatno agresivna i neravna. FIA ima pristup svim vertikalnim opterećenjima koja doživljavamo i ona su daleko iznad onoga što biste smatrali sigurnim. Potrebni su definitivno opsežniji razgovori kako bismo vidjeli kojim ćemo pravcem krenuti odavde.”

FIA će u Montrealu pratiti telemetriju i bilježiti pojavu ‘porpoisinga’ kod svih bolida, onda sastaviti skalu na kojoj će biti određeno što spada u prihvatljivo, a što u neprihvatljivo vertikalno gibanje. Timovi koji će probijati granice, bit će prisiljeni napraviti promjene na svojim bolidima kako bi smanjili poskakivanje bolida na pravcu.

17:50 – Leclercov motor iz Bakua ide na otpad

“Istraga je potvrdila da je Charlesovu pogonsku jedinicu iz Bakua nemoguće popraviti. Jedan od mogućih uzroka tog kvara je taj da se isti dogodio kao posljedica problema s pogonskom jedinicom u Španjolskoj. Radimo na protumjerama kako bismo osnažili naš paket i stavili situaciju pod kontrolu” stoji u priopćenju talijanske momčadi.

No, silni kvarovi doveli su Ferrari u situaciju koja je izvan kontrole jer bodovno imaju veliki zaostatak za Red Bullom, a Leclercu prijete i kazne u nastavku sezone, budući da već sada mora koristiti svoj treći turbo, a ukupno su za sezonu dopuštena upravo tri.

Leclerc na VN Monaka (Photo by Andy Hone / LAT Images)

16:25 – Verstappen kritizirao najavljenu promjenu pravila zbog poskakivanja bolida

FIA je najavila tehničku direktivu kojom planira otkloniti problem poskakivanja bolida, a s ciljem zaštite zdravlja vozača. Ovako to komentira Max Verstappen:

“Mislim da ima mnogo timova koji su napravili izvanredan posao kako ne bi imali taj problem, tako da je moguće zaobići ga. Ako podignete bolid, neće vam se dogoditi taj problem, ali gubite performanse bolida. No, ako ne možete dizajnirati bolid kako treba, onda je to vaša greška, a ne greška u pravilima. Šteta je da se pravila mijenjaju zato što se jedna momčad stalno žali.”

Jasno, prošlogodišnji prvak kritiku je uputio na adresu Mercedesa, koji je imao najviše problema s famoznim ‘porpoisingom’.

15:45 – Favoriti na kladionicama?

S obzirom na formu u posljednje vrijeme, ne treba čuditi da kladionice vide Maxa Verstappena kao glavnog favorita za pobjedu u Montrealu.

• Max Verstappen 1.80
• Charles Leclerc 3.50
• Sergio Perez 4.00
• Carlos Sainz 15.0
• George Russell, Lewis Hamilton 34.0
• Lando Norris, Pierre Gasly 151
• Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Valtteri Bottas 301
• Kevin Magnussen, Sebastian Vettel, Yuki Tsunoda 601
• Alexander Albon, Lance Stroll, Mick Schumacher, Nicholas Latifi, Zhou Guanyu 901

Izvor: www.formula1.com

15:20 – Vremenska prognoza

U Montrealu se ovog vikenda očekuje promjenjivo vrijeme. Kiša se najavljuje za kasno poslijepodne u petak, ali i za veći dio subote, dok bi u nedjelju trebalo biti sunčano. Temperature zraka bit će dosta niske i dnevni maksimalci vjerojatno neće prelaziti 20° Celzija.

Vozače je u Montrealu dočekalo kišovito vrijeme (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

15:05 – FIA odlučila reagirati na ‘porpoising’

Nakon Bakua, iz Svjetske automobilističke federacije objavili su kako planiraju stati na kraj fenomenu poskakivanja ovogodišnjih bolida, a s ciljem zaštite zdravlja vozača. Više o tome pročitajte ovdje.

14:55 – Posljednja VN Kanade 2019.

Veliku nagradu Kanade 2019. godine osvojio je Lewis Hamilton, a mnogi se sigurno sjećaju kontroverzne završnice. Sebastian Vettel u Ferrariju prošao je ciljem na prvom mjestu, ali je dobio kaznu od pet sekundi i zbog toga je pobjednik utrke bio Hamilton u Mercedesu. Ostale su neke pamtljive scene s te utrke…

Nijemac je kažnjen jer se, po mišljenju sudaca, na nesiguran način vratio na stazu nakon izlijetanja i onda nepropisno blokirao Hamiltona
Frustriran odlukom sudaca, Seb je zamijenio oznake pozicija ispred svog i Hamiltonovog bolida

14:45 – Raspored trkaćeg vikenda…

*Navedeni termini odnose se na srednjoeuropsko vrijeme

14:30 – Ako ste propustili najavu utrke…

Velike nagrade Kanade u Svjetskom prvenstvu nije bilo od 2019. godine. Evo nekih podataka o stazi koja nosi ime legendarnog vozača, Gillesa Villeneuvea.

Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Ferrari kralj f1

Ništa mi nije jasno…. Ferrari krenuo odlično i bio pouzdan a RB je imao problema sa nepouzdanim bolidom na poćetku sezone,odjednom Ferrari nazaduje a RB riješio svoje probleme i sve se preokrenulo onda izjavi Hamilton da nije vozio gori i lošiji bolid od ovoga i sa svim nadogradnjama i novitetima bolid sve gori i gori da ga jedva vozi itd itd pa šta rade svi zajedno u tim ekipam cijelu godinu? Ferrari je zeznuo strategijom koja je bila uvijek nekako bolna točka. I moram priznati da već par godina pišem da Binoto ne može voditi i biti na čelu najtrofejnije… Read more »

mody

Najbolja staza zidovi rijeka blizu klasik

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x