Posljednja utrke prije ljetne stanke održava se u našem susjedstvu. Zadnji dan srpnja će u mjestašce Mogyorod nadomak Budimpešte pozvati aktere 37. Velike nagrade Mađarske. Aura staze Hungaroring je u posljednja tri i pol desetljeća na prvu stepenicu poretka dovodila mnoge nove pobjednike, a ugovor jamči da će VN Mađarske još dugo godina pružati uzbuđenja, napetosti i utrkivanja.
Europski dio sezone nastavlja se Velikom nagradom Mađarske. Povijest pamti VN Mađarske održanu 21. lipnja 1936. godine na stazi u parku Nepliget u Budimpešti. Pa ipak, prva mađarska utrka kao dio prestižnog natjecanja Formule 1 održana je 1986. godine, a to je ujedno bila prva F1 utrka iza željezne zavjese.

VN Mađarske se u neprekinutom nizu vozi na dobro poznatoj stazi Hungaroring. Staza je kroz minule godine ugostila 36 F1 utrka te tako dosegnula deveto mjesto vječne ljestvice staza koje su najviše puta ugostile utrku Formule 1.
Staza nadomak Budimpešte je nudila mnoga “prva slavlja”. Damon Hill je 1993. godine vozeći Williams na ovoj stazi upisao svoju prvu F1 pobjedu. Fernando Alonso je mađarskom pobjedom iz 2003. godine postao prvi španjolski pobjednik utrke Formule 1, a u to vrijeme i najmlađi pobjednik F1 utrke. 2006. godine je u utrci prepunoj incidenata svoju prvu pobjedu zaslužio Jenson Button braneći boje Honde.
Heikki Kovalainen je vozeći Mclaren svoju jedinu F1 pobjedu ostvario 2008. godine upravo na Hungaroringu te tako postao stoti pobjednik utrke Formule 1. U sjećanju ipak najviše ostaje kaotična lanjska VN Mađarske na kojoj je pobijedio Esteban Ocon i tako sebi i svojoj momčadi Alpine priuštio prvu i za sad jedinu F1 pobjedu (izuzev Renaultove povijesti).

Ocon je prošlog vikenda na održanoj VN Francuske ostvario i rezultat sezone, a rezultati te utrke su Alpine postavili na četvrto mjesto momčadskog poretka. Francuski vozač francuske momčadi se stoga ima pravo nadati dobrom vikendu u Mađarskoj.
„Prestigli smo Mclaren u prvenstvu konstruktora te smo sada na četvrtom mjestu što je prilično dobro. Jedva čekam vratiti se u Mađarsku. Imam sjajne uspomene odatle, stoga se nadam da ćemo se moći boriti punom snagom. Bit će to druga sjajna utrka u dva tjedna.“
„Bit će emotivno vratiti se u Budimpeštu. Već osjećam kako mi se vraćaju sva sjećanja na prošlu godinu. No, to je bilo lani i moramo biti potpuno usredotočeni na ovaj vikend. Znamo da će biti teško, ali imamo momčad i alate za to“, prošlogodišnji pobjednik Esteban Ocon najavljuje nedjeljnu utrku.
Mađarska staza čuva brojne uspomene vrijedno skupljane posljednja tri i pol desetljeća, no čini se da su pred njom još brojna uzbuđenja. Hungaroringu je produžen ugovor do 2027. godine, a nakon prošlogodišnje utrke sklopljen je dogovor o produljenju ugovora o domaćinstvu. Staza bi realizacijom tom dogovora u kalendaru ostala do daleke 2037. godine.
„Vrlo smo zadovoljni mogućnošću da F1 ostane na ovoj stazi do 2037. godine. Trenutno se u mađarskom motosportu događaju jako dobre stvari, a jedna od njih je i obnova staze. Obnova će se izvoditi u tri faze. Prva je na redu izgradnja poslovne zgrade, potom na red dolazi izgradnja tribine i uređenje popratnog prostora. Potpuno će se renovirati i područje paddocka“, izjavio je još prošle godine izvršni direktor Hungaroringa Zsolt Gyulay.
Sudbina narednih kalendara svjetskih prvenstava Formule 1 vrlo je neizvjesna, no čini se kako za Hungaroring straha nema.
„Uvjerio sam izvršnog direktora Domenicalija da je mađarska vlada predana domaćinstvu Formule 1 u Mađarskoj. Imamo financijski sporazum do 2032. godine, a predložio sam da bismo ga mogli produžiti za pet ili deset godina.“
„Naravno, puno toga treba obnoviti. Ova staza je izgrađena 1986. godine. Više nije po modernim standardima, rustikalna je i relikt je prošlosti“, rekao je tadašnji mađarski ministar inovacija i tehnologije Laszlo Palkovics.
Prošlotjednu VN Francuske obilježio je novi Ferrarijev posrtaj što je najbolje iskoristila momčad Mercedes. Njemački tim je prvi put ove sezone ostvario dvostruko postolje, a Lewis Hamilton rezultat sezone. Višestruki svjetski prvak je u sjajnoj formi, a pomalo začuđujuće zvuči podatak da su Hamilton i Leclerc ove sezone ostvarili jednak broj postolja.

Hamilton je na Hungaroringu ostvario čak osam pobjeda što ga čini najuspješnijim vozačem na toj stazi, a uz pouzdan Mercedes W13, ovog se vikenda ima i čemu nadati. To zna i Toto Wolff.
„Bilo je ohrabrujuće osvojiti tako veliki broj bodova u Francuskoj i maksimizirati situaciju u nedjelju, no znamo da još ima puno posla. Zaostatak za vodećima u jednom krugu i dalje postoji i više se mučimo na početku stintova.“
„Moramo nastaviti s povećanjem performansi, a održavanjem kulture, načina razmišljanja i duha koji je potaknuo sav naporan rad u tvornicama, uvjeren sam da hoćemo. Naša je pouzdanost još jednom bila dobra, a i Lewis i George bili su u snažnoj formi za postizanje dvostrukog postolja.“
„Sada se prebacuje fokus na Mađarsku, jednu vrlo drugačiju stazu. Tijesna je, zavojita i neravna; gotovo sve suprotno od Francuske. Teško je predvidjeti kako ćemo proći jer se naša ovogodišnja očekivanja nisu uvijek podudarala sa stvarnom situacijom. Dat ćemo sve od sebe i radujemo se što ćemo doživjeti toplu dobrodošlicu Budimpešte. Tom ćemo utrkom obilježiti 250. Grand prix vikend s našim naslovnim partnerima. To je sjajna obljetnica“, navodi Toto Wolff.
Dobrim se rezultatima nadaju i u Haasu. Američka momčad u Francuskoj nije osvojila bodove, no na posljednju utrku prije ljetne stanke dolaze s nadogradnjama.
„Kao što mnogi već znaju, nešto duže smo odgađali našu nadogradnju jer smo imali dobar tempo. Ono što s nadogradnjom želimo postići je povećati performanse. Ne želim reći što će se raditi da ne ureknem, ali znamo što želimo dobiti. Pričekat ćemo i vidjeti što ćemo izvući iz paketa.“
„Imali smo nekoliko kašnjenja u fazi razvoja, pa smo nadogradnje odgodili s VN Francuske na VN Mađarske. Zaostali smo s proizvodnjom rezervnih dijelova, stoga ih ni nemamo dovoljno za oba bolida.”
„Momčad i dobavljači su naporno radili za ovo. Sretan sam s bolidom kojeg smo doveli u Mađarsku jer prije ljetne stanke želimo dobiti neke podatke kako bismo preko ljeta imali na čemu raditi“, kaže Haasov Günther Steiner.
Ovotjedno poprište je spomenuti Hungaroring. Staza duga 4,381 kilometara ima četrnaest zavoja i dvije DRS zone. Bolidi na ovoj stazi voze uz maksimalnu konfiguraciju potisne sile kako bi se nosili s mnogim sporim zavojima. Na ovoj je kratkoj stazi teško pretjecati, a zavoji, površina i visoke temperature čine ju zahtjevnom za gume.
Prva DRS zona se otvara na nizbrdici nakon prvog zavoja. Osim te DRS zone, prvi sektor čini spuštanje do zavoja broj tri nakon čega dolazi nova ravnica.
Drugi sektor počinje brzim lijevim zavojem broj četiri nakon čega slijedi dugi uspon kroz zavoj broj pet. Zavojiti drugi sektor završava zavojem broj 11. Treći sektor otvara pravac do zavoja broj 12, a potom dolaze dva duga zavoja i uspon do startno-ciljne ravnine na kojoj je smještena druga DRS zona.
Nedjeljnu utrku će činiti sedamdeset krugova, a najbrže vrijeme kruga u utrci je 2020. godine postavio Lewis Hamilton. Ono iznosi 1:16.627.
Pirelli je za ovu utrku odlučio ponuditi hard gumu C2 smjese, C3 medium te soft gumu C4 smjese. Posebnosti staze u Mađarskoj iznio je Mario Isola.
„Hungaroring je u prošlosti bio poznat kao mjesto gdje je teško pretjecati, no novi bolidi i gume ove godine pomažu vozačima da se mnogo više približe jedni drugima. Zato smo ranije u sezoni gledali sjajne utrke s puno pretjecanja.“
„Nadamo se da će tako biti i na Hungaroringu. To je uska i zavojita staza na kojoj su bolidi često grupirani. Mađarska je poznata po tome što je tamo vrlo vruće, no posljednje dvije godine je padala kiša. Pouka te priče je da zaključke ne treba donositi prebrzo. Na Hungaroringu smo već gledali iznenađenja, a ove godine bi ih moglo biti još“, rekao je Pirellijev Mario Isola.
Veliku nagradu Mađarske otvara prvi slobodni trening koji je na rasporedu u petak u 14:00 sati dok drugi trening počinje u 17:00 sati. Subota donosi treći slobodni trening s početkom u 13:00 sati, a kvalifikacije za VN Mađarske započinju u 16:00 sati. Nedjeljna utrka počinje u 15:00 sati.
VN Mađarske, Budimpešta (Hungaroring), 29. - 31. srpnja 2022. Petak 29. srpnja 1. slobodni trening 14:00 - 15:00 2. slobodni trening 17:00 - 18:00 Subota 30. srpnja 3. slobodni trening 13:00 - 14:00 Kvalifikacije 16:00 - 17:00 Nedjelja 31. srpnja Utrka 15:00 - 17:00
Ono što može začiniti posljednji vikend prije ljetne pauze je kiša. Zanimljiva je činjenica da je kiša protekle dvije godine padala uoči utrke za VN Mađarske, ali ne i na samoj utrci. To je rezultiralo da su vozači na stazu izlazili na zelenim intermediate gumama, pa su se, u uvodnoj fazi utrke, vraćali u boks po gume za suhe uvjete jer se staza sušila.
Trenutne prognoze najavljuju kišu za sva tri dana VN Mađarske. Najveća mogućnost kiše s očekuje u subotu, ali izgledna je i u nedjelju.
bilo bi dobro za Ferari prije ljetne stanke 1.2…
tobi uzburkalo strasti..
i svakih komentara na portalima….
Ovaj vikend imaju sansu za bas to! ferkan satire spore i malo brze zavoje za dorucak
Mađarica pojede sve ulične utrke zajedno za doručak.
Mercedes na postolju, pobjeda ferraria i prve iskre između maxa i leclerca ali samo zbog dizanja gledanosti, prvenstvo je gotovo šta se tiče prvaka…..
Na pola smo sezone nista jos nije gotovo.
Biti ce tesko pretjecati s ovim kamionima
Ovako se vozilo sa jedva 650 kg teskim bolidom i sa 800+ konja
https://www.youtube.com/watch?v=m-ZMQpdX9HQ&ab_channel=FORMULA1
Glupi moderni kamioni naucite nesto iz linka oprez nostalgija