Najava VN Francuske: Je li ovo ‘Au revoir’?

Paul Ricard i Formula 1 vole se sramežljivo! Trkaća se karavana na ovoj stazi u Provansi prvi put pojavila 1971. godine, mnogo puta odlazila i vraćala se, te u tom isprekidanom nizu ugostila sveukupno 17 utrka za VN Francuske. U svjetlu tektonskih promjena unutar kalendara svjetskog prvenstva, ova ljubav ponovno stoji na klimavim nogama. Utrka u Le Castelletu otvara dvostruki program prije ljetne stanke; Allons-y!

Utrka za Veliku nagradu Francuske se u sklopu Formule 1 vozi od samih početaka ovog natjecanja. Izuzetak je bila 1955. godina kada se ova utrka nije vozila zbog nesreće na 24 sata Le Mansa. Brojne francuske staze su osjetile čar bolida Formule 1, a najviše se pamti staza Magny-Cours koja je od 1991. do 2008. godina ugostila 18 utrka za VN Francuske.

Nakon 2008. godine, uslijedilo je devet sezona francuskog odsustva iz kalendara Formule 1, no 2018. godine, utrkom upravo na stazi Paul Ricard u Le Castelletu, VN Francuske ponovno postaje dio svjetskog prvenstva. Utrkivanje u Le Castelletu je nakratko prekinulo pandemijsko izdanje svjetskog prvenstva 2020. godine kada za VN Francuske nije bilo mjesta.

Izvor: Aston Martin Media Center

Formula 1 se prošle godine po tko zna koji put vratila na stazu Paul Ricard, a budući da staza nije dobila novi ugovor, ovo izdanje bi moglo posljednje gostovanje Formule 1 na ovoj stazi; barem u dogledno vrijeme.

Francuska je važna zemlja za Formulu 1, ali i za automobilizam općenito. Čelnici Formule 1 predvođeni izvršnim direktorom Stefanom Domenicalijem ne isključuju mogućnost da VN Francuske u nekom drugom obliku i na nekoj drugoj stazi ostane u kalendaru svjetskog prvenstva. Sve glasnije se priča o uličnoj utrci u Nici, ali i tome da bi se neke utrke mogle rotirati u budućim izdanjima svjetskog prvenstva.

„Možda tome ne pridajete mnogo pažnje, ali u Nici se radi nevjerojatan projekt. Oni žele ulični Grand Prix. To je sjajno jer dokazuje da su druge destinacije u vašoj zemlji zainteresirane za Formulu 1. Razmotrit ćemo detalje i pažljivo ih proučiti. Sve što mogu reći je da će se do kraja srpnja znati više o budućnosti VN Francuske. Povijesno gledano, Francuska je važna nacija u motosportu.”

„Kalendar za iduću sezonu je u pripremi. Imati 30 utrka ne bi bilo razumno. Naša preferirana opcija bi bila zadržati se na 23 ili 24 utrke. Kako bismo to postigli, radit ćemo po principu rotacija i to ne samo za europske utrke, već i za druge zemlje”, navodi CEO Formule 1 Stefano Domenicali.

Svoje mišljenje o gužvi u kalendaru je dao i Eric Boullier. Nekad važan faktor momčadima Lotus i McLaren, danas obnaša funkciju upravljačkog direktora Velike nagrade Francuske.

„Stefano Domenicali, Christian Estrosi i ja smo razgovarali tijekom vikenda Velike nagrade u Monaku. Sastanak je bio u pozitivnom tonu jer svi želimo da VN Francuske ostane u kalendaru. Mislim da će u budućnosti biti puno promjena u kalendaru; Ne samo za nas, nego i za sve.”

„Ako imate trideset velikih nagrada i samo 23 mjesta u kalendaru, očito morate naći pametan način kako biste uklopili svaku. Slijedit ćemo želje Uprave Formule 1. Mislim da ne bilo nužno naizmjenično izmjenjivanje dvije utrke. Moglo bi se svake godine mijenjati raznoliko.“ dodaje upravljački direktor Velike Nagrade Francuske Eric Boullier.

Grid Formule 1 posljednjih nekoliko sezona krase Esteban Ocon i Pierre Gasly. Francuski dvojac radosno dočekuje svoju domaću utrku. Pierre Gasly je sjajnim prošlosezonskim rezultatima podigao ljestvicu, stoga mu slabi rezultati kakve ostvaruje u ovogodišnjim utrkama ne idu u prilog. Budući da Gaslyjev AlphaTauri u Le Castellet donosi nadogradnje, talentirani Francuz se nada povratku dobrih rezultata.

„Na Paul Ricardu sam se utrkivao nekoliko puta i to u Euro-formuli, Formuli 3 i Formuli 1. Lanjska VN Francuske je za mene bila poprilično teška jer sam startao iz boksa nakon što sam pogriješio u kvalifikacijama. Na takvoj stazi vam je potrebna postavka bolida koja će dobro funkcionirati u zavojima srednje brzine. Staza može biti prilično zahtjevna jer osim dugog pravca postoji i Signesov zavoj kao i zavoji male i srednje brzine na kraju 1. i 3. sektora. “

„To bi moglo istaknuti neke slabe točke našega bolida, ali budući da u Francusku dolazimo s nadogradnjama, nadamo se da to neće biti slučaj. Odlučili smo se učiniti veliku nadogradnju, a ne mnogo malih. Nova nadogradnja je usmjerena na povećanje opterećenja bolida jer smo poprilično slabi u zavojima srednje i velike brzine. Nadamo se da će nam to donijeti više konstantnosti i omogućiti nam da se opet borimo na vrhu sredine poretka”, rekao je Pierre Gasly.

Jedno od osvježenja sezone je i skromni Francuz Esteban Ocon. Vozač francuske momčadi Alpine je u austrijskom Spielbergu završio peti te time ostvario rezultat sezone. Ocon trenutno drži osmo mjesto poretka vozača, a nada se da u nastavku sezone može preskočiti Landa Norrisa te tako dospjeti na sedmu poziciju i okititi se naslovom best of the rest. Esteban na svoju domaću utrku po prvi put dolazi kao pobjednik F1 utrke.

„Čujem puno glasina o nastavku VN Francuske. Vidio sam sjajan komentar od Stefana (Domenicalija) koji je zapravo rekao da Francuska zaslužuje imati svoj Grand prix u budućnosti. To je i moj stav i ono u što vjerujem. Grand prix je Grand prix; to je, znate, francuski izraz.“

„U Francuskoj postoji velika zajednica zaljubljenika u motosport. Imamo i neke od najvećih proizvođača i najboljih automobila. Mogli bismo pronaći drugu arenu ako staza Paul Ricard ne funkcionira. Vrlo sam sretan što ću moći uživati u svojoj Velikoj nagradi Francuske koja će po prvi put imati tribinu s mojim navijačima. Veselim se pojačanju koje ću dobiti od tamošnjih navijača”, tvrdi Esteban Ocon.

Izvor: Alpine Media Center

Od ostalih tjednih aktualnosti valja izdvojiti da ova utrka matematički otvara drugu polovicu prvenstva. Od sredine ožujka, pa zaključno s VN Austrije, voženo je jedanaest utrka. Budući da ovogodišnji kalendar ima 22 stanice, tek smo na polovici puta, a prvi korak ka kraju sezone počinje Velikom nagradom Francuske.

Lider u poretku vozača na polovici sezone je branitelj naslova Max Verstappen koji je do sada prikupio 208 bodova. Ferrarijev Charles LeClerc ima 38 bodova manje, a trećeplasirani Sergio Perez ima 57 bodova manje od svog momčadskog kolege. U poretku konstruktora, Red Bull ima prednost od 56 bodova ispred drugoplasiranog Ferrarija.

Ostalo je još mnogo bodova za podijeliti do kraja sezone. Osim 11 preostalih utrka, vozači će krucijalne bodove moći skupiti na posljednjem ovosezonskom F1 sprintu koji će se voziti u sklopu VN Sao Paola. Stoga, Sergio Perez smatra da je još uvijek u igri za naslov vozačkog prvaka.

„Nakon teškog vikenda u Austriji, sjajno je vratiti se utrkama i imati priliku ispraviti loše stvari. Imao sam dva DNF-a u posljednje tri utrke, a to si više ne mogu priuštiti, stoga u Francuskoj namjeravam promijeniti taj peh. Još uvijek sam u konkurenciji za prvenstvo vozača, tako da je važno ne gubiti bodove.”

„Prošle sam godine u Francuskoj osvojio svoje drugo postolje s Red Bullom i jako se veselim što ću to pokušati ponoviti. Paul Ricard je izazovna staza jer postoje različite trkaće linije kojima možete prolaziti zavoje. Nekad nije lako znati koja je najbolja za korištenje”, rekao je Sergio Perez.

Ovoga će petka na stazu izaći i neka mlada lica. Mercedesov Toto Wolff najavio je da će Nyck de Vries zamijeniti Lewisa Hamiltona za vrijeme prvog slobodnog treninga.

„Nyck će u sklopu dodijeljenih sesija za mlade vozače zamijeniti Lewisa na prvom slobodnom treningu ovog vikenda. Stoga, veselimo se vidjeti kako će se on snaći”, navodi Mercedesov Toto Wolff.

Obavezu davanja prilike mladom vozaču mora ispuniti i Alfa Romeo. Šef momčadi Frederic Vasseur do kraja sezone mora pronaći jedan slobodni trening u kojem će priliku dobiti Theo Pourchaire. Vasseur poručuje da traži najbolju soluciju.

„Pronaći ćemo mjesto na prvom slobodnom treningu jer po propisu morate mladom vozaču dati mjesto u FP1. Uzmite u obzir da ćemo ovog vikenda na ovoj stazi imati i Formulu 2, u nekim narednim vikendima ćemo imati sprint utrku, a nekim vikendima ćemo imati testiranje guma.”

„Ne mogu zamisliti da početniku ponudim da vozi sesiju u Singapuru, a čak će i Suzuka biti teška. Stoga, nema previše utrka do kraja, ali ne brinite, pronaći ćemo rješenje. Po propisu je to obavezno”, uvjerava Fred Vasseur.

Poprište ovotjednog utrkivanja je 5,8 kilometara duga staza Paul Ricard. Osim kratkih zavoja, stazu obilježava veliki broj dugih zavoja. Krasi ju 15 zavoja i dvije DRS zone, a nedjeljna utrka će na takvoj stazi isporučiti 53 kruga. Rekord kruga u utrci je 2019. godine postavio Sebastian Vettel, a njegovo vrijeme iznosi 1:32.740.

Prvi sektor staze ima 5 zavoja, a najznačajniji je prvi zavoj koji je često mjesto incidenata na startu utrke. Drugi sektor započinje zavojem broj šest, nakon sedmog zavoja pruža se pravac s prvom DRS zonom. Nakon jurnjave po pravcu slijedi šikana smještena između zavoja osam i devet koja često nudi uzbuđenja.

Treći sektor obiluje dugačkim zavojima između kojih se ističu zavoji deset i jedanaest. Druga DRS zona smještena je na startno-ciljnom pravcu.

Bolidi će po takvoj stazi voziti na Pirelli gumama u alokaciji C2 hard, C3 medium te C4 soft. Takav je raspored guma posljednji put ove sezone viđen na VN Miamija. Ljetne vrućine i kompozicija staze stavit će dodatni pritisak na gume, no Mario Isola tvrdi da je ova generacija Pirellijevih guma izdržljivija nego ona lanjska.

„Ovogodišnja VN Francuske održava se gotovo mjesec dana kasnije nego što je to bio slučaj prošle godine. Ova generacija guma i pripadajuća smjesa su drugačije i otpornije na pregrijavanje u odnosu gume korištene prošle godine.“

„Djelić povijesti: Staza Paul Ricard je mjesto gdje su naše gume od 18 inča doživjele svoj debi. Gume je upravo na ovoj stazi testirao Sergej Sirotkin za volanom Renaulta”, rekao je Pirellijev Mario Isola.

Trkaći vikend za VN Francuske počinje u petak u 14:00 sati kada je na rasporedu prvi slobodni trening. Drugi slobodni trening na rasporedu je istog dana u 17:00 sati. Subota donosi treći trening s početkom u 13:00 sati, a kvalifikacije su na rasporedu u 16:00 sati. Utrka za Veliku nagradu Francuske na stazi Paul Ricard počinje u nedjelju u 15:00 sati.

VN Francuske, Le Castellet (Paul Ricard), 22. - 24. srpnja 2022.
Petak 22. srpnja         1. slobodni trening   14:00 - 15:00
                         2. slobodni trening   17:00 - 18:00
Subota 23. srpnja        3. slobodni trening   13:00 - 14:00
                         Kvalifikacije         16:00 - 17:00
Nedjelja 24. srpnja      Utrka                 15:00 - 17:00

Iz rubrike „statističke zanimljivosti“: Lewis Hamilton će utrkom u Francuskoj upisati svoj 300. ulazak u F1 trkaći vikend Velike nagrade. Lewis će se tako u “klubu 300” pridružiti Kimiju Raikkonenu(350), Fernandu Alonsu(345), Rubensu Barrichellu(323), Michaelu Schumacheru(307) i Jensonu Buttonu(306).

Ono što veže navedene vozače jest da niti jedan od njih nije uspio pobijediti F1 utrku nakon svog tristotog ulaska u trkaći vikend. Ostatak karijere Sir Lewisa će pokazati može li višestruki prvak i u ovome biti iznimka.

Dakako, tu „kletvu“ može razbiti i Fernando Alonso ako do kraja karijere upiše novu pobjedu.

Pretplati se
Obavijesti o
6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
B4c4

Bez obzira na kojoj stazi se u Francuskoj vozi mislim da bi SPA trebala imati prednost.

lando

Dva mercedesa na postolju…..

mody

Bitii ce rotiranje svake 2 godine.ne zelim.nicu jos 1 ulicna imat cemo 20.ulicnih. madrid zeli ulicnu london new york bogota

F1 fan

Očekuje se jak mercedes ovaj vikend

Yukihonda

ovdje će mo vidjeti koji motori će to izdržati…

LUTHER

ma motori će izdržati bez brige.. problemi će tek nastati u nastavku sezone, em kaj su svi već blizu ili već jesu na 4-tom ICU, znači moguće kazne u nastavku, plus, dolaze dvije ultra brze staze, Spa i Monza…pa ko živ ko mrtav do kraja sezone

Related Posts
6
0
Would love your thoughts, please comment.x