Komentirajući karakteristike novih bolida Formule 1, Fernando Alonso istaknuo je da praćenje drugog bolida doista je lakše, ali da to ne znači da će biti lakše pretjecati.
Kad su se stvarala nova tehnička pravila za Formulu 1, glavni cilj bio je kreirati bolide koji će na stazi puno lakše pratiti jedan drugoga, odnosno koji će pružiti zanimljivo i blisko utrkivanje te povećati broj pretjecanja na utrkama.
Održana je tek jedna utrka pa treba još pričekati s konačnim sudom, no vozači nakon VN Bahreina izražavaju svoja mišljenja. Od mnogih se moglo čuti kako praćenje drugog bolida doista je puno lakše. Priznaje to i Fernando Alonso, ali ipak naglašava da pretjecanja nije jednostavno izvesti, osim ako postoji značajna razlika u brzini bolida.
“Praćenje je definitivno lakše. To smo primijetili već na testiranju, da je lakše pratiti, ali pretjecanje i dalje nije baš lagano kao što se čini na TV-u. Mislim da su se sva pretjecanja koja smo vidjeli dogodila jer je jedan bolid zbog novih guma imao dvije sekunde prednosti po krugu u odnosu na drugoga.”
“Susreo sam se s bolidima od kojih sam bio dvije sekunde brži i prestigao sam ih u nekoliko zavoja. Isto tako sam susreo neke koji su bili brži od mene dvije sekunde pa su me prešli u dva ili tri zavoja. Mislim da su gume i dalje glavni čimbenik, a ne praćenje. Trebamo vidjeti kad odvozimo više utrka”, rekao je Španjolac.

Njegov momčadski kolega u Alpineu, Esteban Ocon, dotaknuo se pak DRS sustava. Sustav je to kojeg bi mnogi rado izbacili iz F1, no čini se da neće ići bez njega.
“DRS je zapravo manje moćan nego što je bio i općenito vožnja u zavjetrini ima manji utjecaj nego prije. Mislim da se pretjecati može i može se pratiti puno bliže nego u prošlosti. Puno je manji taj utjecaj praćenja drugog bolida, što je korak u pravom smjeru, iako i dalje utječe na ponašanje bolida.”
“Ono što je pretjecanja koja smo vidjeli činilo vrlo laganima, vjerojatno je bila razlika u gumama.”
George Russell pak kaže da u svom Mercedesu i nije osjetio veliku razliku u odnosu na ponašanje prošlogodišnjih bolida, ali ostavlja otvorenu mogućnost da je to dijelom i do staze.
“Nije mi se činilo značajno drukčije u bolidu, da budem iskren. Definitivno nije teže pratiti, ali Bahrein je uvijek težak zbog podloge, a čini se da gume nisu nekakvo veliko poboljšanje u odnosu na prošlogodišnje i još uvijek ima prilično puno proklizavanja. Ono što čini stvari puno težima je povećanje mase bolida od 40-50 kilograma, tako da i nije neka uživancija voziti takav bolid.”
Njemu nista ne odgovara
Alpine bolid puno ljepše izgleda u ovoj full pink boji nego u onom ružnom miksu plave i pink boje..predlažem da ovakav ostane cijelu sezonu..
I ovi silni propisi – “ne ovo”, “ne ono”, “zamrzavanje…..”, ja bih F1 postavio kao izbor ekipama.
1.) Atmosferski motor 3000ccm, određenih dimenzija, masa max. 650kg
2.) Turbo-motor 1500ccm, određemih dmenzija, masa max 650kg
Za 1.i 2. šasija (“daska”) iznad kote 0,00 + 10,0cm za obje varijante izbora….
Sve ostalo na volju – krilca, zakrilca, usisnici….., kako je kome drago, pa da vidimo pravu utrku u dizajniranju bolida….
Sto se tice tezine bolida Alonso je u pravu, bas kao i mody koji godinama ukazuje da su bolidi kao kamioni. Alonsov R25 iz 2005. je tezio samo 600kg a ovi kamioni danas su na 800kg Preteski su bolidi i da su barem nabacili postene gume ove sezone koje trpe opterecenje i koje bi donekle ponistile tu vecu masu, ali nisu.Tako da sa aero strane od ove godine bolidi se lakse prate ali grip u sporijim zavojima je daleko losiji nego prije zbog vece mase. Nesvida mi se smjer u kojem idu bolidi, po meni F1 se mora ponasati kao… Read more »
Sve više lice na formulu E
Slažem se!
Ove moderne F1 izgledaju ko šleperi,a bolidi iz 90-tih su bili mali lagani i bučni,prave male specijalke što bolidi moraju i biti.
A najbolji od svega je bio zvuk,toliko jak i vrišteći da su te prolazili trnci.
Ovo danas mi je više zvuku mlinca za kavu.
I jad mi netko kaže pa šta par sekundi su bolidi brži. Ali meni kao gledatelju 2 sekunde po krugu ništa ne znači jer ne mogu tu razliku doživjeti i primijetiti, već doživim osjećaj brzine kroz vrištanje v8 motora , a i kroz onboard bez halo itd.. daj pogledaj one blatobrane i visoko prednje krilo.. pa nikad ružniji nisu bili bolidi
I meni su ruzniji bolidi ali ako bude vise akcije zbog lakseg pracenja neka i budu ruzniji. A poslje kada dodu nova pravila nadam se povratku visokoturaznih motora i to idealno da im nije limitiran rpm
Bas taj vristeci zvuk skroz fali ovo danas je nista bolidi saltaju na 11800rpm a naprimjer nekakav nabrijani motor na motosusretu kada se turira udara u crveno na cca 11500rpm. I tjt skoro isti okretaji jedino ajde zvuk f1 je malo krupniji posto je kubikaza veca ali nema one “udaljene pjesme” ili vristanja kad je bolid blizu..steta steta nadam se samo da ce Ross nesto iskemiajti pa da se vrate visokoturazni 18k motori makar bili i na vodik nebitno sta sagorjeva samo neka se vrti sto vise to bolje.
Pa zadnjih 7 godina imamo.turbo v6 sada cemo bar pratit brze mislim da sta ss tice najvise pretjecanja to je bilo od 1991 do 1999 tad je bilo ono pravo mali uzi bolidi onda su poceli i nosevi 2000ih onda tjsuce pravila.ja zalim za 90ima.i za vrijeme alonsovjh naslova s bilo je tesko pretjecati ali bolidi.se prate. bolidi moraju bit uzi manji.ja zelim.vise duela napada mozda je najbolje da svi voze iste bolide.zato su i govorili o obrnutim.startovima gledali bi bolje utrke.gledamo.dominacije nije to to kad netko bjezim35 sekundi ovaj iza 20 …ovaj sport gubi na popularnosti jer mijenjaju.pravila .
To sam bas htio komentirati… osim što se Ferrari izdigao… ništa posebno se nije desilo.. eee da moji bullovci se pokvarili… to je to…
Pa dobri su bili,nisu bili daleko od mog Ferrarija…i neka samo tako nastave,blizu ali ne bolji 🙂
Ali jako,jako,jako me razočarao McLaren….pošto ih najviše poštujem poslije Ferrarija.
Od 1966 u svjetskom prvenstvu neprekidno je vrijedno poštovanja!
Fernando, ne želimo utrke šinobusa. Nešto mora biti teško kad se svi trude biti brži, jači, bolji. Volan u ruke, jezik za zube i upri!