Dobitnici i gubitnici trostrukog vikenda

Nakon povratka s ljetne stanke, raspored u kalendaru utrka nije nimalo poštedio momčadi Formule 1. Bila su to tri trkaća vikenda za redom. Barem osoblju olakšano, radilo se o stazama koje nisu međusobno mnogo udaljene, a navijači su imali poslasticu pošto se radilo o klasičnim europskim stazama.

Ferrari nije ulovio korak s Red Bullom, ulovio je zato Mercedes donekle korak s Ferrarijem. Alpineov uspjeh zasjenjen je silly sezonom, a imamo i debitanta koji je oduševio nastupom. No, idemo malo u detalje.

DOBITNICI

Nyck de Vries – Ha! Nije Max…odmah prvi:). Williamsov Albono nam je očito “tamanio” previše lubenica s košticama pa nažalost dobio upalu slijepog crijeva. Nije mogao nastupiti u subotnjim kvalifikacijama kao ni u nedjeljnoj utrci u Italiji. Zamijenio ga je zato Nizozemac Nyck de Vries, koji je baš u petak vozio i slobodni trening u Aston Martinu. Solidno je odvozio kvalifikacije u Monzi koje su mu na kraju indirektno donijele odličnu osmu startnu poziciju. U utrci je unatoč svojoj fizičkoj nespremnosti, Williamsu priskrbio vrijedna dva boda s devetim mjestom, a pala je “Vozač dana” nagrada navijača. Nyck je i više nego dostojno zamijenio Albona, a ono bitnije, dokazao koliko je spreman za puno radno vrijeme. Na redu je Toto.

Izvor: williamsf1.com

Mercedes – Iako je Lewisa Hamiltona u Zandvoortu, Spau, a posljedično radi toga i u Monzi zadesio život sredine poretka (nužno laktarenje, sudari i riskantne strategije), njihov drugi vojnik George Russell odradio je zadaću na razini. U Monzi je bio nekako nevidljiv (nije on kriv), čak je i probijanje Lewisa s kraja poretka do petog mjesta prošlo nezapaženo zbog dvoboja glavnog dvojca za naslov prvaka, ali George se lijepo istaknuo strateškom odlukom u Zandvoortu. No, podvučeno na kraju ove europske turneje, Mercedes sve lakše može konkurirati Ferrariju brzinom u utrci, a i zaostatak za talijanskom momčadi u poretku konstruktora je manji od 40 bodova. Treba svakako poraditi na brzini u kvalifikacijama, ali i to je solidno izgledalo u tehnički zahtjevnom Zandvoortu.

Max Verstappen – Cijela njegova momčad doduše su najveći dobitnici, ali Perez se ipak pretvorio u rutinera koji u najboljem bolidu na gridu trenutno ne vozi i na takvoj razini. A iznad te razine vozi svakako Max kojem bi do kraja sezone moglo postati prilično dosadno u vrhu poretka. Moralo se u Zandvoortu malo riskirati, ali Max nije ni trepnuo. Probijanje u prvom krugu nakon starta u Monzi praktički mu je donijelo pobjedu. Uživa on zasigurno u ovoj opuštenosti, posebice nakon jako teške prošle sezone. Dečko vrlo vjerojatno jest željan kojeg okršaja, a to mu donekle može pružiti Leclerc ako je njegov Ferrari na svježim gumama i stazi s brzim zavojima. Max svojom vožnjom trenutno ostavlja dojam da niti ne vozi na maksimumu, što je u neku ruku i zastrašujuće. Već na sljedećoj utrci, onoj u Singapuru, može osigurati naslov svjetskog prvaka.

GUBITNICI

Charles Leclerc – Jednostavno, vozač Ferrarija izgubio je bitku za naslov prvaka. I njegova momčad dakle spada u kategoriju gubitnika, ali sam Carlos Sainz takav status trenutno ipak ne zaslužuje. Leclerc doduše dominira kvalifikacijama, ali Ferrari jednostavno nema dovoljan tempo za utrku, a oslonac u utrci nikako ne mogu biti sretni izlasci sigurnosnog automobila. U Belgiji i Nizozemskoj je to bilo jedva brže od Mercedesa, ali u domaćoj Monzi se malo lakše disalo. Charlesu svakako ostaje da se u svakoj utrci bori za pobjedu, unatoč Maxovoj skorašnjoj potvrdi obrane naslova. Teška srca rečeno, ali da, Leclercu će se u nastavku sezone sve gledati kao skupljanje potrebnog iskustva za sljedeću sezonu.

McLaren – Nažalost, gube borbu protiv Alpinea za četvrto mjesto u poretku konstruktora. Doduše, dobili su njihovog Oscara Piastrija. Ali, i to je trošak, i odlazak Ricciarda je trošak, a bit će i manje novaca zbog vrlo vjerojatno izgubljenog spomenutog četvrtog mjesta u poretku konstruktora. Lando to još nekako drži na leđima, ali sam ne može. Solidno je izgledo tempo bolida u Monzi i dok je bila prilika da i očajni Ricciardo pokupi bar neki bod – izdala ga je pouzdanost. Pitanje je na kraju kolika je i Landova strpljivost jer Ricciardo vrlo vjerojatno jedva čeka da se “ovo sve” završi.

Nicholas Latifi – Ovo je možda i posljednji neki tekst o Kanađaninu ove sezone prije vijesti da napušta sport na kraju sezone. Latifija ne bi bilo teško voljeti, čini se prilično skroman (unatoč velikom bogatstvu), jednostavno zna da nije najbolji i sukladno tome se ponaša. Naravno, njegov tempo nije na razini ostalih vozača, pa ni zamjenskih vozača. Upravo momčadski kolega iz Monze u svojem debiju mu je dodatno zapaprio poziciju u momčadi, a gdje je još usporedba s Albonom koji je uvijek negdje oko bodova. U posljednje tri utrke rezultati su mu bili upravo baš – latifijevski. Ružno je, pa možda i previše reći za njega da je loš. On je jednostavno spor.

Do kraja sezone…

…na putu za dobitnika – Carlos Sainz

Španjolac bi s trenutnim performansama mogao uloviti Sergia Pereza na 3. mjestu u poretku vozača. I u Nizozemskoj i u Italiji se odlično oporavio iz grešaka za koje nije kriv. Uz Russella, pa i Hamiltona izuzev te nesretne Nizozemske, čini se prilično odlučan na gridu oko svoje strategije i dojam je da ima prilično drugačiji pristup utrci od momčadskog kolege.

Izvor: Aston Martin Media Center 
…na putu za gubitnika – Aston Martin

Nakon Belgije u kojoj su imali nekakav blijedi rezultat s osmim mjestom Vettela, slijedi utrka s jedva jednim bodom pa i utrka s dva odustajanja. Opet, kao i u McLarenu s Ricciardom, pitanje je koliko nervozno Vettel broji do svoje mirovine. Kad bi Williams imao nekog sposobnijeg umjesto Latifija, hodao bi Papa Stroll opasno blizu samog dna poretka konstruktora.

Pretplati se
Obavijesti o
13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
robif

Največi gubitnik ovakvih utrka je jedino publika

North33

Cheko istina nije na nivou na kojem bi trebao biti ali da je rutiner to nije tačno, zašto ne kazati da je u ovoj utrci nakon početnih krugova pao na zadnje mjesto, zbog zapaljenja kočnica pa nakon promjene guma da je morao voziti u posebnom modu, kočenje motorom i sl.da bi riješio problem što je sve uzrokovalo veliki zaostatak, pa je ipak na kraju završio na visokoj šestoj poziciji, ipak je to bila odlična vožnja.

ZMija

e jbg akako bi bio teatralan naslov i subjektivno misljenje novinara bez realnih cinjenica
bolju si ti analizu napravio od profesionalnog novinara
bravo na postu

Lumeni7

Trebao bi postojati samo jedan aspekt, a to je realno i činjenično. North33 je sve objasnio,a toga nije bilo u tekstu, ali se spominje kako je Perez jako slab. U tekstu nije ni spomenuto, Skyevci su to spomenuli u prijenosu i to se spominje na nekim stranim portalima da Perez ima staru podnicu i zbog budget cap-a navodno neće ni dobiti ove sezone novu koju ima Max. Znači Maxov bolid se unapređuje, a Perezov zaostaje i svi se čude što Perez već 3 utrke nema baš neki rezultat. Ovo pišem jer su činjenice,a ne navijački osvrt. Znamo da je Max… Read more »

Lumeni7

Zar stvarno netko postoji tko misli da bi RB dopustio da se Perez bori sa Maxom (pošto je imao prilike na početku sezone, ali nije to iskoristio)? Od početka je bio definiran kao drugi vozač i to je jasno i to nije tema. Tema je da je u prvih 5,6 utrka bio blizu Maxa, a onda su slijedile nadogradnje i testiranja podnica i tu polako Perez gubi korak jer je drugi vozač, a PR o tome kako se on bori za naslov je suvišno komentirati. Sve je bilo ok do Monaca i potpisivanja novog ugovora. Govorim samo o tome da… Read more »

Lumeni7

Perez je puno zaslužan za prošlu i ovu sezonu u RB-u i jedini je bio jako blizu Maxu. Vidi se na njemu po zadnjim utrkama da nije zadovoljan jer ne može pokazati što može. Šteta što je sav fokus sad na Maxu jer su skoro oba naslova u šaci i znaju da će Perez i sa ovakvim bolidom još pokupiti sigurno neke bodove za konstruktorski. Žalosno što se nisu potrudili oko njega da uzme bar No.2 iza Maxa jer je zaslužio. No još nije kraj, neka se Perez nada. 🙂

Lumeni7

Ne radi se o sažalijevanju jer kako god završilo Perezu neće biti loše. No RB je već mogao imati siguran 1 i 2 da su se malo bolje potrudili.

F-one

Neka samo zamjene bolide Verstappen i Perez, pa ćeš viditi čuda. Verstappen daleko najbrži bolid na gridu.

North33

Zamijenili su bolide nakon prvih par utrka, Cheko je bio dosta brži pa je došlo do zamjene.

Related Posts
13
0
Would love your thoughts, please comment.x