Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa zadala je veliki udarac autoindustriji, a britanski McLaren zbog posljedica krize ulazi u proces restrukturiranja i otpušta više od četvrtine svojih radnika.
Britanski proizvođač sportskih automobila McLaren ukupno ima oko četiri tisuće zaposlenika, ali njih oko 1200 proglasit će se viškom. Reakcija je to uprave na posljedice koje za sobom ostavlja kriza uzrokovana pandemijom virusa COVID-19.
Zbog krize je došlo do prekida proizvodnje automobila, a i prodaja je na globalnom tržištu drastično pala. Očekuje se da je McLaren samo prvi od mnogih proizvođača koji će biti prisiljeni na otpuštanje radnika.
“Izražavam duboko žaljenje zbog učinka ovog restrukturiranja na naše ljude, posebno na one čija će radna mjesta biti zahvaćena. Naporno smo radili kako bismo ovo izbjegli i već ranije poduzeli dramatične mjere smanjivanja troškova.”
“Nemamo izbora nego smanjiti broj naše radne snage. Ovo su bez sumnje izazovna vremena za našu kompaniju i posebno za naše ljude, ali planiramo izaći iz tog razdoblja kao efikasan i održiv posao s jasnom namjerom povratka rastu, kaže predsjednik McLarena Paul Walsh.
Otpuštanja radnika bit će u svim sektorima McLarenovog postrojenja – automobilskom, tehnološkom i trkaćem. Kako prenosi BBC, oko 70 ljudi trebalo bi biti otpušteno iz momčadi u Formuli 1, koja inače broji oko 800 zaposlenika, ali je zbog koronavirusa već mjesecima u stanju mirovanja.
Budući da je među momčadima pao dogovor da će iduće sezone budžet iznositi 145 milijuna dolara, dodatni rezovi bit će neophodni.
“McLaren Racing bio je predlagač uvođenja novog ograničenog budžeta od 2021. koji će stvoriti održive financijske osnove za timove i voditi prema kompetitivnijem sportu.”
“I dok će to imati značajan utjecaj na oblik i veličinu naše F1 momčadi, počet ćemo s potrebnim mjerama kako bismo bili spremni primjenjivati ograničeni budžet od 2021. na dalje, a sve to kako bismo ponovno bili kandidati za pobjede i naslove u budućnosti”, poručio je Walsh.
Razumjem da vam se ne sviđa McLaren ali toliko mržnje i poprečnih zaključaka mi nije jasno. 4000 zaposlenih ukupno -> 1200 ih ide van. 800 zaposlenih u trkaćem odjelu, a 70 ih ide van. Ide van skoro svaki 3. zaposlenik, a iz trkaćeg dijela samo svaki 11. zaposlenik, i siguran sam da nitko bitan neće biti taj 11. 1100 ljudi odlazi jer nema proizvodnje cestovnih automobila. Pa u cijelom svjetu ima otpuštanja zbog COVID-a. Radnik koji ne radi je nepotreban trošak i leti van. Nema tu ljubavi, to je sirova stvarnost kapitalizma. Proizvode samo jurilice koje se trenutno ne prodaju.… Read more »
Pa vi samo i dalje tražite ograničenje budžeta na što manju cifru.
Tražili ste dobili ste.
Htjeli ispast pametni a na kraju ne da su ispali glupi nego su se doveli na sam rub opstanka.
Da im bar ispune žarku želju i ograniče budžet na 100 milijuna pa da otpuste još 1/4 radnika.
ide se na budzet od 125 mil svi ce morat na toliko skresat il nek idu ca
pa traze zato sto nemaju ni toliko zato traze spustanje budzeta jer sa sadasnjim budzetom nemogu ni zavrsit sezonu
..nemaju novaca za izdržavat F1 momčad, a imaju za kupovat skupog vozača, koji im neće ništa pomoći ako mu ne naprave dobar bolid..a to se ne može bez novaca i bez dobra osoblja.
Nisu oni trazili pa dobili
Nego su svoj problem sa novcem iskoristili kao dobru stvar za trazenje rezanja proracuna
Pa su takvim postupkom sebi ugodili ali i prouzrocili otkaze u cijelom sportu
Znali su oni puno ranije da su na rubu bankrota
I ti bi ljudi svakako otkaze dobili
A da su u F1 ostale prilike sa vecim iznosima novca vozali bi se ako bi uopce iza williamsa
Ukratko pederski potez kako im i prilici
Zašto pederski potez, zato jer su se borili za sebe i svoje, da li je to stvarno pederski ili jedino ispravno ponašanje. Vi se gospodine ne biste borili za svoju obitelj?
Vidite gospodine ja tako ne gledam kao vi
Ja sam to dozivio i sagledao bas onako kako sam napisao
Vec duze im ne cvjetaju ruze financijski
Sada je Covid ih gadno pogodio mozda vise nego druge momcadi
Pa koriste ovu strategiju i promjene u F1 da sebi ugode na nacin da su glavni lobisti ovog smanjenja budzeta
Zasto pederski pa zato sto ce sada i u drugim momcadima ljudi dobjijati otkaze kao i u njihovoj
Ne mrzim ja Mclaren nego se samo osvrcem na situaciju koju ja gledam iz svoje perspektive
Smatram da ne gledate realno, smatram da McLarenu dajete prevelike zasluge za smanjenje budžeta. Nema Vam McLaren takvu utjecajnu moć. Ciljate u krivome smjeru. Američki gazde vode glavnu riječ. A što se tiče uloge glavnog lobiste, pa zašto nebi tražili ono što im odgovara? Ferrari je glavni lobista za ostanak većeg budžeta koji ne odgovara manjim timovima. Da li to znači da se Ferrari treba prozivati za pederske postupke jer ne žele prihvatiti smanjenje budžeta i ugrožavaju poslovanje manjih timva i radna mjesta zapolsnih ljudi u tim manjim timovima? Pa naravno da ne, svatko se bori za svoje interese, uvijek… Read more »
Ma no nikakav glavni lobista
Samo jedan od i vjerovatno najglasniji u zadnje vrijeme
Prije 10god nebi ovako pricali
Sad nesrecu koja je zadesila sve koriste za opstanak
Sad za ljude ovdje to je kao viteski potez a u sustini uzrokuje otkaze i u drugim momcadima itd
Po meni potez je li la mozda ucini nesto dobro ali ne vjerujem u neko veliko odskakanje malih momcadi
Mozda manji zaostatak i to je to
Nece kasniti 1 krug ali opet ce biti na losim pozicijama te ce vremenom i to biti vrlo predvidljivo
Kad su već u problemima, za one novce što sće dati Ricciu mogli su zadržati barem tih 70 radnika u F1 pogonu, pa bi bili konkurentniji na gridu..Ricci im neće ništa pomoći, kao ni Renaultu, ako nemaju konkurentan bolid.
McLaren u problemima
Pojavila se informacija da je McLaren objavio da im je neophodno bar 280 miliona eura kako bi se izvukli iz krize prouzrokovane pandemijom Corona virusa. Kompanija je imala veliki pad prihoda, što zbog Formule 1, što zbog loše prodaje svojih sportskih automobila u doba krize.
Plan McLarena je bio da iznajmi svoje povijesne bolide i glavnu zgradu, ali do toga izgleda da neće doći. Nešto slično je već viđeno 2017. kada su investiitori otkupili ugovor tadašnjeg šefa tima i vlasnika kompanije Rona Dennisa.
mrka kapa
ovo ti je drugi wiliams za par godina
Navijam za McLaren , tako kako stvari stoje. Ako nepočnu pobjedjivati, pisat će im se ko Williamsu. Bez sponzora su bili par godina, a pobijedili zadnju mozda 2012. Teška vremena