Četiri prvaka s 14 naslova zajedno na stazi

Početak nove sezone utrkivanja u Formuli 1 samo što nije, pa red je da se osvrnemo na neke zanimljivosti i na ono što nas očekuje za koji tjedan. Sigurno je da svi ljubitelji Formule 1 s nestrpljenjem očekuju početak sezone, kao i specijalne poslastice koje nas čekaju. Prošla godina je bila šarena i nepredvidiva, puna iznenađenja, novih utrka i pobjednika, starih šampiona i oborenih rekorda. Ovaj put ćemo se upravo osvrnuti na prvake, bivše i aktualne, upravo one koji će nas svojim izvedbama počastiti tijekom sezone 2021.

Prošle godine grid su dijelila dvojica bivših i jedan aktualni svjetski prvak, Sebastian Vettel u bolidu Ferrarija, Kimi Raikkonen u Alfa Romeu i Lewis Hamilton u Mercedesu, koji je ujedno potvrdio svoju višegodišnju dominaciju i izjednačio rekord Michaela Schumachera čije je mjesto u Mercedesu i naslijedio. Situaciju u pogledu zajedničkih naslova svjetskih prvaka dodatno će zašećeriti Fernando Alonso, koji se kući, u Alpine momčad (nekad Renault), vraća nakon dvije godine izbivanja svijeta Formule 1.

Ubrzo, grid će dijeliti četvorica svjetskih prvaka Formule 1, koji zajedno broje 14 naslova, od čega je Hamiltonovih sedam, četiri Vettelova, dva Alonsova i jedan Raikkonenov.

Teško je izbrojati sezone kada se ponovila slična statistika, da četiri prvaka dijele grid, no treba napomenuti da smo posljednji put četiri prvaka zajedno gledali tijekom 2010. godine, kada su na gridu skupa bili Alonso, Hamilton, Schumacher i Jenson Button. Statistiku im je mogao popraviti Kimi, koji se baš te godine odlučio povući iz Formule 1, no kako nijedan od prvaka s iskustvom nije uspio osvojiti naslov, već iduće godine je pet prvaka bilo u aktualnim vozačkim postavama.

Naime, titulu 2010. godine je osvojio Sebastian Vettel u momčadi Red Bull, te će sezone od 2011. do 2017. gledati pet prvaka u isto vrijeme, s izuzetkom 2012., kad se Kimi odlučio vratiti u Lotus i podići broj prvaka na šest zajedno na stazi. Michael se u mirovinu povukao s krajem 2012. godine, i ostavio petoricu bivših prvaka da se druže do 2017. godine.

U nekim ranijim godina ponavljale su se situacije kada je pet prvaka bilo na gridu, pa su tako 1970. godine svojim naslovima vozačke postave krasili Jack Brabham, Graham Hill, John Surtees, Denny Hulme i Jackie Stewart, a dvije godine ranije Jim Clark umjesto Stewarta, koji je 1969. godine osvojio svoj prvi naslov svjetskog prvaka, dok je Clark samo započeo sezonu 1968., da bi 07. travnja 1968. u nesreći na utrci Formule 2 na stazi Hockenheim tragično izgubio život.

Tužnu sezonu 1994. obilježio je još jedan tužan statistički podatak. Sezonu je započeo samo jedan svjetski prvak, Ayrton Senna, no treća utrka sezone, utrka za VN San Marina je odnijela Sennin život, pa će dobar dio sezone proći bez ijednog prvaka na stazi. Umjesto Senne je četiri utrke vozio Nigel Mansell (VN Francuske, Europe, Japana i Australije) i tako popunio prazninu prvaka na stazi, dok je ostatak sezone umjesto Senne vozio David Coulthard i to su bile tužne utrke bez ijednog bivšeg svjetskog prvaka na gridu.

Ayrton Senna, Alain Prost, Nigel Mansell i Nelson Piquet u Estorilu 1986.

Ove godine, svojim izvedbama častit će nas, kao što je već napisano, četiri bivša svjetska prvaka. S brojem 44 u bolidu momčadi Mercedes na svoj osmi naslov juriša Lewis Hamilton. Dugo se čekala potvrda da će Lewis ostati u Mercedesu i uz momčad se vezao za samo još jednu sezonu, no uvažavajući kako se izgledale prethodne godine, kakav je status uživao u momčadi i kakvu zvijer od bolida je imao u svojim rukama, vrlo je izgledno da će Lewis još jednom ispisati povijest, upisati niz pobjeda uz svoje ime i osvojiti još jednu titulu i postati prema svim statistikama vladar Formule 1.

Mercedesi Formulom 1 dominiraju posljednjih sedam godina, od čega je šest naslova Lewisovih, savršen niz je prekinuo Nico Rosberg 2016. godine. Trenutni Lewisov momčadski kolega Valtteri Bottas nikad nije pružio značajan otpor Hamiltonu, te time ugrozio njegovu dominaciju. Unatoč Valtterijevim najavama kako u ovu sezonu kreće jači i mentalno spremniji, kako on nije Lewisova druga violina, nije baš izgledno da će ga značajno izazvati. No, nikad ne treba peći ražanj dok je zec još u šumi, pa tako ne možemo Lewisa proglasiti pobjednikom dok sezona još nije ni počela. Mnogi mu žele pomrsiti račune, a možda to bude jedan od bivših svjetskih prvaka…

Po broju naslova svjetskog prvaka, a da će biti na stazi 2021. godine, iza Lewisa je Sebastian Vettel, koji je svoje četiri titule osvojio braneći boje momčadi Red Bull u periodu od 2010. do 2013. godine. Sebastian je svoju petu titulu bezuspješno pokušao uhvatiti po prelasku u Ferrari, no niti je Ferrari bio spreman za osvajanje nove titule, niti se s tim slagao Mercedes, koji je, nakon Sebastianove i Red Bullove četverogodišnje vladavine, nastavio suvereno vladati Formulom 1.

Sebastian i Ferrari su brak okončali još prije zvaničnog početka sezone 2020., pričalo se kako je Vettel iz medija saznao da mu Ferrari otkazuje suradnju, ljubavi već neko vrijeme nije bilo među njima, mlađahni Leclerc je sve više postajao zvijezda vodilja momčadi, pa je tako Vettelov brak s Ferrarijem puknuo radi nepremostivih razlika.

Vettel je utočište našao u momčadi koja od 2021. godine nosi naziv Aston Martin, a koja je nekad bila Racing Point, kako bi pravio društvo šefovom sinu Lancu Strollu. Racing Point je prošlu godinu završio na visokom četvrtom mjestu, sezona nije prošla bez skandala, oduzimani su im bodovi jer su ”prepisivali” od Mercedesa, a očekivanja za novu sezonu su visoka. Od Sebastiana se očekuje mnogo. U momčad donosi iskustvo, te će u momčadi nositi titulu Strollovog mentora. Vjeruje se da Sebastian može pobjeđivati, no iznenađenje će biti ako uspiju ugroziti Mercedes.

Renault je za 2021. godinu rebrendiran, nose naziv Alpine, promijenili su boje i unutar vozačke postave spojili mladost i iskustvo. Unatoč tomu što je sudjelovao u testiranju mladih vozača, Fernando Alonso i nije baš u cvijeti mladosti. Fernando je prije 15 godina osvojio svoj drugi i posljednji naslov svjetskog prvaka, te uz niz bezuspješnih pokušaja i eksperimenata na tom broju je i ostao. Svoje naslove je osvojio upravo u Renaultu, pod sveopćom zaštitom Flavija Briatorea.

Pokušao je Alonso svašta nakon 2006. i svog drugog naslova u Renaultu. Pokušao je s McLarenom, tamo se nije uspio izboriti s novakom, sadašnjim vladarom Formule 1, Hamiltonom, u Renault se vraćao kad god mu je bilo ”crijevo na lijevo”. Kao i Vettel svoju drugu šansu je tražio u Ferrariju, momčadi za koju je voziti svakog dječaka i svakog vozača, stalno je bio tu negdje, bolid nikada nije bio dovoljno dobar, Vettel je uvijek bio ispred njega. Bilo je situacija kad je sam zapečatio svoju sudbinu, kada je upravo iza Renaulta zaglavio i propustio naslov prvaka, no nije išlo. Kad se u Formulu 1 vratila veza McLaren – Honda, Alonso je govorio kako najbolje tek slijedi, sanjao je o bolidu kakav su vozili Prost i Senna, a u ruke je dobio kantu koja je jedva završavala utrke. Frustriran je bio Alonso, razočarano su njegovi navijači gledali kako je nisko pao nekadašnji svjetski prvak, no unatoč svemu, s krajem 2018. godine ispraćen je iz Formule 1 kako se samo nekadašnji prvaci ispraćaju.

Prošle godine je najavio povratak. Još jedan pokušaj s Renaultom. Treću sreću. Možda mu Alpine ispuni snove. Alonsovi navijači se vesele, oni ga nisu napustili ni kada je jedva sakupljao bod ovdje i bod tamo u McLarenu. Kako god da bude, s Alonsom na stazi nikad nije dosadno. Alonso ove godine puni 40 godina i od njega je od vozača samo stariji Kimi Raikkonen.

Kimi je svoj jedini naslov svjetskog prvaka osvojio 2007. godine za Ferrari. Upravo njegov naslov je posljednji naslov u kući propetih konjića. U Formuli 1 je Kimi debitirao prije 20 godina, na VN Australije 2001. godine, kada Yuki Tsunoda nije imao ni godinu dana. Pauzirao je od Formule 1 2010. do 2012., vratio se, pobjeđivao i kao da nikad ne namjerava otići.

Već je najdugovječniji vozač na stazi, prošle godine je po broju utrka prestigao Rubensa Barrichella. Kimi od 2019. godine brani boje Alfa Romea, momčadi koja ipak drži donji dio grida, pa tek možda u nekim ludim snovima možemo očekivati da će Kimi ponoviti svoj uspjeh iz 2007. No, svi znamo kako je Kimi značajan u svijetu Formule 1. Kimi je po svemu poseban, skoro na svakoj utrci počasti nas nekim kimijevskim potezom, tko zna kako bi se stvari odvijale da je u nekom boljem bolidu. Već i ptice na grani znaju da se u Formuli 1 može malo toga postići bez prave mašine. Kimi nas zabavlja na stazi i izvan nje. Sa svojom posebnom osobnošću i karakterom, ledenim izrazom lica, Kimi koji uplakanim klincima kupuje sladolede je na stazu uvijek dobrodošao. Njega je teško ne voljeti, pa sve da mu je i osamdeset godina.

Bit će ovo sezona tijekom koje će iste staze dijeliti neki novi klinci i stari lafovi. Nekad najmlađi svjetski prvaci sad su među iskusnim i najstarijim vozačima. Uz svoja imena nose velikih 14 naslova svjetskih prvaka. Tu su da se bore, da daju sve od sebe, da zabave gledatelje i svoje vještine prenesu na mlađe generacije. Kakav god ishod bude, bit će sretnih i nezadovoljnih. Lewisovi navijači se nadaju još jednom naslovu, Michaelovi pak da ga ne osvoji i ne prestigne velikog Schumachera, Alonsovi se nadaju trećoj tituli, a i Sebastianovi nekom čudu. Tu su i novi klinci koji od svojih momčadi žele konkurentne bolide i neki momci koji se traže u novim momčadima. Konkurencija je žestoka i ove godine. Možda dobijemo potvrdu naslova, možda novog (pra)starog prvaka, a možda i nekog novog, okrunjenog, nasmijanog dečka, čija dominacija tek slijedi.

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
robif

Iako mi je najdraži Lewis H. Još id kada je došao u McLaren,ali u zadnje vrijeme malo kenja “too much”…ali danas je takva ova omladina a i mediji to traže….A Kimi ima ONO NEŠTO,nisam to vidio kod novih vozača…ipak je Kimi vozio i sa onom starom gardom….žao mi je šta nije uzeo naslov s McLarenom..pa nek mu je sretno…

LUTHER

koliko god kimija neko voli ili nevoli, mora mu se priznati da je tip ipak legenda, i to na jedan svoj specifičan način… svaka čast lewisu na svemu, ali kad su se god radile ankete meu navijačima diljem svijeta, točnije europe, (bez obzira za kod navijali) kimi je svima bio najdraži lik na gridu… ok, najbolje godine su iza njega,ali mislim da je upravo zato on poanta F1, sa 42 (nepune) godine je na gridu, u vremenima kad se za svakog novog vozača pita, koliko je novaca donio u momčad..on je tu kao je jedan romantiziran lik iz neke priče…… Read more »

mody

Valjda da bar gledamo nesto novo prvi startni red kimi alonso aki biti ce opet sve isto lewis bottas max

Related Posts