Vijesti iz Hrvatskog Auto kluba. Stanje na cestama. Promet diljem zemlje odvija se bez velikih gužvi i zastoja na svim prometnicama. Jedno važno za upozorenje za vozače na autocestama. Ako koji slučajem pokušate pretjecati vozače Mercedesovih automobila, imajte uvijek na umu globalnu perspektivu vašeg poteza.
Incident Bottas-Russell
Na VN Emilije Romagne prošli vikend konačno smo vidjeli odlično utrkivanje. Iako se omjer snaga nije posebno puno promijenio u odnosu na utrku u Bahreinu, nakon Imole možemo reći kako se stvorio veliki broj zanimljivih priča i kontroverzi.
Osim toga, dobili smo jedan vrlo zanimljiv izraz od strane šefa Mercedesa Tota Wolffa. Komentirajući incident između svog vozača Valtterija Bottasa i Williamsovog vozača Georgea Russella, spomenuo je izraz globalna perspektiva, što je bilo svojevrsno upozorenje mladom Britancu, kako nakon ovakvih poteza za njega neće biti mjesta u Formuli 1 ako na ovakav način bude napadao Mercedesove vozače. Ekspresnom brzinom nakon ove izjave, Russell povlači potez i na svom Twitter profilu se posipa pepelom i u priopćenju za javnost daje na znanje kako je on kriv za incident i da se uglavnom ne ponosi na svoj postupak u 32. krugu utrke, kao i na reakciju koja je uslijedila nakon toga. No, hajmo malo o toj famoznoj globalnoj perspektivi i perspektivi za Russella.
Balkanski mentalitet G. Russella
George Russell je već treću godinu F1 vozač koji brani boje momčadi Williamsa, jedne od najslabijih ekipa proteklih nekoliko godina na gridu. Ukupno je dosad u svojoj karijeri osvojio skromnih tri boda i to dok je vozio za momčad Mercedesa prošle godine u Bahreinu zamijenivši COVID pozitivnog Lewisa Hamiltona. Ništa posebno zar ne? Njegovi suparnici iz Formule 2 iz sezone 2018. ostvarili su bolje karijere dosad u F1. Mclarenov Lando Norris je dosad ostvario dva podija, uključujući treće mjesto iz Imole proteklog vikenda i 173 boda ukupno u svojoj karijeri koji sve više postaje ljubimac britanske publike. Alex Albon je vozeći za Toro Rosso i Red Bull ukupno osvojio 197 bodova i također dva podija. Sada je u DTM prvenstvu i svjestan je da će teško ponovo dobiti angažman u F1. Valja istaknuti kako je te 2018. Russell uvjerljivo osvojio Formulu 2 ispred Norrisa, pritom ostvarivši rekordnih sedam pobjeda u prvenstvu. Posebno treba istaknuti pobjedu u Bakuu, koju je započeo s 12. startnog mjesta. No, ako pogledamo njegovu dosadašnju karijeru u F1, netko neupućen bi rekao kako je Russell još jedan od epizodista u najvećem oktanskog cirkusa kojeg ćemo se uskoro sjećati jednako kao recimo Zanardija, Pizzonije i Christiana Albersa. No, je li baš tako?
Balkanski mentalitet nije nešto što nužno mora biti u lošem kontekstu. Ljudi s naših prostora su vječito opsjednuti natjecateljskim duhom, motivirani stalnim dokazivanjem i nadmetanjem, i upravo zbog toga nije slučajno što smo toliko dobri u svemu čega se od sporta prihvatimo. Upravo zbog toga sam gotovo siguran kako će George Russell jednoga dana biti svjetski prvak, jer iako je Britanac, u njemu možete prepoznati taj balkanski mentalitet u kojem uzmak i predaja kao filozofija ne postoji. To mi je postalo jasno još u Imoli prošle godine. Tada je Russell napravio početničku grešku kod zagrijavanja guma iza sigurnosnog automobila i nesretno završio u ogradi u trenutku kada je zauzimao 10. mjesto, što bi mu dakle donijelo i prve bodove u F1. No, kako onda nakon ovakve greške možemo reći da će netko biti budući prvak svijeta? Dok bi se dobar dio drugih vozača skrušeno i s glavom prema dolje vratili u garažu ispričavajući se svima zbog greške, Russell je ostao sjediti pored staze lupajući se po nogama od ljutnje. Iako je imao kacigu na glavi, potpuno se jasno moglo zaključiti kako bi, da može, radije pojeo cijelu stazu za skoro pa nebitno 10. mjesto, nego da ovako odustane od utrke. Kada tome pribrojimo da vozite za uvjerljivo najslabiju momčad na gridu i kako vam ovakav incident nitko neće zamjeriti i okarakterizirati ga kao danak neiskustvu, vozač poput Russella je imao reakciju kao da je netom izgubio naslov prvaka.
Martin Kodrić, hrvatski vozač u utrkama izdržljivosti, koji je jedno vrijeme sudjelujući u karting natjecanjima bio momčadski kolega Georgu, kaže da će se Britanac radije u zabiti u vas na stazi nego vam dopustiti da pobijedite. Spomenuo je također, da su se upravo zbog njihovog rivaliteta na stazi, jedne prilike mehaničari njihove momčadi čak i međusobno potukli.
Iako izvana staze i u privatnom životu djeluje kao vrlo pristojan i dobro odgojen momak, mladi Britanac u kokpitu se pretvara u sportski drskog vozača, blagoslovljenog sjajnim talentom, koji gotovo sigurno neće prezati od toga da pokaže koliko je dobar. Upravo ove njegove karakteristike smo imali priliku vidjeti u Imoli prošlog vikenda. Najprije je u subotu za djelić sekunde ostao bez treće kvalifikacijske runde, da bi u nedjelju sa svojim “Trabantom” postao glavna vijest dana. U 32. krugu utrke, dok je zauzimao 10. poziciju, bez imalo respekta prilazi Bottasu u nadi da će Finac, koji je imao jedan od najlošijih vikenda u svom stažu u moćnom Mercedesu, biti džentlmen i propustiti ga obzirom da je bilo jasno kako je Britanac brži, no nažalost, obojica završavaju u ogradi pri brzini od 320 km/h i to ponajviše zahvaljujući Finčevom manevru prema desnoj, skliskoj strani staze, čime je zatvorio put pretjecanja Georgeu Russellu i uzrokovao proklizavanje njegovog bolida.
Svoj balkanski mentalitet Russell je ponovo pokazao nakon incidenta. Umjesto da ode s mjesta nesreće, George je imao potrebu na onaj poznati oldschool način objasniti “kako stoje stvari” Bottasu, došavši pred kokpit i usput mu poslati jednu “zidarsku”, onako da nije dolazio bez veze. Nakon prebacivanja krivice između vozača u izjavama nakon utrke, na red je došao svemoćni šef Mercedesa Toto Wolff i obrušio se na mladog vozača i onako s visoka mu poručio da kao mladi vozač Mercedesovog programa malo bolje sagleda globalnu perspektivu kada se sljedeći put drzne obići Mercedes.
“Globalna perspektiva”
Izjava Tota Wolffa nakon utrke u Imoli glasila je ovako: “Ova se situacija uopće nije trebala desiti. Valtteri je imao loših prvih 30 krugova i nije trebao biti tako nisko u poretku, ali i George nije trebao izvoditi takav manevar uzevši u obzir da se sušila staza.”
“To je značio rizik, a bolid ispred njega je Mercedes. U bilo kojem razvojnom programu vozača mladi vozač ne smije izgubiti tu globalnu perspektivu.”
Šefu Mercedesa mora se priznati jedna stvar. Jedan je od najuspješnijih vođa neke F1 momčadi u povijesti. Zanimljiv je podatak da su u hibridnoj eri ostvarili 103 pobjede. Kada bi pribrojili pobjede ostalih četvero ekipa čiji su vozači osvojili prvo mjesto na utrkama u hibridnoj eri i pri tome pomnožili taj broj s tri, tek bi onda ostale momčadi imale veći broj ostvarenih pobjeda nego Mercedes. Također, njegova sposobnost da postavi prave ljude na prava mjesto je svakako jedan od razloga njihove dominacije sve ove godine, pribrojivši i neograničen budžet i podršku koju je ekipa imala od matične tvrtke Daimler AG-a.
No svi pratitelji Formule 1 znaju kako Wolff nije tip koji želi ikakve potencijalne sukobe unutar svoje momčadi i ne pada mu napamet da ponovo proživljava 2016. godinu. Upravo zbog toga, može biti vječno zahvalan Nicu Rosbergu što se oprostio od aktivnog utrkivanja jer je itekako jasno da Austrijanac nema kapacitet da se bori s dva jaka ega unutar momčadi. Podsjetimo, sukob na relaciji Hamilton – Rosberg eskalirao je u Barceloni 2016. nakon njihovog sudara u prvom krugu utrke i to baš dok je na utrci bio nazočan predsjednik uprave Daimlera Dieter Zetsche. Ovu vrlo neugodnu situaciju nije riješio Wolff, već Niki Lauda koji je dvojici usijanih vozačkih glava podijelio fakture s troškovima razbijenih bolida i malo smirio strasti, dok se sam Wolff u ovom sukobu držao po strani, što je nekarakteristično za nekoga tko se kiti pozicijom šefa momčadi.
Zato je sada u krajnjoj liniji pomalo degutantno da taj isti Wolff priča o nekim globalnim perspektivama kada je Hamilton prošao čak šest vozača na gotov identičan način u utrci, dok mu je pritom svaki od vozača ostavio dovoljno prostora kako bi ga propisno pretekao, što svakako nije bio slučaj u incidentu njegovog pulena Bottasa i Russella. Valja podsjetiti kako velikog vođe Wolffa nije bilo u hotelskoj sobi u Singapuru 2012. kada je upravo Lauda nagovarao Hamiltona da prijeđe u Mercedes i tako na taj način napravio jedan od najboljih poteza u povijesti F1. Taj isti Wolff je i agent Valtteriju Bottasu, koji štiti svoj i interes vozača čija kvaliteta nastupa sve više kopni u toliko dominantnom bolidu i koji je eklatantan primjer vodonoše u ekipi.
Totove “glavobolje”
Nominalno treći vozač Mercedesa George Russell, je u jednoj izjavi prije početka sezone rekao kako želi svojim vožnjama zadati “glavobolje” šefu Mercedesa, obzirom da javnost sve glasnije šuška da bi upravo Britanac trebao što prije dobiti priliku u “crnim strijelama”. I definitivno se mora reći kako je u tome uspio. Učinio je Wolffa veoma nervoznim, do te mjere kako je s posljednjim istupima šef Mercedesa dobio još veći broj hatera među publikom. No, sam Russell nije ni svjestan kako je već ranije prouzročio početak Totovih migrena.
U pretposljednjoj utrci prošle sezone na VN Sakhira, snažna migrena je pogodila velikog šefa Mercedesa nakon što je pozitivan covid test imao Lewis Hamilton i samim time je bio onemogućen sudjelovati. To je značilo kako će u kokpit za taj trkaći vikend ući George Russell. Iako su se iz Mercedesa toplo nadali kako će Russell završiti unutar prvi pet, Britančev “balkanski mentalitet” je imao druge planove. S toliko dominantnim bolidom i sjajnim vozačkim talentom, u kvalifikacijama završava na drugom mjestu za samo pola treptaja oka iza Valtterija Bottasa. Ono što se dogodilo u samoj utrci, kada pogledamo iz današnje perspektive, je jedan ozbiljan materijal za “teoretičare zavjera” i početak globalnih perspektiva Tota Wolffa. George je bez problema i respekta pretekao Finca na početku utrke u prvom zavoju i to unatoč činjenici što je došao u bolid u kojem nije ni znao značenje svih gumba na volanu, niti je skroz razumio šifre koje mu je preko radio veze slao Mercedesov trkaći inženjer Bono. Sve ove izazove Russell je prošao s poznatom engleskom hladnokrvnošću s čime se stekao dojam da je u kokpitu neki prekaljeni veteran a ne neki vozač s jedva dvije godine iskustva u F1.
Ipak, gotovo jednako kao u i Imoli prošlog vikenda, Russell u svemu nije sagledao globalnu perspektivu svojih poteza na stazi. U trenutku kada je svima bila jasno kako je nova vozačka zvijezda rođena, Mercedesov tim na čelu s Wolffom je ipak malo bolje sagledao globalnu perspektivu, pa su ga poslali boks po izmjenu guma, da bi u maniri momčadi sa začelja poretka se ubrzo sjetili kako su mu stavili set guma namijenjen Bottasu i ponovo ga vratili u pit lane. Nakon što je Britanac ponovo pretekao Finca na stazi i stigao do drugog mjesta na samoj utrci, Russell u 78. krugu ponovo dobiva poziv za boks zbog puknuća zadnje lijeve gume koja ga vraća na 14. poziciju poretka. U posljednjih devet krugova u Bahreinu, Russell ponovo aktivira svoj balkanski mentalitet i nadoknađuje čak pet pozicija i stiže na konačno deveto mjesto i osvaja još jedan dodatni bod ostvarivši i najbolji krug utrke u debiju za Mercedes, što je značilo osvajanje jedina tri boda u njegovoj dosadašnjoj karijeri u F1. Javnost je tada na najbolji način upoznala Britančev talent, dok je Totova migrena lagano počelo napredovati.
Bez isprika, molim…
“Morate biti svjesni da kada ste vozač utrka, vi ste u riziku cijelo vrijeme. Biti vozač utrka znači da se utrkujete s drugim vozačima, i ako više ne tražite prostor za pretjecanje, više niste vozač utrka, zato što se ovdje natječemo da pobijedimo, jer je naša glavna motivacija da ostvarimo pobjedu.”
Autor ovog citata je tragično skončao upravo u zavoju koji je postao predmet kontroverzi prošlog vikenda. Taj isti autor, ne bi bio to što jest da je gledao globalnu perspektivu u Monaku 1984. u svom bolidu koji je bio nalik tenku. Također, autor je osim po sjajnom vozačkom talentu, bio nadaleko poznat po sukobima s najvišim autoritetima i globalnim perspektivama motosporta, a ponajviše s vrlo omraženim predsjednikom FIA-e Jean-Mariom Balestreom i nije uopće imao namjeru slati ikakve isprike za svoje postupke. Ipak, ta romantičarska vremena su daleko iza nas.
Nakon što su u izjavama nakon utrke Bottas i Russell nastavili verbalnu vatru i dok je šef Mercedesa u maniri hladnog birokrata koji štiti interese svoje korporacije na neki način poslao jasnu poruku kako se Mercedes iz perspektive mladog vozač ne smije pretjecati, stekao se dojam kako će se velika kontroverza oko Imole nastaviti. No, Russell se na svom Twitter profilu posuo pepelom i preuzeo krivicu za svoje poteze prije i nakon incidenta i tako smirio strasti i po prvi put se odlučio na uzmak.
Ipak, bez obzira da li je Russellov tweet motiviran njegovim kulturnim manirama, gotovo prijetećoj poruci Tota Wolffa od kojega mu zavisi razvoj karijere ili savjetu njegovog menadžmenta, Britanac se nema što ispričavati i opravdavati za svoj postupak. Suci su to okarakterizirali kao trkaći incident, što znači da je krivica barem polovična za oba vozača. Usto, Russell je sa svojim “Trabantom” imao sportske drskosti da prestigne veliki Mercedes. Usto, činjenica je da mu Bottas nije ostavio dovoljno prostora, svjestan kako bi mu eventualno pretjecanje ugrozilo ionako lošu poziciju u momčadi i u svekolikoj javnosti. Isto tako, Williamsu i Russellu bi osvojeni bodovi značili više nego Mercedesu. I ono najvažnije, kako bi rekao slavni autor gore navedenog citata, ako ne tražiš taj prostor za pretjecanje, više nisi vozač utrka, bez obzira tko je ili što je onaj ispred tebe.
Na kraju priče Russell je ispao pedro i preuzeo krivicu. Nije morao, ali je svjestan da mu o tome ovisi daljnji razvoj karijere. Činjenica je da je Britanac u 2017. potpisao za Mercedesovu vozačku akademiju, no to ne znači da mora pristati na uzmak kada ispred sebe vidi reklamu za Neox. Pogotovo ako znamo da na njegovom potencijalnom vozačkom mjestu sjedi čovjek koji je tamo isključivo radi snažne protekcije svog šefa koji mu je ujedno i agent.
I da na kraju ironija i bol u želucu bude veća, na isti tweet javio se i neformalni šef Greenpeacea i verzija Miroslava Krleže za siromašne, Lewis Hamilton, koji mu je poručio kako čovjek postaje puno bolja osoba i sportaš ako uči iz svojih grešaka. Naravno, kada je iz te tobože Russellove greške, spomenuti Lewis uspio ispraviti svoju i završiti na postolju. Naravno, dobivamo i rani stadij čir na želucu kada se sjetimo svih Lewisovih žalopojki kada mu situacija na stazi ne ide u prilog. Pitanje je kako bi bio njegov stav da se netko od ove šestorice vozača koje je prestigao ponio kao Bottas. U ovom tekstu smo možda bili malo previše kritični prema Wolffu, no stavio bi dobre novce na to da i sedmerostruki prvak ima prste u tome da Georgea Russella još ne vidimo u kokpitu Mercedesa jer je sve jasnije kako bi mu broj 63 bio ozbiljna prijetnja unutar momčadi. U prilog tome idu i sve glasnija šuškanja kako Hamilton sve više izbjegava kontakte s Russellom u neformalnim F1 druženjima. Pomalo licemjerno od nekoga koji je u Russellovim godinama imao punu podršku svoje momčadi bez obzira što mu je kolega bio friški dvostruki svjetski prvak, a on samo nedokazani novak.
Direktoru vozačkog sindikata Russellu i dalje želimo što manje uzmaka pred takozvanim globalnim perspektivama i što više balkanskog mentaliteta, što mu je uz vozački talent, jedna od najvećih karakteristika.
f1 se raspada zbog dominacije jedne ekipe, volio bi da u portugalu dobije netko treci
Drži ga Toto Snake, koji ga je i doveo tu. Nažalost, djecak je u njegovoj milosti, mac sa dve oštrice.
Užitak je čitati nervozu kvazinavijaca Mercedesa, predivno iako i dalje nemaju dovoljno razvijen mozak da bi shvatili da nisu svi mišljenja kao oni
Like
Evo ih!
Poruka urednistvu: vise clanaka svezi merca i lh i bit ce tu kvazi navijaca ferraria.
🤣🤣🤣 kvaziiiii 23god😂😂😂
Pa i da sir elton sjedne u makinu ja bi i dalje navijao za Ferrrarcinu
A što se ti javljaš kad su članci o Ferrariju i bilo čime vezano za Ferrari?
Hvala 🤷♂️🙂
Pitanje za autore, zbog čega i dalje stoji ovaj komentar gde višestruka ličnost naziva nekoga glupim, iako realnost je da je njemu potrebna hitna pomoć?!!!
Neka stoji meni bas stima
👍
Kao prvo nisam kvazi niti ikakav drugačiji navijač Mercedesa više nego i Ferrarija, Red Bulla i drugih timova. Prvenstveno sam navijač Formule 1 kao sporta. Nakon F1 kao sporta na red može doći tim McLaren, a dalje otprilike slijede Kimi, Ricciardo, Alfa Romeo, Leclerc, Russell, Norris, Sainz, Gasly, Alpha Tauri, Bottas, Hamilton, Verstappen, Ferrari, Alonso, Vettel, Perez, Mercedes, Red Bull, Schumacher, Ocon, Giovinazzi, Tsunoda, Stroll, Williams, Aston Martin, Alpine, Haas, Mazepin i Latifi. Razlog moje nervoze nije drugačije mišljenje, upravo drugačije mišljenje volim. Dajte da izbacimo svatko svoje argumente, pa da vidimo tko je u pravu i da donesemo zajednički… Read more »
Ne ne, neznam koliko si to dugo tu na portalu ali duga je povijest uvreda od navijača Mercedesa i lewisa tako da ja samo radim ono što neki rade godinama
Ima nepotrebnih uvreda s obje strane. jednako mi je mučno čitati i uvrede na računa Schumachera i Vettela i Hamiltona i Alonsa, kao i svih ostalih sudionika F1. Pa ovo je naš omiljeni sport. Ako nam protivnički vozači/ekipe ne vrijede poštovanja kako onda očekujemo poštovanje za svoje i zašto onda uopće pratimo portal, da bi se međusobno vrijeđali i dokazali što, da smo primitivniji?
E vidiš, to mene najviše zaboli kad ovdje pojedinci blate MSC, ako ga ne voliš ako ništa drugo barem zbog trenutnog stanja se nebi trebalo tako pljuvati po nekome i konstantno raditi usporedbe. Nisam mislio na tebe u komentaru nego na nekolicinu drugih, bio je ovdje onaj britanski empir pa je izbrisan zbog konstantnih provociranja a ni onaj White lion nije bolji konstantno blaćenje Ferrarija i Schumachera i svega što je vezano uz Ferrari. I onda se iznerviram kad to vidim
“barem zbog trenutnog stanja se nebi trebalo tako pljuvati po nekome i konstantno raditi usporedbe.”
Ma nemoj, lažni moralistu. Kako si ovaj zaključak izveo.
Isprike na pogrdnim rijecima i usporedbu sa majmunom
Majmuni nisu nista krivi
I ne kužim zašto si se ti tu našao u tome, ako nisi navijač merca
Zato jer sam po svojim kriterijima danas previše stao iza Mercedesa, pa da ne bude zabune.
Ako je tebi kvazi navijac uvreda onda nisi jako dugo na ovom forumu
Uostalom ovi svi sir elton nikovi i jesu bas to navijaju kao za hamiltona ustvari su propali navijaci mclarena
Pa odatle tolika mrznja prema Ferrariu , Sebu i Scumaheru
Kimi im je isto crna ovca itd
Kao što sam već napisao radi se samo o ogradi od Mercedesa, Od spomenutih bez problema mogu reći da poštujem Ferrari kao instituciju F1 i vrhunski tim, Seba kao četverostrukog prvaka i jednog od najboljih, a Schumachera kao legendu sporta. Svaki put kad ga se sjetim poželim mu sve najbolje, da se oporavi i da jednog dana iz Ferrarijeve garaže gleda Micka kako pobjeđuje u crvenom bolidu.
Ima neki vozač da ga ekipa ne drži u šaci?
“ Ako koji slučajem pokušate pretjecati vozače Mercedesovih automobila, imajte uvijek na umu globalnu perspektivu vašeg poteza.” Ne. Ako se pokušajem pretjecanja zakucate u Mercedes trebali ste biti ili bolji vozač ili još jednom razmisliti o svome pokušaju. “Hamilton – Rosberg eskalirao je u Barceloni 2016. nakon njihovog sudara u prvom krugu” Toto se isto tako obrušio i na Rosberga i Hamiltona. “I da na kraju ironija i bol u želucu bude veća, na isti tweet javio se i neformalni šef Greenpeacea i verzija Miroslava Krleže za siromašne, Lewis Hamilton” Mogu samo reći da je ovo dno dna pisanja teksta. “No, Russell se na… Read more »
Odlican odgovor… Svaka čast
Botas je natjerao rusela na bijelu liniju koja je mokra a to je recept za kaos. Da ju nije nagazio sigurno bi prosao bez problema. A smetlarska maFIA i dalje neobjavljuje botasov onboard i tako zamagljuje situaciju pa se sada mi forumasi prepucavamo oko detalja koje nevidimo.
Ljudi koji vode ovas cirkus uzivaju u netransparentnosti. Siguran sam u to jer se nista vec godinama nemijenja.
Ne treba nikakav Bottasov onboard..Pogledaj dolje niže,sve sam opet “premjerio”i opisao.
..u Reply to mars 32.
Šta si ti premjerio topino jedna pojma nemaš o F1 dok ne prepišeš od onoga Nugnesa s Facebooka!!!
Opet isto trkeljaš pa jesi retardiran!?
Maloumnice, ja nemam vise profila, i ne razgovaram sam sa sobom ovdje, kao što ti radis!!!! I ne čekam kada će netko napisati nešto realno o Lewisu, pa da napadam tu osobu kao što ti radiš.
Samo mi nije jasno zašto ti dozvoljavaju ovoliko!!! I sada mi je jasno da i onaj profil Panzer si bio ti!!!
Tebi definitivno treba stručna pomoc!!!
Tko te pito za profile i s kim ti razgovaraš ,koga to briga dilejo!!!
https://youtu.be/bssbV4lskJQ
Uopće nisi interesantan. Zaoravo si dosadan. Ponudi neku zqnimljivu raspravu o temi u članku.
https://youtu.be/bssbV4lskJQ
Meni je clanak cis ok te prilicno objektivan
Daleko je od trash clanka i nudi bas perspektivu kakva je nekima ovdje potrebna
No njima ionako u toj perspektivi jedino smeta par stavki koje bacaju sjenu na sir Eltona
Meni smeta neobjektivnost s obje strane. Niti je isti stalno u pravu , a isto tako drugi nije stalno u krivu. Ja članak smatram novinarskim uratkom i kao takvim nezavisnim o mišljenju/perspektivi autora. Očekujem pisanje bez navijanja/hejtanja i pisanje s poštovanjem prema svakome i podrazumijevanje jednakih prava svih osoba koje se spominje. Navođenje dokaza kojima se sugerira što je istina i izbjegavanje pisanja vlastitih nedokazanih konstrukcija kao gotove istinite stvari. Ako autor želi iznositi neke svoje stavove neka jasno navede da se radi o njegovoj kolumni pa ću u trenutku kad vidim da je neobjektivan prestati čitati i ništa komentirati,… Read more »
Kak god dijelimo misljenje o sir Eltonu kao i vucku pa mi je ok
Činjenice nisu mišljenje.
Možeš izdvojiti neki objektivni citat koji se uklapa u ovo što si rekao.
Inače baš me zanima za koga navija u F1 gospodin autor texta Šimić?! Otuda bi nam mnoge stvari bile jasnije, pa bi se vjerovatno pokazalo da smo svi od krvi i mesa.
U onom gore tekstu pod svojim alter licnoscu lewis7, jednom od mnogobrojnih, ispljuvao si covjeka. Stvarno ne znam tko si to ti da vjecito ovde sudis o autorima i drzis im lekcije! Pogotovu sto se ponasas kao teenage cura, koja je zaljubljena u suplje tzv. zvijezde tipa Justin Bieber ili Billie Eilish, i kada im netko pomene ih u losem smislu, skace da grebe po licu. Rekoh ti vijec milijun puta, i ponovicu, da nije bilo cirkusa u kom je Mercedes godinama razvijao hibridni PU, FIA potom usaglasila pravila i specifikacije na osnovu tog motora, a onda druge namerno blokirala… Read more »
Like
Like, u sridu i istinito
Ta druga rijec, to ti je tata, jer je napravio veliku gresku 🙂
Prvo ne razumiješ pojmove. Tako recimo “pljuvanjem” nazivaš sve što se netočno ispravi. Onda ti doslovno nastavljaš s vrijeđanjem nazivajući “teen curom”. Tako recimo ti nemaš sposobnosti priključiti se raspravi.Ja sam jasno naveo i citirao autora gdje je pogriješio, što je iskrivljeno pokazao, kako je nelogično vukao zaključke. Ti, i ova dvojica niže koja te lajkaju… Ček, iz zajebancije mogu ih nazvati da si to ti 3 ličnosti i sam sebe lajkaš i da oni ne postoje. Oni, također, ne nude nikakav osvrt na rečeno. Za razliku od tebe oni su barem pristojni. Nadalje, nastavljaš sa teorijama zavjere o Mercedesu… Read more »
“Nadalje, nastavljaš sa teorijama zavjere o Mercedesu i hibridnoj eri. Naravno, kao i uvijek kad ponavljaš nemaš nikakve dokaze.”
Bas kao sto ni ti nemas dokaze za schumachera u benetonu da su varali pa konstantno to spominjes kao “cinjenicu” !
Postoje samo price kako je beneton imao TC softver koji bi sam sebe obrisao nakon utrke i tako misticno nestao, ali to nikada nije dokazano.
Jel znaš koja je to žena , to ti je stvar opće kulture?
Kultura je nesto o cemu ti pojma nemas!!!!
Trash članak. Hejtanje Mercedesa, Hamiltona, Totta, Bottasa, opravdanje stava detaljima iz povijesti s kojom nema veze, a podvaljeno “muda pod bubrege” kroz incident Bottas – Russell i bez želje da se razumije situacija, pa ću pokušati dati malo drugačiju perspektivu. U jednom dijelu je Totto najuspješniji vođa ekipe, u drugome nikad nije donio dobru odluku. Lauda je bez njegovog znanja doveo Hamiltona?, nakon sudara Rosberg-Hamilton u Barceloni trebao je napraviti što?, potjerati Hamiltona iz Mercedesa? Nakon što vozač pod ugovorom (Russell) izbaci bolid (Bottasa) treba pohvaliti tog vozača jer je hrabro probao proći, a zaboraviti na milijunsku štetu koju je… Read more »
Tebi i sličnima je sve trash što nije veličanje njegova visocanstva uzvišenog sira Lewisa. Nemoj kmecat nego shvati da nisz svi za Mercedes!!!!!!!
Naravno da nisu svi za Mercedes jer niti ja nisam za Mercedes. Maxova pobjeda me baš veseli i nadam se da će nastaviti pobjeđivati u sljedećim utrkama, a trash ostaje trash.
Da samo što neki ne shvaćaju različita mišljenja, čim se nešto lošije napiše tu o Mercedesu i hamiltonu napadi sa svih strana, a što se tiče ovog slučaja ja sam na strani Russela zbog toga što bottas ima puno jaci bolid a nije napravio ništa u poretku nakon starta i ne kužim zašto bi Russel čekao iza njega ako može do bodova, Wolf umjesto obrane bottasa bi trebao razmisliti zašto je taj isti bottas svake godine nedostojan Mercedesa i realno uzima mjesto nekome ko bi to bolje iskoristio
Ima tu puno pitanja i to je u redu da svatko nekoga više krivi ali moramo se složiti da je trkaći incident ispravno dosuđeni i da niti jedan vozač nije bez i malo krivnje. Slažem se da Russell zaslužuje sjesti na Bottasovo mjesto sljedeće sezone ako ne i već ove sezone, ukoliko Bottas nastavi s blijedim nastupima.
Odličan članak, pohvale autoru.
Samo bih napomenuo da bi mi bilo izuzetno drago da Russela preuzme Alpine, e to bi bio udarac ovom jazavcu Wolfu. Desmo, gdje si pročitao , naime , ja ovo pišem ponukan tvojim tekstom od prije par dana, gdje si rekao da Alpine gleda uzeti Russela ?
Ne mora to biti istina..ja sam rekao da sam to načuo od nekih izvora..ne želim da me neki, kako ti kažeš jazavci, zbog toga ovdje ismijavaju.
George, Russel je Totov sticenik, isto kao i Ocon i Bottas. Cinjenica je da je mnogo bolji od ove dvojice. Meni jedino zao sto je Hulk morao leteti, jer je Snake Toto imao toliki uticaj.
Shvacam russella,tota i lh. Toto radi pametan posao i ovo sve mu je izvuceno iz konteksta ali istina bog da nemozes raditi protiv buduceg “poslodavca”. U mercu imaju politiku prvog i drugog vozaca i sto je ok. Ako gledamo ne tako daleko u povijest znamo tko je na taj nacin imao do sada najvise naslova,pobjeda. Znaci recept je tu samo ga treba provesti. Uzmimo sada financije u f1 (sto svi menaderi gledaju u sportu). Sta mislite da je alonso dobio ugovor radi dva naslova ili radi reklame iliti ga love? Perez,kimi,itd. Pitanje je sta je iza bottasa? Mislim sve je… Read more »
Bravo !
Moram pohvaliti autora ovog članka..Bravo Silvio! Odavno nisam pročitao ovako dobar članak.Slažem se sa svakom mišlju u svakoj rečenici ovog teksta..baš kao da sam ja to pisao..kao da si moje misli prenio u tekst..mene Mercedesovi fanatici obično nagrade sa minusima, a ponekad i sa uvredama..ipak se nadam da će pravi fanovi F1 koji se razumiju u problematiku današnje F1 pohvaliti ovaj uradak.
P.S.Članak:”Dragi Max, ovo neće biti dovoljno” od istog autora sam dosta oštro kritizirao, tada mi se tu neke stvari nisu svidjele..učinilo mi se kao suviše jednostran i navijački uradak..sada mi se dalo opet i to pročitati..i sada mi se i to čini nekako drukčije?..ne izgleda mi loše.
Nešto se šuška da bi Russel mogao prijeći u Renault,tj Alpine druge godine i to bi mu bilo najpametnije.
Njegova matična ekipa ga ponižava i mislim da se nije imao zašto ikom ispričavati,Bottas ga je izgurao na travu,koja je od kiše bila mokra i dogodilo se što se dogodilo.
Volio bih ga vidjeti u Ferrarijevoj familiji…volim vozače fajtere!!!
Bottas je vozio suhom trkaćom putanjom. U trenutku kad je Russell nagazio travu između bolida je bilo minimalno pola metra prostora, a možda i više. I to se jasno vidi sa snimke Russellovog bolida. Odličan je vozač ali ovaj puta je sam kriv. I ja mu želim odličan bolid čim prije da vidimo što može. Na žalost u Ferrari i McLaren sigurno neće jer su riješili vozačku situaciju za sljedećih par sezona. Alpine je po meni prevelika nepoznanica. Najveća mu je šansa po pitanju top momčadi da zamijeni Hamiltona/Bottasa ili Pereza. Ja se iskreno nadam da će druge sezone zamijeniti… Read more »
Odmah ti moram reći da nisi u pravu što se tiče ovog incidenta..možda nisi to baš dobro pogledao i analizirao..prvo, suha trkaća putanja na tom dijelu staze je tada bila toliko široka da su po njoj mogla proći oba bolida paralelno bez ikakvih problema..pa Hamilton je tu prestigao najviše bolida i nitko ga nije otjerao na mokri dio staze..drugo, jasno se vidi da je Bottas namjerno pustio svoj bolid i da je debelo prešao na drugu stranu staze u namjeri da omete Russella..dalo mi se opet to malo egzaktno pogledat i premjerit..ono kao geodet, pa su sada stvari egzaktne, nema… Read more »
Odlična analiza, ali ja sam još uvijek na Bottasovoj strani. Najprije ispravak da ne postoji zabrana prolaska preko bijele crte “izlaska iz boksa” za bolide koji su na stazi nego samo za bolide koji izlaze iz boksa, a Hamilton je tamo pretjecao u kasnijoj fazi utrke kad je staza bila u znatno boljem stanju. Moram priznati da je Norris mlako branio svoju poziciju i ostavio jako široki prostor Hamiltonu, ali u zadnjim krugovima se ne riskira postolje tako da ga mogu razumjeti. Baš bih volio ako netko ima link kojom putanjom se Kimi branio u zadnjim krugovima utrke. Vidi na… Read more »
Evo da te pohvalim za trud..Bravo!..Ne kaže se bezveze da”slika govori više nego tisuću riječi”..iako si nam trebao prikazati nekoliko slajdova prije, onaj “treptaj oka” u kojemu se sve odigralo pri brzini od oko 320 km/h, da nam dočaraš pravo stanje stvari..što ovdje vidimo?..vidimo Bottasa koji se već povlači na svoju stranu nakon što je bio dublje ušao na desnu stranu staze i”cimnuo” Russella..time ga je natjerao da “pobjegne” sasvim desno na potpuno mokri dio staze..već tada je Russell postao “putnik”..više nije upravljao sa bolidom i više nije mogao ništa učiniti da se iz toga izvuče..inercija, tj. centrifuga zbog zakrivljenosti… Read more »
Slažem se oko aquaplaninga s DRS-om i u tome moguće leži izlazak na travu. Inače spomenuti trzaj se dogodio još ranije. Gledajući snimku Bottas naglo kreće u lijevo u vrhu zavoja prije ove slike koju sada stavljam.
Druga slika
Treća slika
Četvrta koju sam stavio prvu, trenutak prije izlaska na travu. Prvi desni kotač Williamsa još nije niti na bijeloj liniji.
Treća slika
Evo..uzmimo sliku 1 kao ogledni primjer..da je Bottas ostao u ovoj poziciji preticanje bi se odvilo bez ikakvih problema..tada se Bottas nalazio u potpuno idealnoj i potpuno suhoj trkaćoj putanji, a sa desne strane je bilo još dovoljno suhe staze da Russell izvede preticanje po dosta dobroj putanji i bez problema ..vidimo da su tada Bottasovi desni kotači bili udaljeni oko 50 cm od ove bijele crte..znači nalazili su se oko 4 m od desnog ruba staze..ako računamo širinu bolida tada su se Bottasovi lijevi kotači nalazili nešto ispod 3,5 m od lijevog ruba staze..dakle, potpuno idealna pozicija na stazi,… Read more »
:). Svašta je moglo biti. Mogao je i Russell otpustiti gas i prikočiti i na prvoj i na drugoj i na trećoj slici. Vidi na prvoj slici i na ovoj koju sad stavljam liniju desnog ruba suhe trkaće putanje -> ide prema desnom rubu staze jer je sljedeći zavoj oštri u lijevo i normalno je da se kao priprema za prolazak tim zavojem bolid postavi maksimalno koliko ide u desnu stranu, samo što Bottas nije pratio idealnu liniju za sljedeći zavoj nego je išao maksimalno lijevo, do ruba suhe trkaće putanje, tako da Russellu ostavi dovoljno prostora za prolaz što… Read more »
Slažem se..i ja sam rekao da se Bottas vjerojatno uplašio i povukao..ovdje na slici sve izgleda idilično..jedino ispada da je Russell pošao bezveze mnogo udesno, na sam rub staze i da je zbog toga nastao incident..ali to nije tako..problem je nastao ranije..ono kada je Russell počeo preticati po dobroj putanji za oba bolida, a Bottas je tada “pustio” bolid udesno preko crte i natjerao Russella da i on to instiktivno napravi..za Russella više nije bilo povratka.
Sve se dogodilo u tisućinki sekunde,a Bottas je “cimnuo” Russell-a i ovaj je automatski skrenuo desno izbjegavajući ga. To su ogromne brzine koje ti i ja nismo nikad iskusili,ali ako si ikad vozio 200 km/h znaš kako se oko tebe sve odvija nevjerojatno brzo i kako se cesta pri tim brzinama optički suzuje a vrijeme reakcije nevjerojatno smanjuje. Isto tako na uz rub piste uvijek imaš komadića gume i ostalog sitnog smeća,plus mokar asfalt i mokru travu…jednostavno nemaš šanse napraviti ama baš ništa. Što se tiče Russell-a nažalost vjerujem dok je Hamilton u Mercedesu neće dobiti šansu. Volim vozače “fajtere”,a… Read more »
Brzine su ogromne, uvjeti nisu idealni i Russell nije uspio reagirati, ali je trebao biti u stanju reagirati ili se suzdržati pretjecanja i izlaska na mokri dio staze. Pa on je vozač Formule 1 i trebao je biti svjesniji rizika koji poduzima. Samo taj dio mu zamjeram. Da je staza bila suha pričali bi o odličnom potezu Russella. Vozači koji su naviknuti na velike brzine pa uskoče u bolid F1 ne mogu vjerovati koliko brzo moraju razmišljati da bi vladali bolidom tako da nama običnim smrtnicima definitivno nije zamislivo što se događa u vozačevoj glavi i kako brzo moraju razmišljati… Read more »
A takvih i sličnih situacija je bilo i bit če u svim sportovima
Pa recimo Senna je opalio E.Irvinu šamarčinu jer ga je ovaj prestigao,Schumacher je dvaput izbacivso konkurente van staze u utrci za naslov,
iiii?..misliš da je to bilo OK ili time samo želiš relativizirati tj. opravdati postupke Totta i Bottasa?
Ne,nego ti piše da je sve to dio f1!
Njega pitam a ne tebe..jedino ako niste ista osoba, pa si se zabunio?
Nema sanse da znate sto misli i u čiju korist govori i kako stvari stvarno stoje…
Ni njegove misli ni od binotta..ni od ikiga iz F1 svijeta….
Svaki šef triba to i biti ,a samim tim ,svakom se čoviku desi da kaze sto ne triba,sto ne misli i brzopleto….
E to vam je tako kada degradirate svoga vozača od velikoga Mercedesa napravite govno… To je filozof Toto Wolf čif Mercedesa………Zato mi je drago što sam od davnih dana ponosni vlasnik (Honde) na ovim prostorima… ….kada su me moji balkanci posprdno gledali jer kraj svijeta je za njih bio dsa auto i mečka… danas su neka druga vremena ali ja još uvijek vozim ponosno svoju (Hondu) sa onim velikim natpisom na bolidu tako će biti do kraja..
Pa tko je rekao da nesmijes volit svoju Hondu ili da ako voliš Hondu da si manji ili veći balkanac…ili onaj tko voli mercedes da je gospodin ili covik sa sela…
Nijr wolf Mercdes nit itko ikog degradira…
Čovik smatra da je njegov vozac napravio krivu stvar i to je komentira jer može….
Pa i vlastito dite kad pogriši mu ukazes na to…
Naprid Honda
Kako to kometiras imas dva diteta pod istim krovom a praviš razliku između njih kakav si ti to otac??? .. Primjera radi namjerno potkopavas pobjedu Rusela u bolidu Mercedesa da ne pobjedi u korektnoj utrci a pritom si ti stvorio oboje… što se Honde tiče i Japanaca balkanaca kada sam je ja vozio mogao si na jedne ruke izbrojati koliko ih je bilo na ovim prostorima… tada odgovorno tvrdim da mentalni sklop mojih balkanaca čast izuzecima su imali predrasude prema Japanskim autima…. to je notorna činjenica… pitaj svoga tatu kako su balkanci razmišljali ili golf ili mečka ??? … (hoću… Read more »
Zato jer su im neki tvrdili da su golf/sir elton i mecka/vucko
Najbolji auti/vozaci i tim na svijetu samo zato jer si uglavnom njih vidjao na cesti/kako pobjedjuju
Mike ti si čudo…baljezgaš….
Uopće nisi reaalan…tko je kome išta tvrdia…kakav wolf i tko je i što najbolje…
Aj ne osjecaj se prozvan
Citaj sa razumijevanjem
Kako baljezgam bas mi je dobra analogija sir eltona i golfa
Evo recimo golf
Dobar kvalitetan na vecini usporednih testova pobijedjuje ali ni po cemu poseban pa samim tim i daleko od premiuma
Slazem se
A reci mi onako brat bratu,jel uprava mercedesa znala s obzirom na iskustvo koje imaju što russell moze kad je onaj tren sia u Mercedes….(ne samo uprava mercedesa ,nego općenito ljudi koji žive f1 …ferrari,mclaren itd)
Pa eto desia im se russell???
Od dvoje dice nemogu oboje biti jednako krivi…znas to i sam…
A sto se tice honde
Ne triba ćaću pitat,1992 sam imao 5 god ,a on jr imao Prelude tamno plavu..opasno opasan auto..do 95′
Ajde recimo da si u ovo prvom djelu komentara u pravu 50%…mislim da svi oni imaju uvida u sposobnosti tih mladih vozača jer ih oni školuju ili su vozili neke trkalice prije f1… gdje mogu procijeniti kvalitetno… primjer ti je Max… već se znalo da jedan od najboljih od te mlade generacije sto se i vidi… Kordić je sve njih na hvalio po nekim kriterijima Maxa je izdvojio lud ne suspreže ni pred nikim ide na glavu… što se tiče krvice to nisam govorio tko je manje više kriv… nego sam rekao kako tata moze sabotirati svoju djecu ili svoj… Read more »
Ali nije se nitko na nista posra,nitko nikog nije degradira…razbijena su dva lipa bolida koja lipo kostaju…i ti bi bia ljut…
Zamisli samo da ti netko ogrebe Hondu nedaj Bože…he he
Zelim reći netriba tako naglo reagirati ni od nas sa foruma da odma osudimo….
Ok 👍