Planirani kalendar 50-tak natjecanja sveo se na manje od pola, ali ipak nisu izostala državna prvenstva šest automobilističkih disciplina i kartinga.

Piše: Miroslav Krpan

Planovi ostvarenja jedne od ponajboljih oktanskih sezona na četiri kotača, prije godinu dana, bili su izazovni i prihvatljivi za svakog, kako natjecatelje, tako i organizatore, a prvenstveno ljubitelje brzina, koji su se posljednjih sezona vraćali utrkama u sve većem broju. Hrvatski auto i karting savez u godišnji kalendar upisao je planove klubova koje objedinjava, ali i stručnih odbora za automobilizam, odnosno karting, da realiziraju jednu od zahtjevnijih sezona koja je trebala sadržavati više od 50 natjecanja, glavninu na području Hrvatske, te u pojedinim disciplinama, osnovom tradicijskog reciprociteta sa susjednim zemljama, dio u inozemstvu. Uvod u sezonu bila su pozivna rally show natjecanja održana u Čazmi, a potom i Kanfanaru, da bi ona prava bodovna sezona Državnog prvenstva u rallyu startala početkom ožujka u Kumrovcu.

Svijetom je zavladala korona, na mala vrata ušla i u Hrvatsku, pa je jednostavno došlo do sveopće blokade života. Odjednom je sve stalo, pa tako i sportska natjecanja. I potrajalo je to više od tri mjeseca. Brojna su natjecanja prvo odgađana, dio, posebno onih u međunarodnom sustavu, obzirom na odluke FIA i CEZ-a, odmah i otkazana, tek je poneko u jesenjem terminu tinjalo želju za zamišljenim terminom održavanja. Krajem svibnja, kada je došlo do stagnacije zarazne bolesti i laganog otvaranja, pripremljen je novi kalendar koji je opet s jeseni doživio svojevrsne promjene. No, hrabrost i odlučnost vrijednih sportskih zanesenjaka Autokluba Mihovil Šibenik, da u Skradinu, uz Krku, sredinom lipnja 2020.godine, organiziraju jednu od prvih utrka na tlu Europe nakon višemjesečne pauze, pokazao se punim pogotkom. Pozivu su se odazvali i najbolji europski asovi brdskih utrka, Talijani Simone Faggioli i Christian Merli, čija su imena privukla i druge. Međunarodna brdska auto utrka „14.Nagrada Skradina 2020.“, bila je tako, jedna od ponajboljih hrvatskih utrka niza godina za nama, a otvorila je zapravo jedan ciklus „novog normalnog“ i u oktanskom svijetu. Sve što je slijedilo, do kraja studenog, upisano je u povijest, jer ta čudna i proživljena 2020. godina, ma koliko bila nedorečena u mnogočemu, ostat će oktanska sezona za pamćenje. Vrijedi se stoga osvrnuti na hrvatsko prvenstvo i kup, na natjecanja, na rezultate, na rezime ostvarenog. Za anale – ne ponovilo se !

Prvenstvo Hrvatske u kružnim utrkama – Grobnik 2020.

VOZILO SE NA FI i GP PISTAMA

Na Automotodromu Grobnik, krajem srpnja, održana je međunarodna kružna auto utrka „Nagrada Hrvatske 2020.“ u organizaciji ASK Kastavac i Udruge Staza Grobnik. Bile su to prve dvije bodovne utrke PH, a iznjedrile su neke nove kontakte i suradnju, pa su hrvatski automobilisti domaće prvenstvo po prvi puta objedinili nastupima na dvije znane europske staze – Slovakiaring u Slovačkoj i Hungaroring u Mađarskoj. Uz sve to, znakovit je i broj sudionika, obzirom da je u šest bodovnih ogleda 2020.godine, na kružnim stazama sudjelovalo čak 44 vozača iz 18 klubova, što je iskorak za kružne utrke od „tri milje“. Državnim prvacima u četiri grupe postali su: grupa 1 do 1400 ccm Frane Jukić (AK Makarska), grupa 2 do 1600 ccm Lovro Badurina (Karting klub Rijeka), grupa 3 do 2000 ccm Maro Franić (AK Dubrovnik Racing) i grupa 4 preko 2000 ccm Zoran Kotromanović (AK Dubrovnik Racing), kojem je ovo bio treći uzastopni naslov državnog prvaka vrijedan „Zlatne kacige HAKS-a“.U ekipnoj su konkurenciji slavili, već tradicionalno, dvanaesti put na krugu vozači Autokluba Dubrovnik Racing, ispred AK Ragusa Racing i AK Makarska. „Krug“ se probudio, kroči nekim novim stazama, a naznake da će 2021. godine, uz nastup na preporođenom Grobniku, ostvariti ne samo u Mađarskoj i Slovačkoj, već i na stazama Redbull Ring u Austriji i na češkom Brnu. Vozit će se na „velikim“ utrkama i među „velikim“ dečkima, u okviru programa FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, što garantira i značajniji dolazak stranih vozača na jedinu nam domaću staru Automotodroma Grobnik.

Maro Franić

BRDO IZNJEDRILO NAJMLAĐEG DRŽAVNOG PRVAKA

Prvenstvo  na brdskim stazama planirano je na devet staza, uz tri inozemna gostovanja. Na kraju, uz spomenuti Skradin, i sredinom srpnja još jedan, konkurencijom i brojem snažan ogled na Malački, u zaleđu Kaštela, u organizaciji Splitskog autokluba, zaključeno je tek trećim, ali za bodovanje dostatnim ogledom u Buzetu, tradicionalnom hramu i metropoli brdskih utrka. FIA je otkazala brdsko prvenstvo Europe, ali neimari Autokluba Buzet nisu posustajali. U tišini, bez gledatelja, od Mosta do Peničića, jurilo se za rekorde, za bodove, za pokale koji će se pamtiti nakon „39. Buzetskih dana“, najdugovječnije hrvatske brdske auto utrke.

U hrvatskom prvenstvu Kategorije I turističkih automobila drugi naslov državnog prvaka uzastopno osvojio je Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica), ispred Domagoja Perekovića (AMK Zanatlija Zagreb) i Matije Jurišića (AK RI autosport). Prvacima u grupama postali su Đivo Franić (AK Dubrovnik Racing) grupa N, Matija Jurišić (AK RI autosport) grupa A i Dejan Kopajtić (AK Rijeka) grupa E1. Znakovito je da je najmlađim državnim prvakom postao, sa 17,5 godina, mladi riječki gimnazijalac Matija Jurišić, do ove godine znani i trofejni kartingaš. No, nastupima na brdu nije zaključio spominjanje svog imena u kontekstu prvaka. Dokazao se na još dva „bojna“ polja, ove 2020.godine, njemu prve automobilističke sezone u karijeri.

Treći uzastopni naslov državnog prvaka Kategorije II (formule i prototipovi) u rukama je uvijek nasmiješenog mađarskog internacionalca Laszla Szasza (AK Dubrovnik Racing), kojem će tako pripasti još jedan laskavi trofej „Zlatna kaciga HAKS-a s dijamantom“ za devet naslova prvaka i tri „obične“ Zlatne kacige. Deseti ekipni naslov, putuje na jug Hrvatske, Autoklubu Dubrovnik Racing, koji su i u ovoj „mini“ sezoni, u konkurenciji 37 klubova, trijumfirali ispred AK Župa Dubrovačka i AK Rijeka.

U Prvenstvu povijesnih vozila na brdskim stazama, pomalo neočekivano, ali zasluženo, trijumfirao je u „generalci“ Opatijac Leo Černi (AK Opatija), ispred Željka Pavičića (AMK Zanatlija) i Karla Grabara (AK Opatija). Ekipna titula vraća se u Autoklub Opatija, koji su bodovno nadmašili AKK Rogoznica i AMK Zanatlija Zagreb, a sve u konkurenciji deset ekipa.

NIKO PULIĆ PONOVO NA RELIJAŠKOM TRONU

Poslije zimskog kumrovečkog rallya, u organizaciji zagrebačkog AK Delta sport, uslijedilo je jesenje izdanje kultnog „46. INA delta rallya“ (organizator AK Ina Delta Zagreb) uz europski „štih“ i kandidaturu za upis u viši bodovni sustav, što je, pokazalo se kasnijim izvješćima FIA promatrača, uspješno odrađeno usprkos specifičnim uvjetima epidemioloških mjera i manjim brojem sudjelujućih posada od očekivanog. Sezona je, početkom listopada, zaključena još jednom tradicijom – „21. Rallyem Poreč“, u dobroj organizaciji AK Poreč Motorsport i AKORK Skok racing 1993. Na relijaškom tronu „korona“ sezona, u konkurenciji 59 hrvatskih posada, u ukupnom poretku našao se iskusni i trofejni dvojac (bez kormilara) Dubrovčanin Niko Pulić i Zagrepčanin Davor Devunić, posada AK Dubrovnik Racing, osvojivši i naslov državnog prvaka Klase 2. Za njima su se plasirali Juraj Šebalj-Ivan Pogačić (AKK Sveta Nedelja) i Viliam Prodan-Zoran Raštegorac (AK Opatija Motorsport). Naslov državnog prvaka klase 4 u svoje su vitrine vratili Marsel Katić-Sanjin Rubinić, rezultatom znatno doprinijevši naslovu ekipnog prvaka svojeg Autokluba Opatija Motorsport, međi 18 klubova, koji slave ispred rivala AKK Sveta Nedelja i AK Delta Sport.

MATIJA JURIŠIĆ NADNMAŠIO ISKUSNE ASOVE

Izuzev kruga,brda i rallya, niz je mjeseci u Kalendaru HAKS-a pisalo samo jedno natjecanje „nižih“, tehničkih disciplina. Kronometar vožnje, na Automotodromu Grobnik u organizaciji Autokluba RI autosport i upornost vodstva Kluba da realizira „11. Nagradu RI autosport“, početkom studenog, navele su na odlučan korak još jednog zanesenjaka u brzine, „maga iz Brtonigle“ Edija Milokanovića, da sa svoja dva „bratska“ kluba AK Poreč Motorsport i AKORK Skok racing 1993. realizira dvostruki bodovni vikend program sredinom listopada na stazi Motodroma Poreč u Taru. Grobnički je kasnije odgođen, ali ipak uspješno realiziran, u ekstrmnim epidemiološkim uvjetima, posljednjeg vikenda u studenom i tako stavio pečat na hrvatsku automobilističku sezone 2020.godine.

S tri „generalke“, drugi automobilistički naslov državnog prvaka, uz onaj brdski, u prvoj mu sezoni, osvojio je Matija Jurišić (AK RI autosport). Nadmašio je niz iskusnih i trofejnih asova, a postolje ukupnog poretka ispunila su još dva riječka asa Ivan Pavlović i Dejan Kopajtić iz AK Rijeka. Istarski vozači, među 18 klubova, dokazali su primat. Novim naslovom ekipnog prvaka ovjenčao se Autoklub Istra racing team iz Pazina, drugi su bili „dečki i cure“ novog AK Prorace iz Sv.Lovreča, a treći AKORK Skok racing 1993., u čijim je redovima prije više od 20 godina i „rođena“ disciplina, danas imenom – kronometar vožnje.

Matija Jurišić

VIKEND PRVENSTVO U KARTINGU

Uz puno turbulencija, posljednjih godina, znatno manji broj sudionika od očekivanog u posljednjih desetak godina, ali i isključivim nastupima izvan granica RH, karting je u godini korone pristupio svojevrsnom „oktanskom balonu“ i zahvaljujući trudu, znanju i volji sportskih djelatnika AMKK Cobra Virovitica, na istoimenoj stazi, izuzetno uspješno, početkom listopada,organizirao vikend program dva  natjecanja s četiri bodovne utrke Prvenstva Republike Hrvatske. Poslije niza godina bilo je to prvo državno prvenstvo provedeno isključivo u Hrvatskoj, a pokazalo je da se može – kad se hoće.

Državnim prvacima postali su  Vito Gajski Kustec (AK Ivanić), Mihaelo Zorić (KK Rijeka), Marko Turk (KK Koprivnica), Matija Jurišić (AK RI autosport), Franko Škugor (KK Dubrava Šibenik), Ivo Matić (AKK Podravina Koprivnica), Filip Romić (AMKK Cobra Virovitica) i Nikola Samaržija (Cobra), dok je, među 13 klubova,  ekipni prvak AMKK Cobra Virovitica, ispred AKK  Podravina Koprivnica i Karting klub Rijeka. Trećim naslovom državnog prvaka u nizu Jurišić i Samaržija osvojili su i prestižnu „Zlatnu kacigu HAKS-a“. Jurišić se uz dva naslova državnog prvaka u automobilizmu i jednim u kartingu, unutar iste sezone, upisao u povijest Hrvatskog auto i karting saveza i oktanskog sporta kao prvi vozač kojem je u toj auto-karting kombinaciji pošlo „za nogom“, sve s nepunih 18 godina.

Zahvaljujući zalaganju Autokluba Slavonija iz Osijeka, u svom su gradu organizirali četiri bodovne utrke HAKS kupa utrka ubrzanja (street race). U konkurenciji 37 vozača, iz šest klubova, „generalka“ je pripala Dariu Niševiću (AK Dubrava Zagreb), ispred Suada Međetovića (AK Zebec) i Viktora Fijana (AMK 600+). Ekipno su prvi AK Zebec, drugi AMK 600+ Zagreb, a treći AK Slavonija.

Automobilističku i karting sezonu 2020. organizacijski je provelo deset klubova, ukupno 25 bodovnih utrka, od kojih sa četiri natjecanja i tri discipline prednjači AK Poreč Motorsport. U završnim priznanjima za prva, druga ili treća mjesta, pojedinačno ili ekipno, sudjeluju vozačice i vozači 44 ( od 73) kluba. Najveći broj priznanja, 29, od čega 20 za prva mjesta, odlazi u AK Dubrovnik Racing, drugi s 15 priznanja su članovi AK Opatija Motorsport, a treći AK Rijeka s 14. Iza Dubrovčana, u prvim mjestima, pozicionirali su se članovi AK RI autosport sa sedam naslova.

Za nama je – sezona za pamćenje, ma što god to značilo. Vrijedi pričekati optimalni trenutak za dodjelu zasluženih  priznanja, a entuzajazam ne posustaje. Nova, vjeruje se uobičajena, ona „po starom“ sezona automobilističkog i karting prvenstva ili kupova već je zacrtana. Plan je sadržajan, terminski neznatno pomjeren u period od travnja, a uz već doživljene vjeruje se i u nove manifestacije, čak što više, visokog međunarodnog ranga. No, o detaljima, kada dođe vrijeme.

Oktanci žele zaboraviti „novo normalno“ i voziti po „starom nenormalnom“. Koroni usprkos!

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o