Bivši vlasnik momčadi nazvane po njemu, koja se od 1979. do 2005. natjecala u Formuli 1, upitao se kako je Sebastian Vettel u Singapuru bio toliko dominantan te u navodno identičnom bolidu bio toliko brži od Marka Webbera.
Nijemac, koji je bez problema pobijedio u utrci, je često bio dvije sekunde po krugu brži od bilo koga drugoga na stazi, ne samo u nekoliko krugova, već konstantno.
Minardi, koji je bio prisutan na utrci, komentirao je mogućnost kontrole trakcije (TC) u Vettelovom bolidu:
“Iz svojeg apartmana izabrao sam nekoliko fiksnih točaka kako bih pratio i uspoređivao kako vozači voze”, napisao je za Pitpass.
“Impresionirao me Vettelov čist način vožnje na tom dijelu staze. Mogao je voziti bez ijedne korekcije, za razliku od svih njegovih protivnika, uključujući njegovog momčadskog kolegu. Na istom je mjestu mogao ubrzavati 50 metara prije bilo kojeg drugog vozača, uključujući Webbera. Ono što me najviše iznenadilo je zvuk motora. Uz to što je ubrzavao 50 metara prije svih ostalih, Renaultov motor u Vettelovom bolidu mljeo je kao niti jedan drugi francuski motor na stazi, uključujući Markov. Proizvodio je zvuk sličan onome koji se pojavljivao prošlih sezona kad se upletao TC.”
66-godišnjak kaže kako razumije malu prednost, ali i da su potrebni odgovori za Vettelovu sposobnost da se toliko brzo u svakom krugu odvaja.
“Nije mi namjera umanjiti vrijednost Sebastiana Vettela, koji uvijek najbolje koristi svoj Red Bull. Ne želim niti nekoga podbadati. Samo želim reći što sam vidio i čuo tijekom tri dana u Singapuru. Prema mojem iskustvu, dvije i pol sekunde po krugu su stvarno previše. To su tri generacije razvoja bolida. Ogromna prednost. Postoje neki aspekti, na primjer Vettelov čist način vožnje, ubrzavanje 50 metara prije svih, nenormalan zvuk Renaultovog motora i više od dvije sekunde prednosti po krugu, koji me tjeraju na razmišljanje i volio bih odgovore.”
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24381349
Zanimljivo da Alonso i Rosberg dijele moje mišljenje koje je dobilo hrpetinu minusa 😀
Nego dragi navijači Alonsa i Ferraria jel to možda Alonso laže nebi li obranio RB i Vettela ?
Ili je ipak u pitanju Giancarlo super uho koji jednostavno laprda gluposti ?
zanimljivo štivo po kojem je sve legalno.
http://www.racecar-engineering.com/news/red-bulls-traction-secret-revealed/
ja neznam što je nekolicina vas krivo shvatila iz ovog članka da svi pričaju o EBD-u, čovjek jasno priča o izlascima iz zavoja i ubrzanju, o TC-u (Traction Control), a vi svi o nekom pomagalu pri kočenju, dakle on je pričao o elektronici koja spriječava proklizavanje stražnjih kotača prilikom ubrzanja iz zavoja, što uvelike štedi gume i vrijeme…. zato već 50m ranije počme ubrzavati, što nema nitko na gridu, ako ima nešto u ovome što Minardi priča, naravno da nije fer prema drugima, ali i ako nema nešto u tome sigurno će ova izjava dignuti prašinu i netko će reagirati… Read more »
i Vettel izjavio da ga brine Korea zbog nedostatka krajnje brzine, jer već tamo misle voziti bez toga TC-a pa da unaprijed opravda nešto lošiji rezultat, a ako razultat i ne bude loš nema što izgubiti tom izjavom…………………… takvo ponašanje je primjerenije Alonsu.
jbt. koliki je broj ljudi ljubomoran i iskompleksiran Vettelom (i među komentatorima dolje) da su spremni izjavljivati svakakve gluposti. osobno ne navijam za njega, ali dajte više svi jednom priznajte da je izvanserijski vozač i da nije sve samo u bolidu jer da je tada bi i Webber radio nešto slično (sjetimo se Mclarena sa Prostom i Sennom kad je bolid bio godinama ispred drugih oni su uzeli sve osim jedne pobjede u sezoni, ali ne sve jedan vozač nego obojica isti ili za dlaku isti broj pobjeda). hoću reći, Vettel dominira jer je velemajstor kakvih nije bilo puno u… Read more »
Bravo BRACO
Taj zvuk davnšifta je ustvari normalan.Pogledajte i oslušnite onboard Perezovog Meklarena sa Marine Bej staze.Isto krkljanje kod davnšifta.
http://www.youtube.com/watch?v=G04mYAJV2Mo
Tako su i 1994.g. i 1995.g. govorili kako je Schumacherov Benetton-Ford i Benetton-Renault koristio nedozvoljene stvari u bolidu,poput TC,ali im to nikada nije dokazano.Tako da prvo to treba dokazati,a onda pričati.
znači 1994./95. se moglo govorit da benetton koristi TC nelegalno . dokazi tada nisu bili potrebni da bi se pričalo , a sad bi prvo trebalo dokazat da bi se pričalo !?!?
Koji si ti papak.Pa pokušali su otkriti da su koristili TC,pa nisu otkrili ništa,zato što ga nisu niti koristili.Tako i RBR.Svima smeta nečija dominacija,pa se onda izmišljaju neke stvari,da bi se umanjivale vozačke sposobnosti.
pročitaj još jednom svoj komentar i moj “kontrakomentar” pa onda vidi ko je papak 😉
Razumijem da ljudi ne vole Vettela, suviše dugo dominira, vrlo često nije posebno interesantan karakter i sve ostalo, ali ovo je već paranoja. 🙂 U današnje doba kad praktično ništa ne možete sakriti od konkurencije, a što je potpuno legalno, da Vettel ima TC i da to niko drugi od sudaca ili eksperata iz drugih momčadi ne primijeti, već eto Minardi…pomalo smiješno da takav lik, koji nikad nije uspio napraviti ništa od svoje ekipe ima takav sluh i osjećaj da zna razlog Vettelove dominacije…Prije mislim da svi drugi znaju razlog takve dominacije, a to je Newey ali i same Vetelove… Read more »
prvo bi trebalo znat kako izgleda TC . navodno se može ka softver integrirat u ECU 😉 imam osjećaj da mnogi misle kako je TC neka “crna kutija” pa ju je nemoguče sakrit od sudaca i stručnjaka FIA jer naravno da bi ovi mogli pitat tim pri kontroli bolida ” a šta vam je ova kutija ? želili bi je otvorit , pogledat i ustanovit za što vam služi ” a kako otkrit softver ? kako ga okom primjetit ? kako bi ti npr moga znat koliko i koje softvere npr ja imam istalirane pogledom na kučište moga compa ?… Read more »
Supersluh,ı brzo ızvlacenje statıstıke uz sumahersku precıznost sa +60godına.Covjek se zapıta u sta sı protracıo mladost.
Koliko god bih volio u to vjerovati, ipak mislim da nema nikakvog TC-a.. Treba logično sagledati stvar, pa nije moguće da nitko od konkurencije to ne bi primjetio zar ne?
Meni je čudna jedna stvar.
Ako Mclaren radi software za sve bolide i uspio je ubaciti unutra i TC, kako to da su ga onda zaboravili koristiti u svojim bolidima?
možda su samo izašli u susret klientu i ispunili mu dodatni zahtjev uz nadoplatu 😉 🙂
Vjerojatno bi onda i Ferrari nadoplatio. Paket 2 u 1 je sigurno jeftiniji, pošto oni već imaju LC :zub:
e moj Viperu vidiš ti šta je ovo došlo i koji je ovo seriozni portal , ne možeš se više ni malko zafrkavat 🙁 a onda se mi pitamo zašto nemamo humorističkih serija i filmskih komedija ? kako imat kad ljudi ne “beru” zafrkanciju i zaboravili su se smijat …ma i osmjehivat 🙂
Avalon,ızmamıo sı mı osmjeh.A na kablovskoj su ukınulı sportklub pa neznam dalı bı plakao.
A jeste se zakacili ko muve na govno i taj vraziji TC, e Minardi preko noci posta slavan, sva sreca pa je dan pametniji od noci. Kako god evo zanimljiv clanak sto se zapravo dogodilo i uopce se neradi o TC nego je tim Red Bulla uspjesno na legalan nacin implementirao EBD.
*****
Game over Ferrari
Technical point: the Red Bull has managed to create the aerodynamic effect in a legal manner prohibited by the regulation. For opponents, the Ferrari down, no match
*****
Link ukoliko vas zanima cijeli clanak.
http://www.lastampa.it/2013/09/24/blogs/controsterzo/game-over-ferrari-B1uQGUtWsajqclZkQ63qXN/pagina.html
Adrian Njuji najbolje pronalazi rupe u pravilima.To dokazuje od 2009-2013 .
Nesumljam u njegove sposobnosti i u 2014 na dalje.
Mogli su taj EBD implementirati i na Weberov bolid….uvijek uspoređujemo vozače iz istog tima na “jednakim”bolidima.U ovom slučaju to nije moguče.Hvala Minardiju..:-)
Sta znaci skracenica EBD ?
elektric breakforce distribution. koliko znam radi nešto slično kao ABS?
prebaciva jačinu kočenja pri kočenju u odnosu na silu na točkovima(jbt sad ni ja ne znam šta rekoh).
uglavnom ovako bi to nekako išlo: pri kočenju daje jači ‘stisak’ na zadnje kotače. kako oni usporavaju bolid, sila se prenosi na prednje i onda taj sustav bi trebao tu jačinu kočenja polako prenositi na prednje kotače i tako sprečava blokiranje.
pa zar to nemaju i ostali bolidi?
@biga elektronika je zabranjena, znači bilo kakvo elektroničko pomagalo kod kočnica. EBD je skraćenica od Exhaust Blown Diffuser, mada je zabranjeno puhanje iz ispuha direktno na difuzor i mapiranje motora da bi puhao i u leru, ali difuzor kao difuzor nije zabranjen i imaju ga sve momčadi. Znači ne radi se o EBD-u kako su napisali talijani nego o običnom difuzoru.
Tj. i dalje se taj stražnji difuzor zove EBD jer plinovi iz ispuha i dalje dolaze do difuzora, samo ne direktno i ne u leru. Oni su ustvari usavršili coanda effect i da i Webber ima isti difuzor.
Ma nema govora o nikakvom EBD-u, već Filisetti priča kako su u RB nadmoćno implementirali iskorištavanje (usmjeravanjem) ispušnih plinova u taj difuzer. Ništa po čemu RB i AN već nisu poznati. Jedino što je očito, takav dizajn efikasno djeluje tek u rukama Vettela, pogotovo na ovako stresnim (po šasiju), i brzim downforce aspektima kao šta je bio Singapur. Dok u Webberovim rukama izgleda vrlo nervozno. Vjerovatno da bi se iskoristio, taj izgleda najveći plus RB-a, mora se imati određeni stil vožnje i raspodjele kočenja (brake bias) koji se rikta neposredno prije svakog zavoja od strane vozača. Taj difuzor je bio… Read more »
koji EBD, RADI SE O tc-U.. OVO ŠTO VI PRIČATE JE SASVIM DRUGA PRIČA VEĆ ODAVNO PROMATRAN I LEGALIZIRANA… SORI ZA cAPS LOCK SAD SAM TEK VIDIO NEDA MI SE BRISAT…
Boli boli crvene e kad boli onda još jače stisneš da još jače boli.
Go go Vettel samo dalje stišći.
Dodao bi snimku Vettelovog Pole-position kruga http://www.youtube.com/watch?v=llumh1Vcp34 zvuk motora nemogu baš dobro analizirati dok ne vidim još jedan krug iako ga nemogu pronaći osim Vettelovog,iako mi je jako jako sumljivo.
reče TALIJANSKI stručnjak koji je u 21 sezonu sa svojim TALIJANSKIM timom osvojio 38 bodova. stvarno trebate početi gledati tko govori, a ne šta govori. pola vas tu sad govorite o tome da je dokaz da Vettel ima TC to što je bio brži od Webbera 2 sekunde koji je bio u gužvi, a kao dokaz dajete snimku WEBBERA koji radi isprekidani uzorak gome pri ubrzanju, koji btw može biti od bar 3(koliko ja laik znam) različita razloga pored TC-a. još kao dokaz dajete članak TALIJANSKOG časopisa u kojem nema ni jednog konkretnog dokaza za navedene tvrdnje. ne znam, meni… Read more »
.biti drugi u prvenstvu F1 nije sramota, zapravo, to je nevjerojatan uspjeh za svaku ekipu pa nije potrebno zbog toga skidati ljagu.
Tema je vrlo zanimljiva i bez obzira na to tko je što rekao, vrlo je pohvalno što ima dovoljno F1 zaljubljenika (jednih i drugih…a ne samo jednih) da o tome raspravljaju.
slažem se u svemu što si napisao. pored Red Bulla, kao što je bilo pored Ferrarija u doba Schumija, biti drugi i jest uspijeh!
ali da su ljudi ovdje realni u komentarima… pojedine komentare ovdje ni pas s maslom ne može progutati…
da kao i ovaj tvoj gore komentar
a šta sam to ja gore naveo a da nije točno ili da je laž?
drugo je to da tvoj pas to ne bi pojeo… možda on voli samo Alonso-pedigre… moj pas jede svašta, a opet neke komentare ne može… to je problem.
biga… “pojedine komentare ovdje ni pas s maslom ne može progutati…” … misliš na ovo “reče TALIJANSKI stručnjak koji je u 21 sezonu sa svojim TALIJANSKIM timom osvojio 38 bodova. stvarno trebate početi gledati tko govori, a ne šta govori.” stvarno se slažem sa ovot tvojom zadnjom rečenicom koju sam citira …nije važno šta nego ko govori . da si priprema espresso u boxu minardia ( po čemu su bili poznati ) 21 sezonu virujem da bi više zna nego šta zna gro forumaša zajedno . sad..šta tebi ne paše izjava giancarla i šta ga pokušavaš omalovažit …TALJANSKI stručnjak ….TALJANSKI… Read more »
taj nagalasak na talijanski je bio u svrhu toga što talijani imaju najvećih problema sa Vettelom i RB-om. nikakvo omalovažavanje, samo statistika njegovog tima mu ne daje baš preveliku vjerodostojnost u ovoj izjavi, u odnosu na ljude iz Ferrarija, Lotusa, Mercedesa koji svaku nedjelju slušaju tog istog Red Bulla i začudo nisu ništa primjetili kad je po 60 puta u utrci prošao 5 metara ispred njih, a on to primjeti sa balkona udaljenog tko zna koliko metara. i da, ja i ne govorim da sam neki znalac. naravno da čovjek koji je jednom bio na utrci zna više od mene… Read more »
Potpis! Možda je kvaka, što je stari gledao (..više slušao) utrku sa balkona, za razliku od cijele ergele mozgova sa grida. Činjenica je da se sa balkona bolje vidi, a i čuje. A kad je kažem da je činjenica, to mora biti činjenica, jer ipak sam ja rekao da je činjenica… Činjenica. I to mora biti i dokaz, ako je činjenica… uh kak sam pametan. 😀 Navodno je i sam Isaac Newton došao do silnih otkrića kad je bacio jabuku sa balkona, ili je to bilo sa drveta, hmm. Ma neznam, no balkon je ključ, to mora biti to. Od… Read more »
Telku ne moraš instalirati. Nema prijenosa u Hrvatskoj. Zar si zaboravio?
hattrick…kako ti laprdaš 🙂 🙂 srića da si duhovit do nesvjesti pa guštam čitat tvoje stručne komentare i objašnjenja . kad brbljaš o činjenicama je li to u svrhu duhovitosti ili je samo tik s obzirom da se činjenica ne spominje nigdi u izjavama minardia ? ne trebaš ti trke gledat sa balkona da bi bolje vidija ili čuja jer da sediš na samom motoru bolida tokom trke ne bi ni vidija ni čuja 5% onoga šta minardi čuje . on to ne pronalazi na stručnim forumima o F1 on je to živija 21 sezonu . jedino me čudi šta… Read more »
Ma nisam mu ni do koljena ,u to sam siguran. A malo manje, ali ipak dovoljno siguran, da je Minardijeva stručna ušna analiza neprikosnovena, ipak je to ušno iskustvo iskusilo previše glasnog frekfentivnog titranja i tako dobilo tu istančanost dobrog sluha. Ja sam svoj djelomično uništio nekvalitetnom gitarijskom distorzijom i razglasnom kutijom (samo ploča sa zvuč.) sa probušenim zvučnikom (rupa veličine šake) koji je imao također prirodni distorizitet(nova riječ, upravo izmišljena).
Ovo sa činjenicama; da u svrhu duhovitosti, i da jer se nigdje nespominju činjenice, no ložiona je postojana.
Malo šale nikad na izmet. 😉
bil sam ove godi neu Monzi na utrci i razlike uzvuku nema između Webberovog i Vettelovog bolida. čak dapače zvuk Ferrarija je jako sličan njihovom. Jedina momčad koaj se razlikuje po zvuku je Force Indija, čiji bolidi kao da su glasniji ili možda proizvode zvuk na drugoj frekvenciji jer njihov zvuk je baš paral uši. nekaj nevjerojatnog.
a ovo kaj ovaj Minardi priča su čiste teorije zavjere. Pa postoji parc fermme i može se svaki bolid pregledati. čak dapače i Fia nasumično i uzima bolide i pregledava ih.
@biga da on je Talijanski stručnjak koji ni manje ni vise imao F1 ekipu, i kao takav nema baš nekog pojma o F1 i o motorima i svim stvarima vezanim za F1, a Vi kao f1 expert se mnogo vise razumijete od njega i Vi kao takvi ste pogledali uživo barem duplo više utrka od njega, zato vaše mišljenje o frekvencijama zvuka i radu motora puno više cijenim…bolan momak cuo si za Formulu 1 preko igrica i pogledao si 20 utrka u 5 sezona i znaš sve… Čuo si za riječ zavjera nedavno i sad je maksimalno koristis… 2.5 sekunde… Read more »
a gdje si to pročitao moje mišljenje o radu motora i frekvencijama??
nema smisla… htjedoh reći kako je ovaj čovjek(minardi) vjerojatno subjektivan iz razloga jer je Talijan, a neki skužili da mislim da se ćelo iz Red Bulla treba skloniti predamnom…
i duplo starijim gumama od koga?? koliko ja znam Rosberg je iza njega stvarao vlakić i on je zaslužan što je to bilo 2,5 sekundi… to su Vettelu i rekli na radio…
“35 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Rosberg 52.6, he’s bunching up the pack behind you, that’s good.”
izvini ..tvoje pa Božije mišljenje….
kao što rekoh, nema smisla…
momak gore napiše da je proanalizirao Vettelov krug u kvalifikacijama i da nije siguran al po njemu je jako sumljivo. naravno da je u plusu sa ocjenama(iako me za to nije briga) jer je napisao nešto protiv Red Bulla. ali kad se napiše da talijani nisu objektivni, onda je to bože sačuvaj…
al nema veze… živio ti meni… pozz…