Urednička debata: Je li loša sreća jedini Hamiltonov problem i treba li McLaren tražiti novog vozača?

Odrađeno je sedam utrka u Svjetskom prvenstvu Formule 1 2022. U planu ih je još 15 pa možemo reći da smo prvu trećinu sezone ostavili iza sebe. Ovaj slobodni vikend, prije nego krene ludi ritam sa šest Grand Prix utrka u periodu od 52 dana do ljetne stanke, iskoristili smo za debatu o određenim aktualnostima u svijetu Formule 1.

Teme o kojima se najviše razglaba posljednjih dana i tjedana su: borba Red Bulla i Ferrarija za prvo mjesto, odnos snaga između vozača Mercedesa, (ne)sigurnost radnih mjesta Daniela Ricciarda i Micka Schumachera, sposobnost inženjera Aston Martina za kopiranje tuđih bolida te opravdanost održavanja F1 utrke u Kneževini Monako. Pitanja o navedenim temama postavili smo našim urednicima, a u nastavku pročitajte njihove odgovore…

Također, ostavili smo anketna pitanja za čitatelje pa slobodno izrazite svoje stavove…

Red Bull je drugu sezonu zaredom u borbi za titulu, ali ima novog glavnog suparnika (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

Kako sada stvari stoje, kandidati za naslov prvaka ove su godine Ferrari i Red Bull. Jedni su se do sada mučili s vlastitim pogreškama, drugi s nepouzdanošću bolida. Kome u toj borbi dajete prednost i zašto?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da je Red Bull ipak u maloj prednosti jer su ipak pomalo rasterećeni nakon prošlogodišnjeg Verstappenovog uspjeha, a i čini se kako je njihov bolid u fazi utrke u maloj prednosti u odnosu na Ferrari. Dakako, ne bih još otpisao Ferrari koji nije pokazao pravi tempo nakon donesenih nadogradnji u Španjolskoj pa vrijedi pričekati još barem nekoliko utrka kako bismo vidjeli na čijoj je strani prednost.

Luka Tunjić: Recimo to ovako. S jedne strane imamo Red Bull – ekipu koja je od 2010. jedini konstruktorski prvak uz Mercedes. Osim toga, uzeli su i pet naslova u prvenstvu vozača, a u kokpitu jednog od bolida imaju aktualnog svjetskog prvaka. S druge strane imamo Ferrari – ekipu koja je 2010. godine strateškom pogreškom oduzela glavnom vozaču naslov prvaka, a upravo je posljednji vikend, također strateškom pogreškom, oduzela glavnom vozaču pobjedu iz ruku. Leclerc vozi na iznimno visokoj razini, ali Sainz je klasa ispod Pereza, dok je Red Bull strateški i sistematski trenutno daleko ispred Ferrarija. Dokle god su performanse bolida usporedive, kao velikog favorita uzimam Verstappena i Red Bull.

Alojzije Brčić: Prednost dajem Ferrariju jer će sigurno nadograditi bolid i biti brži, a pouzdanost bolida je definitivno na njihovoj strani. Pogreške momčadi, ali i Sainza stignu se ispraviti i par čistih utrka će im dati pouzdanja za nastavak sezone. Iskustvo u borbi za pobjede i naslove u zadnjih nekoliko godina je na strani Red Bulla i bez obzira na brzinu na pravcu, pouzdanost oba bolida je veliki uteg. Stalni problemi koji dovode do odustajanja ili određenih ograničenja mogli bi biti preveliki „zalogaj“ i koštati ih bodova u borbi za oba naslova.

Tomislav Radić: Sudeći po formi iz zadnje dvije utrke, Ferrari je u prednosti. Izgleda da su riješili neke bitnije probleme s bolidom, no u Španjolskoj to nismo uspjeli vidjeti na djelu kako spada zbog kvara na Leclercovom bolidu, a u Monaku zbog duhova “Sbinnale” i nadaleko poznatih Ferrarijevih pogrešaka. Vidjet ćemo kako će se razvijati situacija, no trenutno samo zbog bolida blagu prednost dajem Ferrariju.

Kome dajete prednost u borbi za naslov prvaka?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Hamilton je samo na jednoj utrci bio bolje plasiran od Russella (Photo: Steve Etherington)

Toto Wolff stao je u obranu Lewisa Hamiltona i rekao da su lošiji rezultati od Russellovih produkt isključivo loše sreće. Smatrate li da je doista tako ili je sedmerostruki prvak svijeta ipak u nešto većim problemima?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da je to zapravo i istina. Russell je, doduše, pokazao izvanrednu konzistentnost te mirnoću, a Hamilton je u nekim trenutcima djelovao pomalo usporeno u prilagodbi na bolid koji po prvi puta nakon dugo vremena nije najbolji. Ostaje za vidjeti hoće li ga upravo taj faktor bolida dodatno ‘unazaditi’ ili će ga kvaliteta, koju zasigurno posjeduje, vratiti na poziciju da se bori s Russellom.

Luka Tunjić: Moram priznati da me Russell oduševio svojom egzekucijom u prvih sedma utrka ove sezone. Točan je, precizan, konzistentan, brz i nađe se na pravom mjestu u pravo vrijeme. Dao bih mu ocjenu 10/10 za vožnje ove sezone. Iako se slažem s Wolffom da Hamilton stvarno nije imao sreće ove sezone, mislim da to ne opravdava neke stvarno slabe vožnje koje je pokazao ove sezone (Monako, Saudijska Arabija). Istina, Russella je pomazila sreća u Miamiju i Australiji, a time je ostvario bolje rezultate od Lewisa, od kojeg se ipak očekuje ono više.

Alojzije Brčić: Ne slažem se u potpunosti s Wolffom. Mislim da je problem u tome što Hamilton nije navikao voziti slabiji bolid. Dobar je vozač, ali izvlačiti maksimum iz bolida cijelu utrku kako bi ostvario peto, šesto ili sedmo mjesto nije nešto s čime se suočavao proteklih osam godina. Posebice s bolidom koji ima dosta problema s poskakivanjem. S druge strane Russell je vozio slabi Williams i nalazi se u „modu rada“ da mora izvlačiti maksimum cijelu utrku, a kada se tome pridoda da vozi brži bolid, ostvareni rezultati nisu nikakvo iznenađenje.

Tomislav Radić: Mudriji ljudi bi rekli deja vu. Ovakvu situaciju smo već vidjeli prijašnjih godina u više navrata – Ricciardo i Vettel 2014. te Leclerc i Vettel 2019. (možda u isti koš možemo staviti i odnos Verstappena i Ricciarda, no to nije bilo toliko dramatično kao dva navedena slučaja). Mlada nada gladna uspjeha prelazi iz momčadi donjeg dijela poretka s vrlo slabim bolidom u momčad gornjeg dijela poretka koja je do tog trenutka dominirala. U usporedbi s onim Williamsom kojeg je prije vozio, i ovaj Mercedes pun problema je kao svemirski brod za Russella i lakše mu se na to priviknuti nego Lewisu koji je iz godine u godinu imao dominantan ili skoro dominantan bolid. Lewis taj problem može prevladati, no pitanje je hoće li to mentalno utjecati na njega i tako stvoriti veći problem, kao što ih je Vettel imao u dva navedena slučaja. Dijelom se mogu složiti s Wolffom, no nije stvar samo u lošoj sreći jer ne možete, na primjer, lošom srećom gubiti redovito u kvalifikacijama od momčadskog kolege. Najveći problem u svemu tome je bolid, i čim se problemi oko bolida riješe tad ćemo vidjeti pravu sliku, je li uistinu Lewis u padu forme ili ne.

Je li doista loša sreća razlog Hamiltonovih loših rezultata?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Daniel Ricciardo opet je u velikim problemima (Photo: McLaren Media Centre)

Udarna priča u zadnjih nekoliko tjedana je Daniel Ricciardo, odnosno njegova budućnost u McLarenu. Ima li te budućnosti za Australca ili bi momčad iz Wokinga trebala tražiti nekog drugog vozača? I dodatno pitanje – koji bi vozač po vama bio dobra zamjena za Ricciarda?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da se Ricciardo jednostavno nije snašao u McLarenu te bi na kraju sezone mogao dobiti čestitku za novu godinu s raskidom ugovora – na obostrano (ne)zadovoljstvo. Iako bi volio da je drugačije, Ricciardo je uvelike podbacio te će teško doći do nivoa na kojem je trenutno odlični Norris. S obzirom na to, McLaren bi trebao uzeti nekog mlađeg vozača koji bi mogao u budućnosti biti kalibar za napad na naslov prvaka. S obzirom na to da McLaren nema nekih svojih juniora koji su spremni uskočiti u Formulu 1, kao dobra alternativa bi mogao biti Gasly koji očito neće dobiti toliko željenu drugu priliku u Red Bullu, a to bi mogao biti okidač za prelazak u drugu momčad.

Luka Tunjić: Moram biti iskren i priznati da je teško pronaći opravdanja za Ricciardove nastupe. Možemo pojedinačno analizirati svaku od utrka i, istina, tu se mogu povući paralele da doista nije imao sreće. Recimo, u Saudijskoj Arabiji pogodio ga je tehnički problem dok je bio ispred Norrisa. Ostvario bi i odličan plasman na Imoli da nije pretjerivao u prvom krugu pored Sainza. Htio bih istaknuti i da je Ricciardo, unatoč slaboj klasi koju je pokazao u više od godinu dana u McLarenu, postigao nešto što talentirani Norris još uvijek nije – pobijedio je na utrci. Kakav god bio, Ricciardo je na kraju dana osvajač osam F1 utrka. Ima gomilu iskustva i ako se on ne može uklopit u McLaren, teško će neki drugi vozač. Najbolja moguća zamjena je Gasly, ali ja ipak preferiram opciju da se Australcu da još vremena.

Alojzije Brčić: Nakon sezone privikavanja na novu momčad, druga sezona je počela na ne baš sjajan način za momčad i to sigurno igra ulogu u Ricciardovim nastupima. On je jako dobar vozač i mislim da može okrenuti stvar u svoju korist, ali ulogu će odigrati i momčad ako uspije posložiti bolid kako ne bi imali previše oscilacija u nastupima. Ako se i momčad i Ricciardo trgnu do kraja sezone mislim da je on dobar izbor za McLaren, ima iskustvo i znanje i može doprinijeti momčadi svojim vožnjama, ali i mentoriranjem Norrisa. Ako dođe do rastanka, pravi izbor bi bio vozač s iskustvom jer momčad se sigurno uzda u Norrisa u budućnosti, a njemu kao mladom vozaču treba netko tko će ga usmjeravati i mentorirati. Povratak Alonsa/Hamiltona ili dolazak Bottasa bio bi pogodak za momčad iz Wokinga.

Tomislav Radić: Ricciardo ima budućnost u McLarenu, no o njegovim rezultatima ovisi ta budućnost. Da je toliki problem u bolidu ne bi redovito gubio od Norrisa. Ako se rezultati ne poprave, lako je moguće da će McLaren potražiti nekog drugog, a tada imaju velik izbor. U prvi plan je, prema natpisima medija, upao Gasly, no kandidata je puno i teško je jednog istaknuti.

Treba li McLaren otpustiti Ricciarda?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Schumacherovi udesi opako prazne Haasovu blagajnu (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Još jedan vozač kojemu se po nekim pričama “trese stolica” je Mick Schumacher. Mladog Nijemca u rezultatskom smislu “šamara” Kevin Magnussen, a svojim je pogreškama napravio veliku financijsku štetu momčadi. Treba li ga Guenther čekati ili mu uručiti otpusno pismo?

Lovro Pernjak-Grbac: U dosadašnjem dijelu sezone Mick se definitivno nije proslavio te je zapravo napravio veliku količinu štete svojoj momčadi u sezoni kada je to najmanje potrebno. Zasigurno je tome razlog i taj što je u ekipu došao iskusni Magnussen koji je vrlo brzo pohvatao ‘konce’ novog Haasa, a mladi Mick nema odgovor na to te ide preko mogućnosti svojeg bolida. Svakako treba pričekati kraj sezone i vidjeti hoće li se ta razlika smanjiti, ali prema onome što vidimo trenutno, nažalost, sin legendarnog Michaela Schumachera neće imati dugu karijeru u Formuli 1.

Luka Tunjić: Micku je potrebno vremena. Ostvario je odlične rezultate u F2 i zaslužuje svoje mjesto u Formuli 1. Red Bull je imao ogromno strpljenje s Verstappenom, koji se itekako često razbijao u prvim sezonama. Da, Mick trenutno ne vozi izvrsno – ali ako već dovedeš mladog vozača u ekipu, onda mu treba dati vremena, razumijevanja i strpljenja u njegovom razvoju. F1 je sport u kojem je to teže nego u ostalim, tako da će Steiner i Haas morati procijeniti do kada mogu tolerirati slabije nastupe.

Alojzije Brčić: Priče o njegovom odlasku su, po meni, besmislene jer ovo mu je prva prava sezona u F1. Prošlu je proveo na začelju s uvjerljivo najlošijim bolidom koji se nije razvijao i jedino je mogao skupiti nešto iskustva vožnje s najbržim vozačima današnjice i ne treba ga ocjenjivati na temelju toga. Ova sezona je pravi pokazatelj koliko može mladi Schumi i smatram da zasad radi dobar posao. Malo peha ga je koštalo da osvoji i prve bodove, a kada ih osvoji mislim da će imati više samopouzdanja i biti bolji. Magnussen je vozač s iskustvom i nakon malo odmora dobio je bolid za borbu u sredini poretka te nije čudno da dominira nad mlađim kolegom.

Tomislav Radić: Tolika “truba” da ga se treba odmah otpustiti baš i nije. On je jedan od onih vozača kojima malo duže treba da nauče neke stvari, ali onda kad im sve legne na svoje mjesto sve bude tip top. Samo mu treba vremena.

Ima li Mick Schumacher budućnost u F1?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Red Bull RB… Oh, isprika. Aston Martin AMR-22

Aston Martin je opet uspio skrenuti pažnju na sebe iz krivih razloga. Njihove “nadogradnje bolida” zapravo su evidentne kopije nekih segmenata na bolidu Red Bulla. FIA kaže “sve je čisto”, Horner odgovara “ukrali su “intelektualno vlasništvo”. Kakav je vaš stav o toj temi?

Lovro Pernjak-Grbac: Što god da se tu napiše će biti krivo. Točni tijek informacija ne znamo, kao niti datume prelazaka nekih inženjera iz Red Bulla u Aston Martin koji su mogli prenijeti to ‘vlasništvo’. Definitivno nije dobro da vidimo toliko sličnosti na dva različita bolida, ali ostaje na FIA-i da procijeni situaciju i odredi je li sve bilo odrađeno po pravilima.

Luka Tunjić: Nije prvi put da vidimo flat-out kopije na nekom F1 bolidu. Jedino što je u ovoj priči bitno jest jesu li inženjeri koji su iz Red Bulla prešli u Aston Martin prekršili tzv. confidentiality clause. Ako su oni prenijeli povjerljive informacije i ako je Aston Martin ukrao informacije oko RB-ovog IP-a, onda svi uključeni trebaju biti strogo kažnjeni.

Alojzije Brčić: S obzirom na nova pravila, teško je bilo očekivati deset potpuno različitih bolida i da dvije momčadi neće imati sličan ili isti koncept bolida. Problem predstavlja što je jedna momčad dovela inženjere druge momčadi i to je prvi znak za oprez. A kada se zna da je ta momčad već kažnjena zbog kopiranja druge momčadi mislim da je potrebna detaljna istraga da se utvrde sve okolnosti. Ako se pokaže da je istina što su rekli iz Aston Martina, a to je da su već imali osmišljen takav koncept bolida prije dolaska inženjera iz Red Bulla onda je sve čisto. U protivnom, ništa osim drastične kazne neće biti dovoljno. U svakom slučaju, sumnja Red Bulla je sasvim opravdana i s obzirom na prethodnu kaznu zbog kopiranja bolida mislim da jedna istraga nije dovoljna.

Tomislav Radić: Suhoparno copy/paste-anje vizualnog dizajna ne može donijeti neke rezultate. Bitno je ono što je ispod poklopca motora. Dok su ona kopiranja Mercedesa imala nekog uspjeha jer su koristili dosta njihovih dijelova, ovo kopiranje Red Bulla baš i ne radi jer s njima ne dijele nikakvo intelektualno vlasništvo koje legalno mogu dijeliti. Ovo samo izaziva podsmijehe i daje dobru podlogu za stvaranje memeova, inače im sportski uspjeh nije nimalo zagarantiran. Samo se njima može obiti o glavu, nikom drugom.

Podržavate li Aston Martinov pristup dizajniranja bolida?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Kneževina i F1 – neraskidiva veza ili možda ne? (Photo by Eric Alonso/Getty Images)

Uvijek popularno pitanje u ovo doba godine – treba li Monako i dalje biti u kalendaru ili je ova prva utrka nakon promjene pravila jasan znak da to nema previše smisla?

Lovro Pernjak-Grbac: Monako je ‘klasik’ oko kojeg ne bi uopće trebali diskutirati. Formula 1 je najprestižnije natjecanje u automobilizmu, a u kalendaru je potreban i jedan ‘Monako’ koji nije toliko popularan zbog utrkivanja već zbog svih događaja oko staze. Zasigurno neće svima dobro sjesti dva sata ‘dosade’ nedjeljom, ali s obzirom na veliku povijest i glamur koji vlada ulicama Monte Carla utrku treba zadržati.

Luka Tunjić: Zanimljivo mi je kako se svake godine provlači ovo pitanje oko VN Monaka, iako na kalendaru ima još nekoliko staza koje ne pružaju dobro utrkivanje, a vozačima još manji izazov. Ne obožavam Monako i nisam previše privezan za tu njihovu povijest u F1. Najbitnije je da kalendar bude optimiziran za najbolje utrke – a istina je da Monako tu iz godine u godinu ne nudi najveće uzbuđenje. Ne bih imao ništa protiv da se utrka zamijeni s nekom kvalitetnom stazom, ali u tom aspektu nemam vjere u čelnike našeg sporta.

Alojzije Brčić: Definitivno treba ostati u kalendaru. Monako je dio povijesti, kao i neke druge staze, i trebao bi zauvijek imati mjesto u kalendaru. Bez obzira na mnoge procesijske utrke odvožene na ovoj stazi, svaki vozač se raduje dolasku i sanja o pobjedi na ovoj stazi od samog početka svoje karijere. Takav imidž nema nijedna druga staza. Svaki vozač sanja o pobjedi na dvije utrke, prva je njegova domaća, ako postoji staza u njegovoj rodnoj državi, a druga je Monako.

Tomislav Radić: Monako je povijesna staza, jedan od stubova F1, i kao takva treba zauvijek ostati u kalendaru. Svako zadiranje u povijesne stvari često izazove kontraefekt. Svaki sport budi emocije, pogotovo nostalgiju, i svaki sport pa tako i F1 mora imati neki dašak tih starih vremena, a utrka po Kneževini je baš to. a u kalendaru od 22-23 utrke ta jedna specifična ne može praviti tolike probleme da je treba ukloniti.

Je li došlo vrijeme za rastanak Monaka i Formule 1?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Pretplati se
Obavijesti o
9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
johhan peacedohan

Vratiti Magnusena u McLaren

Webmaster

Maknuti Singapore i vratiti Hoceknheim ili Nurburgring.

Yukihonda

F1 se mijenja htjeli mi ili ne… nažalost čini mi se da ide u krivom smjeru…
mislim da Rikardo nema više bonusa… treba ga pod hitno katapultirati… dovesti Gaslija ili ti ga maloga Yukia… Monako jest moćan… ali mislim da je fia moćnija…neki novi vjetrovi pušu unutar f1…živi bili pa vidjeli…

mody

Ne vjerujem.da ce izbacit monako moze se i kombinirat neke staze svako 2 godine a klasik.staze da se voze uvijek

klepesina

prije ce monza i imola nestat iz kalendara f1 neg monako kad dodamo istoriju trkanja na ovoj stazi i jet set koji ne dolazi ni na jednu drugu stazu kao u monaku jasno je i djetetu da monako nece bit ni razmatran da se ukine iz f1 ps suvisno je uopste pisat na temu ukidanja monaka iz kalendara f1

zjurina

Ukinuti Monzu je isto svetogrđe kao i ukinuti Monaco!
Maknite rađe ovaj bezvezni Miami ako treba napraviti mjesta.

Desmosedici

Monaco, Monza, Silverstone, Spa-Frankorschamp..e da je tu još i stari Hockenheim ring..ili da malo renoviraju Brands Hatch..može još i Zandvoort, Nurburgring, Imola ili Mugello..ostalo sve može da se mijenja ili po potrebi rotira.

Desmosedici

..ispričavam se..Suzuka spada u top staze..po mom ukusu trebalo bi je malo renovirati..po mogućnosti proširiti na nekoliko mjesta.

catalunya1996

… ni Brazil nikako ne dirati!!

Related Posts
9
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x