Ovog vikenda krećemo u završnicu sezone s tri utrke na Bliskom istoku. Prva na redu je VN Bahreina u svojoj normalnoj konfiguraciji, a sljedećeg vikenda imamo na istoj stazi s prilično diskutabilnom konfiguracijom VN Sakhira. Povijest utrkivanja na ovoj stazi lijepo je pripremila naša Mia, a momčadi Formule 1 napokon su se vratile na stazu o kojoj imaju mnogo podataka i mogućnosti razvoja strategije.

Osim izglednog pobjedničkog dvojca, slabo možemo na temelju prošle godine doći do točnijih predviđanja ovdje za ostale pozicije. Primjerice, tada odličan Ferrari je dosta pao s obzirom na tempo, a kao što je već poznato, veliki skok naprijed napravili su u Racing Pointu. Trenutno je u prvenstvu najzanimljivija borba za treće mjesto u poretku konstruktora. Dakle, ponovimo poredak i bodove:

3. RACING POINT BWT MERCEDES 154
4. MCLAREN RENAULT 149
5. RENAULT 136
6. FERRARI 130

Mogli su u Racing Pointu treću poziciju dodatno zacementirati nakon odličnih kvalifikacija u Turskoj. Utrka je prošla odlično za Pereza, ali za Strolla je ipak bila s dozom nesreće radi oštećenja koja su uzrokovala poteškoće u aerodinamičkim postavkama bolida. Sastojci za ovakvu borbu “fino” su se miješali u posljednjih nekoliko utrka. Jedan od glavnih sastojaka je kakav-takav povratak forme Ferrarija, a drugi je pad forme McLarena, koji očito muku muče s donošenjem ispravnih nadogradnji. Osvajanje bodova u posljednjih pet utrka to i dokazuje:

RACING POINT BWT MERCEDES 62
MCLAREN RENAULT 43
RENAULT 53
FERRARI 64

Na ovotjednoj normalnoj konfiguraciji staze, McLaren, Renault i Ferrari moraju Racing Pointu izbiti što više bodova jer sljedećeg tjedna slijedi konfiguracija staze koja će biti prilično “gladna” što se tiče snage motora, a tu bi pak Racing Point trebao doći do izražaja s Mercedesovim pogonom, a ostali će nastojati minimalizirati štetu.

No, McLaren i Racing Point mogu uglavnom računati na dobre bodove od obojice vozača. Kod Ferrarija i Renaulta to baš nije slučaj, tj. dosta bodova ovisi o izvedbi Leclerca i Ricciarda koji Renault drži u ovoj borbi radi nedavno osvojenih podija. Vettel je itekako zaslužan za Ferrarijev konačan priključak ovoj borbi, osvojivši treće mjesto u Turskoj, no Ocon Renaultu treba pružiti bolje vožnje. I upravo kod vozača i njihovog poretka dolazimo do novog dokaza pada forme McLarena, a to je da nemaju kandidata za četvrto mjesto u poretku vozača. Upravo taj troboj dijele vozači iz ostalih triju momčadi koje se s njima bore za spomenuto treće mjesto u poretku konstruktora. Trenutno je “vodeći” Sergio Perez sa 100 bodova, a to je mogao biti Leclerc da nije prepustio postolje Vettelu pokušajem pretjecanja upravo Pereza u praktički pretposljednjem zavoju utrke. Charles je tako sada peti s 97 bodova, a slijedi ga Ricciardo s 96. McLarenov Carlos Sainz zaostaje 21 bod za ovom trojkom.

Navedeni trojac u borbi za 4. mjesto može dodatno računati na sve veću nervozu Maxa Verstappena kako bi ponovo uhvatili koji podij. Max je prilično nezrelom vožnjom odradio VN Turske, točnije, on je jedini koji je tu utrku “izgubio”. Imao je solidno mjesto na startu kako bi preuzeo vodstvo ipak manje iskusnom Strollu u svom nadmoćnijem bolidu RB16 pored Lanceovog RP20, te Mercedese iza sebe. Jedan od razloga Maxove nervoze može biti još uvijek nepoznata budućnost pogonske jedinice njegove momčadi nakon 2021. godine. Ipak, Christian Horner je izjavio kako će se to pokušati dogovoriti krajem ovog mjeseca, dakle, ovog vikenda.

A ovo je prvi puta da se VN Bahreina održava tako kasno u sezoni, ali temperature na početku i na kraju godine prilično su slične, pa bi podaci s prethodnih utrka, kao što smo spomenuli, i dalje trebali biti relevantni.

Jedan od rizika koji je prisutan, ali itekako poznat i očekivan tijekom cijele godine, jest pijesak nošen vjetrom na stazu iz okolne pustinje, što može naravno zaprljati površinu staze i smanjiti grip. No, voze se i F2 utrke tako da će biti dosta prometno tijekom vikenda i vrlo vjerojatno dobro počišćeno do nedjelje. Vožnja ovom stazom se više oslanja na jača kočenja i potrebom za solidnim izlaskom iz zavoja (trakcijom), nego na potrebu za postavke koje dobro podnose bočne opterećenja. Gume su ove godine za korak mekše od prošlogodišnjih. Razlog je taj što se C1 tvrđa komponenta prošle godine na VN Bahreina smatrala nepotrebnom, te je većina vozača išla dva puta na promjenu guma i to samo po mekše komponente. Na slobodnom treningu u petak momčadi će moći testirati s dva seta C3 komponenta guma za 2021. godinu na svakom bolidu. Standardno, imaju dva seta tvrđih komponenta guma, tri seta srednjih i osam mekih.

Slobodni treninzi doduše skrivaju malu zamku jer čak dva treninga se voze po većim vrućinama, a samo jedan (drugi) se vozi na približnim temperaturama kao i kvalifikacije.

Dakle, satnica je sljedeća:

VN Bahreina, Sakhir (Bahrain International Circuit), 27. - 29. studenog 2020. 
Petak 27. studenog       1. slobodni trening   12:00-13:30 
                         2. slobodni trening   16:00-17:30
Subota 28. studenog      3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 29. studenog    Utrka                 15:10

Iako se nagađalo nedavno da bi u Sakhiru mogla čak i padati kiša, od toga ipak neće ništa biti, te se očekuje udobnih 27ºC s pokojim oblakom.

Lewis Hamilton, rasterećen pritiska nakon osvajanja sedmog naslova svjetskog prvaka, trebao bi na ovoj utrci izjednačiti rekord Sebastiana Vettela koji ovdje ima četiri pobjede. Doduše, tu rasterećenost bi najbolje trebao iskoristiti njegov momčadski kolega Valtteri Bottas i ugrabiti još koju pobjedu prije kraja sezone da koliko toliko skine gorak okus perolakog gubitka naslova prvaka od momčadskog kolege.

Za kraj, prisjetimo se staze u Bahreinu uz prošlogodišnji krug Charlesa Leclerca za njegovu prvu startnu poziciju u karijeri koja se kasnije u utrci srcedrapajuće za mladog vozača pretvorila u treće mjesto na utrci:

 

5
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
3 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
robif

Nista ne traje vjecno,pa tako ni zanimljive staze.Koje su nam pruzile ove godine vise od ocekivanog.Tko zna kada ce opet doc na red?Ovi arapi i njihove staze jednostavno nemaju sta trazit u F1

avatar
Član
mody

pa znam abudabi istoko bahrein ne znam arabija dobila prebrzo utrku za 6 mjeseci novac čini čuda, ne pitaju se navijači ivozači,,,,

avatar
Član
mody

tamo kisa ne moze padazi ni 2 minute pustinja je kao iabudabi,,, ah te dobre staze nurgbugring mugello portmiao imola turska zalit cemo za vama,,, sada slijedi tilkedromi

avatar
Član

Pa Turska ti je staza od gospodina Tilkea Hermana.
staza u Malesii mi je vrhunska a njegova je i Turska

avatar
Član
mody

pa pisao sam nkidan da mu je turska NAJBOLJA staza i sepang texas moze proci ako je on napraio tu stazu uaustinu, smeta mi stasu preširoke asflkatirane bezlične. novac je tu doveo u pustinju staze, mislim da bi bilo bolje da se vozi u jerezu sada nego u bahreinu,, tu vec 16 godina vozu ali nikako mi staza nije legla, u turskoj bar imas 8 zavoj tezak , a ovdjesu svi zavoji sti lagani, sepsng je jedini imao šljunčane zone iulijetanja i tamo su vijek bile kiše recimo, sepngu mi sesamone sbvida prvi zavoj jako jako spor moraš motat,,,ne znam… Read more »