Haas: Povratak u bodove i visoki kriteriji

Haas se u 2022. godini vratio gdje smo ih navikli gledati od njihove prve sezone u Formuli 1; borbi za bodove i sredinu poretka. Nakon katastrofalne 2021. godine, gdje je od bodovnog stanja ekipe lošiji bio jedino bolid koji su složili, Haas je u o novoj eri tehničkih regulacija pogodio dizajn bolida i imao, vjerujemo, zadovoljavajuću sezonu.

Haas

Pobjede: 0
Pole position: 1
Postolja: 0
Bodovi: 37 (Magnussen 25, Schumacher 12)
Mjesto u poretku konstruktora: Osmo

Američki konstruktor potpuno je podbacio u 2021. godini, ali to ne znači da su sezonu bacili u vjetar. Rano su se odlučili posvetiti bolidu za 2022. godinu, a cilj im je urodio plodom – u prošloj je sezoni Haas osvojio više bodova nego u tri prethodne sezone.

Za Haas je godina počela prilično dinamično. Krajem veljače počeo je rat u Ukrajini, a za Haas je vozio sada već zaboravljeni Nikita Mazepin. Naravno, bitnija je činjenica da je Dmitrij Mazepin, otac Nikite, unosio pozamašnu količinu novca u ekipu. Novac koji, s početkom rata, više nije bio dobrodošao u Haasu s obzirom na to da Mazepini imaju bliske veze s ruskim vođom Vladimirom Putinom.

Procedura je bila brza; Haas je odlučio raskinuti svaku vezu s obitelji Mazepin, njihovom firmom Uralkali i nastavio je svojim putem. Bila je to odluka koja je prilično rastužila mladog Mazepina, tražio je pravdu na više načina i smatrao je kako je nepravedno izbačen iz sporta. Međutim, jasno je da se Haasu nikad nije pridružio zbog raskošnog talenta na stazi – konzistentno je bio sporiji od Micka Schumachera, a postao je teret za ekipu i izvan rezultatskog konteksta.

(Photo by Carl Bingham / LAT Images)

Međutim, Haas se nakon uručenog otkaza Mazepinu našao u teškoj situaciji. Ruski je vozač odradio predsezonsko testiranje s ekipom i samo je nekoliko tjedana ostalo do početka nove sezone. Trebao im je vozač s iskustvom, netko tko će se brzo uklopiti u rad ekipe i netko tko je spreman odmah uskočiti u kokpit Formule 1. Kao naručen došao im je Kevin Magnussen.

Magnussen je tako dobro odradio sezonu u Haasu da su se već zaboravile okolnosti pod kojima je došao u sport. Podsjetimo, Haas je odlučio zamijeniti višegodišnju vozačku liniju Magnussen-Grosjean, a okrenuli su se mladim talentima. Ipak, Magnussen im je bio potrebniji nego ikad – jako dobro poznaje cijelu ekipu, razumije način rada i smjer u kojem se Haas kreće i, na kraju dana, radi se o solidnom vozaču koji ima iskustva u osvajanju bodova.

Danskom vozaču nije bilo potrebno puno vremena da uhvati brzinu i pokaže što zna. Od početka sezone je vozio na odličnoj razini i odmah se nametnuo kao najbrži Haasov vozač. Magnussen je započeo sezonu s odličnim petim mjestom na VN Bahreina, što je ostao najbolji rezultat Haasa do kraja sezone. U iduće tri utrke Magnussen je još dvaput osvojio bodove – osvojio je deveto mjesto u Saudijskoj Arabiji i na VN Emilije-Romagne.

Do kraja sezone Magnussen je osvojio bodove u još samo tri utrke, deseti je bio na Silverstoneu, osmi u Austriji i deveti na američkoj utrci u Teksasu.

(Photo by Andy Hone / LAT Images)

Nešto manje uspjeha u sezoni imao je Mick Schumacher. Sin legendarnog svjetskog prvaka morao je ispuniti veća očekivanja u svojoj drugoj sezoni. Jasno je i zašto, u prvoj je sezoni imao priliku za učenje, sazrijevanje i pogreške. Haas je u novu sezonu ušao s većim ambicijama, ali i većim očekivanjima.

Svoje prve bodove u Formuli 1 Schumacher je osvojio s osmim mjestom na VN Velike Britanije, a najbolji rezultat karijere ostvario je već iduću utrku u Austriji gdje je bio šesti. Te su dvije utrke jedine u kojima je ‘Schumi’ osvojio bodove, a njegove slabe utrke koštale su ga mjesta za sljedeću sezonu.

Umjesto mladog Nijemca doći će stariji sunarodnjak Nico Hülkenberg. Činilo se da je ‘Hulkova’ karijera u F1 završena, ali očito je da se tog čovjeka nikad ne smije otpisati. Posljednji ples Hülkenberga gledat ćemo u 2023. godini, a Haas s njegovim iskustvom želi nadograditi učinak Magnussena. S ovom vozačkom postavom Haas se želi etablirati u sredini poretka i iduće sezone završiti na boljem mjestu od osme pozicije u poretku konstruktora.

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
schumy

Potpisujem 200%, najbolji vozači i budući svjetski prvaci su razbijali bolide “sve u 16” (najpoznatiji, Lauda -3x prvak), Mick Schumacher je ovu “karijolu” od bolida ipak promovirao sa 12 osvojenih bodova i sada u trečoj godini natjecanja u F1 bi bio dao dobre nastupe, zasigurno…..
Ali “obersturmfuhrer” Steinr je uveo “naftalin” u svoju ekipu pa neka mu bude – sve će se vidjeti u godini koja dolazi….

schumy

*Steiner…

ivanh

Ekipa Haasa briljirala je Schumijevim strategijama, doslovce su mu uništili karijeru.Imao je dečko nekoliko udesa,istina,ali tko nije??…i o ono najgore od svega je način na koji su otkazali suradnju, dva dana prije zadnje utrke kada su sva mjesta na gridu bila popunjena.Zašto?
Ono, kad je upitan dali je imao podršku ekipe, njegov odgovor je bio….”..da, imao sam podršku Sebastiana..”…
Mali Schumi nije extra vozačina ali je definitivno bolji od Kevina.Samo da je u ekipi imao nekog poput Hanne Schmitz, imao bi duplo više bodova od Kevina.

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x