Najava VN Portugala: Idemo po reprizu Imole

Ipak, neka bude bez zastrašujućih sudara, ovotjedna VN Portugala uvod je u ‘dupli trkaći vikend’ koji se sastoji od odlične staze Algarve i, nažalost, prilično dosadne Barcelone.

No, koncentrirajmo se mi na ovotjednu utrku koja nosi velika očekivanja s obzirom na nedavne događaje na odličnoj prošloj utrci u Imoli.

Čini se za sada kako imamo sinkroniziran odnos najbržih i najbržih od ostatka poretka. Red Bull i Mercedes, te McLaren i Ferrari, izmjenjivat će za sada odnose brzina s obzirom na stazu i uvjete.

Njihov pak međusobni odnos je jasan. Nakon ponovljenog starta u Imoli zbog crvene zastave izazvane sudarom Valtterija Bottasa i Georgea Russella, Max je u Red Bullu bez problema odmaglio Norrisu u McLarenu na preko 20 sekundi, a kojeg je pratio Leclerc u Ferrariju. Lewis Hamilton se u Mercedesu malo pomučio s prestizanjem dotičnog dvojca, nakon pada u poretku zbog izletavanja sa staze, ali ipak odradio potrebno te završio drugi s relativnom lakoćom. Doduše, u Ferrariju su priznali da su pogriješili s postavkama aerodinamike na Leclercovom bolidu, računajući na mokrije uvjete, pa bi ispravna odluka donijela još ljepši dvoboj između njega i Norrisa.

Sudar Russella i Bottasa nakon svih isprika i izglađivanja stvari ipak ostavlja dojam da stvari nisu niti blizu zaborava i oprosta. Dva direktna konkurenta za mjesto u Mercedesu sljedeće godine će prema kraju sezone pokazivati sve veću nervozu uzrokovanu neodlučnošću Totoja Wolffa. Ima Toto itekako razloga za neodlučnost. Reklo bi se za neke moguće ishode da on zna nešto što javnost ne zna, ali iz utrke u utrku i nakon ovog sudara je sve više jasno da bi mu Russell mogao “pružiti” toksičnu atmosferu u momčadi koju su imali na početku hibridne ere. Rekao je da to više ne želi i potpuno je u pravu.

S druge strane pak, talent poput Russella se ne smije prepustiti konkurenciji, a radnik poput Bottasa je višestruko pohvaljen od strane momčadi za svoju ulogu (da, vodonoša) i mir koji donosi momčadi. Odlaskom Hamiltona, a dolaskom Russella i zadržavanjem Bottasa, Valtteri može poput Nice Rosberga tražiti određene ustupke zbog staža u momčadi. Vozačke kvalitete kao Russell nema, kao što je ni Rosberg u odnosu na Hamiltona nije imao (doduše s manjom razlikom nego Russell-Bottas), i evo noćne more za Wolffa. Ovotjedna utrka će doduše teško otvoriti novu stranicu ovog poglavlja jer Bottas, ako zaista misli zadržati svoje vozačko mjesto, s jednim od najboljih bolida na gridu nema što raditi na pozicijama u utrci koje se tiču sporog Williamsa.

Ostatak poretka ima novog junaka, a to je AlphaTaurin Yuki Tsunoda. Mladi Japanac ima sve veću vojsku navijača. Unatoč nespretnostima u Imoli, s obzirom na iskustvo, može se reći da još uvijek uči, ali napravio je nekoliko pristojnih pretjecanja puno iskusnijih vozača po teškim uvjetima. Novog mladca vidjet ćemo ovog petka u Alfa Romeu na slobodnom treningu. Radi se o prošlogodišnjem viceprvaku Formule 2 Callumu Ilottu, članu Ferrarijeve vozačke akademije.

Sebastian Vettel još uvijek nije onaj stari, a njegov šef Otmar Szafnauer nas uvjerava da mu treba još vremena. S istim odstojanjem gledamo i na Fernanda Alonsa, samo što Španjolca prati nešto manje opravdavanja nego Vettela.

Glavna vijest ovog tjedna jest potvrda najavljenih sprint utrka na tri trkaća vikenda ove sezone. Nakon neuspješnog pokušaja provođenja obrnutog startnog poretka, subotnja sprint kvalifikacijska utrka odredila bi startni poredak za nedjeljnu glavnu utrku, a startni poredak za tu kratku utrku bio bi određen na standardnim kvalifikacijama koje su pomaknute na petak. Mišljenja oko ove ideje su oprečna, tj. nema neke sredine, ili nekome zvuči kao solidna ideja ili kao totalna glupost. No, ova sezona je ionako momčadima na neki način nebitna, tako da će testiranje s ovakvim različitim formatima imati minimalne posljedice, te konceptu treba dati priliku.

Informacije o stazi

Stazu Algarve, poznatiju i kao Portimao, vole svi vozači. Tehnički je zahtjevna i daje im dojam vožnje u rollercoasteru. Algarve sadrži 15 zavoja i dugačku startno-ciljnu ravninu kojoj prethodi vrlo dugi desni zavoj, gladan snage pogonske jedinice, a posebno i guma. Široka je kombinacija zavoja ovdje, a to je bio jedan od razloga zašto je staza kraj Portimaoa odabrana kao mjesto testiranja Formule 1 u sezoni 2009. godine.

Gume su izložene bočnim, te posebno uzdužnim zahtjevima energije zbog jakog kočenja, što će predstavljati veliki izazov. Staza je sada momčadima poznatija nego prošle godine, ali podaci prikupljeni u slobodnim treninzima bit će vitalni za postavljanje prave strategije zbog drukčijih vremenskih uvjeta. Staza je prilično široka, ponegdje i do 14 metara, što bi trebalo pomoći u pretjecanju. U potpunosti je obnovljena nekoliko tjedana prije prošlogodišnje utrke, tako da je asfalt malo “sazrio” i trebao bi pružati više gripa.

”Sljedeći je na redu Portimao te jedva čekam sjesti ponovno u bolid. Vožnja na toj stazi je zanimljiva jer ima raznih kombinacija zavoja kojih nema nigdje drugdje u kalendaru. Na nekim dijelovima staze je stvarno uzbudljivo jer uopće ne vidite gdje idete zbog promjene visine, ali to čini ovu stazu posebnom”, veseli se Honey Bagder.

Pirelli je donio prilično tvrdu kombinaciju guma kao i prošle godine, smanjujući tako rizik od neželjenog pretjeranog trošenja. Za utrku su pripremljene C1 (bijele, tvrde, 2 seta), C2 (žute, srednje tvrde, 3 seta) i C3 (crvene, meke, 8 setova) komponente guma, kako bi bolidi bili spremni za sve što ova zahtjevna staza može ponuditi. Prošlogodišnja pobjednička strategija imala je srednju i tvrdu komponentu guma, čime je Lewis Hamilton postigao rekordnu 92. pobjedu u karijeri. Trošenje guma bilo je dovoljno blago da Estebanu Oconu omogući 53 kruga na srednjoj komponenti guma.

Vremenske prilike za sada najavljuju suho vrijeme s pokojom naoblakom, ali temperaturom s optimalnih 21ºC.

VN Portugala, Algarve (Portimao), 30. travnja - 2. svibnja 2021.
Petak 30. travnja 1. slobodni trening 12:30-13:30 2. slobodni trening 16:00-17:00 Subota 1. svibnja 3. slobodni trening 13:00-14:00 Kvalifikacije 16:00-17:00 Nedjelja 2. svibnja Utrka 16:00

Najviše pobjeda na samoj VN Portugala imaju Alain Prost i Nigel Mansell (3), no samo Lewis Hamilton trenutno ima jednu, reklo bi se važeću, s ove konkretne staze.

Povijest događaja, te trenutke za pamćenje u relativno kratkoj ali bogatoj povijesti Formule 1 u Portugalu, lijepo je pripremila naša Mija.

Za kraj, prisjetimo se odličnog starta starog lisca Kimija Räikkönena na prošlogodišnjoj utrci, kliknite ovdje.

Total
3
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Webmaster
29.04.2021. 22:17

Samo bez kiše.

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x