Sprint utrke – format i pravila

Kakav je format?

‘Sprint Kvalifikacija’, dalje u tekstu samo kao ‘Sprint utrka’, će biti utrka duga preko 100 km, te koja će trajati od 25 do 30 minuta. Zamišljena je kako bi se pružio kratki i brzi trkaći spektakl, bez potrebe za ulaskom u bokseve.

Bodovi će se dodijeliti za prve tri pozicije (3-2-1). Neće biti ceremonije dodjele pehara ni sviranja himne, jer će ta čast ostati privilegija za glavnu utrku u nedjelju. Međutim, pobjednik će dobiti trofej u parc fermeu, na sličan način kao i za prvu startnu poziciju nakon kvalifikacija.

Redoslijed završetka utrke definirat će startni poredak za nedjeljnu glavnu utrku.

Što se događa s klasičnim kvalifikacijama?

Klasičan format ostaje, samo će se održavanje pomaknuti u petak popodne kako bi prvi dan trkaćeg vikenda dobio još sadržaja.

Međutim, bit će dopuštena samo mekana komponenta gume, a nedjeljnu utrku momčadi mogu startati s kojom god komponentom žele, bez obzira na ‘Q2 pravilo’.

Što se događa sa slobodnim treninzima?

Održat će se samo dva slobodna treninga u trajanju od sat vremena. Jedan će biti u petak iza podneva, a drugi u subotu prijepodne. U petak timovi mogu koristiti bilo koja dva seta guma dodijeljena za trkaći vikend.

Bolidi će zatim ući u parc ferme nakon FP1, zatim će biti pušteni u kvalifikacije i zadržani tako do FP2, koji će se održati u subotu ujutro. Na tom drugom slobodnom treningu moći će se koristiti jedan set guma po svom izboru.

Potom će se vratiti opet u parc ferme uoči Sprint utrke, a zatim opet vratiti u ‘karantenu’ preko noći prije nedjeljne utrke.

Što ako su mokri uvjeti na stazi?

Ako se FP1 ili kvalifikacije održavaju u mokrim uvjetima, timovi će dobiti dodatni set guma za kišu (intermediate). Taj isti set guma će morati vratiti prije Sprint utrke.

Ako je i Sprint utrka u mokrim uvjetima, onda mogu dobiti novi set intermedija, a isto mogu dobiti i za glavnu utrku. Sve pod uvjetom da korišteni set vrate.

Parc ferme  pravila

Pravila zabranjuju mijenjanje glavnih komponenti u parc fermeu kako bi se izbjeglo da ekipe krenu u podešavanje posebnih postavki bolida samo za Sprint utrku, a istovremeno se ograničava i broj sati potrebnih za pripremu automobila za sljedeći dan.

Međutim, dopuštene su neke rekonfiguracije bolida kako bi subotnji slobodni trening ipak bio korisniji. Cjelovit popis onoga što će se moći promijeniti bit će objavljen uskoro.

Iz sigurnosnih razloga, prije glavne utrke, timovi mogu promijeniti materijale vezane uz trenje kočnica za novi set identičnih postavki koji je korišten i u kvalifikacijama i Sprint utrci. Mogu se mijenjati i kočioni kanali.

Postavke hlađenja će se također moći mijenjati ako će temperatura zraka previše varirati (preko 10 stupnjeva Celzija). Oštećeno prednje krilo se može zamijeniti s onim prethodne specifikacije, ako nekoj momčadi ponestane krila s aktualnom specifikacijom.

Između kvalifikacija i Sprint utrke, timovi smiju mijenjati ili podešavati elemente ovjesa, opruge i prigušivače, te mijenjati nagibe ili visinu bolida, tj. poštuju se pravila definirana u članku 10.3 Tehničkih propisa.

Total
2
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mody
26.04.2021. 20:29

Bokje nego ivaj nacin kvalifikacija 30 krugova i 10.greski imas opet si prvi ili sprint utrke ili obrnuti startovi good job carey zaustavit dominacilje bilo koje.momcadi treba vratiti v8

avatar
1borna
26.04.2021. 20:20

Hmm dobit ćemo još jednu kratku utrku, nama više zabave a timovima više problema? Možda bi bilo bolje bodovati barem prvu petoricu, više bi se grizlo
za poziciju.

avatar
Diabl008
27.04.2021. 09:12
Reply to  1borna

Bodovat prvu petoricu i onda obrnuti poredak za nedjelju u odnosu na sprint utrku ili poredak u prvenstvu.

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x