Verstappenu infarktna završnica u Abu Dhabiju i titula svjetskog prvaka!

Max Verstappen u bolidu Red Bull Racinga prvak je svijeta u Formuli 1 za 2021. godinu. Epilog je to infarktne završnice na stazi Yas Marina u Abu Dhabiju. Od samog starta činilo se da Lewis Hamilton ima sve pod kontrolom, no o prvaku je doslovno odlučio zadnji krug zadnje utrke ove spektakularne sezone.

Lewis Hamilton vodio je gotovo cijelo vrijeme na Velikoj nagradi Abu Dhabija, posljednjoj utrci sezone, ali na kraju osvojio drugo mjesto i ostao bez svog osmog naslova.

Hamilton je sve držao pod kontrolom do pet krugova prije kraja, kad je zbog nesreće Latifija na stazu izašao Safety Car. Max Verstappen tada je zamijenio gume pa u zadnjem krugu, kad je utrka nastavljena, prošao Hamiltona za pobjedu na utrci i svoj prvi naslov prvaka u karijeri. Treće mjesto u ovoj utrci osvojio je Carlos Sainz za Ferrari, koji se time probio na peto mjesto ukupnog poretka.

Abu Dhabi, staza Yas Marina. Došao je trenutak odluke.

Bitka za naslov prvaka svijeta svela se na posljednjih 58 krugova redizajniranom stazom u Abu Dhabiju. Nakon 21 održane utrke u 2021. godini, Max Verstappen i Lewis Hamilton na kontu imali su 369.5 bodova svaki. Situacija Winner takes it all, osim u slučaju da ostanu na istom broju bodova, a takav bi scenarij titulu dao Nizozemcu.

Nakon kvalifikacija osjećaji su bili podijeljeni. Pole position je pripao Verstappenu i Red Bullu, Hamilton sa svojim Mercedesom osvojio drugo mjesto, ali optimizam je temeljio na činjenici da može startati na srednje tvrdim gumama. Max je morao na mekšim, koje mu nisu bile prvotni odabir.

Nije bilo riješeno niti prvenstvo konstruktora, ali trebalo se dogoditi čudo da Mercedes izgubi 28 bodova prednosti.

Drugi startni red: Norris u McLarenu i Perez u drugom Red Bullu. Treći red: Sainz u Ferrariju pa Bottas u drugom Mercedesu. Četvrti red: Leclerc i Tsunoda. Na startu je bilo 19, a ne 20 vozača. Nikita Mazepin morao je propustiti završnu utrku sezone zbog pozitivnog testa na Covid-19.

Zadnja utrka sezone nosila je sa sobom još neke posebne priče, koje su zbog raspleta borbe za titulu ipak pale u drugi plan. Kimi Raikkonen vozio je svoju 349. i posljednju Grand Prix utrku u F1. Njegov kolega Giovinazzi također se opraštao od Alfe i Svjetskog prvenstva, iako mašta o tome da će se vratiti. Bottas je vozio oproštajnu utrku za Mercedes, Russell za Williams.

Tradicionalno, utrka u Abu Dhabiju startala je u sumrak. U 17 sati po lokalnom vremenu temperatura zraka bila je 24° Celzija, a temperatura staze za četiri stupnja viša.

Kad su se ugasila crvena svijetla, Hamilton je krenuo mnogo bolje od Verstappena i poveo od prvog zavoja. Verstappen je hvatao zavjetrinu na dugačkom pravcu pa napao na kočenju za zavoj broj 6. Došli su sasvim blizu jedan drugome, Max je prošao šikanu unutar granica staze, a Lewis nastavio voziti ravno i skratio taj dio staze. Međutim, suci nisu smatrali da bi Hamilton trebao vratiti poziciju.

U komunikaciji s pit wallom Red Bulla, Michael Masi je rekao da je Verstappen prisilio Hamiltona na odlazak van granica staze. S time su se u Red Bullu teško mirili. Horner je rekao da su šokirani, a Verstappen se samo zapitao što li ti suci uopće rade na utrkama. Ono što je sporno, od Hamiltona su zatražili da vrati prednost koju je stekao, ne i poziciju, no on nije napravio ni jedno ni drugo, već je samo nastavio voziti.

Nakon osam krugova Hamilton je imao dvije i pol sekunde prednosti. Perez je bio na trećem mjestu, pet sekundi iza vodećeg, a onda su slijedili Sainz, Norris, Leclerc i Tsunoda, a Bottas je nakon starta pao na osmo mjesto. U toj skupini Norris i Bottas bili su gubitnici prvog dijela utrke jer su izgubili po dvije pozicije svaki.

Hamilton je imao puno bolji tempo u toj prvoj fazi utrke. Nizao je najbrže krugove i postepeno povećavao svoju prednost, koja je nakon 12 krugova već iznosila pet sekundi. Perez je uspijevao voziti sličnim tempom kao njegov momčadski kolega, tako da je bio na osam sekundi zaostatka za vodećim u tom trenutku.

Verstappen se žalio na svoje gume i Red Bull je povukao potez u 14. krugu. Max je ušao u boks, zamijenio soft za hard, a na stazu se vratio na petom mjestu, iza Sainza u Ferrariju i Norrisa u McLarenu. Britanca je odmah prestigao pa krenuo za Španjolcem. Mercedes je odgovorio, Hamilton je ušao na promjenu guma krug kasnije pa iz boksa izašao ispred Sainza i Verstappena. Lewis je također prešao na tvrđu smjesu guma.

Prilikom Maxovog izlaska iz boksa, manje probleme imao je Leclerc. Proklizao mu je bolid i izletio je van staze pa imao kratku borbu s Tsunodom, nakon koje je i on otišao put boksa. Verstappen je pak gubio vrijeme iza Sainza, a imao je i on jedan kratki izlet van staze kad mu je “zaplesao” bolid. Max je uspio proći Ferrarijevog vozača u 18. krugu, a njegov momčadski kolega Perez još je bio na vrhu, ali velikom mu se brzinom približavao Hamilton.

Hamilton je napao Meksikanca u 20. krugu, ali Checo je pružio izuzetan otpor. Dvaput je gubio poziciju i dvaput se vraćao ispred Lewisa. Cijeli jedan krug Hamilton je potratio iza Pereza, a kad ga je prošao, Verstappen mu je došao na samo sekundu i tri desetinke. Drugi dan zaredom Meksikanac je odradio fenomenalan posao za Red Bull i značajno pomogao Maxu.

Međutim, tada je Verstappen nešto trebao odraditi i sam, ali čim je Perez nestao iz priče, opet je počeo gubiti korak za Hamiltonom. Perez je otišao u boks i vratio se na peto mjesto, iza Tsunode i Bottasa, koji su od početka utrke bili na mediumu i još nisu bili u boksu. Japanac je stao u 24. krugu, a Bottas tek u 31. Kad su to obavili, Bottas je iz boksa izašao odmah iza Leclerca, a ispred Tsunode.

Alonso i Gasly startali su izvan prvih 10 na tvrđim gumama, a na ulasku u drugu polovicu utrke držali četvrto i peto mjesto, ispred društva Sainz, Norris, Leclerc.

Kimi Raikkonen na svom oproštaju nije imao neku posebno pamtljivu vožnju, a onda je u 27. krugu izletio sa staze i prednjim dijelom bolida “poljubio” zaštitnu ogradu. Javio je u boks da postoji problem s kočnicama, vratio se u boks i tako je završila jedna velika karijera. Šteta što je izostao neki ljepši oproštaj.

Probleme je imao i George Russell. Njegov je Williams ostao bez snage pa mladom Britancu nije preostalo ništa drugo nego parkirati u garažu.

Kad je još 25 krugova ostalo do kraja utrke i prvenstva, Hamilton je vodio s pet sekundi prednosti u odnosu na Verstappena. Perez je na trećem mjestu bio pola minute iza vodećeg vozača. Slijedili su Alonso i Gasly, bez ulaska u boks, zatim Sainz i Norris, a Bottas je napadao Leclerca za osmo mjesto.

U 35. krugu odustao je i Antonio Giovinazzi, nakon što mu je otkazao mjenjač. Parkirao je Alfa Romeo na prilično nezgodno mjesto i izazvao period virtualnog sigurnosnog automobila. Neki su požurili to iskoristiti za ulazak u boks – Leclerc, Verstappen, Perez, Alonso i Gasly.

Toto Wolff molio je Masija da ne pošalje Safety Car na stazu, što direktor utrke očito nije namjeravao učiniti, ali situacija se malo zakomplicirala. Hamilton je ostao na stazi na starim gumama, a Verstappen na novom hardu imao zaostatak od 17 sekundi. Perez je bio treći, Sainz četvrti, Norris peti, Bottas šesti pa Tsunoda, koji je imao žestoku bitku s Alonsom. Španjolac je pao iza Japanca, a ubrzo iza drugog AlphaTaurija, Gaslyjevog.

Verstappen je počeo nizati jako dobra vremena, preuzeo je najbrži krug utrke, a zaostatak za Hamiltonom počeo je padati.

Razlika između Hamiltona i Verstappena nije padala onako brzo kako su u Red Bullu priželjkivali. Iznosila je nešto ispod 14 sekundi s 14 krugova do kraja. Perez je bio daleko i više nije imao kako pomoći momčadskom kolegi, na trećem mjestu zaostajao je skoro pola minute za Maxom.

Drugi odlazak u boks nije pomogao Leclercu. On je u ovu utrku ušao s prednošću od četiri boda ispred Norrisa i samo je trebao završiti blizu iza njega da bi sačuvao petu poziciju ukupnog poretka, a onda je za vrijeme virtualnog sigurnosnog automobila McLarenov vozač ostao na stazi, dok je Leclerc otišao u boks i gubio puno vremena na 12. mjestu iza Ricciarda. Ipak, Leclerca je donekle pomazila sreća jer se Norrisu probušila guma i morao je u boks, a vratio se na deveto mjesto.

Dobru utrku vozio je Sainz te držao četvrto mjesto. Osam krugova prije kraja, Bottas je bio četiri sekunde iza njega. Sreća je vladala i u AlphaTauriju jer su Tsunoda i Gasly bili šesti i sedmi.

Na vrhu se situacija nije značajnije mijenjala. Verstappen je uspio nadoknaditi još nekoliko sekundi, ali nije uspio ozbiljnije se približiti Hamiltonu. Britancu u Mercedesu preostalo je samo mirno privesti utrku kraju i čuvati se bilo kakvih incidenata. Ali, stres mu je uzrokovao izlazak sigurnosnog automobila. Razbio se Nicholas Latifi u Williamsu.

Hamilton je ostao na stazi, a Verstappen stao u boks po mekše gume. Ostalo je samo pitanje hoće li biti nastavka utrke. Krug je bio 54/58. Ponovljena snimka pokazala je da se Latifi prethodno borio sa Schumacherom pa onda izgubio kontrolu nad bolidom i pogodio zaštitnu ogradu. Za vrijeme sigurnosnog automobila odustao je Perez, nakon što ga je momčad pozvala u garažu.

Nastala je prava zbrka, u glavnoj ulozi opet Michael Masi. Između Hamiltona i Verstappena bili su zaostali vozači. Pritisak je na direkciju utrke dolazio s jedne pa s druge strane. Prvo su objavili da se tim bolidima neće dozvoliti prolazak ispred SC-a. Onda su se predomislili i odjedom je Max bio odmah iza Lewisa.

Utrka je nastavljena sa samo jednim krugom do kraja. Verstappen je na softu uspio napasti i proći Hamiltona već na kočenju za zavoj broj 5. Ostatak kruga se uspješno obranio, osvojio Veliku nagradu Abu Dhabija, a time i svoj prvi naslov prvaka svijeta.

Kakva završnica – apsolutno prikladno ludi kraj jedne lude sezone! Euforija i oduševljenje u redovima Red Bulla, a razumljivo, veliko razočaranje u Mercedesu. Bila je to uistinu epska bitka i čestitke zaslužuju obojica.

Što se ostatka tiče, Sainz je mogao proslaviti još jedan plasman na postolje za kraj sezone. Naslijedio je treće mjesto odustajanjem Pereza. Iza njega ciljem je prošao Tsunoda pa njegov momčadski kolega Gasly. Bottas tek na šesto mjestu, s kojega je i startao. Bodove su još osvojili Norris, Alonso, Ocon i Leclerc.

Na kraju, Verstappen je prvak s 395 i pol osvojenih bodova. Hamilton je ostao na osam bodova manje. Bottas je treći u prvenstvu, Perez četvrti, a onda slijede Sainz, Norris, Leclerc i Ricciardo. Konstruktorski naslov je pripao Mercedesu, ispred Red Bulla. Ferrari je treći, McLaren četvrti, a Alpine je ostao ispred AlphaTaurija. Za Mercedesovu momčad mala utjeha može biti barem taj osmi uzastopni konstruktorski naslov.

Pretplati se
Obavijesti o
550 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Farce

Definitivno zadnja utkra F1 koju cu ja gledati, sprdnja sa svima nama. Dali se moze kako izbrisati racun , nezelim ni na koji nacin doprinositi ovoj uvredi ?

junuz

Obzirom na novi špil karata sljedeće sezone Junuz sa vratio.Nisam gledao trke odkada je ham izgubio od Nike.Djelovalo mi je da je formula postala sterilna vezanjem ruka svima u pokušaju pravljenja/poboljšanja motora u trenutku kada se Mercedes pokazao nadmoćnim.Nije to kao ranijih godina dok su grmili motori pa je Ferari ima izazivača i u Kraljevo vrijeme.I ovo brdo pravila da bi sport udavila…Kako god nadam se potpunom resetu postavki na fabričke vrijednosti.I da valjalo bi ukinuti radio kadkad na trci.Da prepoznamo junake.

Yukihonda

No majki… no majki..😜😜😜

Farce

Pozdrav svima! Moze mi neko objektivan objasniti zasto Max nije kaznjen za sljedece:

  1. Branjenje pozicije u zadnjem krug time sto je 5 puta iso ljevo-desno kad ga je Hamdija pokusavao prestici? Na donjem video se to vidi na 1;04 – 1;19

https://www.formula1.com/en/latest/video.ricciardos-unique-view-of-verstappen-and-hamiltons-final-lap-battle.1719032612921491287.html
Koliko ja znam smije se samo jednom mjenjati smjer tijekom obrane…

2.Max se vozi paralelno sa Hamdijom ,cak u jednom trenutko njegovo prednje krilo ispred Hamdijinog,za vrijeme saftey car-a?
3.Zasto suci nisu vratili sve aute na svoje pozicije za vrijeme saftey car-a, nego samo one izmedju Hamdije i Maxa?

ZMija

EVO POKUSACU JA 1vjerovatno sto je imao toliko odstojanja da ovaj jos nije bio u napadu a kad je poceo kociti otisao je lijevoi nije mijenjao smijer https://www.youtube.com/watch?v=7QJ-N-AQJYc pogledaj ovaj video 2ove sezone nisu pravili problem kad je neko puno ispred ili puno iza drugog bolida konkretni njih dvojica luis napravi ogromnu razliku izmedju a max premalu nesto sto ne utice na trku ali nervira onog drugog 3vjerovatno zato sto su izgubili mnogo vremena slusajuci zalbe povlastenih ekpa sc nije trebao biti duze od 2 kruga i onda tri kruga trkanja VOLF je osjetio da je napravio gresku sto nije… Read more »

Farce

Formula 1 nije sport nego show,tako da svaka rasprava u svrhu komparacija vozacevih postignuca postaje irelavantna.Prema tome uopce nije bitno ko je uzeo ovaj naslov,sa sportskog stajlista.

Nisam shavtio tocku 1. dali je zabranjeno vijugat(mjenjat smjer vise od jednom) samo u zoni kocenja ili na cjeloj duzini kad te neko pokusava prestic?Znaci zelis rec mozest vijugat cijelu ravnicu bez kazne?

ZMija

mislim da sam ti objasnio sustinu koju ti vidis na drugi nacin
a vozaceva postignuca nisam spominjao
samo razlog koji tebi nije jasan dovoljno
a ovo na dnu je odgovor koji govori da su oni to uradili ne bi bilo stavki 1 ili2 ili3
e sad ja formulu malo predugo pratim pa ako ti nije tesko procitaj moj post na max verstapen 34 prvak da vidis sta meni licno smeta
PS
nisam ranije zapazio da si komentarisao sa nama
pa ti zalim dobrodoslicu na nas GP1

MikiRi

Prilikom preticanja dozvoljeno je samo jednom mijenjati smjer…….Da ponovim za Hamiltonovce….prilikom PRETICANJA. U ovoj situaciji nema preticanja već se radi o zavjetrini. Ili da to objasnim po zdravo seljački pa da i Hamiltonovci to shvate. Max ide desno i otvara lijevu stranu za preticanje a James Bond ga slijedi i ne želi preticati već želi zavjetrinu-ubrzanje……Max poslije toga ide lijevo i ostavlja Hamiltona na desnoj strani za preticanje ali opet James Bond ne želi PRETICATI već prati Maxa jer želi zavjetrinu-ubrzanje? Znači Max ne blokira preticanje već bježi od Hamiltona a ovaj ga uporno prati jer želi zavjetrinu. Na kraju… Read more »

Pratiteljcro

“Koliko ja znam smije se samo jednom mjenjati smjer tijekom obrane…”

Tocno, ali kod obrane na kocenju pred sam zavoj. Ovo micanje lijevo desno da se ponisti zavjetrina je dozvoljeno.

Conto

Nego, zna’l se šta za Latifija? Jel taj živ? Nije ga pojeo mrak i Vuk? Jel ima kakva teorija za njega? Da nema Mercedesov motor, vjerojatno bi već bio pokojni 😬

Desmosedici

FIA stvarno mora nešto napraviti sa vođenjem utrka i sa suđenjem ..ovo sve je jako diletantski i neprofesionalno..iz utrke u utrku se donose različite odluke za slične situacije..ne mora nužno biti da se tu nešto namjerno krade ili mulja ali se stječe takav dojam..kada se to radi neprofesionalno i nekozistentno tada se otvara prostor za razne pritiske i pogodovanja..ukratko nepravde..jeste li primjetili, ne znam kako bih to nazvao, ovu situaciju na kraju utrke..nakon svih tih peripetija odlučeno je da se propuste zaostali vozači..i propušteni su do Ricciarda na 12. poziciji i Strolla na 13. poziciji..oni međutim nisu pušteni iz ne… Read more »

MikiRi

Večinom se slažem sa tobom, međutim mi nismo mogli čuti svu komunikaciju na relaciji Wolf-Masi ili Horner-Masi. Ono što sam ja čuo kronološkim redom: Hamiltonu trkači inžinjer govori 3 kruga prije kraja da se moraju propustiti svi vozači koji zaostaju krug. Znači donesena je odluka i postoji audio zapis. Ubrzo nakon toga je ta odredba povučena i to su javili Hamiltonu da je povučena odluka. Cijelo vrijeme dok je sigurnosni automobil bio na stazi postojala je komunikacija između Wolfa i Masija te Hornera i Masija. Oni su najviše lobirali i znamo svi zašto. Ostali su samo čekali odluku. Moglo se… Read more »

ZMija

ovo mi ima logike i samim tim cu se sloziti sa tim da cijelu sezonu lobiraju i to ko i u realnom zivotu ko je financijski jaci i nek mi neko samo spomene ko sport je casno nadmetanje nema vise moj prijatelju nista casno i posteno sve je cista komercijala i skolstvo i zdravstvo i politika i sport i sve ostalo i vi sad ovdje zauzeli stavove te trebao je pobijediti ovaj ili onaj PS ima jos ekipa osim mercedesa i red bula njih niko i ne spominje samo sto ne kazu sklanjaj se sa staze eto ovih mercedesa i… Read more »

Desmosedici

OK. Zna se što je lobiranje i kada se to radi. Nedopustivo je da za vrijeme utrke a kamoli za vrijeme donošenja odluka šefovi momčadi mogu stupiti u kontakt sa Masijem i još da na njega vrše pritisak. Gore sam pričao o drugoj stvari, ne znam jesi li shvatio. Na kraju su propšušteni svi zaostali vozači osim Riccia rda i Strolla koji su se tako našli, zaglavili, između Sainza i Verstappena, dakle između drugoplasiranog i trećeplasiranog a trebali su biti na 12. i 13. poziciji.

Desmosedici

Dakle, Wolf i Horner nisu lobirali nego vršili pritisak na Masija..Direktor utrke mora biti odlučan i težiti pravdi, a ne nagodbi..Masi očito nije dorastao da to radi ..posebno ne u kriznim situacijama.

MikiRi

Hahahaha…jel ti to repliciraš sam sebi…:) Shvatio sam šta si napisao…..i to jedino može objasniti sam Masi kako su se donosile odluke…..ali sumnjam da će se to desiti. Ako pratiš utrke cijelu sezonu….onda se moglo čuti s vremena na vrijeme skoro u svakoj utrci kako u svim spornim situacijama šefovi momčadi odmah kontaktiraju Masija i traže kažnjavanje ili objašnjenje ali češće kažnjavanje. Pa i sami vozači kad se desi neki neregularni sudar odmah javljaju svojim trkačim inžinjerima da kontaktiraju Masija. Ponekad te radio razgovore objave u prijenosu a ponekad ne. To je ono kad napišu na ekranu da se istražuje… Read more »

Pratiteljcro

Nedopustivo je da za vrijeme utrke a kamoli za vrijeme donošenja odluka šefovi momčadi mogu stupiti u kontakt sa Masijem i još da na njega vrše pritisak”

Vrhunac cirkusa desmo pa jel nije? Najbolje da si naprave grupu pa da laprdaju u realnom vremenu…

given2drive

sad kad se sve slegnulo…da jos jednom cestitam i maxu i lewisu na izvrsoj sezoni…maxu cestitke na pobjedi i na vozackom prvenstvu a mercu na konstruktorskom prvenstvu. saincu VELIKO bravo za prvu sezonu u ferrariju gdje je uspio pobijediti timskog kolegu i zavrsiti 5 sveukupno. nadam se da ce se slj sezone i crveni i papaye i plavi (alpine) dignuti da nas podsjeti na 2012. uzivajte u nadolazecim blagdanima i pricekajmo ta 3 mjeseca….brzo ce proci… 😉

Desmosedici

Da..Carlos je ostvario odličan rezultat u prvoj sezoni sa Ferrarijem..sjećam se da je ovdje često bio na meti negativnih kritika, kao nije se snašao, pravi greške i sl..ne možemo reći da je nešto “pobijedio” Leclerca, jer su na kraju dosta izjednačeni, u nekih 5,5 bodova..svakako se jako dobro snašao i adaptirao na novu momčad..čitali smo da je veliki radoholičar i perfekcionist, dok se za Leclerca smatra da je veći talenat i prirodno brži.

Lando George

KAKVA UTRKA BRAĆO MOJA MILA! Zadnji lap mi je oduzea bar 5 godina života,ne sićan se kad san se zadnji put toliko istresirala. MAX LEGENDO!!!!! ZASLUŽENO 100%! Slavilo se samo tako i u mene uz neizbježnu “Super Max” Pitstop Boysa. Naravno da mi je jedino za šta mi McLaren nije odnia 3. u konstruktorskom i Lando završia bodovno iznad Sainza. Al sve u svemu super sezona za njih, jako san zadovoljna. Za mi je isto tako i načina na koji smo se pozdravili s legendon Kimijen…DNF baš i nije nešto šta se očekuje na zadnjoj utrci u karijeri. Sve u… Read more »

ZX10R

Lijepo je vidjeti da žene prate i vole f1
Svako dobro !

Lando George

Puno fala ! Stvarno je lipo vidit da nas se prihvaća i poštuje zbog zanimanja i ljubavi prema “muškin sportovima”. Iako ja i dalje često dobivam negativne komentare zbog toga što, kao žena, igram i pratim nogomet ,te uživam u motosportu, pogotovo F1. Još jednom puno fala i Vama također svako dobro!!

F-one

Zasluzeno? Max nije prismrdio repu Hamiltona cijelu trku dok mu FIA nije poklonila pobjedu. Jedino sta je falilo da kazu Lewisu da parkira bolid, samo to. Ako too ne vidite onda ste ili slijepci ili toliki subjektivni primitivci da me tjera na povracenje kakvi se indijanci prate F1

Lando George

Zaslužia je zbog cile sezone ukupno. Da ne govorimo da je ovo na neki način bilo oduživanje RB-u od strane FIA-e zbog cjelogodišnje (da ne govorin višegodišnje) simpatizacije Mercedesa. To in se odbilo o glavu jučer i drago mi je. Max je titulu zaslužia više od Lewisa ove sezone. Volin ja i Lewisa Al brate zaslužia nije,a da ni ne spominjen kolko je postala dosadna njegova konstantna dominacija. Ja samo govorin o činjenicama zbog kojih mi je Max i draži vozač od Lewisa iako sam ja #teamPapaya. Pozdrav za tebe prijatelju!!

TORPEDO

Evo upravo čitam histeriju u britanskim časopisima kako su pokradeni,kako nije njihov “homić” osvojio 8 naslov. To je uvijek bio cilj svih ovih 7 godina…teledirigirano lažima,prevarama i ucjenama instalirati britanca kao najboljeg ikad u F1. Znaju i sami da nikad neće osvojiti taj 8 naslov,jer druge godine priča kreće ispočetka,nakupile su se i godine,refleksi su ostarjeli,a bolid više neće biti dominantan kao svih 7 godina.Sad slijedi dvije godine šamaranja “najboljeg ikad” najprije od kolege Russella a onda i svih ostalih. Na kraju napomena Hamić 7- Schumacher 7!!

ZX10R

Ne znamo šta će biti
No znam sigurno da će mercedes biti opet vrhunski ,hamiltonu će biti teže jer dolazi rusell koji je strasno brz i dobar
Max je zaslužio biti prvak
Svi mi koji želimo da ferrari konačno bude u borbi za naslov ne gubimo tu nadu i dalje
Bilo bi idealno da se 4-5 timova bore za prvaka ,može i više ,da bude kao u moto gp

TORPEDO

Ne bih se kladio da će Mercedes biti druge godine vrhunski,a ni Red Bull…oni su cijele godine do zadnje utrke razvijali bolid,za razliku od 8 ostalih momčadi koje praktički da nisu promijenili vijak na formuli,i 90-95% resursa prebacili na 2022. Imali su cijelu godinu za pripremu bolida pa mislim da će tu biti veeelikih iznenađenja!

VILENJAK

Daj Bože da si u pravu 👍

Lando George

Bome i ja , ako tako bude,bit će uzbudljivo

Lando George

Ja se slažem ,no definitivno bi i kao velikog konkurenta ubacila svoj dragi McLaren 🙂

TORPEDO

Nisam se mislio javljati,ustvari nisam ni pratio F1, Jučer u vrijeme utrke ja sam planinario i uživao u prirodi,dok me nije nazvala prijateljica i pitala ako sam gledao F1,jer da nešto slično još nikad nije vidjela? Završilo je kako je završilo,moj Ferrari je visoko podignutog čela završio na 3 mjestu unatoč svim “stručnjacima”,”znalcima” i “službenim komentatorima” portala GP1 od kojih nijedan nije “pogodio”. Svi su nas svrstavali u začelje poretka,unatoč svim naznakama da to ne može biti tako.A sve vrvi od “stručnih komentatora” koji dokazano pojma nemaju!!

ZX10R

Pozdrav za prijateljicu ,super je kada žene vole f1 i moto gp
Pozdrav i vama
Možda mi koji volimo ferrari budemo imali više sreće nagodinu😉

TORPEDO

Jedino što znamo za drugu godinu je to što ništa ne znamo.
Ovi bolidi danas neće imati nikakve veze sa onim druge godine,znači svi kreću od nule.
Moglo bi se dogoditi da HAAS bude konkurent za naslov…?
Sjetimo se samo BRAWN GP koji je napravio difuzor bolje od svih i poharao prvenstvo,a prije sezone im nitko ne bi dao pišljivog boba!
Pogonske jedinice će biti jedina poveznica sa ovogodišnjim prvenstvom…ali ni one jer Ferrari i Renault ulaze sa potpuno novim motorima u sezonu.
Znači…znam da ništa ne znam?

Desmosedici

Čekamo Ferrari “Superfast” ili Superveloce” motor da vidimo kako će to izgledat.

F-red

I jos dva extra vozaca vjerujem da dolazi smjena na vrhu..ferrari mclaren alpine…

TORPEDO

Kako obožavam stare automobile posebno marke FIAT,polovicom 50-tih godina je postojao specijalni model 1100 TV (Turismo veloce)…pa me naziv “superveloce” podsjetio na istog.
Interesantno kako cijene modela iz 1955 godine imaju cijenu od cca 15000 eura…pa do istog modela i iste godine koji koštaju preko 50000 eura.
Automobili su isti,ali razlika je što je potonji vozio utrku “Mille miglia” pa zbog “patine” i povijesti cijena raste u nebo.
Ferrari ima i jedno i drugo…zato je najvoljenija,ali i najnapadanija ekipa F1…u biti samo čista zavist.

Desmosedici

Jesi vidio one Indijske taxije? To je ustvari FIAT 1100 ili millecento koji se dugo po licenci pravio u Indiji..FIAT 1100 se smatra jednim od najizdržljivijih auta u povijesti..

Desmosedici

.. a ja sam imao original Milletrecento iz Italije..imao sam i Tristaća iz Kragujevca, prijašnji vlasnik ga kupio od Milicije.

TORPEDO

Mi smo 1300 zvali “milletre” i uglavnom su se po rijeci vozili talijanski originali. Doma smo imali original Fiat 124 iz 1967 koji je bio kupljen skoro nov. Kasnije su Rusi po licenci radili Ladu Zhyguli.

Desmosedici

Znam, i mi smo zvali “milletre”..vozio sam i FIAT 124 i njegovu repliku Ladu. FIAT je imao bolji ovjes, bolje je ležao na cesti..dok su kod Lade ovjes prepravili da bude prohodnija i robusnija za zimske uvjete.

TORPEDO

U Indiji se mislim i u novom mileniju jos proizvodio Fiat 1100…ustvari njihova licencna verzija Fiat 1100D

TORPEDO

Što se Ferrarija tiče,mislim da će biti veliko i ugodno iznenađenje,a ima više stvari na kojima temeljim prosudbu. Nova pogonska jedinica alternativne arhitekture,budžet skoro neoskvrnut iz 2021 godine,a na kraju i jedan čovjek koji je u eri Schumachera nadmašio čak i genij Adriana Neweya. Čovjek se zove Rory Byrne,Južnoafrikanac…dizajner bolida koji stoji iza uspjeha Benettona a poslije i Ferrarija. Ross Brawn je uvijek bio onaj eksponirani…ali pravi znalci znaju tko je bio najzaslužniji za Schumacherovih 7 osvojenih titula.

Desmosedici

Rory Byrne, Aldo Costa i ekipa su pravili bolide..Ross Brawn se bavio drugim stvarima..najviše funkcioniranjem momčadi ..i taktikom.

North33

Baš sam se naspavao, i Toto me probudi jutros,

https://youtu.be/0bPBhshkeVA

ZX10R

Hahaaaa

MikiRi

Evo Hamiltonovi kmečavci poslušajte audio zapis vašeg ljubimca na kraju utrke……….klikni na link—>Hamilton’s Reaction When Safety Car Deployed – YouTube

Max8

Ma to se za njih nije dogodilo 🙂

zjurina

BTW u predpredeposljednjem Tweetu, ili treči Tweet odostraga/odozdola, za razliku od Sky-a potpuno objektivniji Tweet od strane ESPN F1 :
“Nothing but respect from these two!
They’ve given us a season none of us will ever forget ”

Svaka čast !
Za razliku od Sky-a koji su dominantno pristrani.

Max8

Vratilo im se za onaj promo video kad je LH skršio Maxa u Silverstone..Karma je kucka

ZX10R

Sve što su trebali odnosno morali napraviti,to je na početku trke,hamilton je morao vratiti maxu poziciju odnosno vodstvo,i to bi bilo jedino pošteno Nsravno ,nikada nećemo saznati kako bi se trka onda odvijala Pratim i volim f1 i moto gp,preko 40 godina ,no ovakvo sramotno suđenje i pogodovanje hamiltonu i mercedesu u zadnjih par trka nisam vidio,ono uhvačeni su u laži,prevari ,ne Red Bull ljudi nego Mercedes ,i ništa Nikako ne podcjenjujte ili još gore što neki rade mrze Hamiltona,Ham je ludilo,strašan strašno dobar vozač,VRH vrhova,jedan od najboljih koji se pojavio ,no Max ,Max je malo malo ispred,kakav majstor,strašno koliko… Read more »

Pratiteljcro

Kapa dolje, RESPEKT

Desmosedici

I ja isto tako razmišljam. Nikad nisam imao ništa protiv Lewisa. On je odličan vozač koji je imao i sreće da u pravo vrijeme bude na pravom mjestu. Moje kritike se uvijek odnose na način kako je Mercedes došao do uspjeha i kako je to održavao svih ovih godina. Nadajmo se da je tome konačno došao kraj i da će ubuduće biti konkurentno više momčadi..pa neka pobijedi ono što se kaže spretniji i sretniji. LP i tebi. Sretan Božić i Nova Godina!

Yukihonda

razmišlja što će napisati…..JAVISEEEE….

Lando George

Hahahah Lewis??🤣

sovari

Samo se pitam gdje je nestao “Lewis8” koji je imao poklopac-komentar na
svaku raspravu o svakoj utrci?

MikiRi

Hahahahaha upravo sam došao da napišem to isto…..samo sam prvo išao provjeriti da li je negdje čestitao Maxu na tituli…….bit će da negdje roni suze ili je od danas postao Maxov navijač pa je promijenio nick. West 44 se barem pojavio sa 1 komentarom i otišao dostojanstveno tugovati ali Lewisa8 nema……a obično opali po 20 komentara. Čovjek bi očekivao kad otvori bocu pive da će se on pojaviti koliko komentira. A sad ni traga ni glasa. Da nije završio na hitnoj?

Lando George

Hahahah baš i ja gledan🤣🤣🤣

ZX10R

A gdje su sada ta dica 44

Max8

Na aparatima je očigledno, bojim se za njega 🙂
Vjerojatno je par krugova prije kraja već napisao hvalospjev LH i čekao “najbrži prst” da lupi “enter” kad ono…Jadan možda pojeo tipkovnicu 🙂 🙂

F1 Driver

Ma svima nam ga je bilo dosta, nije se moglo procitat nista od spamovanja njegovih komentara, bar sad normalno mozemo pregledavati.

dardame

Bravo Max zasluzeno !!! Cestitki Red Bull ima krila… :):):)

konacadabra

Ovo mu je sad dalo još veća krila, a kada nekog skuca u zid, onda će se svi pitati zašto i kako.

markedjani99

Pocetak kraj

markedjani99

Hamiltonu Verstapen je prvak

Yukihonda

A gdje je onaj!!!!

zjurina

Na kamilici.

FerrariHR

Ne pamtim ovakvu završnicu svjetskog prvenstva. Oba su bili odlični, zaslužili su oba naslov, rekao bih danas da je pobijedio onaj sa većom dozom sreće, hrabrosti i muda. Max je odličan vozač, svaka mu čast.
Pozdrav još jednom “mudonji”, Kimiju Raikkonenu, neka mu je sa srećom. A svima na portalu sretni nadolazeći blagdani. Pozdrav

Lando George

Hvala također, prijatelju!

ZX10R

Bravo,možda i nas ferrari nagodinu razveseli

Yukihonda

Max 👍👍👍👍🍺🍺🍺🤪🤪… Skinio si najveću mašineriju koja te je ponižavala na najnižoj ljudskoj razini… uživaj…

gogo

Nepristojna,razmažena i bezobrazna budala.Uništio je u ovoj sezoni 9 nečijih trka ukrao namanje 22 poena a pitanje je kakvu je ulogi imao glavni sudija i Nicholas Latifi u Wiliamsu.Max je nesumljivo veliki vozač i nisu mu potrebni toliki incidentiTakvih incidenata se sjećam od prije 40 godina.Sva ponižavanja je sam zaslužio.

Yukihonda

E ovako… kakav si ti bio prije 40g????ja znam kakav sam bio… Max je za mene lav i borac.. on je f1 ove sezone digao .. dečko se borio kako je naj bolje znao .. borio se protiv jednog lobija i nedodirljive mašinerije… ja o njemu imama jednako mišljenje kao Kordić koj ga je u originalu opisao..i što je naj bitnije nije plaćljivac….priznaj da si uživao nakon dugo vremena u f1 kao i ja…sreća se okreće.. Max uživaj zaslužio si… A šupci neka pate…

Yukihonda

ovo dolje je za tebe…

svakako

Nebitno sad tko je prvak, nije mi bitno, ne volim ni jednog ni drugog i ni jednu ni drugu momčad, ali teško mi je oteti se dojmu da je sve ovo nekako namješteno, izrežirano, umjetno. Da njih dvojica nakon 20+ utrka i tko zna koliko bodova u igri dođu na zadnju utrku izjednačeni i da sve to traje do zadnjeg kruga, i još kad se uzmu u obzir sve te okolnosti i sve šta se izdešavalo, meni je to sumnjivo i umjetno. Koja je vjerojatnost da se to desi. Kao da su htjeli na silu napravit show i nekakvu neizvjesnost… Read more »

Yukihonda

👎…. Hebiga sreća jednom i Maxa mora pogoditi… kako god dečko se borio kao lav sa sporiji bolidom…tako je to kada su svi na tvojoj strani… 🤪🤪🤪.. Uživaj Max zaslužio si…

ZX10R

Ma tko te je učio da moraš nekoga voliti ili ne voliti
Ovdje se radi o formuli 1 i utrkivanju adrenalinu i svemu drugime
Takvi kao ti nažalost to još ne razumiju ,pa mrze vozaće i timove što je bolesno
Umjesto da navijaju da svaka utrka bude napeta do kraja i da može više vozača pobijediti ,pogledaj moto gp,takvi kao ti bi bili sretni da hamilton bude prvi non stop da nema konkurencije ,da kruži stazom i vi sretni,kakvi ste vi čudni ljudi
Ne radi se o kruženju stazom nego utrkivanju
Pozdrav

Desmosedici

Mala obavijest..nemojte sada opet kmeee..kmeee
Mercedes je uložio dva protesta FIA-i: jedan vezan uz pretjecanje iza sigurnosnoga automobila, a drugi vezan uz proceduru nastavka utrke iza sigurnosnoga automobila . FIA je potvrdila da je odbacila i drugi Mercedesov protest s kojim su ciljali moguće kršenje članka 48.12 sportskoga pravilnika vezanoga uz proceduru nastavka utrke iza sigurnosnoga automobila što znači da je Max Verstappen službeno pobjednik VN Abu Dhabija i Svjetski prvak 2021.

ZX10R

Ma i da mu za stolom oduzmu prvo mjesto
Svi znamo tko je prvak f1 2021 !!!
The End

Desmosedici

Evo koristim priliku da još jednom čestitam Ferrariju i njegovim vozačima. Kao prava velika momčad izvukli su najviše moguće iz ovakvog propisima hendikepiranog bolida..naime, znamo da su momčadi imale na raspolaganju samo dva tokena..Ferrari je jedan token morao potrošiti na razvoj pogonske jedinice koja je bila okljaštrena, zapravo kastrirana sa onom Nagodbom, a drugi na razvoj zadnjeg ovjesa,i mjenjača tj, stražnjeg dijela bolida..tako više nisu smjeli značajnije raditi na prednjem dijelu bolida koji je zastario glede ovjesa i širokog nosa, što diktira cijelu aerodinamikui ponašanje bolida. Mclaren je imao mnogo modernije konstruiran bolid i po logici stvari je trebao biti… Read more »

mika.KA

Budemo vidjeli sljedecu sezonu sta ce sklepat. Sve u svemu sretno im!

ZX10R

Panigale u pravu si 😉👍

brm

Jako zanimljiva sezona. Čestitke za oba tima koja su, svaki na svoj način, gurali do granica bolide, pravila, lobiranja i svaku drugu sitnicu koja je mogla igrati ulogu u borbi za naslov. Posebne čestitke vozačima koji su sve to koristili na stazi, također svatko na sebi svojstven način. Svatko ima svog favorita jer ukusi se razlikuju, ali obojici se mora skinuti kapa jer su bili zaslužni za ovako napetu završnicu. Cijele sezone je bilo situacija koje su išle u korist ili na štetu jednom od njih, a na kraju nije bilo mjesta za dvojicu na vrhu. Kada jedna ekipa i… Read more »

Pedji2

Totalno sve bez veze, ovo mi je gore nego sve Vettelove I Hamiltonove dominacije u poslednjih 12ak godina. Svaka trka sporna, pa sta je to??? Masi prosli utrku se cenjka sa RB ko na pijaci, te je safety car, te je crvena zastava ni sam vise ne zna. Ovde direktno on odlucio da da Maxu pobedu. isto bih ovo rekao da je kojim slucajem okoristio Hama. Da placam pretplatu trazio bih povrat novca. Razumem celu situaciju I da se mora nesto promeniti, ne moze Merc toliko dugo da tlaci sve, Ali politika se ne moze mesati direktno u trku. Politike… Read more »

marinx

sve ti stoji osim : Ovde direktno on odlucio da da Maxu pobedu.pajdo zajebo si šefa i stanicu

Pedji2

Nego sta je, verovatno ce se pravdati sa let them race, sto ovde nije tacno, max na svezem softu a ham na starom hardu. Zna se sta sledi nakon dve krivine.

lilydugorepec@gmail.com

Vlastodršci & MM na kavi ćakulaju: “Miljarde $ vise, kad pada gledanost”. (Zato iz petnih žila): “Muljaj-laži-varaj-maži”!!. (Puk je ionako naivan. Daj mu samo “kruha i igara” i sve bu: o-ke.!).

safeth

Iako nisam “fan” ni Maksa ni Luisa, čestitam im na svim dosadašnjim nastupima..Na kraju Maks je zasluženo prvak…Drago mi je da je utrka riješena na stazi, a ne za “zelenim stolom”, bez obzira na “sudijske greške”…Nadam se da će iduća sezona biti zanimljivija i da će i druge ekipe uhvatiti priključak..Svima vama želim sve najbolje od srca!!!

F E R R A R I

Sezona za pamcenje, ne viđa se bas cesto da do zadnjeg kruga ne znamo tko ce biti svjetski prvak. Cestitke Maxu na svom 1. naslovu i Hamiltonu na lavovskoj borbi do samoga kraja. Osobno se nada da ce se sljedece godine i Ferrari ukljuciti u borbu za naslov prvaka

mika.KA

Jos jednom Čestitke Maxu, marcedesu na rekordnoj uzastopnoj pobjedi!
Eto, posljednja utrka u hybridnoj eri!
Sve u svemu ova prakticki zavrsila a jedva cekam sljedecu sezonu!
Nadam se jakoj konkurenciji r.bullu i mercedesu!
Živili!

Desmosedici

Odakle ti to da je ovo posljednja utrka u Hybridnoj eri?

Desmosedici

Ovo je posljednja utrka ovako aerodinamički koncipiranog bolida ali Hybrid pogonske jedinice ostaju i dalje.

Max8

Plaći plaći 😭😭😂😂 sva sranja i navlacenja na stranu Merca su se vratila! Max je brzi i tocka! Zasluzeno prvak. LH je nekad grizao ko danas Max, nekad…

Senna 1

Ne kaže se skrenit, nego skrenuti..
Idemo barem suvislu rečenicu napisati.

markedjani99

Williams Ferrari mclaren….

amadeus2022

Renault

ZX10R

Red Bull,Mercedes ,Aston Martin ,to bi bilo ludilooo
Da bude kao u moto gp,to su trke

markedjani99

F1 nikad nije bio mercedes

markedjani99

Hamilton plačii

mody

tvoj toto vuk se pokazao kao plackonja

markedjani99

Dosta je bilo vaše torturr

markedjani99

Hamilton plači

mody

opet vrijedas jeli hamilton trebao bit kaznjen na početku haha koji si tio lik

mody

vise pobjeda usezoni i polea positiona idi lijepo plakat i povedi l,ewisa 777

west 044

Tebi sam rekao da nađeš drugu polovicu mozga poćmi tražit već jedanput!!!

markedjani99

Max je prvi zašto ovo zašto ono ali on je to što je agresivan i s a m svoj svaka t čast

Related Posts
550
0
Would love your thoughts, please comment.x