Red Bull Racing obranio je naslov konstruktorskog prvaka u Svjetskom prvenstvu Formule 1! Na Velikoj nagradi Japana svjedočili smo vrlo kvalitetnom nastupu Maxa Verstappena, koji je potpunom dominacijom tijekom cijelog vikenda došao do svoje 13. pobjede ove sezone.
Iako je Sergio Perez imao nastup iz najgore noćne more i nije osvojio niti bod, bodovi Maxa Verstappena osvojeni pobjedom na VN Japana bili su dovoljni za potvrdu obrane konstruktorske titule Red Bull Racinga. Nizozemac je novim uspjehom došao korak do svog trećeg vozačkog naslova i prvu meč loptu imat će već na idućoj utrci u Kataru.
McLarenovi vozači startali su s drugog i trećeg mjesta, a utrku su i završili dvostrukim plasmanom na pobjedničko postolje. Samo su zamijenili mjesta. Oscar Piastri startao je drugi, ali u utrci je ipak gledao u leđa svom momčadskom kolegi Landu Norrisu. Do četvrtog mjesta stigao je Charles Leclerc u Ferrariju, ispred Lewisa Hamiltona u Mercedesu.
U početnoj fazi utrke bilo je dosta sudara i incidenata, jedan period pravog i jedan period virtualnog sigurnosnog automobila. Pet vozača nije uspjelo doći do cilja.
MAX VERSTAPPEN WINS AT SUZUKA 🤩#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/LRN97ums7H
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
TIJEK UTRKE:
Veliku nagradu Japana ove su godine zaobišle kišne nedaće. Nedjelju na stazi Suzuka obilježilo je predivno sunčano vrijeme. Neposredno prije starta nije čak bilo niti jakog vjetra, temperatura zraka bila je 27 stupnjeva Celzija, a temperatura staze čak 45 stupnjeva. Očekivalo se da će te visoke temperature igrati važnu ulogu u pogledu potrošnje guma te povećati broj ulazaka u boks.
U kvalifikacijama je fantastičan krug odvozio Max Verstappen i osigurao sebi i Red Bullu najbolju startnu poziciju, ispred dvojice McLarenovih vozača. Oscar Piastri je prvi put u svojoj F1 karijeri izborio start iz prvog startnog reda, dok je Lando Norris imao treću startnu poziciju. Ferrarijevi piloti kvalificirali su se na četvrto i šesto mjesto, dok se između njih ugurao Sergio Perez u drugom bolidu Red Bulla.
Tribine su, kao i uvijek, bile dupkom pune oko staze Suzuka. Vozači Formule 1 na VN Japana zaista uživaju u podršci kakve nema niti na jednoj drugoj svjetskoj stazi. Što se izbora guma tiče, prvih osam vozača izabralo je medium. Na softu su odlučili startati Tsunoda s devetog, Alonso s desetog i Lawson s 11. mjesta te u pozadini poretka Bottas, Stroll, Hülkenberg i Zhou. Williamsov Sargeant startao je iz boksa nakon što je u kvalifikacijama imao nesreću.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
LIGHTS OUT AT SUZUKA!!!
Norris fights Verstappen into the first corner but it’s the Dutchman who keeps the lead
And there’s a scrabble for positions and contact behind #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/oUD5eIWRqQ
Verstappen se na startu koncentrirao na čuvanje pozicije od Piastrija, ali time je otvorio puno prostora Norrisu. Britanac je u jednom trenutku, s vanjske strane prvog zavoja, bio malo ispred Verstappena, ali vozač Red Bulla na izlazu iz zavoja ipak je zgrabio prvu poziciju. Norris se smjestio na drugo, a Piastri na treće mjesto.
U pozadini je vladao pravi kaos. Hamilton je imao dobar start, ali je došlo do kontakta između njega i Pereza. Ferrarijevi su vozači prigrlili pozicije četiri i pet, Alonso je iskoristio gužvu i probio se na šesto mjesto, ispred Pereza i dvojice Mercedesovih vozača. Nevolja je bilo i u donjem dijelu poretka. Čak prije dolaska do prvog zavoja u sudaru su sudjelovali vozači Alfe, Ocon u Alpineu i Albon u Williamsu. Zbog puno krhotina bolida rasutih po stazi, direkcija utrke u akciju je poslala sigurnosni automobil
Vozači spomenuti u kontekstu sudara – Ocon, Zhou, Albon i Bottas, morali su u boks kako bi ekipe sanirale štetu na bolidima. Perez je također išao u boks po novo prednje krilo, a suci su otvorili istragu protiv njega zbog nepoštivanja pravila u periodu sigurnosnog automobila. Meksikanac je zbog odlaska u boks pao na 18. mjesto, a iz boksa se vratio na tvrđoj smjesi guma. Hamilton je ostao na stazi, iako je i on imao manja oštećenja bolida.
Utrkivanje je nastavljeno u petom krugu, a odličnu borbu imali su vozači Mercedesa za sedmu poziciju. Russell je prestigao Hamiltona u šikani na kraju kruga, a Hamilton mu odmah uzvratio na startno-ciljnom pravcu. Sudar su imali Sargeant i Bottas, apsolutno krivnjom američkog vozača koji je izgubio kontrolu nad svojim bolidom. Suci su ga kaznili s pet sekundi, ali utrka je nakon tog sudara ionako bila gotova za obojicu. Bottas je odustao nakon nekoliko krugova.
LAP 6/53
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Hamilton and Russell going wheel-to-wheel! 😮#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/smQCQZViKo
Na čelu, Verstappen se brzo odvojio na par sekundi prednosti u odnosu na Norrisa, a Piastri se nije uspio zadržati blizu svog momčadskog kolege, već su mu lagano prijetili Leclerc i Sainz. Perez se počeo probijati kroz poredak, do desetog kruga došao je do 14. mjesta, ali onda je od sudaca dobio pet sekundi kazne zbog kršenja pravila za vrijeme sigurnosnog automobila. Pri ulasku i izlasku iz boksa nepropisno je pretjecao druge vozače.
Perez je nastavio stvarati probleme na stazi. U borbi protiv Magnussena jako je kasno pokušao pretjecati u sporom zavoju broj 11. Pogodio je stražnji dio Haasovog bolida, izvrtio Danca i oštetio svoje prednje krilo. Opet. Uslijedio je period virtualnog sigurnosnog automobila, a Perez je nakon promjene prednjeg krila ustanovio da bolid nije kako treba i momčad je odlučila parkirati #11 u garažu.
More angles on Perez 💥 Magnussen
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Perez has been forced to pit for another new front wing and is currently running last#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/KFmtx6qsdS
Piastri je upravo u tim trenucima ušao u boks, dok su svi ostali iz vodeće skupine ostali na stazi, a VSC nije potrajao dovoljno dugo da bi i ostali iskoristili tu pogodnost ulaska u boks dok svi ostali kruže stazom smanjenom brzinom. Svakako dobra vijest za Australca i McLaren. Piastri se iz boksa vratio na osmom mjestu, ali brzo se riješio Gaslyja kad je utrkivanje nastavljeno.
U 16. krugu nova borba Mercedesovih vozača. Hamilton je imao pogrešku i malo je izašao sa staze. Russell mu se približio pa ga pokušao napasti u zavoju ‘Spoon’, ali Hamilton se branio i poslao svog momčadskog kolegu van granica staze. Na kraju tog kruga u boks su na promjenu guma ušli Verstappen i Hamilton. Krug kasnije gume su mijenjali Norris i Leclerc, a Sainz na ulasku u 19. krug utrke.
Verstappen se brzo vratio na prvu poziciju, no Norris je izgubio drugo mjesto od momčadskog kolege. Leclerc je iz boksa izašao iza Alonsa koji je još ranije mijenjao gume, ali uspio ga je prestići na stazi. Odmah nakon toga prošao je i Ocona. Isti je posao čekao i Sainza, koji je unutar jednog kruga projurio pored Aston Martina i Alpinea. Hamilton je također odradio taj zadatak s Alonsom i Oconom. Fernanda je prestigao u zavoju 130R, a Ocona na startno ciljnom pravcu.
LAP 22/53
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
How brave was this?!
Hamilton gets past Alonso down the inside of 130R 💪#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/2yU9y507M4
Alonso nikako nije uspijevao proći ispred Ocona, a njegov momčadski kolega Stroll odustao je u 22. krugu utrke. Bilo je to treće odustajanje u ovoj utrci, nakon Bottasa i Pereza. Što se strategija tiče, svi su iz gornjeg dijela poretka bili u boksu prije 20. krugu, osim Russella, koji je očito pokušao izgurati utrku sa samo jednom promjenom guma. George je na mediumu izdržao do 25. kruga, a onda prešao na hard.
Na polovici utrke poredak je bio: Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Sainz, Hamilton. Russell se iz boksa vratio iza Ocona i Alonsa, ali brzo je prestigao taj dvojac i smjestio se na sedmu poziciju. Alonso je nakon toga otišao u boks na drugu promjenu guma u ovoj utrci.
Norris se sasvim približio Piastriju i tražio od momčadi zamjenu pozicija. To se na kraju i dogodilo, ali vjerojatno ne tako brzo kao što je Lando želio. Verstappen je u tim trenucima imao skoro 13 sekundi prednosti pred McLarenovim dvojcem.
Williams je povukao svoje bolide sa staze, nakon što su već pretrpjeli poprilična oštećenja i nisu bili u igri za bodove. U isto vrijeme, Perez je ponovno sjedao u svoj bolid. Red Bull ga je odlučio poslati natrag na stazu.
LAP 28/53
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Albon is out of this race ❌
Meanwhile, what’s this in the Red Bull garage? 🤔 Sergio Perez is getting back into his car 🤷#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/fjtr70xztG
Utrka je tada ušla u jednu mirniju fazu i nije bilo previše događanja. Dvadeset krugova do kraja, Verstappen je bio 15 sekundi ispred Norrisa i nije imao razloga stiskati jače od tog tempa. Piastri je za momčadskim kolegom zaostajao više od pet sekundi, a iza njega su na sigurnoj udaljenosti bila dva Ferrarija pa onda dva Mercedesa. U 34. krugu utrke krenula su druga zaustavljanja u boksu, seriju su otvorili Leclerc i Hamilton, a vratili su se iz boksa iza Russella.
Krug kasnije u boks je ušao Piastri te se uspješno vratio ispred Leclerca. Norris je zaustavljanje odradio u 37. krugu te se vratio iza Russella. Sainz je ostao duže na stazi, shvativši da su se drugi undercut strategijom doveli u bolju poziciju od njega. Verstappen je bio u boksu na ulasku u 38. krug, a Sainz krug kasnije. U toj završnoj fazi utrke svi su vozili na tvrđoj smjesi guma.
Nizozemac pritom nije izgubio prvo mjesto. Iza njega bio je Norris, koji je lakoćom prestigao Russella na stazi. Mercedesovog vozača velikom su brzinom stizali Piastri, Leclerc i Hamilton. Sainz se iz boksa vratio na sedmu poziciju, ispred Alonsa i Alpineovog dvojca. Na stazi se tada konačno pojavio i Perez s ciljem odrađivanja ranije zarađenih kazni, kako ga te kazne ne bi sustigle na idućoj utrci u Kataru. Odvozio je krug, ušao u boks kako bi odradio kaznu, a onda se povukao iz utrke.
Russellova strategija nije se pokazala dovoljno dobrom za postolje. Piastri ga je prestigao u 42. krugu i vratio treću poziciju. Unutar jedne sekunde iza Russella već je bio i Leclerc u Ferrariju. Monegaški vozač morao se malo pomučiti za prolazak na četvrtu poziciju, uspio je odraditi posao u 45. krugu utrke.
LAP 45/53
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Brilliant racing from Russell and Leclerc
The Ferrari driver wins this battle and moves up to P4 #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/iPiTpust7X
U zadnjih pet krugova još smo gledali dobar troboj za peto mjesto. Russell je na prastarim gumama pokušavao obraniti poziciju od Hamiltona i Sainza. Mercedes je svojim vozačima naložio zamjenu pozicija i to su napravili na ulasku u 49. krug. Russell je pokušao nagovoriti momčad da se pozicije zadrže i da se timskom igrom brane od Sainza, ali vodstvo ekipe nije bilo za tu ideju. Russell je u 50. krugu pao iza Španjolca, na sedmo mjesto. Među osvajačima bodova do kraja utrke su ostali Alonso, Gasly i Ocon.
Max Verstappen lakoćom je priveo posao kraju. Pobijedio je sa skoro 20 sekundi prednosti pred Norrisom, dok je Piastri bio još 16 sekundi iza svog momčadskog kolege. Također, Verstappenu je pripao dodatni bod za najbrži krug utrke. Red Bull je u ovoj utrci trebao osvojiti više bodova od Mercedesa kako bi potvrdio naslov među konstruktorima, a budući da su Hamilton i Russell osvojili peto i sedmo mjesto, taj je uvjet ispunjen. Red Bull Racing konstruktorski je prvak svijeta u Formuli 1 2023. Za austrijsku momčad to je šesta titula u povijesti.
CHAMPIONS! 🏆@redbullracing make it back-to-back constructors’ titles!#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/mL8kEpdLNZ
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Jako zadovoljan nastupom u Japanu može biti McLaren, koji je imao obojicu vozača na pobjedničkom postolju. Poseban dan za mladog Piastrija, kojemu je to prvo F1 postolje u karijeri. U svakom slučaju, sjajnu debitantsku sezonu proživljava australski vozač. Ferrari je četvrtim i šestim mjestom osvojio malo više bodova od Mercedesa te se približio u borbi za drugo mjesto konstruktora. Aston Martin neće biti sretan tek osmim mjestom Alonsa i novim groznim vikendom Strolla, a iako dvojicu u bodovima, Alpine vjerojatno neće biti oduševljen devetim i desetim mjestom. Korak do bodova ostali su vozači AlphaTaurija. Lawson je pobijedio Tsunodu i završio 11.
Sljedeća utrka vozi se za dva tjedna na stazi Losail u Kataru. Bit će to Velika nagrada sa sprint programom u subotu, a Max Verstappen će već tada imati priliku osigurati svoj novi naslov prvaka.
The points scorers at Suzuka 🇯🇵#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/nFj1FosiDu
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Ako netko nije znao kako se Hunt 1976. pripremao za utrku u Japanu (u kojoj je osvojio prvenstvo), dobiti će dojam iz slijedećeg članka:
https://www.dnevno.hr/sport/nezasitni-sportas-spavao-je-s-33-hostese-u-samo-nekoliko-dana-svako-jutro-su-mu-nove-dolazile-2227861/
Mislim da nije totalni OT. 😉
Idol svakog incela..
Dali se netko iz ferarijeve ekipe sa pit walla prebacio u mercedes a da nismo znali?
Samo se nadam da će sljedeće godine meklaren napraviti korak naprijed i približiti se rb.. imaju dobre mlade vozače i napreduju stalno. Ma da, do sad iz iskustva kad god se netko tokom sezone poboljšavao i smanjivao zaostatak i približio se, sljedeće sezone je bio dalje od te momčadi..
Čestitam Red Bulu na osvojenoj tituli, sljedeću trku je na redu Max.
Šteta za Pereza da nije završio utrku u kojoj je osvojen naslov.
Di nam je kralj da prokomentira di je mjesto instituciji? 43 sec iza prvog? Glavno da se sprdao sa Mercom o ono jedva ih pobjedili, ustvari nisu ih ni pobjedili 🤣🤣
Steta sto max nema boljeg momcadskog kolegu.da makar gledamo borbu za prvo mjesto izmedu njih dvojice.
Mislim da nije stvar u kolegi. Ne vjerujem da bi itko mogao parirati Maxu na način da gledamo borbu za prvo mjesto između njih. Neki bi možda bili malo bolji od Pereza, ali ne bi bilo borbe. Max je ekstreman talenat i moramo sagledati realno situaciju, a to je da sve dok se on ne umirovi, jedini način da ne bude dominantnan je da bude vozio značajno lošiji bolid.
Hmm…nije se nesto pokazao prosli vikend.
Ali sta je je dobar je vozac ALI isto tako ima isto vozaca koji bi mu mogli stati rame uz rame za pobjedu.
Zamisli Norris Sainz ili Russell sa Maxom u istom bolidu i bez direktive iz boksa
Trka do zadnjeg zavoja
Direktive izgleda ne utječu na Maxa i RB i sto sad … bravo za Mcl ,odlicni obojica, dobar timski dvojac, mladi i brzi …takodjer odlican ovaj Mercedes, tvrde nemaju vozača broj 1. i 2., cisto utrkivanje do kraja osim kad treba pustiti Hamiltona jer ne moze preteći “sporijeg” timskog kolegu ili ne smijes Hamiltona obici iako si brzi, ali ne smijes zbog različith taktika 😂 …
Hamilton je kralj!!! Nema da nema obožavatelja diljem kugle😁😁
Hamiltona si odmah primjetio a Landa kad su pustili naprijed to nista, znaci trebali su Russela pustit da koci Hamiltona po tvojem?
Mercedes će samo stvoriti napetosti između vozača i dodatne frustracije
Ako u r.bull i ferr nisu nece ne u mercu.
Sjeti se pereza sa pocetka sezone pa ferr iz monze ili singapura..
GR ima jaku zelju za pobjedom,postoljem cak toliku da onda sam sebi napravi gresku.
Takticka utrka bravo mclaren je dobro 2 i 3 mjesto.drago mi je norris je trebao bit.agresivniji nakon sta je max isao blokirat piastrija norris nekako usporio imali su ga u sendvicu i nisu htjeli kontakt max je prvak nema konkurenciju niti ga perez moze uhvatiti sada slijedi katar tamo se nadam. Dobroj utrki staza je bolja od bahreina i abubdabija sta se tice kisnih utrka ostaje mozda samo brazil jer sada soijedi pustinjski katar las vegas abu dabi texas i mexico uvijek.suho
Bravo Max, koja dominacija, samo peglaj! Bravi i Mclarenima, lijepo ih je vidjet u borbi za vrh, Lando bi mogao velike stvari odradit u pravom autu.
Znalac 00 = pratiteljcro i slijepcu je jasno!!!
Kaj mu je i onaj naopaki nick spaljen?
Da i taj nick je spaljen a sto je zanimljivo nisam komentirao nista barem 10 dana pa mi je svejedno nick baniran u tom periodu!!
Dakle nekomentiram pa popijem ban to treba znat…
Ja se isto ženi zamjerio, pa sad okolo moram tražit…a jest me za….lo😁😁
Zaboravio sam komentirati i Mercedese. Trebali su zadržati drs vlakić Russel – Hamilton – Sainz, i tu Sainz nikada ne bi prošao. Imali su 5. i 6. poziciju, a na kraju su ostali s 5. i 7., a čak je Sainz skoro prošao i Hamiltona. I što je najgore, još im Russel govori na radio – ako već forsirate zamjenu, onda se zamijenimo u zadnjem krugu tako da me Sainz ne prođe, ali ne, oni forsiraju odmah. Izgleda da im je jedino bitno da je Hamilton ispred, a drugo ih ništa ne zanima. Čini mi se da bi oni radije… Read more »
Krivo misliš da Sainz tu ne bi nikada prošao. Russell je gume uništio i Hamilton bi ga svakako morao proći.
Ovako je dobro i ispalo
Ah krece ponovno “Valtteri it’s James…”
glupost, pa Russel je izgubio 8 sekundi u zadnja tri kruga, nema šansi da ih ne bi Sainz stgao…puno su lošije gume bile Russelu,,još mu je Ham usporio da bude u DRS-u i opet ga je Sainz stigao..sad zamizli da je Rusell ispred Hama i ista situacija..kako bi Ham obranio napad?
Ma sto se zamaras, likovi samo da popljuju Hama, briga njih zasto su ga pustili naprijed, za Landa nitko nije komentirao kad je plakao na radio da zeli naprijed.
I što donose takve odluke iz boxa?
Frustracije i nezadovoljstvo kod vozača
Sainz u Ferrariju se na prošloj utrci na starim gumama obranio od Mercedesa na novim gumama, koristeći McLaren a Mercedes ne može timski to odraditi protiv Ferrarija
Pogotovo da je brži bolid Hamilton sa boljim gumama drugi
Russell će ako se tako nastavi zbog frustracije raditi sve više grešaka
Točno!!!
Opet jedna greška u brzopleto napisanom tekstu: U 35. krugu utrke krenula su druga zaustavljanja u boksu, seriju su otvorili Leclerc i Russell, a vratili su se iz boksa iza Russella.
Da, Leclerc i Hamilton.
Solidna utrka..Čestitke Verstapenu..Posebne čestitke vozačima McLarena..Učinili su koliko su mogli…Drugo mjesto zasluženo…Ostali u skladu sa svojim trenutnim mogućnostima…Mislim da su mnogi mislima u 2024. godini, traže “slabe tačke” na svojim bolidima i pokušavaju ih sanirati…Ova sezona je definitivno riješena, što se tiče pobjednika…Možda borba za drugo, treće i četvrto mjesto još ima smisla..Perez, bez obzira na “taktiku” momčadi razočarao totalno…Na kraju onaj izlazak za izbjegavanje kazne u narednoj utrci je čitava rašomonijada momčadi..”Može se, hoće se..!”
Na razumijevanja RBR odluke
To bi uvijek napravio jer je u interesu vozača i momčadi za iduću utrku
To bi svatko tko razmišlja i vodi neku ekipu napravio
Bravo Red Bull , sto pre Lawsona umesto Pereza .
Fantastični Max Emilian, još jednom sam u svom svijetu, PP, pobjeda, FL, sve čestitke. Nema se što novog napisati o njemu, ali izdvojio bih jednu stvar koja me i danas zadivila – njegovi restartovi nakon SCa. Uvijek u pravom trenutku, uvijek korištenjem inteligencije. Kad samo sjetimo koliko je ove godine puta bio SC i većinu tih puta Verstappen je vodio, i po kiši i suhom, i uvijek to odradi besprijekorno. TI SC startovi su uvijek bili zeznuti za vodećeg, ali kod Maxa praktički nikad nema šanse da mu netko zaprijeti. Samo jedna od sitnica u kojima je fenomenalan i koja… Read more »
A kad je to neko nekog preteka na restartu, da su na jednako starim gumama i eto neka su u jednako brzim bolidima?
Mnogo puta, evo npr. Portugal 2021. kad je Max pretekao Lewisa. Ima mnogo primjera, sad mi se ne da tražiti sve. Ali na redditu je jedan član izvukao statistiku, da Max Verstappen od prelaska u RB, NIKADA nakon restarta poslije SC-a nije izgubio poziciju. U tom vremenu, čak 17 PUTA je osvojio poziciju. U istom tom periodu, Hamilton je npr. 5 puta osvojio poziciju nakon SC restarta, i 3 puta gubio poziciju. O drugim slabijim vozačima neću ni govoriti. Max je u cijeloj karijeri samo jednom izgubio poziciju nakon SC restarta. Evo ti link na taj post s tom statistikom… Read more »
Naravno, max je zna priticat i pod safety carom pa nikom nista… a paralelne voznje necu ni spominjat kod restarta, prije uvadanja pravila nakon abu dhabija 2021… nije sve u statistici, pogledaj brasil 2019 i kako se vozi pogledaj portugal 2021 i preticanje van staze, a abu dhabi netreba ni spominjat… znaci nijednog vozaca nisan nikad vidia da tako vozi pod safety carom, prvo zato jer nit je fair play ni nista al eto velicina ko max je to radia sve dok nije zabranjeno…
Vozač u utrci radi sve što može da bi pobijedio i da je dozvoljeno
Nema fair playa ni unutar iste ekipe
Sve te “greške” vozač je radio dok nije zabranjeno
Znači da je bilo dozvoljeno
Nisu greške ako ti pomaže da pobjediš
Pa bas ti nekako upao u oko i došao na misli kako je netko prešao Hamiltona
Jado jadni iskompleksirani
Što reći? Jako mi je drago za McLaren! Ferrari dobar. Pereza konstantno bojkotiraju, na kvalifikacijama mu montiraju zimske gume a sad na utrci dali mu auto iz 2019 tako da može testirati za Maxa😀
I zamisli sad, takav Perez koji stalno izaziva sudare, vozi na zimskim gumama, kosi travu pored staze, traži krtice u šljunku, vozi bolid iz 2019, Red Bull ga konstantno sabotira…… i on je drugi vozač u prvenstvu. Nevjerojatno zar ne??? Hamilton ili Alonso mogu Perezu samo nositi kofere i skupljati prašinu iza njega.
perez je ovu sezonu odlicno otvorio i u tom dijelu sezone bio konkurentan maxu
medjutim da li je zaboravio da vozi, da li bolid dozivio kakvu promjenu na gore ili nesto trece stvarno je cudno
ja nemam objasnjenje za to njegovo ponasanje
i sada vicim da pisem iste komentare kao i kad je botas imao svoje padove
i njega kao i pereza sam cijenio kao vozace ali jednostavno nisu imali tu pobijednicku harizmu
Napisao sam u drugom komentaru, razlog Perezovog pada je u tome što jednostavno čovjek psihološki potone kad te netko stalno pobjeđuje. On je dobro startao u sezonu, ali treba naglasiti da su njegove dvije pobjede bili plod Maxovih problema, nije on u nijednom trentku imao bolji tempo. Ali, dok je bio “u igri”, psihološki je bio tu i bio na svojoj najboljoj razini. Sada više nije, i ne treba ga puno kriviti za to, nitko ne bi bio da je u toj poziciji. A što se tiče činjenice da je on drugi u poretku, to sam već također objasnio da… Read more »
Perez bia “odlican” dok nisu krenule nadogradnje….
Znao sam da ga bojkotiraju
Ta teorija zavjere o nadogradnjama ne drži uopće vodu, to je klasična glupost. RB je kao toliko nadogradio bolid da Perez ne može ni proći u q3, bori se s vozačima sredine poretka i zaostaje sekundu za Maxom, a istovremeno se Maxova prednost pred ostalim bolidima (Merc, Ferrari, McLaren) nije značajno promijenila kroz sezonu. Baš su alkemičari ti u RB-u, nadograđuju bolid tako da Perez bude slabiji, a Max nije bolji. Teorija zavjere o tome da Perez vozi lošiji bolid se raspadaju kad se pokaže da su u RBu i drugi prije njega (Albon, Gasly) bili još lošiji. Njih je… Read more »
Vec san ti reka da je perez truba od vozaca, al eto ti kazes da je iznadprosjecan pa nemoze s red bullom uc u q3… oces rec da je red bull u rangu aston martina il sto? Daj me nemoj jebat i prestani trollat. Max je bolji, vjer najbolji vozac na gridu, al nista od tog ne bi bilo da nema takav auto, isto ko sto nista nebi bilo od hamiltona bez onog merca, schumachera bez ferraria, alonsa bez flavia, vettela bez red adriana neweya itd.
Objasnio sam ti već više puta da Perez nije nikakva truba od vozača. Čovjek je uredno pobjeđivao Hulka i Ocona u istom bolidu, a bolje prolazi protiv Maxa nego Albon, Gasly i Sainz. Ako je on truba, svi su osim 3-4 vozača trube. Naravno, ima i on svojih lošijih utrka. RB je bolji od Aston Martina i naravno da treba ući s njim u q3. Ali Checo je na kraju krajeva drugi u poretku, koliko je puta završavao na postoljima? Mnogo. Sve sam objasnio vrlo jasno.
Aha sad je i medu 3-4 najbolja na gridu… pobjedivao hulka i 20g starog rookia ocona u borbama za 7. I 8.mj i to zahvaljujuci manje odustajanja, a od oba je je vise puta gubia u kvalifikacijama neg ih dobiva. Od hulka gubia 35-26, od ocona 22-19… lupas bezveze
Schumacher je 1994. Prvu titulu osvojio u Benetton Ford a Williams je imao bolji bolid
Hakkinenov McLaren je bio slabiji od Ferrarija 1999
2021 Max pobjeđuje jače Mercedese
Nije samo do bolida ima nešto i do vozača
Amen!
znalac a zakaj se pisalo kada je Meca dominirala da se bolid slaže samo za Hama? ili to vrijedi samo za Mecu a RB je svoja prića?
Gle, ja zaista ne znam što se pisalo za vrijeme dominacije Mercedesa. Ako se pisalo to što kažeš, ne slažem se s tim. Vjerujem da sve momčadi slažu bolid da bude najbolji, a na vozačima je da pokažu koliko mogu. Uostalom, Hamilton je protiv Bottasa dominirao, a protiv Rosberga baš i nije, čak mu je Rosberg i uzeo jednu titulu. Prema tome, ima nešto i u vozačkim sposobnostima, a nije sve u bolidu. Ja sa tu jasan.
Koji bi idiot podredio razvoj bolida samo jednom vozaču
Ekipi je važna timska titula
Tu je “zec” – 100% nisu iste nadogradnje na Maxovom i na Perezovom bolidu!!!
Potvrda je Singapur – Norris je dobio 100% nove nadogradnje, Piastri samo “djelomično”
Rezultat: Norris – 2; Piastri tavori negdje na dnu poretka!!!
To je KVAKA-22!!!
Perez sluzi samo ka izvor rezervnih djelova maxu…
https://racingnews365.com/perez-red-bull-gave-me-verstappens-damaged-rear-wing
Znaci skinu coviku krilo i daju maxu a njemu maxovo razbijeno…
https://www.gpblog.com/en/news/123713/perez-reveals-red-bull-updates-made-me-slower-verstappen-faster.html
Onda meni lik tu drobi po dana pizdarije daj me nemoj zajebavat
I evo ih na Suzuka 2 i 3
Nije tu jasno baš kako se razvija bolid
Ovo mi najbolje razotkrivanje urote i zavjere u RBR ili previše meksičkih turskih sapunica
I da tim opstruira svog boljeg vozača da bi lošiji bio ispred nadogradnjama
Aston Martin bi to mogao prvi obzirom na status Strolla u ekipi
O kakvim urotama pricas? Di sam ja reka da je perez bolji od maxa? Stovise u 5kom san reka da je perez truba od vozaca, al i takva truba se u pocetku drza uz maxa, a kasnije potonua kroz sezonu… onda samo.pogledaj svaku trku taktiku jednog i drugog, pogledaj u dercut u nizozemskoj…
Kroz povijest F1 u 90% prvenstava, uvijek je bila jedna momčad koja je bila bolja-dominantnija od drugih. I ako se desilo da su oba vozača jednako konkurentna….pustili su da se bore za naslov. Međutim dosta često se znalo desiti da dok se oni bore između sebe – sudaraju se ili guraju sa staze, netko treći pobere vrhnje. Najbolji primjer za to ti je Alonso i Hamilton u Mclarenu. Ali bilo je toga i prije. I iz tog razloga su momčadi počele određivati prvog i drugog vozača. Što je značilo da drugi vozač mora biti vodonoša. Ponekad se desi da nema… Read more »
Kad je vozač u pobjedničkom nizu nekako uspije ispraviti greške u utrci i pobjeđuje
Kad počne gubiti utrke pada samopouzdanje i greške se multipliciraju , pada samopouzdanje
I da se radi o desetinama, stotinama i tisućinkama za donošenje odluke
Da, stvarno nevjerojatno! Tako je početkom sezone Perez bio relativno konkurentan Maxu tu je napravio bodovnu razliku između sebe Hamiltona i Alonsa Jedino je Max konstanta.
Znači da Perez vozi krntiju i sa krntijom je drugi vozač prvenstva? A oni koji voze bolje bolide od njega su iza u poretku i gutaju prašinu
Naravno, jer kako se ovdje piše on je taj koji testira za Maxa! Montiraju mu potrgane dijelove, stalno ga bojkotiraju. I takav Perez je genijalac.
Reći ću samo jedno MAX!!!
Ne mogu više reći da sam gledao nekog boljeg. Schumacher je bio slično čudovište, ali mislim da ga Max nadmašuje.
ja valjda predugo gledam tu F1,pa se sjecam nekih vozaca kad se vozilo ,bez moderne tehnologije ,bez timskih naredbi,bez prekomjerne upotrebe SC,bez zabrane da redar izleti na stazu i pokupi otpadnuti komad sa staze,bez zbrane nadolijevanja goriva,bez obaveze da koristis dvije komponenete guma,bez koristenja industrijske spijunaze,
e tad su vozaci bili vitezovi ovo sada mala razlika izmedju igrice i trke
ovo je moje licno misljenje
ja i dan danas pustim neku staru trku i uzivam gledajuci,kako su se vozili ti bolidi
ovo sad su svemirski brodovi
Slažem se
Ima sigurno nešto u tome, ja sam gledao F1 uživo samo zadnjih cca 25 godina, negdje od Schumacherove dominacije nadalje, pa govorim samo o tom razdoblju.
Kojima se upravlja sa pit-walla!!!
Da ali su tada vitezovi i ginuli i ostajali doživotno s invaliditetuma nakon izlijetanja ili sudara
Ni slučajno, bajdo!!!
Čestitam redbullu na osvojenom konstruktorskom naslovu
Zasluženo
Bravo za prvu trojicu…
Mercedes mi je trenutno četvrta momcad…loše
Jedna od dosadnijih utrka.
Perez klaun, a i njegova ekipa u boxu koja ga šalje opet na stazu. Smijeh…
Kako dosadno? Mercedesi su bili tu da bude show 😉 Skoro su se porazbijali, a viteza se mora propustiti 😄
Pereza su morali vratiti na stazu jer je to tražila direkcija utrke.
Da, i ovako ime ne ide i onda liječe tako frustracije.
To s propuštanjem mislim da je bila dobra odluka. Da su to napravili kasnije Sainz bi ih pojeo.
Samo su to trebali napraviti i ranije kada je Ham izašao van staze pa ga Russell napao.
Ne znam zašto dosadna. Suzuku je uvijek gušt za gledati, prvoklasna vozačka staza. Samo ako si igricu vozio na nju, znaš koliki je užitak voziti na njoj. A i sama zanimljivost trke je bila sasvim ok, pretjecanja je bilo, borbe od drugog mjesta nadalje su bile posvuda. Max je u svom svijetu, jebiga, takav talent se ne viđa svaki dan.
Promijeni si ime. Čini mi se da si i ti u svom svijetu.
Nije smijesno , isao je odraditi kaznu .
Znam da, ali nije mi jasno kako može tako odraditi kaznu kada je već odustao od utrke. I npr da mu je bolid stao na sred staze evo ti SC. Opet sam sebe uvališ u probleme
Di je onaj sto kaze da je perez natprosjecni vozac?
Ja sam to tvrdio i potkrijepio dokazima. Perez je kroz više sezona bio suvozač mnogim današnjim vozačima i bio bolji od njih. On jest natprosječan vozač.
Danas je odvozio lošu utrku, to nije sporno. Općenito je imao loš vikend. Sad ti tu činjenicu možeš iskorištavati za te svoje glupe “gotcha” komentare kao da si nešto poentirao temeljem jedne utrke. To rade mala djeca.
I da se nadopunim s još jednom bitnom stvari – nije lako voziti uz jednu takvu povijesnu klasu kao što je Verstappen, koji je vjerojatno i najtalentiraniji čovjek svih vremena. I neki drugi su protiv njega izgledali još lošije nego Perez, iako su jako dobri vozači (Albon, Gasly, Sainz). I to čak u doba kad sam Verstappen nije ni bio ovoliko dobar kao danas. Jednostavno, kad te netko jede iz utrke u utrku, gazi te svaki vikend, kad je netko tako dobar, potoneš psihološki htio-ne htio. Jasno da Perez ne može pružati svoje najbolje vožnje kad je svjestan što god… Read more »
Slažem se, Max nema konkurenciju. Mogu u Bull doći i Hamilton i Alonso Max bi ih pomeo. Sigurno ne bi bila tolika bodovna razlika ali… Max je za sve ostale jedna druga razina.
E vidiš, tako smo i mi tvrdili da je to Hamilton pa su govorili da je do bolida.
Je li sada do bolida?
Nije do bolida neg do vozaca, jer vozacina ka perez je tek 2. U poretku…
Uvijek je do bolida. Ne može nitko pobijeđivati u lošem bolidu jer su razlike među bolidima uvijek veće nego razlike među vozačima. Ne znam što se pisalo prije pa o tome ne mogu govoriti. Ako me pitaš za razliku između Hamiltona i Maxa, razlika je ta što je Max mnogo dominantniji, kiruški precizniji, rekao bih, jednostavno talentiraniji. On iskorištava prednost bolida mnogo više nego je Hamilton to činio. On je imao 10 pobjeda zaredom, a tek jednu sezonu vozi najbolji bolid, dok Hamilton u 8 uzastopnih dominantnih sezona nije uspio skupiti preko 5 uzastopnih pobjeda. Hamiltona su mučili svi momčadski… Read more »
Samo ću se malo nadovezati.
Spomenuo si kako je HAM imao problema sa momčadskim kolegama i onda nabrojiš 4 vozača od kojih su 3 svjetski prvaci, od kojih jedan dvostruki. Nadalje spominješ kako VER pregazio skoro sve svoje momčadske kolege, a ne nabrojiš ih. Koje je to svjetske prvake VER imao za momčadske kolege da bi sa njima imao probleme? Koliko je sezona odvozio HAM u F1 kada je bio bolji od dvostrukog svj. prvaka u svojoj momčadi (koji je bio toliko bahat da ga je još k tome i opstruirao)?
Ne kužiš. Dozvoli da ti pojasnim. Perez je vrhunski. RB je loš. Max je genijalac pa s lošim bolidom rastura.
Da, toliko vrhunski da je u Kvalifikacijama u vecini gubia od velicina ka Kobayashi, Hulk, Ocon (rookie), al zato je namaza Strolla 28-9, koji je zapravo jedini vozac koji je bia nedvojbeno losiji od pereza… a uspijeva je cak i genijalca koji put oparit, al onda krecu nadogradnje, timske odredbe, undercut u nizozemskoj itd…