Kaos u Monaku: Sramota za FIA-u i Ferrari

Velika nagrada Monaka dragulj je kalendaru Formule 1. Ova utrka privlači najveće svjetske zvijezde, pa su u Monte Carlu za vikend bili LeBron James, NFL zvijezda Russell Wilson, Naomi Campbell i mnogi drugi. Brojne celebrity zvijezde na gridu, često s pravom, dižu živce ljubiteljima F1.

Međutim, naš je sport takav. Takve zvijezde dižu publicitet sportu i, na kraju dana, nemaju realni utjecaj; tu su za kamere i televizije. Ono što uistinu možemo zamjeriti FIA-i je još jedna cirkusantska kišna utrka u kojoj smo gledali bizarne situacije, kao što je start iza Safety cara.

“Sami ste rekli, čudne odluke,” rekao je šef Ferrarija, Mattia Binotto. “Mogu samo reći da smo mi ekipa koja je bila potpuno spremna na gridu. Imali smo kišne gume na bolidima na vrijeme.”

“Vjerujem da smo tada sigurno bili u snažnoj poziciji i dobro je što je ekipa pokazala da smo barem organizirani i da imamo odličan kapacitet.”

“Nažalost, kontrola utrke odlučila je dodatno odgoditi utrku. Zašto je to bilo potrebno? Nije mi jasno. Mislim da za razlog trebamo pitati njih.”

Mattia Binotto

Kada će utrkivanje po kiši postati prihvatljivo?

O Ferrariju ćemo više kasnije, jer se ni Scuderia nije proslavila u Monaku. Nakon utrke saznali smo da su problemi sa strujom odgodili start utrke, a iz istih razloga FIA se morala odlučiti za takozvani “leteći start”. Viša sila je viša sila i to je savršeno jasno.

U ovoj je situaciji sporna činjenica što se ponavlja i ponavlja kaos i nered u F1 paddocku kada padne malo kiše. Jednako kao što je nemoguće voziti Zagrebom nakon jednog pljuska, tako su FIA i F1 u rasulu kada na nebu vide crne kumulonimbuse. Uopće ne pokušavam osporiti činjenicu da vjerojatno nije bilo dovoljno sigurno za vožnju na startu utrke.

Međutim, samim se time povlače sljedeća pitanja. Prvo i osnovno bilo bi – u prošlosti smo gledali utrkivanje po puno većoj kiši nego što je slučaj bio u nedjelju, čak i na ulicama Monaka. Kako je moguće da sport tehnološki napreduje, a utrkivanje u promjenjivim uvjetima postaje teže? Radi li se možda o tome da je trenutna generacija bolida jednostavno neadekvatna za vožnju po kiši? Jesu li bolidi možda preveliki i preteški za dostojno jurcanje mokrim stazama? Svakako je generalni dojam da je to bilo lakše raditi prije 10-15 godina nego što je sada.

Koja je svrha ‘extreme wet’ guma ako će bolidi na njima stajati na gridu ili u pit-laneu? Zar te gume ne razvijaju stručnjaci da omoguće što kvalitetniju vožnju u najsurovijim uvjetima na stazi? Vjerujem da nisam jedina osoba kojoj padne mrak na oči kada vidim poredane bolide s gumama koje imaju plavu liniju. Prije bi to značio ruski rulet, utrkivanje po kiši, odustajanja, sudare i sveopći dernek.Danas to znači procesija, čekanje, trošenje nedjeljnih sati i agonično animiranje samog sebe dok kontrola utrke konačno ne kaže: “Idemo!”.

Bilo kako bilo, upiranje prstom rijetko kad iznjedri realna rješenja. Sigurno je jedino kako Formula 1 hitno mora pronaći rješenja jer ljudi počinju polako gubiti strpljenja. Utrkivanje po kiši uvijek je bio faktor izjednačavanja, posebno kada su promjenjivi uvjeti jer tada razlike između brzine bolida postaju manje, a faktori sreće i postavka bolida postaju bitniji.

Vozači kao što su Michael Schumacher, Ayrton Senna i Jenson Button postat će arhaičan pojam u Formuli 1. Ne zato što nova generacija vozača ne zna voziti po kiši, već zato što su lišeni prilika da se izgrade u legende s veličanstvenim vožnjama po kiši.

Debakl Ferrarija – opet?

Svi su ovaj podnaslov pročitali nebrojeno puno puta. Da, Ferrari je ponovno pogriješio. Nitko nije iznenađen, ali osjećaj razočarenja ostaje tu. Leclerc je drugu utrku u nizu otvorio dominantno, izgradio stabilnu prednost na vrhu i stavio jednu ruku na pobjednički trofej.

Ipak, Monegažanin je završio sa samo 12 bodova u dvije utrke u kojima je objektivno mogao, pa i trebao, završiti s maksimalnih 50. Žalit će Verstappen za izgubljenih 36 bodova koji su mu pobjegli u Bahreinu i Australiji, ali Leclercu je ovo već treće prosipanje bodova ove sezone – dodavši u priču onu pogrešku na Imoli.

Nejasni su postupci Ferrarija iz Monaka. Strateški se pogriješilo sa svih strana. Sergio Perez bio je prvi od vodeća četiri vozača koji je otišao u boks i stavio intermedium gume u 17. krugu. Umjesto da Ferrari s jednim od dvojice vozača pokrije Pereza, oni su odlučili na stazi ostaviti i Leclerca i Sainza.

Španjolac je u 21. krugu pozvan u boks i na bolid je stavio direktno slick gume. Smooth Operator sam je procijenio kako je vrijeme za suho, što i nije bila pogrešna procjena. Kaotična situacija nastaje kada je Leclerc pozvan u boks, samo da mu na radiju bude prekasno javljeno da ipak ostane na stazi!

Monegažanin je zatim zapeo u gužvi, a nije izgubio samo vodstvo utrke od Pereza, već je izgubio poziciju i od Sainza, kao i od rivala za naslov prvaka – Verstappena. Najbolju strategiju svakako je imao Perez. Jurio je na intermediumu dok su se Ferrariji mučili na hladnom hardu i zasluženo je uzeo pobjedu. Svaki put ista priča – još jedna pogrešna procjena u kritičnom trenutku za Ferrari dok je konkurencija svoju strategiju odradila točno i precizno. Ovo je trend koji traje već više od desetljeća – sjetimo se samo kako je Fernando Alonso izgubio naslov 2010. godine.

Talijanska ekipa napokon ima bolid dostojnog borbe za naslove prvaka. Imaju i fantastičnu vozačku postavu od Leclerca koji je ponajbolji vozač na svijetu, kao i Sainza koji je, unatoč greškama, vrlo konstantan i stabilan vozač. Ferrari se mora uozbiljiti i kapitalizirati na utrkama gdje je pobjeda u njihovim rukama. Da su to u dosadašnjem prvenstvu odrađivali imali bi ugodno vodstvo u oba prvenstva.

Ali nisu, a Red Bull je sada u prednosti. Ferrari je sada u težoj situaciji – zadatak više nije samo uzeti ono što je njihovo. Sada je Ferrari lovac i mora staviti pritisak na Red Bull, koji se puno bolje nosi s teretom kojega nosi ova situacija. Sezona je duga, a mi kao gledatelji možemo uživati u uzbudljivom prvenstvu koje nas čeka.

Pretplati se
Obavijesti o
11 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Nosko

Veselio sam se kada sam vidio kišu prije starta, ali nažalost nije se dogodilo ono što sam priželjkivao, jednu pravu kišnu utrku u Monacu. Znam da se pazi na sigurnost, ali opet, žao mi je što utrka nije počela na vrijeme sa pravim startom.

White Lion

Samo jedan je razlog zasto F1 I FIA ne dopustaju slobodne utrke po kisi I to je zato jer ne vjeruju svojim vozacima da su sposobni za to.
Oni su svjesni kao I mi da su neki vozaci dobili mjesto u bolidima iskljucivo preko politike, a ne vozackih umijeca i da bi po kisi imali ogromnih problema u utrci I time ugrozili sve na stazi I oko nje

Pratiteljcro

I druga stvar je sto su te “moderne” pireli gume za kisu totalna zajebancija! Tako govore vozaci vec GODINAMA i nista se nemijenja. Jednostavno tako je maFIA odredila a pireli samo kuha po receptu. Nema vise utrkivanja po kisi.

rolu

Moram napisati zbilja sramota očito ima zaštićenih a u ovoj utrci je Redbull OČIGLEDNO KRŠENJE SVIH PRAVILA I BEZ KAZNE. JBG JESTE PREŠLI PREKO ŽUTE PA JESTE I TO JE KAZNA…I TO OČIGLEDAN PRELAZAK OBA BOLIDA….MALE TZV EKIPE BI SIGURNO NADRAPALE ZA TO….A svetac DRUG NJUVI iz Redbulla nema komentara na to….DA IMAO BI DA JE NETKO DRUGI TO NAPRAVIO….OVO JE ZBILJA SRAMOTA…..

rolu

ZA KOGA SU PRAVILA…

rolu

PARDON HORNY

true.billo

Kompica, promašio si “ceo fudbal”
Doći će na red i pljucanje po RB ekipi, pitanje je vremena jer su zaslužili.
Čovjek napiše tekst sa dobrom poantom, a ti uspiješ samo kmečati iz nekog razloga.

rolu

Ma nitko ne krivi RB kao ekipu ali neka FIA ODREDI ISTA PRAVILA ZA SVE….ISTA…TO SAM HTJEO REĆI….NIŠTA DRUGO..DA AKO NPR. VOZAČI WILIAMSA NAPRAVE ISTO ONDA DA NEMA PENALTI 5 SEC ILI GORE

papaya

Koja lipa slika u naslovu

mody

Ma opasno je bilo voziti no vidjeli smo 2 safetya sudare no monako je takav jedna greskica i bum. Kisne utrke danas se odmah prekidaju nek pogledaju fuji 1976 ili adelaide 89 ..ferrari je pogrijesio taktiku dobro je vidjet i treceg pobjednika za prvenstvo da je bilo suho ferrari bi dobili

Emil

Eto prvi dio sezone završava u kojem je najbitniji bio ogled mišića, gdje se vidjelo tko šta ima a tko što još treba. E sad dolazi dio sezone pritisaka. Kao što poljodjelci špricaju usjeve da npr. paradajz bude kao lubenica, tako će sad pritisak na razvoj bolida biti do granica raspadanja, taktika – ili u cilju ili u zidu. Onda će doći pritisak na, da prostite šofere. Da opet povučem poljoprivrednu paralelu, ili bude krava dala 30 litri mlijeka dnevno ili nek krepa. Tu su naravno izuzeti tatini sinovi koji ne moraju dati ništa na stazi osim krikova nezadovoljstva postignutim… Read more »

Related Posts
11
0
Would love your thoughts, please comment.x