Momčadi Formule 1 postigle su dogovor oko zabrane korištenja dvostrukog DRS sustava od iduće godine.
Na sastanku tehničke radne skupine (TWG) većina momčadi glasala je za promjenu pravila kojom bi bilo onemogućeno korištenje dvostrukog DRS sustava kakav koristi momčad Mercedesa ove godine.
Na VN Kine ove godine Lotus je uložio službeni prigovor na Mercedesov sustav no nakon što je FIA odobrila sustav, krenuli su u razvoj svoje verzije. FIA tvrdi kako je savršeno legalno propuštati zrak kroz rupe koje se otkrivaju aktivacijom DRS sustava. Lotus je na VN Njemačke testirao svoje rješenje, koje za razliku od Mercedesa zrak uzima kroz otvore iznad vozača (vidljivi na fotografiji ispod) i tunelira ih prema stražnjem krilu. Ovisno o stanju DRS krilca zrak ili prolazi preko stražnjeg krila smanjujući otpor zraka ili prolazi prema difuzoru poboljšavajući prianjanje bolida. Sustav bi trebao biti korišten u utrci i kvalifikacijama na VN Belgije.
Mercedesov sustav je u biti zamišljen kao prednji DRS, prilikom otvaranja DRS-a zrak struji sa stražnjeg krila na prednje i tamo smanjuje otpor zraka. Krajnji učinak je vrlo sličan ali je princip nešto drugačiji.
Očekuje se kako će FIA kasnije ove godine uvrstiti rješenje tehničke radne grupe u pravilnik za 2013. sezonu. TWG je većinom glasova postigao dogovor, nije potrebna suglasnost svih momčadi. Naravno, Mercedes je bio jedan od pobornika ove tehnologije, pobijajući argumente o visokim troškovima razvoja.
Ross Brawn je posebno istaknuo male troškove razvoja i primjene: “Ljudi govore o visokim troškovima ali to nije istina. Svi znaju da se radi o nekoliko karbonskih cijevi kroz bolid i svatko vam može reći da se tu radi o nekoliko tisuća funti, nikako milijunima.”
ajde zabranite i utrkivanje, pa neka se voze jedan iza drugog i onda ih po vremenima tko će imati najbolja sortirajte u poretku. tko ima najbrže vrijeme utrke pobijedio je. Pa onda neka se bore za slobodan prostor na stazi…
nek zabrane ionako ce inzinjeri napraviti nesto novo
ja bih sve dopustio pocev od motora snage turba drs.a guma proizvodjaca taktike dolijevanja goriva radova na bolidu ma sve pa ako mozes ti pravi bolid za pobjede ovo jest zanimljivo i radi se da se ove finansijski slabiji timovi priblize ovim jacim al ipak bi trebalo da se zna ko je ko i sta nekad je bilo puno zanimljivije
nije da se zalim, ali da je rijec o red bullu bilo bi zabranjeno vec sljedecu utrku 😀
ljudi nemaju posla pa ajde da nesto rade 🙂
ovo su price za malu decu…prvo govore jedno pa drugo, a na kraju ispadne nesto deseto
Vrlo lako moguće da Mercedesa ne bude sljedeće godine na gridu pa nek si onda Bernie ima F1 s Red Bullima, Coca Colama, Hrt-ima i sličnima i nek onda ti svoje bolide klače jer više neće biti proizvođača motora u F1.
McLaren razvija svoj motor, koji budu koristili kad ima istekne ugovor sa Mercedesom.
Ferrari ima svoj, a bome i Renault po tom pitanju ima puno toga za reći.
Marko nijedan Engleski proizvođač automobila nema svoj motor tako neće ni Meclaren imati već će uzeti Hondin motor..
Renault vise nema svoju ekipu. Samo dostavljaju motore.
meni se cini da se nekom ovdje pogoduuujeee
2013- ukinut dvostruki DRS
2014- moguće korištenje dvostrukog DRS-a
Moje misljenje je da to nije ok sto FIA svake godine pretresa pravila i to me najvise ljuti kad nesto zabranjuju u pol sezone mada s ovime nije takav slucaj! Po mom misljenju oni trebaju koju godinu u naprijed najaviti momcadima kakve ce promjene na bolidima i u pravilima raditi! Mislim da s pravilima kakvim sestarta u sezonu s takvim istim sezona treba zavrsiti ….
što li je pjesnik htio reći, retu ništa se ne mijenja tokom tekuće sezone ovo je najava za iduću …
pjesnik je pricao opcenito o pravilima ovih sezona koja se konstanto mjenjaju i neki k…. se zabranjuje i ako nevidis dobro naveo sam gore mada s ovime nije takav slucaj! ocito trebas prevodioca da shvatis!
nije prevodioca nego prevoditelja retu ..
shvatio sam vec vas nacin razmisljanja>>djecurlije<< kadneznate sto bi napisali onda trazite pravopisne greske da osporite istinu! vec sam ti rekao da me tvoje misljenje nezanima!
mp jednostavno ignoriraj takve klince, oni koji imaju zrelo i normalno razmisljanje shvatiti će komentar
i btw ako je itko retard znaju to svi ovdje osim tebe! To je tvoj dokaz koliko si inteligentan i neznas pobiti cinjenice nikako drugacije nego provociranjem i vrijedanjem! Jadan si decko da boli glava !!! ODRASTI …..
sry umjesto mp mislio sam na tebe gorane 😉
GrofDracula ma sve ok skuzio sam odmah da nepises njemu! Decko svaki moj komentar komentira s nekim glupostima i vrijeda uvjek! Anti Vetemi sam rekao da lika sredi ili neka da bana jer je nemoguc pa je Ante obrisao moj komentar! Ocito da on podrzava podjebavanja i provokacije jer u suprotnom bi brisao u najmanju ruku takve komentare koji nisu tema i provokacije….Uostalom ANTE VETEMA zar nisi rekao da ces brisati sve komentare koji se neticu teme kao sto mene MP4 22 ispravlja u pravopisu? TE me naziva retardom? Zar je tome tu mjesto? Malo obrati pozornost na ono sto… Read more »
zato sam rekao da je pomalo sramotno za ovakav ozbiljan portal da ima toliko vrijeđanja i ismijavanja što drugih članova što pojedinih vozača, pa sam ostao popljuvan.
pa popljuvan si bio od onih koji pljuju redovito a to je samo dokaz da ih ima! Danas mame i taatice djeci malo previse dozvoljavaju uporabu racunala!
bave se glupostima…
ljudi nemaju posla pa ajde da nesto rade 😀
ma gasi sve i kers i drs i ddrs …. vrati aero iz 2008 i motore iz 2004 … vrati natrag zabavu …
tako je,neka vozači odlučuju pobjednika a ne elektronika.neka se ugledaju na V8supercars gdje se do zadnjeg kruga izmjeni deset auta na čelu trke,i ne zna se pobjednik do zadnjeg metra.
ne pričaj nebuloze i gluposti …
el ti mp4 22 nemozes shvatiti da svaki covjek ima svoje misljenje i gledanje na stvari? Da nerazmisljaju svi kao ti? Probaj to shvatiti i nevrijedati svakog ovdje tko izrazi misljenje koje se tebi nesvida!
ma oni se plase evolucije DDRS-a slijedece sezone, sto u Red Bullu sto u Mercedesu.. Ros Brawn vjerovatno vec ima evolutivnu, napredniju ideju DDRS-a od ove sad ali mozda jos uvijek stigne revidirati ideju i pretociti je u neku nivu inovaciju.. Adrian Newey je isto tako vec smislio pakleni plan za slijedecu sezonu ali i on ce morati revidirati planove… ja mislim da je zabrani ovog sistema prethodio jak britanski lobi, prvenstveno iz McM-a… mislim da je razlog sto neki imaju potpuno drugaciju viziju bolida za sl sezonu i ne mogu ukomponirati DDRS. A poznato je da se bolidi za… Read more »
a neš i problema smislit če nešto drugo ni prvi ni posljednji put,možda vrate bolid na 6kotača.
ovo je smiješno,počeli su sve zabranjivat,pa nije normalna ta FIA!
kakva se halabuka digla zbog ove zabrane..da je taj DDRS nešto donija MGP još bi mi bilo i jasno ali ovako ..?!?!? i bez te cake suber im u konstruktorskom “puše za vratom” williams je posli hungaroringa smanjija razliku . imat će oni frke oko zadržavanja i 5. mista u konstruktorskom ( a lani su završili 4. ) . ukoliko williams složi 2-3 trke sa oba vozača moga bi se MGP borit i da na kraju ne završi 7. izgleda da su za 2012. sve nade položili na taj DDRS , a on se pokaza ka šta ? po meni… Read more »
sve 5, osim ddrs.a na lotusu, jer se lotus upravo s njime planira ozbiljno uključiti u borbe za naslove prvaka
Primljeno na znanje! Očito ćemo zabraniti svaku iole originalniju inovaciju…bez veze.
Ne navijam za Mercedes ali ova zabrana je još jedna u nizu gluposti koje se događaju u F1… Ross Brawn je bio domišljat i dizajnirao nešto što drugima nije palo na pamet. Umjesto da bude nagrađen (u smislu brzog bolida) on dobiva hladan tuš i sav trud pada u vodu. Ja bi im dao puno veću slobodu, pa bi sigurno iz godine u godinu dobivali neke nevjerojatne bolide. Čak ne vjerujem da bi se stvorila velika razlika u brzini, jer bilo bi stvari koje bi funkcionirale samo na nekim stazama, a mnogi bi ionako kopirali. Siguran sam da ovo ne… Read more »
ma jedini je Red-bull ilegalan…..ahahha smijesno !!!
pa mercedes nije ilegalan jer je ddrs dozvoljen i biti ce dozvoljen do kraja godine! A po zadnjim informacijama vidim da RB koristi aktivni ovjes koji je prije pocetka sezone zabranjen lotusu i ferrariju! Da neka druga ekipa radi to npr force india ili marusia sto radi RB ove sezone vjerovatno bi vec dobili kaznu da boli glava ili bi bili diskvalificirani!
naravno kako ti kazes ahahah
Prvo što upada u oko je da se od VN Kine nije ništa novo pisalo oko zabrane korištenja DDRS-a, a to je prilično dug period cca. 4 mjeseca . Mercedesu ( bolje rečeno Rosbergu ) je taj DDRS pomogao u (pre)laganoj pobjedi . Da se taj sustav pokazao konstantnim na svakoj stazi , mnogo bi se više govorilo o njemu . Pokazalo se da samo na nekim stazama pomaže , ovisno o karakteristikama same staze , tako da ne vidim razlog za zabranu takvog sustava . Npr. RBR-ov blown difur je pomagao na velikoj većini staza i zato ga je… Read more »
O cemu ti? DDRS nikada nije imao neki veliki znacaj. I apsolutno nije bitno kakva je staza. Mercedes je ostvario pobjedu iskljucivo zahvaljujuci dobrom bolidu u globalu. A trenutno su losi zato sto nisu stavili nista novo na bolid od VN Monaca. Dok su drugi puno napredovali.
Je , bitno je kakva je staza , ne može se na uskoj stazi sa kratkom DDRS zonom ( npr. prošla Mađarska ) i u bolidu sa niskom maximalnom brzinom ( npr. RBR ) maximalno iskoristi DDRS. Ne znam znaš li po čemu je poznata Kina i Mercedes 🙂
Procitaj sta sam gore napisao. DDRS ne donosi skoro nikakvu prednost. Nemaju najvecu brzinu na pravcima, nisu brzi u brzim zavojima, nisu brzi u sporim. Ne mozes nikako reci da su zbog DDRS-a pobijedili na utrci. Jednostavno los izum od kojeg nema nikakve koristi.
Imali su dobar bolid na pocetku, kojeg nisu razvijali i sada su jedni od sporijih na gridu.
F12012… pa nema te dugo, već sam se zabrinuo… 😉 malo se odmaralo, ha? Sa većinom napisanog se slažem, jedino ne vidim zašto bi bilo logično zabraniti nešto što donosi prednost? Samo zato jer neka ekipa ima dovoljno sposobne inženjere koji će smisliti tako nešto? Isto vrijedi i za DDRS… Ako neko poboljšanje ili inovacija općenito, ne stvara sigurnosne ugroze, ako je u skladu sa pravilima (a već sam pisao što mislim da bi pravila trebala obuhvaćati – sigurnost, možda financijske okvire, osnovne parametre bolida (dimenzije i masa), isto tako i motora (zapremnina, snaga i broj okretaja) ) i ako… Read more »
Ovo s motorom se nikako ne slažem. Može zapremnina , konfiguracija, i trajnost (koliko utrka treba da i izdrži). Ali snaga i okretaji ne bi smjeli biti limitirani!
Pa ni tebe ne viđam puno Damire … Ma ima me , ali ne volim baš sve komentirati , samo što me zanima . Pa bilo bi logično ako ta prednost nije stalna i velika , jer je to mali pomak u razvoju Formule1 , a što ih je više vjerujem da će Formula1 postati zanimljivija . Ako je suditi prema Rossu Brownu ( karikiram ) treba imati bušilicu i znati gdje probušiti par rupa . A što se tiče pravila , u to se ne želim ni upuštati , ista su kao zakon ( svatko nađe svoju rupu i… Read more »
Jel Ferrari ima dvostruki DRS? ili su ga isprobavali?
kakve to veze ima s ovom temom?
Bojim se da nećemo gledat mercedes iduće godine,najprije nesuglasice u concorde ugovoru,a sad jos i ukidanje DDRS-a…
ako sam dobro shvatio, lotus je tu još kreativniji ispao. jer će imati dvostruku korist, tj kad je drs aktiviran ddrs smanjuje otpor, a kad je deaktiviran upuhuje difuzor
Ja smaram da je to bilo u RED BULLU da nebi to zabranili ali šta je tu je . Govorim samo primjer 😉
Kao što Red Bullu nisu zabranili blown difuzor? Mapiranje motora? Inače, mislim da momčadi mogu biti sretne što je DDRS zabranjen. Zamislite samo kojeg bi monstruma Newey dizajnirao dogodine kad bi krenuo crtati novi bolid s DDRS-om na umu.
Ionako im ne donosi neku veliku prednost a bolje da su zabranili ove noseve na bolidima koji izgledaju najblaže rečeno nakaradno.
Bezveze…Oni su jedini koji su prvi proradili na radu DRS-a i najbolje su ga usavršili,a evo sad već stiže kazna za to…