Max Verstappen ponovno slavi na VN Nizozemske! Kaotična završnica na Zandvoortu

Max Verstappen drugu godinu u nizu slavi na Velikoj Nagradi Nizozemske i ponovno uzima pobjedu na domaćoj utrci! Nizozemac je do pobjede došao u uzbudljivoj završnici ispunjenoj prekidima zbog Safety Cara, a najbliži mu je bio drugoplasirani George Russell.

Na trećem mjestu završio je Monežanin Charles Leclerc, koji se vratio na drugo mjesto u poretku vozača zahvaljujući petom mjestu Sergija Pereza. Između njih našao se Lewis Hamilton, koji je konkurirao do kraja utrke za postolje.

Odličnu utrku imao je Fernando Alonso. Nakon ispadanja u Q2 u kvalifikacijama, Alonso se u utrci probio sve do šestog mjesta i, ono bitnije, osvojio više bodova od sedmoplasiranog Landa Norrisa u konstruktorskoj borbi Alpinea i McLarena.

Na osmom mjestu završio je Carlos Sainz. Ferrarijev vozač nije imao najbolju utrku, najprije je na početku utrke ostao u boksu čak 13 sekundi nakon pogreške Ferrarija, a na kraju utrke dodano mu je pet sekundi vremenske kazne zbog nesigurnog izlaska iz boksa.

Deveti je završio Esteban Ocon, a posljednji bod ide u ruke Lancea Strolla.

Image

TIJEK UTRKE

U 15 sati počeo je formacijski krug, a nekoliko minuta poslije i utrka na Zandvoortu. Vrijeme je danas nešto oblačnije nego što je bio slučaj u kvalifikacijama, gdje je bilo sunčano i vruće.

Verstappen je prilično dobro startao u utrku i bez poteškoća je sačuvao prvo mjestu na startu utrke. Leclerc također dobro starta i zadržava drugo mjesto, dok je u prvom zavoju došlo do dodira između Sainza i Hamiltona, koji je probao s unutrašnje strane prestići Španjolca. Ipak, incident nije bio ozbiljan i obojica su nastavili utrku na svojim pozicijima bez posljedica.

George Russell je na startu izgubio šestu poziciju od Landa Norrisa, dok je ostatak poretka na vrhu ostao nepromijenjen.

U drugom krugu utrke Kevin Magnussen završio je u zidu nakon što je široko otišao kroz drugi zavoj. Srećom za vozača Haasa, lijepo je izbjegao zaštitnu ogradu i uspješno nastavlja utrku.

Odličan tempo na početku utrke ima Hamilton, koji ostaje u DRS zoni za Sainzom. Medium se u prvom stintu utrke drži puno bolje od soft guma, a u 11. krugu Vettel postaje prvi vozač koji povlači okidač i odlazi u boks po nove gume. Četverostruki je svjetski prvak zamijenio soft za medium gume.

Idući krug na njegovo zaustavljanje odgovaraju Gasly i Ricciardo, koji su u utrci s Vettelom. Međutim, vozač Aston Martina uspješno obavlja undercut nad kolegom iz 2014. godine. Norris komentira kako se vozači na soft gumama muče s visokom degradacijom, a na njegovo zadovoljstvo, on je u utrku krenuo na mediumu.

Veoma slabo zaustavljanje u boksu za Micka Schumachera i Haas. Nijemac je čak deset sekundi čekao na promjenu guma, a na stazu se vraća tek na 17. mjesto i njegove šanse za bodove u ranoj fazi utrke padaju praktički na teoretske.

U 15. krugu utrke u boks odlazi i trećeplasirani Sainz. Međutim, Ferrari ponovno nije bio na razini. Stražnja lijeva guma nije bila spremna, a u međuvremenu i pištolj za promjenu guma izlijeće u traku u boksu preko koje prelazi Sergio Perez.

Zhou je pod istragom zbog ubrzavanja u boksu, a uskoro je i potvrđena kazna od pet sekundi za kineskog vozača. Uskoro u boks ulaze i Verstappen te Leclerc. Nizozemac je nakon promjene guma vozio u nešto boljem tempu od svojeg rivala i podiže svoju prednost.

Fernando Alonso sigurno je profitirao u tranzicijskom razdoblju između prvog i drugog stinta. Španjolac je u 13. krugu otišao na hard gume, a u 27. krugu se nalazi na devetom mjestu ispred momčadskog kolege, Estebana Ocona.

Hamilton u 29. krugu konačno odlazi u boks, s čime se Verstappen vraća u vodstvo utrke nakon što je prestigao Russella. Sedmerostruki svjetski prvak prelazi na hard gume, a sve upućuje na to da Mercedes na njima želi ići do kraja utrke. U 31. krugu Mercedes radi istu strategiju s Russellom, a Verstappen je uočio moguću prijetnju od Srebrnih strijela.

Russell i Hamilton izmjenjuju najbrže krugove i Mercedes doista izgleda nevjerojatno na tvrdim gumama. Verstappen, s druge strane, poručuje da se ne osjeća nevjerojatno na srednje tvrdim gumama.

Katastrofa za Yukija Tsunodu i AlphaTauri u 45. krugu. Japanski vozač stao je pored staze, a u komunikaciji s ekipom poručuje da gume nisu pričvršćene! Međutim, dvije minute poslije, AlphaTauri signalizira Tsunodi da su gume sada u redu i da može krenuti.

Tsunoda odlazi do boksa gdje mijenja gume, a mehaničari su mu ponovno pričvrstili pojas. U 48. krugu na stazu ipak izlazi VSC nakon što je Tsunoda odmah pri izlasku iz boksa ponovno imao probleme sa svojim bolidom. Japanac je parkirao svoj bolid pored staze i komisija sudaca jednostavno nema drugog izbora.

Mercedes je sigurno najveća žrtva tog VSC-a. Naime, Verstappen bi gotovo sigurno morao u boks do kraja utrke, što bi Srebrnim strijelama dao najbolju poziciju na staze. Ipak, kako stvari stoje, Nizozemac zadržava vodstvo od 12 sekundi u 53. krugu.

U 55. krugu Valtteri Bottas odustaje iz utrke. Njegova Alfa Romeo ostala je parkirana na kraju startno-ciljne uoči prvog zavoja. U nejasnom spletu okolnosti, komisija sudaca tek idući krug zove Safety car na stazu nakon što je Bottas čitav krug proveo stajajući na stazi.

Usporene snimke i komunikacija na radiju otkrila nam je kako je Bottasu otkazao motor. Verstappen ponovno odlazi u boks, dok Hamilton ostaje na stazi. Tako je sedmerostruki svjetski prvak preuzeo vodstvo utrke, dok George Russell također odlazi u boks, kao i većina vozača.

Uoči restarta utrke prvih pet je Hamilton, Verstappen, Russell, Leclerc i Perez. Tijekom promjene guma Ferrari je nesigurno pustio Sainza iz boksa, što je dovelo do incidenta s Oconom.

Na restartu utrke Verstappen je bez bilo kakve poteškoće uz pomoć fantastične zavjetrine prestigao Hamiltona za prvo mjesto i ubrzo odletio u prazninu Zandvoorta. U 64. krugu utrke Russell prestiže nemoćnog Hamiltona za drugo mjesto.

Sedmerostruki svjetski prvak očito je frustriran s trenutnom situacijom na stazi. Poručuje da se osjeća kao da ga je ekipa oštetila, s obzirom na to da je među vodećim vozačima jedini na starim gumama.

U 66. krugu Hamiltona prestiže i Charles Leclerc, koji se ponovno našao na postolju. Nešto niže u poretku trajala je borba između Alonsa i Norrisa za sedmo mjesto.

Carlos Sainz dobio je pet sekundi kazne zbog nesigurnog puštanja iz boksa tijekom Safety cara, a u utrci ima poteškoća s pregrijavanjem guma.

U posljednja tri kruga utrke nema promjene u poretku i Verstappen dolazi do desete pobjede u sezoni!

Pretplati se
Obavijesti o
59 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F-one

Sustavno uništavanje formule, opet se sve radi samo da red bull i mali Maxić ne izgubi kući, kako bi ga samo tata prebio… Ugl, sramota, mogu razumijeti da red bull fanovi likuju i slave, ali samim tim čim navijaju za tu umjetnu momčad, nisu kompetentni da uopće raspravljam sa njima o formuli. Ali za nas koji pratimo ovaj sport, nebitno, taman da je netko drugi bio u situaciji mercedesa, jadno i tužno, onakve odluke i namještaljke… Eh, moji maxići….

srakar

forza ferrari

Mike-ferrari

Cestitke Maxu Bullu i Mercedsu
Ferrari def nema najbrzi bolid
Vjv otuda toliko i gresaka ( nije izgovor)
Sve u svemo svojom gluposcu smo izgubili pobjede na stazama na kojima smo imali sansu i konkurentan bolid
Na zadnje 2 smo imali race pace otprilike iza merca

robif

Sta je na kraju bilo s Yukijem?Gume ocito nisu,pojas?ILI? Neznam dali se tko sjeca,radilo se o Ferrarijevom vozacu,cini mi se Vettel,nisam siguran.Pojas (jedna od kopci) mu se na jednoj utrci bio otkacio pa je bolid stao i davao neku gresku.Tako nekako,pa je on sam ili u boksu zakopcali pojas i sve ok.Tako nekako

Deyo

Za one koji ovde raspravljaju o tome da treba zabraniti ulazak u box za vreme SC, njbolji primer zasto ne treba je Indycar i Singapor 2008., gde sa takvim pravilima vodeci vozac, od vodece pozicije dodje do 11, ili cak ode i na zacelje. Tako su neki gubili titule kao na primer Montoya 2015., kada je vodio u Ohio, i gde je Ganassijev vozac namerno se izvrteo ne bi li sprecio njegovu pobedu, i izveo SC na stazu. Od prvog, dosao je na 11 mesto. Savrsen primer, zasto to ne bi funkcionisalo. Sigurno bi bilo zloupotreba. Svaka cast Red Bullu,… Read more »

theKing

Dovoljan primjer je singapur-SRAMOTA!
Makar i cijeli ovaj vikend mi smrdi na nesto (necu bacat ulje na vatru).
Dovoljno je vidjet agresivnost pereza kada ga lh a kada ga gr prestize.
Zna horner tko je najveca pretnja!

amadeus2022

Prijetnja čemu???

theKing

Derneku

Max8

Bottas je kao bio blag dok je nosio vodu crnom senni? Zaboravljaš, čak je i razbijao sennine suparnike.. Mislim da imaš jako selektivno pamćenje..

Race Engineer

Šteta za mercedes danas. Sreća je opet bila uz red bull. Sad treba pritiskati i uzet drugo mjesto u konstruktorima a i George ima dobre šanse za drugo mjesto ako ovako nastavi. Definitivno zabranit ulaske u box za vrijeme safety car. Dobro se branio Sainz od Pereza, pokazuje koliko je kvalitetniji vozač.

LUTHER

a nebi bilo dobro zabranjivati ulaske u box za vrijeme sc-a, a kroz prošlost se pokazalo da je svaka momčad, pa i više manje svaki vozač imao i koristi i štete… kao i kad su crvene zastave u pitanju… i to je dio utrkivanja, pogotovo što uz bilo kakvu promjenu pravila, opet se svede sve na gume… tak da ti vsc-i i sc-i i barem malo pomute situaciju…

theKing

Ma sve 5 ALI ono jucer cista namjestaljka.
Bottasu krepa auto na najkriticnijem dijelu gdje su svi u napadu (najbokji dio staze za preticat) i oni ne vade SC nego suci cekaju!sta,da se max priblizi ulasku u box i onda zovu SC.

mody

Nije bila bas utrka zanimljiva max je prvak mercedes ne moze dobit nikako ferraro los tesko je pretjecati ovdje.cekamo monzu mozda tamo zanimljivije bude

lando

Oce ako max izleti na startu ili krene iz boxa, 3 kruga poslje svih….

theKing

Kad te ide ide te.uzeo max ponudeno i to je to.
Ali velika steta za sc jer me bas zanimala taktika rb do kraja utrke.
Najveca sramota utrke su suci!!
Bottas stane na na najgorem dujelu staze i ONI cekaju sa SC šta!? Da max dode blize boxu!? Hmmm…
Mislim da hirner cijelo ovaj vikend ne bira sredstva za pobjedu Maxa.

ZMija

mada stvarno djeluje da je tako
max je i ovu trku imao dosta konkurentniji bolid i mogli us da odaberu bilo kakvu strategiju da pobijede
naravno osim strategije da mu donesu tri gume

theKing

I izgleda da je perez dobio zapovjed da po cijenu sudara lh ga nesmije prestici par krugova.

bobodomino

A šta se trebao maknuti u stranu da Ham ladno prođe, uostalom prošao je vrlo brzo nakon par kilometara. A šta se tiče SC i VSC i da ih nije bilo Max bi oba Mercedesa odrezo do 10 krugova prije kraja jer je imao puno novije gume.

F1 fan

Koliko je dobra ova promjena pravila i koliko je jadna ova sezona govori podatak o tome da je samo jedan vozač bio na postolju a da ne vozi za merc ferari ili rb

LUTHER

a gle, nije to baš tako jednostavno… naime, ako pogledaš realno, rb i ferrari su najbolje iskoristili nova pravila, dok je npr mercedes koji je 8g zaredom prvak, zeznuo stvari.. haas i alfa koji su bili katastrofa lani, ove godine su jako dobri… al je pitanje isto alpine i aston martin, koji imaju velike firme iza sebe, ne mogu složiti dobar bolid….poanta ovog je da je stvar koliko se uloži u projekt f1…

F1 fan

Ali velike su razlike. Imas 6 vozača koji su konstantno na postolju.. Za sta ovi drugi voze, dok smo 2012 imali 7 različitih pobjednika u 7 utrka. Samo vučem usporedbu. 2010. 4 vozača u zadnjoj utrci za naslov, a nekoliko utrka prije i 5 vozača u borbi za naslov

amadeus2022

U pravu si, zato se u eri Mercedesa točno znalo tko će biti prvi a tko drugi na postolju i svi smo s nestrpljenjem pratili tu neizvjesnost iako su svi sve znali od prve do zadnje utrke. Samo mi nije jasno zašto je u toj eri bila najslabija gledanost F1?

papaya

Čestitam pobjedniku na zasluženoj pobjedi….

Swan

Ne sjećam se koja utrka je to bila kada je Russell sam odlučio kada i koje gume staviti na bolid, tada sam pisao o tome koliko je inteligentan i sa staze vidi bolje nego ovi iz boxa. Danas opet vrhunska odluka.
Utrka dobra i zanimljiva, Alonso danas odradio dobar posao. Šteta za Lewisa, siguran sam da bi ulovio Maxa da Alfa nije stala.
Ferrari, ne treba pisati puno o njima. Više nije ni smiješno što rade.

mcc

J***** ja mater glupom redatelju koji dok tribine gore i kad je priređen fantastičan show tijekom ulaska pobjednika kroz ciljnu ravninu, prikazuje ruke i kacige vozača iz kokpita dok se ne pušta njihov razgovor s ostatkom box-a. Svaka čast Nizozemcima na priređenoj atmosferi, bila je u rangu s Monzom. Samo ovako nešto može spasiti ovaj sport jer talent vozača (ne mislim na top 3) i ljudi koji vode i rade s ostatkom momčadi su daleko ispod standarda nekadašnjih vremena. Pri tome mislim na sve ekipe.

lando

Uz raketu, dosad ne viđenu u f1 i bodovnu prednost koju imaju, nije mi jasno radit ovakve cirkuse sa tsunodom, nevjerovatno…..

4matic

Čovjek bi posumnjao u teorije zavjere😄…..

theKing

Danas yuki jucer perez…

ZMija

sam si postavio pitanje i dao odgovor

sladjan87

Kaze Matia skoro , nemamo potrijebe ista mijenjati , a gdje je kotac ?

Gigi

Institucija kazu navijaci a takve gluposti rade, jos ce Sainz popusit kaznu.

schumy

Glupani, kompletna logistika Ferca je u govnima do grla! FUJ!!!!

schumy

Gluplje rukovodstvo od Ferca nisam nikada vidio u cijeloj F1 od kada je pratim!
A ekipa mehaničara ih dobro prati u tome!

Gigi

Ves nadljudskom sposobnoscu pobjedio prelazeci protivnike na ravnini kao da stoje, al ok nije do bolida. Cekamo izjavu da se dobro namucio za pobjedu.

Gigi

Eto na kraju dao izjavu da je morao pritislat cijelu utrku, poznato?

ZMija

prijatelju
nije to od danas nego odavno i opste poznato
samo je razlika kako kojem taboru pripadas

LUTHER

pa normalno da ovisi o bolidi.. u tome je poanta… kao i mercedes godinama…

sladjan87

Bravo Max .

Max8

Bravo Max, George fantastičan kao i uvijek, Leclerc spasio što se da.. LH plačljivac kao i uvijek.sve u svemu lijepo vidjeti 3 najbrža vozača na postolju!

4matic

Pored takvih znalca o F1 ni ne treba gledat svojim očima😄😄

Gigi

Aha a kad Ves psuje na radio onda je to zelja za pobjedom jel tako?

lando

Plačljivac ti je nabijo komplekse zadnjih godina ali ozbiljno!

Swan

Misliš 3 najbrža bolida?

robif

fora,a tako nekako

ZMija

pogodio si u sridu
vidi kako ko komentarise i sta ga boli
mada sve si rekao tacno mozda jedan pridjev vise

4matic

Šta je tačno komentarisao😄, aj malo kad si u “gostima” potrudi se😄

papaya

Gostima😄😄😄😄😄😄😄

Max8

A vidi uzjapurenih i iskompleksiranih black-senna fanbojsi😂 Prevara pokazuje svoje lice..A još dok se sjetim kako su se smijali rečenici “dajte mu Russela”.. pa evo mu Russela, da nisu Rosberga otjerali ostao bi na 3 naslova😆

White Lion

Pa naravno da je ljut jer su ga doslovno opet s.ebal iz boxa ostavivsi ga na medium gumama.
Ja shvacam da si ti iskompleksiran Hamiltonom no brate mili pises komentare koji iskreno nemaju vezu sa pamecu i da ti se drugi smiju koliko si iskompleksiran jednim vozacem

Max8

Samo za info, Russel je sam trazio soft, LH nije sjebo nitko osim njegove vlastite glave i misljenja da je visa rasa, nesto slicno kao sto i vi fanbojsi o njemu mislite. E pa nekad i vozac mora donijet pravu odluku, a ruku na srce, Russel ga lagano mete..

Crnac

Pogledaj koje je gume HAM imao na raspolaganju u tom trenutku.

Max8

Ne zanima me taj podatak ni najmanje. Era Maxa je počela, sjednite i uživajte. Pozdrav

JuanPablo

Prva iduća promjena pravila MORA biti zabrana ulaska u box za vrijeme SC i VSC. Vrijeme je da se ne uništava gotovo cijela utrka i kvalifikacije i poredak se odlučuje ovisno o tome gdje si bio na stazi i na lutriji odabira ulaska u box i mijenjanja guma

ZMija

ma to je uvijek takosa SC om
ja bih uveo da program sam generise SC TOKOM TRKE
pa da vidis sve ok i upali se SC
PA NAPRAVI POMETNJU
HAHAHAAHAHAH

theKing

Nema tu lutrije. Sudac pusti SC kad in hoce i prekine kada on hoce.
Slazem se,nema boxa pod vsc i sc i kada isti bude zavrsen moras odvoziti jos jedan krug i onda tek u box.

LUTHER

upravo suprotno, ne treba ukidati, i to je na kraju krajeva čar utrkivanja..isto kao i kiša kad odjednom padne a ti taman promjenio gume…pogotovo npr spa i sl… da se to ukine, onda bi tek postalo dosadno…zato je bitno imati dobru ekipu iza sebe, dobre stratege i sl… svaka momčad i svaki vozač, kroz prošlost su imali i koristi od ulaska u box za vrijeme sc-a i vsc-a, a bome su i gubili upravo zbog takvih situacija, tako da je sve to 50-50… kao i var u nogometu… na kraju krajeva, svaka momčad, i svaki vozač donosi svoju odluku o… Read more »

JuanPablo

U Mercedesu su, opet, pogriješili oko SC odluka, ako pretpostavimo da ih je ponajviše zanimala pobjeda, nešto manje plasman oba vozača, što bi trebalo biti logično. Imali su nekoliko mogućnosti za ozbiljno probati pobijediti i ovu s kojom nisu imali nikakvu šansu za pobjedu. Dakle, prvo su mogli probati napraviti legalan razmak između Lewisa i Russella kad su bili iza SC prije prolaska kroz pit lane tako da Lewis promijeni gume na soft za vrijeme kad su prolazili kroz pit lane, a Russella ostaviti na mediumu i ostaviti ih ispred Maxa obodvojicu. Da, Russell bi prošao kao Lewis, ali bi… Read more »

madgalico

Ferrari… gdje je guma? hehe

4matic

I dragi bogek želi crvenima dobro, ali badava kad si oni sami ne žele….😄

Related Posts
59
0
Would love your thoughts, please comment.x