Verstappen pobjednik u Japanu, novo dvostruko slavlje Red Bulla!

Nizozemac Max Verstappen pobijedio je na Velikoj nagradi Japana koja je održana na kultnoj stazi Suzuka. Trostruki svjetski prvak ostvario je 57. pobjedu u karijeri ispred momčadskog kolege Sergija Pereza (+12,535s), koji je sačuvao drugo mjesto iz kvalifikacija i donio Red Bullu treću dvostruku pobjedu ove sezone nakon utrka u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji.

Treći je završio Španjolac Carlos Sainz, koji tako nastavlja vrlo uspješnu sezonu. Kasnio je 20 sekundi za pobjednikom utrke, a nekoliko krugova prije završetka prestigao je momčadskog kolegu Charlesa Leclerca (+26,522s) za posljednje mjesto na pobjedničkom postolju.

Lando Norris (+29,700s) kvalificirao se među prvom trojicom, ali nije uspio zadržati Ferrarije u utrci. Završio je peti ispred Fernanda Alonsa (+44,272s) u Aston Martinu, koji je u posljednjim krugovima morao braniti svoju poziciju.

Prvenstveno od Georgea Russella (+45,951s), koji je na kraju utrke bio itekako brz na mediumu, pa je tako prestigao Oscara Piastrija (+47,525s) za sedmo mjesto, dok je mladi Australac završio osmi.

Lewis Hamilton (+48,626s) kvalificirao se ispred Russella, ali ponovno je bio slabiji u utrci od momčadskog kolege. Završio je deveti, a krug osvajača bodova zatvorio je Yuki Tsunoda (krug zaostatka).

TIJEK UTRKE

Utrka je počela u sedam sati po hrvatskom vremenu, a unatoč prognozama uoči vikenda, vrijeme je bilo sunčano i povoljno za utrkivanje, bez puno naznaka kako će pasti kiša. Alonso je bio jedini vozač u top 10 koji je utrku startao na mekanim gumama.

Start utrke nije prošao bez incidenata. Poznato je kako je Suzuka prilično uska staza, posebno prvi sektor u kojem jedan zavoj završava gdje drugi počinje. To su ponovno dokazali Alexander Albon i Daniel Ricciardo, koji su odustali iz utrke već u prvom krugu. Albon je na startu iskoristio prednost koju su mu donijele soft gume, imao je puno gripa na izlasku iz zavoja, dok je Ricciardov RB ‘zaplesao’ na izlasku iz drugog zavoja, što je Albonu omogućilo pretjecanje uoči trećeg zavoja.

Ipak, Albon je bio u Ricciardovom slijepom kutu, pa je tako Australac htio zauzeti idealnu liniju kroz zavoj, a pritom je izbacio Albona na šljunak. Tu je obojici završila utrka, a utrka je zaustavljena crvenom zastavom.

Radnici su morali popraviti zaštitnu ogradu, ali se to nije previše odužilo. Utrka je nastavljena nakon 25 minuta novim startom u kojem nije bilo incidenata, a vodeći vozači zadržali su svoje pozicije.

Verstappen je nakon prvog kruga imao 0,9 sekundi prednosti u odnosu na Pereza, ali na Suzuki ima samo jedna DRS zona, stoga Meksikanac baš i nije imao prilike napasti momčadskog kolegu prije novog kruga, u kojem je trostruki prvak već osigurao potreban razmak.

Vozači Alpinea baš i nisu imali idealni restart utrke. Ocon je prijavio ekipi kako ga je Gasly pogodio u bočnu stranu bolida, ali ekipa nije uočila veliku štetu na njegovom Alpineu.

Norris je bio prvi od vodećih vozača koji je otišao u boks. U 12. krugu je zamijenio medium za hard. Spomenimo kako je Zhou odustao iz utrke zbog problema s mjenjačem.

Perez je otišao u boks u 15. krugu po još jedan set medium guma, a Verstappen je bio idući koji je išao u boks. Leclerc je bio na drukčijoj strategiji od ostalih vozača, ostao je najduže na stazi, ali ga je Verstappen u 21. krugu s lakoćom prestigao uz pomoć DRS-a.

Meksikanac je u 23. krugu prestigao Norrisa, a kasnio je 6,5 sekundi za Verstappenom. Međutim, Perezu je trebalo nekoliko krugova da prestigne Leclerca. Verstappen je za to vrijeme udvostručio svoju prednost. No, Monegažanin je napravio pogrešku na izlasku iz Degner 2 zavoja u 26. krugu. Zadnjim kotačem je izletio na šljunak i pritom izgubio nekoliko sekundi, a i poziciju od Pereza.

Ferrarijev adut otišao je u boks na kraju tog kruga, shvativši kako u njegovim gumama nije ostalo mnogo života. Norris ga je pratio u boks, Britanac se mučio s degradacijom guma i to mu je bilo drugo zaustavljanje.

Piastri je u 32. krugu blokirao kotačima uoči završne šikane, pritom je izgubio nekoliko desetinki, a idući krug je otišao u boks. Bio je prvi od vodeće petorice koji je otišao na zadnju promjenu guma, a na stazu je izašao kao deveti na setu tvrdih guma.

Australac je zato bio znatno brži od Russella nakon izlaska iz boksa, skidao je skoro pola sekunde po krugu u odnosu na Britanca, koji se požalio Mercedesu da zbog snažnih turbulencija imao osjećaj kao da mu kaciga skliže s glave. U međuvremenu su suci objavili kako je Lance Stroll pod istragom nakon zaustavljanja u boksu.

Iudći krug su u boks otišli i Perez i Alonso po novi set tvrdih guma na kojima su vozili do kraja utrke. Meksikanac se vratio na stazu na peto mjesto, odmah iza Norrisa, a Alonso na osmo.

U 34. krugu je i Verstappen otišao po drugi put u boks, a njega i Pereza je ponovno razdvojio Leclerc. Perez ga je ovoga puta obišao s lakoćom uz pomoć DRS-a na startno ciljnoj ravnini.

Zato Sainz u 35. krugu još nije drugi put stao u boks. Prijavio je Ferrariju kako vjeruje da će početi gubiti vrijeme ako ostane na stazi. Suci su objavili kako je gotova istraga Lancea Strolla i kako Kanađanin neće biti kažnjen.

Mercedes je krajem utrke odustao od strategije jednog zaustavljanja u boksu. Russell je u 38. krugu otišao u boks po medium, a dva kruga poslije je njegov primjer pratio i Hamilton, koji se na stazu vratio na deveto mjesto.

U 43. krugu redari su se razmahali žutim zastava. Logan Sargeant je bio u problemu, izletio je sa staze, a pritom je digao debeli oblak prašine. Vozio je u rikverc i vratio bolid na stazu i, srećom, nije ‘poljubio’ zaštitnu ogradu, ali vjerojatno je pritom oštetio podnicu na bolidu, a i pao na začelje poretka.

Ubrzo je otišao u boks po novi set guma, a na stazu se vratio čak 38 sekundi iza Gaslyja koji je bio 16.

Sainz je u 44. krugu prestigao Norrisa, koji je često radio greške, blokirao kotačima i kasno kočio. Činio je sve kako bi obranio poziciju, ali Španjolac je jednostavno bio brži i imao je prednost u vidu svježijeg seta guma.

Dva kruga kasnije, Španjolac je ponovno uz pomoć DRS-a obavio pretjecanje, ovoga puta nad momčadskim kolegom Leclercom, kojem je Ferrari poručio da ne otežava posao Sainzu.

Na samom kraju utrke gledali smo zanimljivu borbu za šesto i sedmo mjesto između Alonsa, Russella i Piastrija. Španjolac je lukavo držao Piastrija u DRS zoni kako bi time i sebi povećao šanse za obranu šestog mjesta.

Mercedesov vozač je htio prestići Piastrija na ulazu u šikanu na kraju kruga, ali je pritom Piastri morao izaći sa staze, a na nju se vratio ispred Russella.

Verstappen je na kraju utrke u svom prepoznatljivom stilu odvezao najbrži krug, pritom uzevši Sainzu dodatni bod, a Piastri je u zadnjem krugu otišao preširoko u šikani, što je omogućilo Russellu sedmo mjesto.

Pretplati se
Obavijesti o
20 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
safeth

Tehnologija + taktika + dobar vozač = Današnja F1

mika.KA

Danasnja?

North33

To je oduvijek tako, bit F1 je konstantno usavršavanje pa i tehnološki, naravno, sve sa vremenom, jedina razlika je u čuvanju guma, što sada više dolazi do izražaja i što bi mislim zasmatelo vozačima staroga kova.

Desmo

Red Bull pa Ferrari, Mclaren pa Mercedes i A Martin.opet ovisi i o pojedinoj stazi i razvoju situacije u utrci gdje se to može poremetiti..ali tako nekako to izgleda..rekao sam da je ovaj Ferrari dobar i da će biti jako konkurentan..ali za pobjede i naslove treba ono nešto još više..resursi nisu upitni, znači treba još vrhunski inžinjer dizajner da napravi takav bolid..a ne skupi ostarjeli vozač..da se razumijemo, Lewis bi i danas pobjeđivao da ima dominantan bolid..ali to sa dominantnim bolidom može i većina vozača na gridu samo da nemaju od sebe boljeg momčadskog kolegu.

schumy

Pa, Vsseur+Ham to je “dobitna” kombinacija…..Ferrari je oduvijek imao dobre vozače a jako slabu logistiku sa izuzetkom ere Todt, Brawn, Bryne, Schumy….
Ovj puta su se stvrno usr.li “do kragne” sa izborom i zamjenom vozača, to se danas jasno vidjelo u utrci…

mika.KA

Prvim danom potpisa/objave dionice ferr su skocile koliko?
To su odlicno napravili.
Ako mu daju dobar bolid,dobru logistiku titula dolazi.
Ferr je imao dobar bolid 18,19 i uskrala logistika i vozac.

Desmo

Kažem ti, ako naprave to što ti kažeš ne treba im Hamilton..Leclerc i Sainz su sada sposobniji od njega da to realiziraju.

mika.KA

Lh ima je vec sada donio lovu a tek kada dode.
Markentiski su napravili ODLICAN posao.
Mozda glupo za rec ali jedino tko moze zaustaviti maxa na gridu je lh.vozac sa ogromnim iskustvom u direktnim borbama cijelu sezonu (ne tu i tamo utrkama).
Znam godine cine svoje,zivi bili pa vidjeli.

west

Misliš kao Schumacher sa svoje dvije brazilske kujice!!!

Desmo

Da..Michael je 2002 i 2004 imao dominantan bolid i kolegu lošijeg od sebe..ostalo sve je dobio u ljutoj borbi sa¸konkurencijom, zahvaljujući svojoj kvaliteti.

mody

Cuj you ovog westa opet we nalio hoces li navijat za Ferrari sada

west

Opet hiperventiliraš, ajde lijepo polako riječ po riječ, slovo po slovo možda i sastaviš jednu normalnu rečenicu u životu!!!

F1 fan

Williams ima najskuplje vozače ove sezone

Webmaster

Lijepo im je krenulo ove godine; ako tako nastave, morat će u tvornici raditi samo šasije. Osim Amerićkog Latifija, i Albon se pridružio trendu razbijanja bolida; možda se to njemu sviđa, ali ne i ekipi u tvornici.

mody

tezak udes albona dobro je prošlo osim prvih pet krugova nista nije bilo intertesantno dok je bilo 5 sekundi biloje ok opet max odmaglio plus 20 perez ne smije nista ocito dogovor njihov ferrari dobar ali da u bar bili 2 mclaren bolji sada kina nadam se da ce tamo bit zanimojivije jer ce se max odvojit jos vise ako dobije

sladjan87

Bravo Max , bravo Carlos.

DMX

Albon je postao sve sličniji svom momčadskom kolegi. Riccardo nema sreće izgubio je priliku da se dokaže. Ferrari je danas bio top.

odsenne

Zašto je Albon sve sličniji svome kolegi? Kažeš da je Albon sve sličniji svome kolegi,a da Riccardo nema sreće,samo da te pitam tko je kriv za sudar,možda Albon???

Webmaster

Ricciardu ionako gori pod nogama, a nakon ovog samo si je dodatno otežao situaciju.

147 kt

Op.

Related Posts
20
0
Would love your thoughts, please comment.x