(I) ovosezonsko izdanje VN Monaka i sadržajno i rezultatski, obilježili su faktori koji su se odvijali izvan trkaće staze. Rekli bismo ništa neočekivano. Naime, jaka kiša najprije je odgodila start utrke za gotovo sat vremena i u prvih desetak krugova vozačima omogućila klizanje po ionako skliskom uličnom asfaltu. Drugi faktor bila je strategija i odlasci u bokseve koji su i ovoga puta odredili poredak, u konačnici i pitanje postolja i pobjednika. U kontekstu priča i nagađanja o opstanku ove najglamuroznije utrke u kalendaru Formule 1, možemo reći kako su i pro i kontra tabori djelomično došli na svoje. Zagovaratelji ove uglavnom procesijske utrke zbog Perezova uzbuđenja i priznanja kako je u trkačkom svijetu VN Monaka još uvijek jedan od svetih gralova, s druge strane i kritičari čija se teza o monotonom i dosadnom kruženju stazom bez ikakve realne mogućnosti za nekakvu akciju i pretjecanja, posebice u eri performansama sve izjednačenijih i gotovo pet metarskih grdosija, još jednom pokazala točnom i ispravnom.

Dobitnici:
Sergio Perez – pobjednom na stazi na kojoj do sada nikada nije niti vodio te svojom trećom u karijeri, Meksikanac je bez sumnje postao zvijezdom dana. Svoj je posao na stazi odradio vrhunski što u Monaku uvijek predstavlja određeni izazov, a dodatni i zapravo ključni poguranac dobio je u vidu poklona koji je stigao od ekipe Ferrarija. U posljednjih nekoliko krugova pokazao je umijeće i iskustvo kada se na vidno potrošenim i ne znamo iz kojih razloga uopće montiranih srednje tvrdih guma mučio i klizao po stazi. Iako je vjerojatno svim trezvenjacima jasno kako je hijerarhija u Red Bullovoj momčadi jasna i određena, činjenicu kako je Perez u ukupnom poretku vozača najavljeni dvoboj počeo pretvarati u troboj, ne treba omalovažiti.
Max Verstappen – iako je osvojio tek treće mjesto, dojam je kako se upravo Nizozemac promovirao u ponajvećeg dobitnika VN Monaka. Nešto slabiji rezultat sa kvalifikacija koje na ovoj utrci u barem 70 posto slučajeva određuju i konačni rezultat, uspio je popraviti sitno, ali bitno. Važnost je ovoga postignuća ne samo zbog puke statistike i još jednog pobjedničkog postolja već naravno zbog činjenice što je i tim relativno slabijim rezultatom, uspio ne samo u potpunosti kontrolirati štetu već čak i povećati bodovnu prednost u odnosu na svog za sada glavnog rivala.

(Photo by Eric Alonso/Getty Images)
Carlos Sainz – nakon dva uzastopna odustajanja u Australiji i Italiji, Španjolac je u posljednje dvije, a sada već i tri utrke uspio stabilizirati svoju formu i vratiti se na pozitivan kolosjek kada su rezultati u pitanju. Ipak, već u izjavama nakon utrke bilo je jasno vidljivo kako Sainz nije prštio od zadovoljstva jer je vjerojatno i sam bio svjestan kako mu je pobjeda bila na dohvat ruke. Ključna se stvar dogodila, a kada nego li prilikom odlaska u bokseve. Španjolac je dobro procjenio kako se međustint s intermedijima ne isplati te je odlučio čekati uvjete za prelazak na gume za suho. Nažalost, promet u izlaznom krugu odnio je ključne sekunde zbog kojih je Perez izbio na čelo poretka čime je priča za Carlitosa bila gotova.
George Russell – o Mercedesovim problemima i nekonkurentnosti u odnosu na dvije vodeće momčadi već su se napisali kilometarski članci i analize. Svemu tome, a u skladu s mogućnostima Mercedesovog ovosezonskog uratka, George Russell umješno i uporno prkosi i ostvaruje doista zapažene rezultate. Dosadašnji uredno raspoređen učinak od dva treća, dva četvrta i dva peta mjesta podebljao je još jednim petim koje sigurno nije na razini Mercedesovih i Russellovih želja, no daleko je od razočaranja. Izravnim prelaskom na gume za suho ušićario je jedno mjesto u odnosu na Landa Norrisa i do kraja utrke mirno kružio stazom. U konačnici mladi je Britanac ostvario još jedan zapažen rezultat kojim je spomenimo i to, svog momčadskog kolegu ostavio na 34 boda zaostatka i nastavio iz utrke u utrku podizati svoju reputaciju.

Lando Norris – nakon krajnje lošeg otvaranja sezone u Bahreinu, svi navijači i sipmatizeri McLarenove momčadi s pravom su se bojali kako je u najavi još jedna grozna i nekonkurentna sezona za britanskog velikana. Ipak problemi nekonkurentnosti, GP2 engine priča i ostalih ne tako davno viđenih tragedija čini se nisu zastupljeni baš u tolikoj mjeri posebice u Landa Norrisa koji je i u Monaku nastavio svoja vrlo solidna ovosezoska izdanja. Dobro izdanje s kvalifikacija koje su kao što već i znamo u Monaku najvažnije u sezoni, bile su dobar kapital. Nešto konzervativniji i taktički oprezniji pristup sa stintom na intermedijima koštale su ga petoga mjesta, no i ovo šesto s obzirom na McLarenovu još uvijek ne odveć bajnu formu vrlo je dobar rezultat. Norris je tako nastavio svojim rezultatima McLaren držati u gornjem domu poretka. Još kada bi pokoji put stigla i Ricciardova pomoć…
Gubitnici:
Charles Leclerc – domaća utrka za Ferrarijevog vozača malo po malo pretvara se u crnu mačku jer niti pole position i vodstvo u utrci nisu bili dovoljni za trijumf u svom dvorištu. I Leclerc i čitava ekipa Ferrarija priželjkivala je što monotoniju i dosadniju utrku. Monotonost pa i dosada u smislu događanja na stazi bila je izgledna, no neplanirane probleme donijela je kiša i kemijanje sa strategijom koje je Ferrariju već poslovično sklizak teren. Pokazalo se to i ovoga puta u detalju koji je odlučio utrku, a to je naravno bio onaj nesretni pozivi i opoziv za ulazak u boks nakon kojega je Leclerc izgubio ne samo vodstvo već i pobjedničko postolje, ali i vrijedne bodove u odnosu na Verstappena. Uzalud je Leclerc šizio i bijesnio jer kako se i moglo očekivati, popravka više nije bilo. Sve u svemu olako i glupo propuštena prilika.

Lewis Hamilton – svima onima koji Formulu 1 prate barem i površno, znaju kako rezultati ostvareni u Monaku nemaju apsolutno nikakvu relevantnost kada je u pitanju nekakava daljnja i dugoročna forma niti samoga vozača niti momčadi. U Lewisovom slučaju ispada da nije baš tako jer u dosadašnjem dijelu sezone Hamilton poprilično se muči i susreće s raznoraznim nedaćama. Suprotno nekim očekivanjima čak i dosta više od svog mlađahnog momčadskog kolege čime su usput rečeno, došli na svoje svi zagovornici teorije o naslovima zarađenim na konto dominantnog i supreinornog bolida. Iako se vrlo vjerojatno ni prolaskom ispred Alonsa, Britanac ne bi pomaknuo dalje od sedmoga mjesta, vožnja u Alonsovskoj procesiji koja se kretala tempom panoramske vožnje u odnosu na vozače ispred, poprilično je frustirala Hamiltona kojemu pred kraj utrke valjda u svhu očuvanja njegovih živaca, s pitwalla nisu usudili reći kako za vodećim zaostaje preko 40 sekundi.
Haas – vrlo slab vikend za Haas koji je loše krenuo i prije no što je utrka počela jer uslijed tehničih poteškoća, Kevin Magnussen je odustao vrlo rano, čime su izgledi Haasove momčadi za postizanje nekakvog rezultata već u startu bili prepolovljeni. Baš kao i drugi bolid koji je Schumacher mlađi u dosta nezgodnom izlijetanju rastavio na dva dijela, nasreću bez ikakvih posljedica. Sve u svemu, nakon solidnog ulaska u sezonu, već treća utrka u nizu bez upisanog boda što momčad Haasa malo po malo spušta u poretku prema fenjerašima Williamsu i Aston Martinu.
Esteban Ocon – u uvodnom dijelu sezone Esteban Ocon bilježi više nego solidne rezultate, manje više pretplaćen na pozicije šestog – sedmog mjesta što je uz tek jednu nulu s VN Emilije Romagne zapravo odličan uspjeh. Do bodova bi prilčno sigurno sitigao i u Monaku da se prilikom sraza s Lewisom Hamiltonom nije malo previše raširio, oštetio Lewisov bolid i zaradio pet sekundi kazne što ga je u konačnici između ostalog zahvaljujući i vlakiću koji je formirao njehov momčadski kolega, izbacilo iz kruga osvajača bodova.
Alpha Tauri – iako je Pierre Gasly izveo ako se ne varam, jedino pretjecanje na utrci ni taj pothvat nije bio dovoljan za barem pokoji bod. U neredu kiše, crvenih zastava, gužve na stazi i ostalog, nije se najbolje snašao niti Japanac Tsunoda čime je izlet u Kneževinu za čitavu momčad bio u konančnici neuspješan. Ako se Francuz uslijed loše startne pozicije i tek 17. mjesta nije mogao nadati Bog zna čemu, Tsunodino 11. nudilo je određene mogućnosti, no kako smo i rekli u konačnici bez učinka.
Cestitke Bullu kao i Perezu
Moram reci kada sam vidio kisu i konfiuzju na startu znao sam kako Ferrari pusi 2 100% sansu za max bodove
I sada kad se zbroji Lec greska Italija i 2 fulanja Ferrarija u zadnje 2 to je otprilike to
Bull ima brzi auto u uvjetima utrke i to je jednostavno tako
Uz ova 3 fulanja konstruktorsko nam curi ono bas
Forza Ferrari drago mi je da ste tu gdje trebate biti al eto treba nam mozda i 2 sec brzi bolid da se prosetamo drugacije sa masinom iz bulla nece ici
Usput ne zamjeram bullu nista tu su gdje su potpuno zasluzeno
Good job checo
Ne kuzim zasto je leclerc u gubitnicima!?
Sve je napravio kako treba!! Tko je usro!? On ili ferrari?
Nema veze tko je usrao. Ako je ferari usrao, svejedno on gubi, jer nije pobijedio i na kraju još više zaostaje za maxom
Pa da,onda ferrari treba biti medu gubitnicima kad vec stavljaju i mamcadi u gubitnike.
Samo mi nije jasno tko je utrku ograničia na 4h ako se vidi jos 3h iza završetka utrke
Razočarala me ovogodisnja utrka u montecarlu
Ma u monte karlu je dovoljna i sprint utrka.
Gubitnici su gledatelji koji nisu imali baš nešto posebno za vidjeti. S druge strane zanimalo me kad će trka konačno početi, zatim tko će prvi u box i potom hoće li završiti regularno ili po nekim sudačkim rebulama oko kojih će se poslije glođati kao psi u kavezu, tako da, da bilo je zanimljivo. Nije ova utrka za svačiji živčani sustav, stoga neki fanovi bi trebali ovdje apstinirati.