Red Bullu nije dugo trebalo da zaboravi na neuspjeh na Velikoj Nagradi Singapura i vrati se na vrh Formule 1. Max Verstappen dominantno je slavio na VN Japana, a sa svojih 25 bodova donio je Red Bullu šestu konstruktorsku titulu u povijesti ekipe.
Ovim je podvigom Red Bull osvojio najbržu konstruktorsku titulu u povijesti Formule 1. Do kraja ove sezone ostalo je još čak šest utrka, a više ne postoji ni teoretska šansa da netko sruši Red Bull s trona u 2023. Ferrari je, usporedbe radi, 2002. godine osvojio titulu četiri utrke prije kraja prvenstva.
Jasno, tada je prvenstvo imalo samo 17 utrka, dok se ove godine voze čak 23 utrke. Promjenio se i bodovni sustav, a predstavljeni su i sprint vikendi. Upravo je zato teško uspoređivati ovakve statistike, ali svakako to ne umanjuje Red Bullov uspjeh!
Čak ni katastrofalna utrka Sergija Pereza, koji je odustao nakon dva sudara, nije pokvarila slavlje u britansko-austrijskoj ekipi. Red Bull je u Japanu morao osvojiti više bodova od Mercedesa za potvrdu naslova, a Verstappen je to sam učinio. ‘Srebrne strijele’ osvojile su samo 16 bodova u Japanu, i time se zapravo otopio dio njihove prednosti u odnosu na Ferrari u borbi za drugo mjesto u borbi konstruktora.
Pitanje prvaka nikad nije bilo upitno
Ove je sezone Red Bull slavio u 15 od 16 dosadašnjih utrka i pitanje titule prvaka zapravo u nijednom trenutku sezone, osim možda tijekom predsezonskog testiranja u veljači, nije bilo pod upitnikom. Većinu bodova je osvojio Verstappen, dapače, Nizozemac ima 95 osvojenih bodova više od Mercedesa. Pobjedom u Japanu stigao je do okruglih 400 bodova u prvenstvu, i to šest utrka prije kraja, stoga su vrlo visoke šanse da će prvi put u povijesti neki vozač osvojiti više od 500 bodova u sezoni.
Red Bullu je ovo šesta konstruktorska titula i druga uzastopna. Podsjetimo, Red Bull je osvojio i četiri uzastopne titule početkom 2010-ih, a korak su bliže statusu petog najboljeg konstruktora svih vremena.
U Maranellu već 15 godina čekaju na titulu, ali Ferrari je još uvijek uvjerljivo najbolji konstruktor s ukupno 16 titula prvaka. Williams, čije ‘sušno razdoblje’ traje čak 25 godina, ima devet osvojenih titula. Mercedes je osvojio osam uzastopnih titula od 2014. do 2021. godine, što je najduži niz u povijesti sporta. S tim su se uspjehom izjednačili s McLarenom, koji također ima osam osvojenih titula u povijesti, a posljednja je bila 1998. godine.
Na petom mjestu vječne liste leži Lotus, posrnuli div Formule 1 koji se danas ni ne natječe u prvenstvu. Ovaj britanski konstruktor osvojio je sedam titula tijekom 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća, dok je Red Bull na šest titula. S obzirom na formu novog-starog konstruktorskog prvaka, lako je moguće da će se u narednim godinama izjednačiti, pa i prestići Lotus.
Cooper, Brabham i Renault preostali su konstruktori koji su osvojili više od jedne titule prvaka, dok su Benetton, BRM, Vanwall, Matra, Tyrrell i Brawn osvojili po jednu.
Realno…i nije najbrza konstrukcijska titula…naravno gledajuci na 2002 kao sto je navedeno u textu….2002 je bilo 17 utrka sto znaci da je ferrari osvojio konstukcijsko u 13oj utrci…rbr je pobijedio u 17oj….6 utrka do kraja…tu bi sad najbolje dosao @avalon ali i opca statistika govori svoje….ferrari je i dalje za mrvicu “brza”😉😉
Povijest se nastavlja…Konstruktorski naslovi
Ferrari – 1999. , 2000. , 2001. , 2002. , 2003. , 2004. , 2007. , 2008.
Mercedes – 2014., 2015., 2016., 2017., 2018., 2019., 2020., 2021.
Red Bull – 2010. , 2011. , 2012. , 2013. , 2021. , 2022.…i još dota godina!!!
Ismijavali su ih dugo ,da nisu prava momčad već tvornica pića.. a realno daleko bolje rezultate imaju od 2009. Od legendarnih momčadi kao što su ferari i meklaren
Tko god im je knjigovođa treba mu kapu skinut😁😁
Mogli ste i ranije osvojiti!!
Ali onda maxu morate fovest konkurenciju
Max nema konkurencije
Kao i Dinamo ranijih godina….konkurencije za tron nema,ostali nek se bore za od 2.mjesta pa na nize .. Isto je bilo i Mercedesovoj i Fererijevoj dominaciji godinama unazad…