Hamilton otvorio vikend u Monzi najboljim vremenom treninga

Počeo je trkaći vikend na Autodromo Nazionale di Monza. Prvim slobodnim treningom otvorena je Velika Nagrada Italije, 14. utrka u ovogodišnjem kalendaru Svjetskog prvenstva, koja će poslužiti kao drugi test novog formata trkaćeg vikenda sa sprint kvalifikacijama.

Baš kao što je bilo na Silverstoneu ranije ove sezone, sprint kvalifikacije voze se u subotu, što znači da ćemo klasične kvalifikacije pratiti već u petak od 18 sati, a s najviše optimizma prema tim kvalifikacijama može gledati Lewis Hamilton. Vozač Mercedesa postavio je vrijeme 1:20,926 i završio trening na poziciji broj jedan.

Drugo vrijeme imao je Max Verstappen s bolidom Red Bulla, ali i poveći zaostatak od četiri i pol desetinke sekunde. Treći je bio Valtteri Bottas, a u prvih pet našli su se još Lance Stroll i Pierre Gasly. Trening je prošao bez ikakvih prekida i ozbiljnijih izlijetanja.

Tijek treninga:

Nakon što su nas tijekom tjedna F1 momčadi “bombardirale” objavama koje se tiču vozačkih postava za 2022. godinu, u petak u 14:30 došao je trenutak za usmjeravanje pažnje prema trkalištu. Treći Grand Prix u isto toliko vikenda održava se u Monzi, a vozače su u petak dočekali suhi i prilično vrući uvjeti. Temperatura zraka bila je 27°, a temperatura staze preko 40° Celzija. Slični bi uvjeti trebali vladati tijekom cijelog vikenda.

Prvi trening opet je imao izrazito veliku važnost u ovom izmijenjenom formatu jer je jedini prije kvalifikacija, tako da je vozačima bio imperativ pronaći odgovarajući set-up u tih 60 minuta. Važna vijest je da i ovaj vikend propušta Kimi Raikkonen, koji je dobio pozitivan nalaz na koronavirus prije tjedan dana u Nizozemskoj, a mijenja ga i ovoga puta Robert Kubica.

Osnovne informacije o stazi u Monzi

Kao što se moglo i očekivati, čim je upaljeno zeleno svijetlo na izlasku iz pit lanea, svi su vozači požurili na stazu započeti sa svojim programom. Za početak su na bolidima bile srednje tvrde ili tvrde gume, a prvi se značajnije brzim krugom istaknuo Lewis Hamilton na mediumu (1:22,262). Nakon prvih deset minuta Perez je kasnio devet desetinki, Bottas 1,3 sekunde, a Verstappen 1,7 sekundi.

Ubrzo su drugi vozači počeli smanjivati svoje zaostatke za peterostrukim osvajačem Velike nagrade Italije, no oznaka “HAM” zadržala se na vrhu poretka još neko vrijeme, zahvaljujući ranije ostvarenom rezultatu. Vozači su se u prvoj polovici treninga posvetili nizanju većeg broja krugova te prikupljanju podataka za pronalaženje idealnih postavki.

Nove brze krugove vidjeli smo sredinom treninga. Prvo je Perez na novom setu mediuma odvozio 1:22,127 i “skinuo” Lewisa s vrha, dok se njegov momčadski kolega nije uspio približiti tom vremenu, požalivši se svom inženjeru na nedostatak gripa pri izlasku iz zavoja broj 2. Na drugo mjesto “skočio” je Charles Leclerc u Ferrariju, nekoliko minuta kasnije, no postavljeno vrijeme mu je poništeno zbog izlaska van granica staze. Ipak, ubrzo je odvozio novi brzi krug, dovoljan za treću poziciju.

Prve eksperimente s mekšom smjesom započeli su vozači Haasa, Nikita Mazepin i Mick Schumacher, čiji su odnosi pomalo napeti u posljednje vrijeme. Usprkos tome, nisu se uspjeli značajnije odvojiti od začelja poretka, što ne vrijedi za Daniela Ricciarda, koji je u McLarenu postavio vrijeme 1:22,033 i preuzeo prvu poziciju. Pierre Gasly je opet vozio dobro i sa samo 25 tisućinki lošijim krugom došao na drugu poziciju.

Dvadesetak minuta prije kraja treninga, dočekali smo i simulacije kvalifikacijskih krugova, a to je dovelo do značajno boljih rezultata. Proradio je tada Verstappen, odvozivši 1:21,378 na softu. Bio je 73 tisućinke brži od Bottasa, no odgovor je dobio od Hamiltona u obliku vremena 1:20,926 za preuzimanje vodstva.

Važno je naglasiti da su Mercedesovi vozači za te krugove koristili srednje tvrdu smjesu guma, ali i da je Hamilton na putu do tog izvrsnog rezultata uhvatio korisnu zavjetrinu iza Yukija Tsunode.

Točno jednu sekundu sporije od Hamiltona vozio je Fernando Alonso, što je vozača Alpinea smjestilo na četvrto mjesto, ali u idućih pola minute brže od njega uspjeli su voziti Stroll, Gasly i Vettel. Što je bilo zanimljivo, do ulaska u zadnjih deset minuta treninga, gotovo polovica vozača nije niti isprobala mekše gume.

U tu kategoriju spada i McLarenov dvojac, koji je uspio ostvariti jako dobra vremena na mediumu. Lando Norris došao je na drugu, Daniel Ricciardo na petu poziciju, no brzo su nestali s tih pozicija jer su im vremena poništena. Razlog – track limits, naravno.

Sama završnica donijela je popriličnu gužvu na stazi, ali ne i promjene u vrhu. Hamiltonov krug 1:20,926 ostao je kao najbolji na ovom treningu. Verstappen je zaostao četiri i pol, a Bottas malo više od pet desetinki sekunde.

Mala prednost za Mercedes, posebno jer su njihova najbolja vremena ostvarena na mediumu, no neobično je da Hamilton i Bottas nisu niti probali voziti na softu uoči današnjih kvalifikacija. Isto vrijedi i za vozale McLarena te Alpinea.

Zadovoljni treningom mogu biti u 007 Aston Martinu, budući da su Stroll i Vettel zauzeli četvrto i šesto mjesto, a između njih se smjestio super konstantni Pierre Gasly. Međutim, treba imati na umu da je bilo dosta izbrisanih krugova pa nije niti poredak posebno realan. McLareni sigurno mogu bolje od devetog i 12. mjesta, baš kao i Leclerc od 11.

Kvalifikacije počinju u 18 sati.

Total
5
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mody
10.09.2021. 15:46

Gasly odlican

avatar
F1 44
10.09.2021. 17:27
Reply to  mody

Da je u r.bullu bio bi cca 10-12!
Hebena politika r.bulla

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x