Prema najavama čelnih ljudi legendarne staze Spa-Francorchamps, staza bi u svrhu ispunjavanja uvjeta za održavanje primjerice utrka motocikala, ali i poboljšanja uvjeta za natjecatelje i gledatelje, trebala proći svojevrsni 80 milijuna eura vrijedan facelift.

Jedna od svakako najzvučnijih promjena bit će nadogradnja i izgradnja tribina na vrhu Eau Rougea/Radilliona, no ono što je izazvalo vrlo pozitivne reakcije brojnih vozača Formule 1 je najava uklanjanja asfaltiranih zona izlijetanja koje bi trebale zamijeniti one tradicionalne i većini vozača i navijača puno draže, šljunčane i travnate.

Naime, prema najavama asfaltirane zone izlijetanja maknule bi se s područja oko zavoja La Source, Radillion, Blanchimont, Les Combes i Stavelot što bi vozače nesumnjivo izložilo znatno većim izazovima, ali i oprezu.

Jedan od vozača koji je otvoreno podržao ove promjene bio je McLarenov Carlos Sainz koji smatra kako su staze, posebice one nove i moderne, postale previše ziheraške što umanjuje doživljaj i vozačima i gledateljima.

“Smatram kako trenutno u Belgiji za puni doživljaj nedostaju samo šljunak i trava na izlazima iz zavoja. Na novim stazama toga gotovo u pravilu nema i to značajno smanjuje doživljaj i vozačima i navijačima”, započeo je Sainz.

Španjolac takav stav opravdava činjenicom kako “stare” staze poput Nürburgringa ili Mugella zbog šljunčanih i travnatih zona izlijetanja, veći naglasak stavljaju na vještine samih vozača naglašavajući sposobnost koncentracije i brzine u situacijama kada nemate previše prava na pogreške.

“S moje strane, želim što više šljunka i travnatih površina jer to je ono što će staze ponovno učiniti atraktivnima. Pozdravljam naravno i sve druge promjene i novine jer je logično kako ljudi neće potrošiti 80 milijuna eura samo na šljunak, ali još jednom napominjem, što više šljunka, travnatih podloga i svega ostalog, tim bolje”, zaključio je Španjolac

Sličan stav izrazio je i mladi Williamsov vozač George Russell kojemu barem teoretski kažnjavanje svake pogreške možda i ne bi trebalo biti u interesu, no Britanac se otvoreno založio i podržao promjene na Spa rekavši kako se vozačke pogreške moraju kazniti.

“To je poanta utrkivanja. Kada imaš taj osjećaj kako si na rubu i ako pogriješiš, slijedi kazna. Nažalost danas imamo previše utrka u kojima vjerojatno iz sigurnosnih razloga taj osjećaj ne možemo doživjeti. Jasno mi je kako je sigurnost na prvome mjestu i kako su neke zone asfaltirane zbog sigurnosnih razloga, no iako nisam u potpunosti upoznat sa svim odredbama sigurnosnih pravilnika, vjerujem kako se na mnogim mjestima šljunak može vratiti na zone oko staze i to apsolutno podržavam”, zaključio je Russell.

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
1 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

spa je od 2007 postala laganastaza inemamo dobre utrke tamo visew neka je 7 km nekoc se nije oprastalo ublanchomntu ili pouhonu sada ,,,nek stave šljuncanu zonu bar tamo,, vise spa nije atraktivna jer je lagana zavoziti jedino kad je kiša a kiše tamo nema od 2008,,

avatar
Član
Crnac

mody, ja tebe ponekad ništa ne razumijem. 🙂 Možda da malo sporije pišeš i da pročitaš što si napisao, ili da uzmeš veću tastaturu. 😉