Najava VN Portugala: Nova nepoznanica, ali nitko se ne žali

Ovog vikenda slijedi nam, po prvi puta nakon 1996., utrka za VN Portugala. Povijest ove utrke lijepo je pripremila naša Mia. Iako ovu Veliku Nagradu uglavnom vežemo uz Estoril, Algarve je nova nepoznanica za momčadi Formule 1. Ipak, staza izgleda kao prava klasična kakvu navijači i vozači najviše vole, stoga nismo od nikoga čuli da se kalendar u ovom slučaju mogao i bolje odraditi. Doduše, većina vozača je već vozila po ovoj stazi u nižim klasama ili starijim bolidima Formule 1, stoga momčadi imaju minimalnu količinu podataka za trkaći vikend.

Ali ovaj trkaći vikend sa sobom nosi u punom jeku popularni silly season, premetaljku vozača i ostalih radnih mjesta u timovima narednih sezona. Neke zvuče realno, a neke nevjerojatno, a upravo radi skakanja raznih teorija iz mnogo izvora, i nevjerojatne kombinacije počinju pomalo zvučati ostvarivima. Najsvježiji, nazovimo još uvijek – trač, nažalost se tiče svima pritajenog favorita Georga Russella koji bi mogao izgubiti mjesto u Williamsu od brutalno otpuštenog Sergia Pereza iz Racing Pointa. Nakon ovog nagađanja postavlja se isplativost ugovora Valtterija Bottasa s Mercedesom, tj. da li je Mercedes bio malo brzoplet i opet propušta u potpunosti upogoniti svoju mladu nadu. Uglavnom, u Williamsu bi opet vjerojatno došli do svima zamršene situacije u kojoj glavnu ulogu igra lova zbog Perezovih sponzora, a ne vozačko umijeće. Doduše, Checo je odličan vozač, pa neka onda otpadne ne baš previše dojmljiv Nicholas Latifi koji…da, ima brdo love.

Svježoj potvrdi otpadanja dvojca iz Haasa pomalo se vesele svi navijači Formule 1. Gafove Romaina Grosjeana više je teško i pobrojati, a u suradnji s Kevinom Magnussenom, obojica se “potrude” lošu situaciju učiniti još gorom. Doduše, ova sezona je prošla mirno i sa solidnim rezultatom Grosjeana na prethodnoj VN Eifela na Nürburgringu. No, stvari u Haasu su sada još kompliciranije što se tiče vozačkih postava. Prvo, prema riječima šefa momčadi, Nico Hülkenberg trenutno nije u pregovorima s njima, iako bismo voljeli vidjeti Nicu ponovo u punom kalendaru Formule 1. Nakon toga dolazimo do Ferrarijevih juniora, Micka Schumachera i Calluma Ilotta, kao izvrsnih kandidata Forumle 2 iz Ferrarijeve vozačke akademije, iako Callum nije trenutno na užoj Steinerovih listi. Opet, bilo bi i to lijepo, radi Micka i nostalgično vidjeti u Formuli 1, ali na kraju opet dolazimo do – love.

Uz bogatog Pereza, opet dolazimo do situacije s bogatim ocem i sinom vozačem, ovog puta radi se o ruskoj kombinaciji Dmitry i Nikita Mazepin. Novac ruskog poduzetnika itekako bi bio od velike pomoći momčadi poput Haasa, a Nikitina izvedba vožnje za sada izgleda nešto lošija od Mickove ili Callumove u nižim serijama. Dobro, jasno je da lova uvijek igra ulogu i ako ovakve novčane injekcije znače mnogo za opstanak Haasa, lakše će donekle pasti činjenica da opet ne gledamo vozače koje bismo trebali gledati u vrhu motosporta jer jedna momčad manje je loš put za Formulu 1. I dok bi tako jedan novi Rus mogao doći u Formulu 1, onaj drugi bi nas opet mogao napustiti. Daniila Kvjata u AlphaTauriju mogao bi zamijeniti Yuki Tsunoda, trenutno Red Bullov as iz Formule 2. I dok Pierre Gasly kaže kako se osjeća komotno u toj momčadi, mjesto lošeg Alex Albona u seniorskoj momčadi Red Bulla svima je primamljivo, a Pierrea su povezali i s mogućim prelaskom u Renault umjesto Estebana Ocona. Helmut Marko je rekao da istražuju mogućnosti i za “nabavku” iskusnijeg vozača izvan njihove akademije vožnje. Tu naravno opet dolazimo do slobodnih Pereza i Hülkenberga, a jedan od njih može još računati i na mjesto u Alfa Romeu. Tu su onda opet u igri još i Ferrarijevi “akademici” Schumacher i Illot, a iako je prije dva tjedna odjeknulo kako je Kimijev ugovor spreman za produljenje s Alfom, on je to demantirao i još nemamo službene potvrde.

Ipak, vrlo vjerojatno se radi o formalnosti kao i kod Lewisa Hamiltona s Mercedesom. Neka prvaci to što prije odrade da se čim prije počnemo veseliti sljedećoj sezoni s četiri svjetska prvaka i ukupno 14 naslova istih. A ovog vikenda Kimi će dalje povećati svoj rekordni broj nastupa na utrkama, a Lewis će vrlo izglednom pobjedom na ovoj utrci početi povećavati svoj rekord po broju pobjeda.

Sve to će se odvijati na valovitoj stazi koja sadrži 15 zavoja i dugačku startno-ciljnu ravninu kojoj prethodi vrlo dugi desni zavoj, gladan snage pogonske jedinice, a posebno i guma. Široka je kombinacija zavoja ovdje, a to je bio jedan od razloga zašto je staza kraj Portimaoa odabrana kao mjesto testiranja Formule 1 u sezoni 2009. godine. Gume su izložene bočnim, te posebno uzdužnim zahtjevima energije zbog jakog kočenja, što će predstavljati veliki izazov. Kao i obično kod svake nove i nepoznate staze, podaci prikupljeni u slobodnim treninzima bit će vitalni za postavljanje prave strategije. Staza je prilično široka, ponegdje i do 14 metara, što bi trebalo pomoći u pretjecanju. U potpunosti je obnovljena prije nekoliko tjedana, tako da je novi asfalt nepoznanica te bi mogao imati drukčije karakteristike od prethodne površine s kojom Pirelli ima iskustva iz GT serija.

Upravo radi toga, Pirelli je donio najtvrđu moguću kombinaciju guma, smanjujući tako rizik od neželjenog pretjeranog trošenja. Za utrku su pripremljene C1 (bijele, tvrde, 3 seta), C2 (žute, srednje tvrde, 3 seta) i C3 (crvene, meke, 7 setova) komponente guma, kako bi bolidi bili spremni za sve što staza može ponuditi. Tijekom prvih pola sata drugog slobodnog treninga, svi timovi će testirati neoznačene prototipove guma za sljedeću godinu, prema planu vožnje koji će definirati Pirelli.

Iako vozimo krajem listopada, temperature su na krajnjem jugozapadu našeg kontinenta prilično ugodne, s očekivanih 22ºC za vikend i sunčanim vremenom. Satnica je sljedeća:

VN Portugala, Algarve (Portimao), 23. - 25. listopada 2020.
Petak 23. listopada      1. slobodni trening   12:00-13:30
                         2. slobodni trening   16:00-17:30 
Subota 24. listopada     3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 25. listopada   Utrka                 14:10

Za kraj, pogledajte da se radi o zaista zahtjevnoj stazi za bolide i vozače. Elevacija praktički ne prestaje, a samim time tu su i “slijepi zavoji”. Daniel Ricciardo objasnio je ukratko što očekivati od nove staze u Formuli 1:

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
mody

bit ce zabavno voziti

Related Posts