Max: Ne treba mi računalo za analizu nadogradnji bolida

Iako je zadnja utrka Formule 1 Josa Verstappena bila prije više od 17 godina, sin Max otkrio je da mnogo uči od svog oca i kaže da ne ovisi toliko o podacima koliko o intuiciji, zahvaljujući očevim učenjima.

“To je ono što vježbate već u kartingu. Možete simulirati različite stvari, zar ne? To me moj otac naučio. Ponekad bi me poslao van, promijenio bi nešto na kartingu, ali ne bi mi rekao što, i tada sam morao osjetiti što se promijenilo.”

“I na taj način se razumijeva kako nadogradnje i novi dijelovi utječu na bolid. Ali, također mi je rekao: ako ništa ne osjećaš, nemoj ništa ni reći, ne laži”, rekao je Max.

Jos je vozio Benetton, Arrows i Minardi u Formuli 1, uzevši dva postolja tijekom 106 utrka. Max ima 10 pobjeda, a vozač Red Bulla nastavio je objašnjavati svoj old-school pristup:

“Da budem iskren, ako mi stave novo prednje krilo, ne trebam gledati podatke da bih to potvrdio. Izlazim, podupravljam, preupravljam, pretjerujem i što god da se dešava, npr. više držanja u sredini zavoja ili bilo što drugo, tada samo dobijemo podatke koje inženjeri trebaju pogledati kako bi potvrdili ono što sam rekao. Ne trebam otvoriti svoj laptop kako bih rekao: “Zaista, bolid to nije učinio”; to bi bilo pogrešno.”

Jos je dodao kako nije potrebno stalno gledati sirove podatke u računalu, te da je potrebno više pričati s inženjerom. Rekao je i da ne treba analizirati baš svaki zavoj i ako se vozi na limitu, lako se osjeti što treba doraditi ili popraviti.

22 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Pedji2

Jednom mu je tata Jos dao da vozi autobus, svezao mu oci I rekao vozi misko😁

catalunya1996

Društvo, moji odgovori su završili na sasvim krivim mjestima – na kojima gube smisao.
Molim Admina da vidi je li sve okej i može li ih se smjestiti na mjesta gdje sam ih uputio

mika.KA

Ta prica drzi vodi prije 20 i kursur godina!
Dok je snaga motora bila presudna.
Sada je vise aerodinamika,dobar menadment guma a tek onda motor!
Klasican primjer williams!

catalunya1996

… zapravo PU, a ne motor

mika.KA

Da

dansla

Pitao bi ga da mogu za VN Turske, tamo se vadio kad je izletio da je kut jednog krila za par stupnjeva krivo postavljeno, nije to onda osjetio pa vozio u skladu s mogućnostima

Berislav

Jest, Jos je imao pravo što je na taj način podučavao sina. I kao način pristupa vožnji bolida na rubu mogučnosti. Mislim da je to manje, više polako prestajalo biti dovoljan podatak timu za sve bolji i bolji setup jer se počelo raditi u domenama reda par milisekundi što je izlazilo i izlazi van granica ljudskih mogućnosti. Čovjeku je, danas zadatak samo reči…’sad je bolje, i dalje u tom smjeru”. Zato tehnika, znanje i mogućnosti iz Josovog doba gotovo da nemaju veze sa tehnikom, znanjima i mogućnostima s kojom timovi danas raspolažu. Da još jednom na glasim, u pitanju nisu… Read more »

klepesina

Bravo drug pravo u srz to isto ja uporno tvrdim da nije vozac glavni iako ih ovde ima par forumskih kolega sto tvrde da su pojedini vozaci zasluzni za danasnje bolide i da je to samo njihova zasluga za uspjeh.Sta vrijedi bolid vozacu ako fabrika i oni inzinjeri ujebu stvar u samom pocetku projekta bolida dje vozac i nema pojma u sta gleda na kompu onda nema toga vozaca koji ce to dovest u red pa da sve redom ustaju od fandja pa nadalje do hamiltona

catalunya1996

Rekao bih da se Max ipak snalazi

Pedji2

Kakve crne milisekunde, I ja sam nekad tako mislio… crnog mercedesa prednost se meri minutima.

Berislav

Koliko vidim, nisam nigdje spomenuo neki drugi tim. Naime Mercedes se uspoređuje pri usavršavanju, sa sobom a ne gleda druge, sporije, lošije ….itd i brine svoju brigu……

TORPEDO

Mudar otac,time je višestruko pomogao sinu,a onda ovaj i ekipi koja točno zna što ne valja na bolidu.
Čisti primjer takvog vozača kolaudatora je bio Alain Prost,,on je znao postaviti bolid do savršenstva…dok je Senna znao samo voziti.
Pričalo se kako je Senna uvijek inžinjerima rekao…postavite mi bolid kao Prostu,ali u to vrijeme su bili i ljuti protivnici…pa je Prost do pred samu utrku postavio bolid bezveze,i tek u zadnji čas prepravio na prave postavke…a Senna izvisio.

Desmosedici

Da..jedan od pionira takvog temeljitog pristupa pripreme bolida je bio Niki Lauda..pa zatim Prost..sada je Seb tu dosta jak..ali sada su ipak druga vremena, sve je tehnički mnogo naprednije i radi se na sofisticiraniji način..ipak ta “stara škola” ponekad dosta vrijedi.

TORPEDO

Isto je velika razlika između vozača koji pojma nemaju o tome kako funkcionira bolid,i onih koji o tome sve znaju.
Primjer M.Schumachera koji je po zanimanju automehaničar…i o kome se uvijek pričalo kako izvanredno shvaća bolid i postavlja ga za utrku.
Što se tiče drugih vremena i tehnološkog napretka…još se uvijek sjećam scene sa utrke gdje je Benetton M.Schumachera nešto zaštekao pa je uletio u box,a inžinjer ukopčao laptop na bolid…kakav je to šok izazvalo,ono vauuuu…a to je bilo pred 25 godina??
Iako…možda je to nostalgija,neznanje,starost…ali i dalje vjerujem u osjećaj vozača…kako bi prijatelj rekao “onaj osjećaj u kičmi”

Desmosedici

Tako je..nadam se da te neće neki ovdje pokušati ismijati.

klepesina

Ne postoji pionir ako fabrika ujebe stvar kako vam nije jasno to od govna se pita ne pravi svaki novi bolid je prica za sebe,uostalom koliko smo puta slusalii citali izjave tih pionira sto kazes da ne razumije gume ni krila itd itd kako to zar nebi trebao pionir i ta stara skola sve da zna

klepesina

Ta stara skola jedino sebi moze pomoc da izvuce najbolje sto moze iz toga bolida koji je vec dosao iz fabrike koji je takav kakav je 99% za tu sezonu i jedino moze gledat plakat ili mu se divit zavisi sta je stiglo iz fabrike od pametnijih ljudi

Desmosedici

A što sam ja to drugačije rekao nego ti sada?..u principu vozač može štelovati prema svojim željama ono što ima..što mu je momčad napravila..ali dobro tehnički potkovan vozač odmah primjeti nedostatke i daje momčadi korisne povratne informacije tako da se stvari mijenjaju i usavršavaju tijekom cijele sezone..to je neprestani proces.

catalunya1996

Bolid se razvija i nakon što iziđe iz tvornice. Prije i puno više nego danas. Također dosta tehnologije se pokušava ispravno protumačit i maksimizirat ili, makar im se prilagodit. Ima tu tu posla i za pilote i inženjere i to za cijelu sezonu

catalunya1996

Vjerujem da je iznimno važna kvalitetna i konstruktivna suradnja između pilota i inženjera. Artikulirana. Po pitanju setinga, iste postavke apsolutno ne moraju odgovarati za oba vozača. Onda, očigledno je i da nekim pilotima odgovara ratno stanje u momčadi, a drugi traže transparentnost i red

klepesina

mitovi i legende

catalunya1996

Može bit, ali znao je Senna sebi postavit bolid i prije McLarena. Iznenađujuće je elekventan bio i na testovima u Williamsu i prije F1 karijere, pa malo sumnjam. Uglavnom, nije sramota kopirati postavke od Prosta, ni liku kao Senna, ali ne znači da će ti odgovarati

Related Posts