Prije tjedan dana, sadržajnom i dramatičnom Velikom nagradom Mađarske, okončan je prvi dio sezone Svjetskog prvenstva Formule 1 2021. Vrijeme je za podvući crtu i osvrnuti se na viđeno u protekla četiri mjeseca.
Od 28. ožujka i Velike nagrade Bahreina vidjeli smo 11 utrka, a osim te prve, sve su ostale održane na europskom tlu. Većinu pažnje zaokupio je opaki duel na vrhu između Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, koji su između sebe podijelili devet pobjeda (Max pet, Lewis četiri), a još su po jednu pobjedu upisali Sergio Perez i svoju premijernu Esteban Ocon. Tako je Alpine postao treći konstruktor pobjednik u ovoj sezoni, uz Mercedes i Red Bull.
Čak je deset različitih vozača ostvarilo barem jedan plasman na postolje, a bodove su osvajali svi vozači i sve momčadi, osim Haasa i njegovih rookieja – Schumachera i Mazepina. Dobra je vijest da su se na nekim stazama navijači vratili na tribine, a općeniti je dojam da su sva zbivanja u ovoj sezoni lagano podigla interes za Formulu 1 u odnosu na neke prethodne sezone.
Da bismo se prisjetili svih najvažnijih događaja i proanalizirali kako je tko odradio prvi dio sezone, pripremili smo pitanja za naš urednički četverac. Pročitajte njihova razmišljanja i odgovore, a uz neka teme imamo i anketu za vas. Naravno, pozivamo vas da u komentarima ostavite svoje odgovore.
Kakav je vaš općeniti dojam o prvom dijelu sezone – što biste izdvojili kao pozitivno, a što kao negativno?
Lovro Pernjak-Grbac: Do ovog trenutka, sezona je po mojem mišljenju bila vrlo dobra. Imali smo puno borbi, incidenata, dobrih utrka i utrkivanja ‘na nož’ što je falilo proteklih godina. Najveće zasluge imaju zasigurno Hamilton i Verstappen za borbu na samome vrhu, ali zanimljivo je pratiti i borbu u sredini poretka između Ferrarija i McLarena te Alpinea, Aston Martina i AlphaTaurija. Prava je šteta što se uz dva vodeća vozača u prvenstvu nisu pridružili njihovi momčadski kolege kako bi u svakoj utrci imali i puno većih duela kada bi Perez i Bottas ‘zagorčavali život’ Maxu i Lewisu.
Igor Šestak: Ako bih ocjenjivao prvi dio sezone na skali od 1 do 5, za mene bi to bila čvrsta četvorka. Utrke su većinom bile dobre i sadržajne, ne bismo se trebali previše žaliti kad je atraktivnost ovogodišnjeg prvenstva u pitanju. Odlična je stvar za popularnost Formule 1 borba Hamiltona protiv Verstappena, Mercedesa protiv Red Bulla. Konačno opet imamo ozbiljno rivalstvo podjednakih timova, umjesto onog privida borbe za naslov prvaka kojeg smo gledali prošlih godina. Naravno, to ne znači da su svi problemi ove ere nestali. Kao negativno bih istaknuo ogromnu razliku između dviju vodećih ekipa i ostatka društva te veliki problem nedosljednog suđenja, odnosno kažnjavanja vozača.
Igor Vukajlović: Izmjene i direktne borbe za vodstvo u poretku vozača, još uz to iz različitih momčadi, je dobar dio kolača zašto se voli ovaj sport. Pozitivna strana je i testiranje različitih formata trkaćih vikenda. Dakle, čisto nastojanje i trud da se pokuša nešto novo. Ono viđeno u Silverstoneu, za sada mi se čini u redu, osim onog subotnjeg slobodnog treninga koji nekako tada nema smisla. Za negativnu stranu bi se mogle navesti te toliko diskutirane sudačke odluke, mada meni generalni dojam ostaje da su odluke bile korektne (naravno, bilo je nekih nelogičnosti).
Tomislav Radić: Odličan prvi dio sezone. Nakon dugo vremena konačno gledamo dvije potpuno ravnopravne momčadi s dva top vozača u borbi za naslov. Svaka je od 11 utrka pružila uzbuđenja (možda možemo isključiti Monako). Taktička nadmudrivanja, nekarakteristične pogreške, borba do kosti dva najbrža vozača, neočekivane osvajače najbrže startne pozicije, pobjednike i osvajače postolja – sve bi to naveo kao nešto pozitivno iz dosadašnjih 11 utrka. Ono što je definitivno negativno, a uistinu ništa drugo nema negativno, jesu sudački kriteriji, o čemu smo dosad dosta pričali.
U borbi za naslov obje su momčadi imale boljih i lošijih perioda. Tko je sveukupno bolje odradio posao i kome dajete prednost u nastavku prvenstva?
Lovro Pernjak-Grbac: Rekao bih da je svaka momčad imala svoje ‘uspone i padove’ te da je rezultat na polovici sezone ipak na strani Mercedesa, a do toga ne bi došlo da je Verstappen imao ‘normalan’ završetak polusezone. Rekao bih da su bolidi vrlo blizu po performansama te da se sve svodi na vozače i njihove trenutke ‘inspiracije’. Ipak, najviše može žaliti Max Verstappen koji je s dva incidenta na kraju ovog dijela sezone izgubio pregršt bodova te bi ga to moglo koštati na kraju sezone, ako uđemo u napetu završnicu kakvoj se svi nadamo.
Igor Šestak: Mercedes i Red Bull doista su po svemu jako izjednačeni ove sezone. Performanse bolida su “tu negdje” ovisno o stazama, pri usporedbama prvih i drugih vozača također je teško naći značajnije razlike, a nekakva prednost bolje forme već se nekoliko puta selila s jedne strane na drugu. Nakon testiranja očekivala se dominacija Red Bulla, a u sezonu je bolje krenuo Mercedes. Onda je Red Bull nanizao pet uzastopnih pobjeda od Monaka do Austrije, da bi svu stečenu prednost izgubio kontroverznim sudarom na Silverstoneu i masovnim incidentom na startu VN Mađarske. Zbog svih događanja u tjednima neposredno prije ljetne stanke, Mercedes je definitivno u prednosti – bodovno maloj prednosti, ali psihološki nešto većoj. Vidjet ćemo ima li Red Bull moć za još jedan preokret, posebno kad pritisak počne rasti sa sve većom važnošću utrka u završnici sezone, a i Max nam treba pokazati je li napravljen od šampionskog materijala.
Igor Vukajlović: Red Bull generalno nije imao lošijih perioda svojom krivicom. “Najglasniji padovi”, Maxov Azerbajdžan (a i to je doduše Perezova pobjeda), Silverstone i Hungaroring nisu baš bili u kontroli njihovih vozača. Oscilacija Pereza treba prestati pa iako završavao i odmah iza Bottasa, ali barem neka bude to četvrto ili peto mjesto. Ne sviđa mi se način na koji je Mercedes stigao Red Bull. Dakle, praktički bez borbe. Recepture iz Sennine i Schumacherove kuharice im do sada nisu priličile niti se činilo da bi se mogle desiti, posebice ne od kuhače Lewisa Hamiltona, a tu su i strateške odluke á la Ferrari prije koju godinu. Samim time psihološka prednost u nastavku sezone ide na Mercedesovu stranu. Ali, Red Bullu koji nastavkom istog rada kao i u prvom dijelu sezone, zaprijetiti iz Mercedesa mogu tek iskorištavanjem Maxovog ili Hondinog odustajanja. To se naravno, ako gledamo prvi dio sezone, za sada teško može očekivati.
Tomislav Radić: Red Bull i Max imaju blagu prednost. Nisu imali sreće na zadnje dvije utrke, ali mislim da ih to neće poljuljati. Uz to, Red Bull trenutno ima boljeg drugog vozača koji je skupio više bodova od Bottasa i ostvario je jednu pobjedu. Možda će, ako nastavi ovako, upravo Bottas koštati Mercedes konstruktorskog naslova. U vozačkom prvenstvu, Max i Lewis su prilično ujednačeni s rezultatima, neka staza više odgovara jednom, a neka drugom. S druge, tehničke strane, Max bi mogao imati problema s pogonskom jedinicom, tako da će morati dobro taktizirati na kojoj će stazi, ako morali, uvoditi novu pogonsku jedinicu. Naravno, eventualnu kaznu će morati pretrpjeti na toj jednoj utrci, tako da će lako moći minimalizirati štetu. Jedan zanimljiv podatak za kraj – Hamilton ima nakon Mađarske, 11. utrke sezone, isto bodova koliko je imao i 2016. godine nakon Mađarske i 11 odvoženih utrka te je i tada vodio u prvenstvu, dok je drugi tada bio Rosberg s isto bodova koliko je ove godine nakon istog broja utrka bodova skupio drugoplasirani Verstappen. Jedina je razlika što ove sezone imamo dvije utrke više (ako ne bude promjena). Do kraja sezone ćemo još svašta vidjeti.
Mnogi su vozači mijenjali momčadi prije početka ove sezone. Tko se najbolje prilagodio i najviše pokazao u prvih 11 utrka s novim timom?
Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da bez dileme možemo reći da je Carlos Sainz pokazao najviše od ‘novih’ vozača u momčadima, a upravo i bodovni ‘saldo’ to pokazuje. U kvalifikacijama je ipak još malo ispod razine Leclerca, ali u utrkama je izbjegavao incidente te mirnim vožnjama skupljao bodove. Bilo bi i nepravedno ne spomenuti Sebastiana Vettela koji je nakon nekoliko utrka za Aston Martin pokazao sve svoje vještine te napokon posložio sve ‘kockice’ koje su mu nedostajale prošle sezone.
Igor Šestak: Period između sezona donio je brojne promjene u vozačkim postavama, a zbog specifičnih uvjeta i pravila, generalno se može reći kako su se svi ti “novaci” jako mučili u odnosu na svoje momčadske kolege. Istaknuo bih dvojicu Španjolaca. Carlos Sainz je trebao dokazati da doista je materijal za Ferrari i rekao bih da je u tome uspio. Nije još uspio doći na Leclercovu razinu u kvalifikacijama, ali imao je nekoliko izvrsnih utrka i kako sezona odmiče, djeluje sve sigurnije u onome što radi. Vidjeli smo u Mađarskoj da je čak počeo diktirati i taktičke odluke. Osim Sainza, pohvale apsolutno idu i Fernandu Alonsu. On nije mijenjao momčad, već se vratio u F1 nakon dvogodišnje stanke, što je vjerojatno i veća prepreka za preskočiti. Početak sezone bio je daleko od idealnoga, ali u posljednjih par mjeseci Fernando je pokazao da još uvijek ima što za ponuditi.
Igor Vukajlović: Najbolju prilagodbu svakako je odradio Carlos Sainz u Ferrariju. Imao je doduše najbolje uvjete od ostalih, ali povjerenje iz Maranella je opravdao. Sergio Perez je pobjedom u Azerbajdžanu, reklo bi se, odradio što je trebao, ali onda kad se pogleda primjerice Silverstone, još nije došlo do neke konstante. Sebastian Vettel je najopušteniji u ovoj kategoriji vozača, te je nastupom u Mađarskoj podsjetio na svoje stare dane. Fernando Alonso, barem mi se tako čini, nije ni trebao neki period prilagodbe. Dakle, imamo te vozače koji svoj “novi” posao odrađuju solidno, a s druge strane imamo preplaćenog Daniela Ricciarda.
Tomislav Radić: Prema prikazanom djeluje da se novoj sredini najbolje prilagodio Sainz. Stalno je vrlo blizu momčadskog kolege, a svaki put kad bi Leclerc zakazao Carlos bi bii tu da donese ekipi lijepu količinu bodova. Monako i Mađarska su najbolji pokazatelj toga, a ujedno i najbolje Sainzove utrke. Iako je po bodovima ispred Leclerca, ukupni dojam je da je Leclerc za dlaku bolji, no to ne umanjuje činjenicu da Carlos obavlja odličan posao. Zatim, Perez je solidan, pobjeda iz Bakua popravlja ukupni dojam, ali to može i mora bolje. Vettel je također dobar, u zadnjim utrkama je došao na svoje i nakon lošijih prvih utrka izgleda da se udomaćio u Astonu. Najviše me iznenadio, i to negativno, Ricciardo. Previše se muči u McLarenu, Norris ga redovito “maže”, i osvojio je puno manje bodova od Landa, što je i glavni razlog zašto je sad McLaren izjednačen po bodovima s Ferrarijem. Mora se trgnuti u drugom dijelu sezone.
Najveće pozitivno iznenađenje prvog dijela sezone?
Lovro Pernjak-Grbac: Pored već navedenog Sainza, od vozača bih istaknuo Landa Norrisa koji u McLarenu radi ‘čuda’ te marljivo skuplja bodove za momčad koja je trenutno na diobi treće pozicije s Ferrarijem. Od momčadi, Williams je zasigurno pokazao jako puno u odnosu na prošle sezone, a mene je osobno iznenadila činjenica da je Red Bull od početka sezone na razini Mercedesa, a to nisam očekivao zbog prošlih sezona kada je momčad iz Milton Keyesa upravo u toj fazi sezone zaostajala puno previše u odnosu na konkurente.
Igor Šestak: Pierre Gasly. U redu, nazvati pobjednika jednog Grand Prixa u 2020. godini iznenađenjem možda djeluje malo čudno, ali Francuz je ove godine opet napravio značajan iskorak u svojim nastupima, a nisam bio tako uvjeren da će u tome uspjeti. Kao što vidimo na mnogim primjerima prošle i ove sezone, doći do pobjede ili postolja u nekakvoj “ludoj” utrci može se dogoditi svakome, no zadržati konstantu i donositi bodove momčadi iz tjedna u tjedan mnogo je teže. Pierre je bodove osvojio na osam od 11 utrka, pri čemu je jednom morao odustati zbog tehničkog kvara, jednom zbog sudara za koji nije bio kriv, a treći put je bez bodova ostao zbog puknuća gume. U poretku je osmi, iza sebe drži oba Aston Martina, oba Alpinea i Ricciarda u McLarenu, a osvojio je 50 od 68 bodova AlphaTaurija u ovoj sezoni. Definitivno se može reći da nosi momčad na svojim leđima i potvrđuje da može biti pravi vođa.
Igor Vukajlović: Jednostavno mi je drago za Estebana Ocona i njegovu prvu pobjedu na VN Mađarske, kao i nova pobjeda neke tvorničke momčadi kojoj itekako treba dokaza da ostanu u ovom sportu. Sve je jasnije da ti mladci mogu hladnokrvno odvoziti do pobjede u utrci i to u takvoj mjeri da se čini kao da im je bila lagana vožnja, iako je bolid iz sredine poretka. Naravno, nemaju tako svi iste uvjete za to, ali budućnost Formule 1 što se tiče vozačke kvalitete izgleda svjetla.
Tomislav Radić: Uz sve dobro i pozitivno što smo vidjeli u prvom dijelu sezone teško mi je izdvojiti samo jedno kao pozitivno iznenađenje. Naveo bi dva pozitivna iznenađenja: Ferrari i Norris. Prvo, Ferrari me ugodno iznenadio po nadoknađenom zaostatku prema vodećima, a najviše po dva za redom osvojena pole positiona. Od ekipe koja se jedva uguravala u Q3, ekipe koja je završila šesta u poretku prvenstva, sada su ekipa koja se svaki vikend bori za plasman u top 5 i s vremena na vrijeme, ovisno o tipu staze, može zapapriti vodećima. Zatim, Norris me ugodno iznenadio kako je uvijek pri vrhu i drži priključak za vodećima te se uz tri treća mjesta bori sa sporijim vozačima Mercedesa i Red Bulla za treće mjesto u poretku vozača.
Najbolja utrka prvog dijela sezone?
Lovro Pernjak-Grbac: Utrka u Imoli. Promjena vremena, puno pretjecanja, zanimljive borbe na stazi… Ma praktički sve što nam Formula 1 može pružiti.
Igor Šestak: Velika nagrada Azerbajdžana bila je stvarno prevrtljiva utrka s puno preokreta i vrlo neočekivanim raspletom. Pole je imao Leclerc u Ferrariju, no u utrci zapravo nije konkurirao za vrh. Jedno je vrijeme vodio Hamilton, onda je sve krenulo na mlin Red Bulla i činilo se da bi to mogla biti dvostruka pobjeda Bikova, dok nije počeo “cirkus” s gumama. Prvo je otišla jedna od Strollovih, a onda i Verstappenova za kraj nastupa do tada vodećeg vozača. Nudila se Hamiltonu prilika za značajni bodovni iskorak u prvenstvu, no pri restartu je napravio jednu, za njega netipičnu pogrešku, a epilog svega bila je prva pobjeda Pereza u Red Bullu i prvo postolje Vettela s Aston Martinom.
Igor Vukajlović: Imola svakako, višestrukim miješanjem karata oko poretka za navijače uvijek ispadne barem straight flush.
Tomislav Radić: Mađarska. “Metla” na startu, zatim zbrka kod novog starta, nova lica na vrhu u konkurenciji za pobjedu te Hamiltonovo probijanje kroz sredinu poretka i njegova borba s Alonsom. Na kraju, lijepo je bilo vidjeti novog pobjednika utrke.
Nastavak osvrta na prvi dio sezone 2021. donosimo vam u ponedjeljak 9. kolovoza…
Alonsova izjava, na koju mogu reci samo Amin!!! I kompletno je kasno , zašto je od jednog poluobrazovanog i poluintelegentnog krovna kakav Hamilton definitivno jeste, trebalo napraviti čudo!!! “I have the impression always that when things become a little bit spicy or tense in the title fight… this sport is a British environment,” he said. “All the teams, they are British. Most of you guys, journalists or the media attention, and TV crews, every one comes from the UK. “Understandably, there is a little bit of preference of your guy in your country who can be competitive and keeps winning.… Read more »
Sezona je odlična.
Naravno.. ne ova sprdačina 7god.. za ovu možemo samo zahvaliti Red Bull HONDI u kojoj čak i ti uživaš… vidiš i tebi je bilo neugodno svih ovih godina..
a sada si sretan jer napokon uživaš donekle kakva bi f1 trebala biti.. samo što vi igrate pokvarenom za razliku od Bulla i ostalih… .
DAJ OPIŠI OVU TVOJU SLIKU ČIME IZAZVAN????????????????????????
Usudio bi se reci da je RB olicenje postenja i najtransparentnija momcad u F1 koja nikad ni ne pomislja “zaobilazit” pravila i njihovi vozaci imaju iste uvjete, hvala im sto svojim postenjem unose vjeru u bolju buducnost F1. Amen
Zašto te muči moja slika?
Vrlo korektno i realno napisano od ekipe GP1(budući da su osobna mišljenja autora,jer svatko ima pravo na sboje mišljenje i viđenje).Svaka čast i pohvale na članku,samo napred.