Momčad iz Brackleya ove je sezone uz osvajanje svega što se moglo osvojiti, bila favorit i za rušenje mnogih rekorda. Sezonu su odradili toliko dominantno da se u biti sve i vrtjelo oko postizanja rekorda jer su pobjede i prve startne pozicije same po sebi praktički bile neupitne.

Doduše, stizanjem tih rekorda navijači su si pored pojava novih/starih staza nastojali još na neki način sezonu učiniti zanimljivom, pošto je dosta toga bilo jasno oko snaga i performansi uoči početka sezone.

Statistika Mercedesa u 2020. godini:
Mjesto u poretku konstruktora: 1.
Broj osvojenih bodova: 573
Broj pobjeda momčadi: 13
Broj postolja momčadi: 36
Broj plasmana u top 5: 27
Broj plasmana u top 10: 31
Broj najbržih krugova: 9
Rezultatski najuspješnija utrka u sezoni: VN Toskane, VN Portugala, VN Emilia Romagna
Najbolji rezultat u kvalifikacijama: Prve startne pozicije na VN Austrije, VN Štajerke, VN Mađarske, VN Velike Britanije, VN 70. obljetnice Formule 1, VN Španjolske, VN Belgije, VN Italije, VN Toskane, VN Rusije, VN Njemačke, VN Portugala, VN Emilia Romagna, VN Bahreina, VN Sakhira.

Lewisov, uvjetno rečeno, nesretan ulazak u sezonu dao je mrvicu slutnje da će mu se momčadski kolega Valtteri Bottas napokon suprotstaviti, priuštiti djelić neke od sezona od 2014. do 2016. Ali, već na sljedećoj utrci nikakva “nadogradnja” Bottasa napravljena tijekom zimske pauze nije mogla zaustaviti Hamiltona u pohodu na njegov sedmi naslov prvaka, ujedno i rekordnih sedam uzastopnih neke momčadi.

Jedini poznatiji problem koji su W11 bolidi imali i to na početku sezone, bio je vezan uz gume i visoke temperature, no i s tim su mogli kontrolirati poredak i držati Red Bull Maxa Verstappena pod kontrolom. Taj problem donio nam je i jedan od najnapetijih završetaka utrke u povijesti Formule 1, kada je Hamiltonu u posljednjem krugu domaće VN Velike Britanije pukla prednja lijeva guma, a Verstappen na friškim gumama nastojao nadoknaditi 30 sekundi zaostatka kako bi pretekao Lewisa i pobijedio. Početkom srednjeg dijela sezone taj problem kod Mercedesa se više nije pojavljivao. Opet, pažljivo analizirano i vrhunski odrađeno uklanjanje problema, a krajem srednjeg dijela sezone se saznalo i da u Mercedesu već odavno više ne razvijaju W11.

Da bismo ponovo ukazali na izvrsnost ove ekipe, opet ćemo se vratiti na potencijalni problem s performansama koji se nakon uspostave pravila vezanih uz korištenje jedinstvene mape kroz trkaći vikend trebao “pojaviti” nakon VN Belgije, tj. od VN Italije pa nadalje, sredinom sezone. I dok je VN Italije u Monzi doista završila loše za Mercedes uz teški previd ekipe s pit walla, momčad je opet pokazala da je ni ovo pravilo nije uspjelo usporiti. Doduše, usporilo je malo Valtterija Bottasa upravo na toj utrci. Teško se probijao kroz poredak za razliku od momčadskog kolege. Fincu je očito odgovaralo koristiti više različitih mapa tijekom vikenda kako bi manje morao misliti na generalnu potrošnju bolida (PU i ostalih dijelova), pošto je s mogućnošću korištenja različitih mapa taj posao više ovisio o odlukama inženjera.

Statistika vozača Mercedesa u 2020. godini:
Broj osvojenih bodova: Hamilton 347 – 223 Bottas
Broj pobjeda: Hamilton 11 – 2 Bottas
Broj pole positiona: Hamilton 10 – 5 Bottas
Broj najbržih krugova: Hamilton 6 – 2 Bottas
Broj odustajanja: Hamilton 0 – 1 Bottas
Međusobni omjer vozača u utrkama: Hamilton 12 – 4 Bottas
Međusobni omjer vozača u kvalifikacijama: Hamilton 11 – 6 Bottas

Patio se Bottas i na drugom mjestu u poretku vozača od VN Velike Britanije do VN Belgije. Max je uvijek bio blizu, ali nije imao sreće sa završavanjem utrka, posebno na utrkama u Italiji. Lewisovu raskoš vozačkog umijeća gledali smo na VN Turske, gdje je i pobjedom osigurao sedmi naslov svjetskog prvaka, tri utrke prije kraja sezone. Tri utrke prije toga dostigao je rekordnu brojku od 91 pobjede Michaela Schumachera, na VN Eifela.

Valtteri je još na početku sezone potpisao novi jednogodišnji ugovor s Mercedesom i tu nije bilo nikakvih upitnika. Ipak, isplativost tog produljivanja suradnje pojavila se krajem sezone kada je Mercedesov mladac, George Russell iz Williamsa, uskočio na VN Sakhira umjesto Covid-19 pozitivnog Hamiltona i lijepo pokazao Totu kako zaslužuje ovo vozačko mjesto. Unatoč katastrofalnoj reakciji pit walla i cijelog boksa na toj utrci, koji su mladom Russellu upropastili utrku, navijači Formule 1 žele vidjeti samo jedno – njegov prelazak u Mercedesovu momčad. Vratio se Lewis na posljednju utrku prvenstva negativan na niz testova na Covid-19, ali je priznao da se radi toga dovoljno iscrpio i da nije na VN Abu Dhabija u potpunosti ulovio brzinu.

No, kadroviranje u Mercedesu ove sezone još nije gotovo. Čekala su se dva najvažnija potpisa. Jedan je odrađen prošli tjedan, a tiče se šefa momčadi. Toto Wolff i dalje je šef momčadi, s mogućnošću mijenjanja uloge unutar strukture. Wolff ne krije želju kako bi htio biti manje vezan uz obaveze koje se tiču trkaćeg vikenda, barem što se prisustva na utrkama tiče. Jasno je da želi imati više vremena i koncentracije vrlo vjerojatno za investicijske i slične poslove koji su uzeli novi zamah dolaskom dioničara s jednakim udjelom vlasništva u momčadi kao i Toto i sam Mercedes. Radi se doduše o njihovom postojećem sponzoru, a za kojeg se nagađalo da bi mogao kupiti cijelu momčad.

Čekamo još Hamiltonov potpis, koji je tijekom cijele sezone visio u zraku. Između redaka se dalo pročitati da se Lewis želi posvetiti nečemu izvan Formule 1. Iako ga je u svim njegovim političkim i društvenim pokretima i stavovima beskompromisno pratila njegova momčad, još uvijek nije davao očite znakove ostanka s njima. Spomenuto produljenje funkcije Wolffa sada znači da će i Lewis vrlo vjerojatno staviti potpis na barem još jednu godinu u bolidu ionako predodređenom za još jedno osvajanje rekordnog osmog naslova prvaka. Svih ovih godina odnos Hamiltona i Wolffa prožet je uzajamnim divljenjem i razumijevanjem, a Totov ostanak je vrlo vjerojatno i jedna od Lewisovih želja u ugovoru. Samim time, eventualnim odlaskom Lewisa krajem 2021. godine, vrlo vjerojatno će i Toto zauzeti neku drugu funkciju u momčadi.

Bajkovita je bila ova sezona za momčad Mercedesa. Još jedan detalj otkriva kolika je harmonija i opuštenost u momčadi. Toto je jednom prilikom ove sezone kod mnogih upita oko Hamiltonovog ostanka izjavio da niti ne zna što točno piše u ugovoru s Lewisom, te da je ugovor pospremljen u nekoj ladici i da nije izvađen već duže vrijeme. S ovakvim međusobnim povjerenjem ni sljedeće godine nećemo vidjeti ništa novog u raju.

 

6
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
5 Komentara na temu
1 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
robif

Ljubomora i zavist….najveće ljudske “vrline”

avatar
Član
Berislav

Zaista rijetko dobro sročen osvrt vezan uz tim Mercedesa.

avatar
Član
mika.KA

Ma nije samo do bolida..
Savrsenstvo u strategijama,umijece LH, savrseni mehanicari,…. Jednako: nepobjedivi

avatar
Član
svakako

Veliki dug Rossu Brawnu i Michaelu Schumacheru i naravno politici za sve puste godine dominacije.

avatar
Član
Berislav

Ovaj tim ama baš nikome nije ni mrvicu dužan za sve učinjeno i osvojeno u svojoj povjesti osim svojim “deset prstiju”.

avatar
Član
papaya

Kakva dominacija…preciznost….moć