Osvrt na VN Mađarske – Nepobjedivi Lewis

Treća utrka sezone u sklopu Velike Nagrade Mađarske donijela je uzbuđenje i razočarenje. Lewis Hamilton kroz cilj je prošao s 8.7 sekundi prednosti u odnosu na Maxa Verstappena, koji je za dlaku pobjegao Valtteriju Bottasu.

Ovo je druga uzastopna utrka u kojoj je vodeća trojka svjetlosnim godinama ispred ostatka grida – prošli vikend na VN Štajerske Hamilton je pobijedio s 13 sekundi ispred Bottasa, a četvrtoplasirani Albon zaostajao je 44 sekunde za pobjednikom. Na Hungaroringu četvrtoplasirani Lance Stroll zaostajao je 57 sekundi, a još je jedino Albon na petom mjestu ostao unutar jednog kruga zaostatka za Hamiltonom. Kao da gledamo F1 i F2 bolide na istom gridu…

UVJERLJIVI LEWIS

S pobjedom na VN Austrije Valtteri Bottas nabrijao je javnost i počelo se pričati o Finčevim šansama za naslov – “Valtteri 3.0” itd…istina je da Bottas nikada neće imati konkretne šanse za naslov dok je Hamilton na vrhuncu svoje vožnje. Jednostavno nije na Lewisovoj razini, a kada spojite izvanrednog vozača s monstruoznom mašinom dobit ćete šetnju do novog naslova prvaka.

Statistički gledano, Lewis će ove godine postati najveći ikada. Imat će više pobjeda, više postolja i već ima 22 pole positiona više. Rekordi se gomilaju, a već jedan je izjednačio s pobjedom u Mađarskoj. Naime, Britanac je upisao čak osmu pobjedu na Hungaroringu, dok Schumi ima osam pobjeda na Magny-Coursu. Svjedočimo povijesnim trenucima i svakako me veseli što Lewis vozi rekordnu sezonu.

MAD MAX

Max Verstappen nasmijao je publiku i vjerojatno naživcirao svoje mehaničare prije početka utrke. Nizozemac je vozio svoj RB16 do startnog mjesta na gridu, ali izgubio je kontrolu nad bolidom i razbio prednje krilo samo pola sata prije nego što je utrka trebala početi. Red Bullovi mehaničari napravili su pravo malo čudo, popravili su bolid u nešto više od 20 minuta. Verstappen im je zahvalio na najbolji mogući način, fantastično je startao u utrku i skočio sa sedmog na treće mjesto već u prvom krugu. Na stazi ostaje nešto duže nego ostali vozači kako bi izbjegao gužvu u pit-stopu i ubrzo zasjeda drugo mjesto iza Hamiltona.

Drugo mjesto koje je na kraju sačuvao ispred letećeg Valtterija Bottasa. Finac, koji priznaje da je očekivao pole position na Hungaroringu, vjerojatno se nadao pomrsiti račune svojem momčadskom kolegi i upisati svoju drugu pobjedu u sezoni. Prerano je stisnuo papučicu gasa na startu te je, kako bi izbjegao kaznu od sudaca, odmah zakočio i pritom izgubio čak pet mjesta do prvog zavoja. Za njega je utrka na kraju bila sanacija štete, a do drugog mjesta falilo mu je još nekoliko krugova.

Izgledno je da će na vrhu poretka ove sezone biti dva Mercedesa i Verstappen, a iza njih svi ostali. Verstappen vozi izuzetno dobro, bio je bolji za 30 sekundi od Albona u posljednje dvije utrke i u teoriji nema što raditi na drugom mjestu ispred Bottasa koji je u sekundu boljem Mercedesu. Toplo se nadam da će uskoro dobiti bolid koji je stvarno dostojan borbe s Mercedesima!

RACING POINT = PINK MERCEDES?

Momčad Renaulta uručila je i drugi službeni protest u vezi legalnosti bolida Racing Pointa koji je trenutno goruća tema u svijetu Formule 1. Svima je poznato da je Racing Point u, politički korektno rečeno, vrlo otvorenoj tehničkoj suradnji s Mercedesom. Povuklo se bezbroj paralela zbog sličnosti između ovogodišnjeg RP20 i prošlogodišnjeg pobjednika, Mercedesovog W10.

Možda i glavna rasprava vodi se zbog kočnica na bolidu Racing Pointa, a svoje mišljenje o tome zašto one nisu ilegalne dao je i Ross Brawn:

“Racing Point je prošle godine imao pristup i mogao je koristiti Mercedesove kočnice iz 2019. zato što tada, po pravilniku, nisu bile navedene kao dio bolida. Ove godine kočnice su naveden kao dio bolida, tako da svatko mora dizajnirati svoje kočnice.”

“Oni ne mogu samo zaboraviti informacije koje su stekli prošle godine koristeći Mercedesove kočnice. Smatram da nije logično smatrati da mogu izbrisati svoje pamćenje.”

Neovisno o tome što će glavešine FIA-e odlučiti, nerealno je zamisliti da neka momčad skine tri sekunde na jednoj stazi u samo godinu dana, posebno uzevši u obzir da nije bila nikakva promjena pravila koja bi mogla biti od značaja. Usporedbe radi, Mercedes je dobio sekundu, Ferrari i Red Bull postali su sporiji, McLaren je dobio 0.8 sekundi – a Racing Point njih tri. O ovome ćemo definitivno slušati priče narednih tjedana.

THE REST

Ferrari je po prvi puta ove sezone bio solidan, nažalost samo vezano uz performanse bolida jer je strateški tim ponovno zakazao. Dakako, nije to na prošlogodišnjoj razini, ali mogli su i trebali su s oba bolida kotirati od četvrtog do sedmog mjesta. Bili su brži od McLarena i Renaulta, a s Racing Pointom i Albonom su se mogli potući. Veseli me dobar vikend Sebastiana Vettela, kroz većinu sesija bio je bolji od Leclerca i obilježio je uspješan vikend sa šestim mjestom, koje je prilično dobro uzevši u obzir brzinu SF1000.

McLaren je bio slabiji nego u Spielbergu, vjerojatno zbog konfiguracije staze. Loša vijest po njih jer slijede dvije utrke na Silverstoneu koji je sličan Hungaroringu zbog bezbroj zavoja na stazi. Ipak, Lando Norris priznao je da je zeznuo start, tako da ne treba biti previše zabrinut zbog njih. Renault je bio razočaravajući nakon što su na VN Štajerske pokazivali potencijal.

USKORO SILVERSTONE

I to dvije utrke. Kao i do sada, bit će zanimljivo, nadam se da po prvi puta ove sezone i u kontekstu pobjednika utrke. Mercedes je svakako favorit za uvjerljivu pobjedu, ali u sportu se ništa ne piše kao sigurno. Još deset dana.

13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 Driver

Sto se tice Racing Pointa mislim da svakoj osobi sa imalo IQ je jasno da ne moze tek tako bez ikakvih promena pravila da se dobije 3 sec u odnosu na proslu godinu. U F1 po pravilima neke stvari morate da uradite sami (Listed parts), dok neke stvari smete da iskopirate od drugih timova. Kočioni sistem spada pod “Listed parts”, dakle timovi su u obavezi da te delove bolida odrade samostalno, manje-više, svaki vazdušni kanal spada pod tu listu i za to ne smete da kopirate druge.Bubanj kočnice, spoljni otvor, krilca, sve što se nalazi u tom delu mora da… Read more »

LHx6

“…mislim da svakoj osobi sa imalo IQ je jasno da ne moze tek tako bez ikakvih promena pravila da se dobije 3 sec u odnosu na proslu godinu.”

Kad ovako gledaš stvari onda ti kao jedini zaključak, u slučaju da FIA presudi kako nije točno to što navodiš, ostaje da je urota i pogodovanje.

Zanimljivo je kako se sad svi okreću kočnicama nakon što je Renault službeno i za kočnice proširio protest. Od testiranja ste svi “tko god ima malo veći IQ znali kako je evidentno da je ilegalna kopija”.

Desmosedici

Da..sada se hvataju za kočnice..a znaš li zašto? Zato što su ove druge stvari smišljeno tako vješto zakamuflirali tj. izigrali..namjerno su nekim vidljivim dijelovima i sklopovima neznatno promijenili dimenzije ili oblik, tako da se po birokratskim propisima i shvaćanjima to ne tretira kao kopija nego kao dozvoljena imitacija..a te promjene ne utječu nimalo na perfomanse..jedina šansa za “uhvatit lopova” je nada da su previdjeli izmjenit unutrašnje elemente sklopa hlađenja kočionog sustava..to me podsjeća na ono sa Al Caponeom kada su ga na kraju umjesto mafijaštva najgoreg oblika osudili zbog utaje poreza..to se jedino moglo pravno dokazat pa su tu jedinu… Read more »

F1 fan

Kad se sjetim : ” lako ne vettelu rb ide kao po tračnicama ima pola sekunde brži bolid od drugih”
A šta sad, kad hamilton ima sekundu brži bolid i preko sekunde onda je on nepobjediv najbolji svih vremena itd hahaha

west 44

Pa jesi ti zaljubljen u Vettela , stalno ti je on u ustima!!!

Mike-ferrari

Pa sudeci po avatarima tvom i njegovom nije ti bas pitanje na razini
Al dobro to je i normalno

F1 fan

Ja stalno vama iznosim činjenice samo.to vama licemjernim pacijentima koji druge pljujete a hamiltonu uvelicavate uspjehe dok drugima umanjujete

mika.KA

F1 fan: vettel dokazuje iz sezone u sezonu da je “vrhunski” vozac.
komotno ga mozemo mr.pirueta

Desmosedici

Pođeš korak naprijed, pa dva nazad..opet glup komentar.

LHx6

Tebi nije problem Hamilton nego Vettel koji je prošlu godinu podojio od početnika.

LHx6

Tebi su problem i stručnjaci u F1 jer se još ne zna tko će uzeti tako dobrog Vettela. Bila su 3 mjesta slobodna. 2x Merc i 1x Renault. Na tržištu su bila 3 višestruka prvaka (Vettel, Alonso i Hamilton) i anemični Bottas. Popunjena su 2 mjesta (Alonso i Bottas) i ostalo je još 1i 2 višestgruka svjetska prvaka. Za Vettela se sad vodi kampanja da ga se ugura u RP među Pereza i Strolla – na to se spalo da se nada.

Oni svi vide Vettela drukčije od tebe – mi ti nismo problem niti Hamilton.

LHx6

Nek Merc proda RBu motore i onda bi bilo najjače prvenstvo ikad.

LHx6

Ovo “Svima je poznato da je Racing Point u, politički korektno rečeno, vrlo otvorenoj tehničkoj suradnji s Mercedesom. Povuklo se bezbroj paralela zbog sličnosti između ovogodišnjeg RP20 i prošlogodišnjeg pobjednika, Mercedesovog W10.” i ovo “Možda i glavna rasprava vodi se zbog kočnica na bolidu Racing Pointa,” se međusobno iskuljučuje jel to jasno svima? Ako nije, možemo debatirati. Dakle, u “na oko iskopirani Merc koji svi vi vidite” ne spadaju kočnice. Jasno? Taj dio vaše oči sokolove nisu uvidjele. Vi ste se ovdje hvalili vašim vidnim sposobnostima da detektirate prevaru. Sve do dodatnog prigovora od strane Renaulta niste o tome ni… Read more »

Related Posts