U srcu pustinje Sakhir, Kraljevina Bahrein je prvi put bila domaćin bolidima Formule 1 u proljeće 2004. godine, točnije 04. travnja. Prva, kao i sve naredne utrke održane su na stazi Bahrein International, čija je izgradnja započela 2002. godine. Izgradnja staze je završena sa 16 mjeseci, a koštala je oko 150 milijuna američkih dolara. Samu izgradnju inicirao je vladajući Princ Salman, koji je i počasni predsjednik automobilističke federacije Bahreina. Stazu je dizajnirao tko drugi nego Hermann Tilke. Organizatori prve utrke Formule 1 na Bliskom Istoku su se bojali kako staza neće biti na vrijeme izgrađena za prvu planiranu utrku, te su zahtijevali da se odgodi, no Bernie Ecclestone je odbio njihove zahtjeve. U konačnici, staza zaista i nije bila u potpunosti završena, no bila je spremna u dovoljnoj mjeri za održavanje utrke.
Bahrein International staza ima različite izvedbe, ukupno njih šest, no ona koja se inače koristi za utrke Formule 1 duga je 5,412 kilometara. Jednom je korištena konfiguracija staze za utrke izdržljivosti dužine 6,299 kilometara, 2010. godine. Naredni vikend, za Veliku nagradu Sakhira, koristit će se vanjski krug dužine 3,543 kilometra.
Prvi pobjednik u Bahreinu bio je Michael Schumacher, tada vozač momčadi Ferrari, da bi godinu kasnije pobjedom u Bahreinu svoj put ka prvom naslovu svjetskog prvaka započeo Fernando Alonso u bolidu momčadi Renault.
12th March 2006 🗓
Fernando Alonso took victory for @RenaultSportF1 at the first round of the 2006 Formula One season in Bahrain 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/eZGg5GR837
— Motorsport Images (@MSI_Images) March 12, 2018
Sezona 2006. je započela utrkom u Bahreinu, koja inače zauzima drugo mjesto u kalendaru Formule 1. Zbog održavanja Igara Commonwealtha, zamijenila je mjesta s VN Australije. Alonso je pobijedio i godinu kasnije i postao prvi vozač koji je dva puta za redom pobijedio u pustinji, no zvijezda utrke iz 2006. godine je zasigurno Kimi Raikkonen. Kimi je u kvalifikacijama za utrku ispao već u prvom dijelu zbog kvara na bolidu, ali je zahvaljujući dobroj strategiji momčadi McLaren i njegovim vještinama pretjecanja, utrku završio na sjajnoj trećoj stepenici pobjedničkog postolja. Uz njega su na postolju bili još pobjednik Fernando Alonso i drugoplasirani Michael Schumacher. Alonso i Schumacher su se tijekom cijele utrke borili za pobjedu. Treba spomenuti da je VN Bahreina 2006. godine bila i prva utrka za mlađahnog Nica Rosberga, budućeg svjetskog prvaka, koji je tijekom utrke postavio vrijeme najbržeg kruga i tako postao najmlađi vozač s najbržim krugom tog vremena.
Nakon Alonsa i Massa se upisao u statistiku kao dvostruki pobjednik. Massa je u Ferrarijevom bolidu pobjeđivao 2007. i 2008. godine. Svoj jedini pole position u karijeri Robert Kubica je ostvario upravo u Bahreinu, 2008. godine. Kubica se na prvo mjesto kvalificirao sa samo 0,027 sekundi ispred Felipea Masse, što je do VN Bahreina 2017. godina bila najmanja razlika između prva dva vozača u kvalifikacijama. Jenson Button je pobijedio 2009. godine za momčad Brawn GP s kojom je te godine osvojio i svoj jedini naslov svjetskog prvaka.
2010. godine sezona je još jednom započela utrkom u Bahreinu, ovaj put na dužoj konfiguraciji staze. Bila je to povratnička utrka za Michaela Schumachera koji je iz Formule 1 izbivao tri godine i vratio se u momčad Mercedes. Sebastian Vettel se kvalificirao na najbolju startnu poziciju, no njegov Red Bull baš nije surađivao. Vettelove probleme s bolidom iskoristio je novi vozač Ferrarija, Fernando Alonso, i iste pretvorio u svoju prvu pobjedu u crvenom kombinezonu. Felipe Massa se u Bahreinu prvi put vratio za volan nakon ozljede i odsustva i utrku je završio na drugom mjestu.
Uslijed protesta građana Bahreina protiv vladajućih struktura 2011. godine utrka za VN Bahreina je otkazana. Isprva je planirano samo odgađanje utrke za kasniji dio sezone, no ipak je otkazana. 2012. godine utrka je održana u svom redovnom proljetnom terminu, no nije prošla bez kontroverzi. Naime, aktivisti za ljudska prava su zahtijevali otkazivanje utrke, radi represivnih mjera vladajućih struktura. Utrka je ipak održana, ponovno na standardnoj izvedbi staze, kakvu ćemo gledati i za vikend. Pobijedio je Sebastian Vettel, a društvo su mu na pobjedničkom postolju pravili vozači momčadi Lotus, Kimi Raikkonen i Roman Grosjean.
Svoj uspjeh iz 2012. ponovio je Sebastian Vettel još jednom i godinu kasnije, nakon čega će uslijediti trogodišnja vladavina vozača momčadi Mercedes u pustinji. O borbi vozača momčadi Mercedes, Nica Rosberga i Lewisa Hamiltona iz 2014. godine u Bahreinu smo već pisali, a sjećamo se da je pobjedu odnio Lewis Hamilton. Hamilton je pobijedio i 2015., a godinu kasnije Nico Rosberg. Bila je to peta uzastopna pobjeda za Nica Rosberga.
U godinama koje slijede i koje su nam poznate kao dominacija momčadi Mercedes, dva puta je pobjeđivao Ferrari i jednom Mercedes. 2017. i 2018. godine pobijedio je vozač momčadi Ferrari, Sebastian Vettel, dok je prošle godine pobjedu odnio Lewis Hamilton. Prošlogodišnje izdanje VN Bahreina bila je 999. utrka Formule 1 ikad.
- U prosjeku oko 100.000 gledatelja posjeti Bahrein International stazu tijekom vikenda kojeg se održava utrka Formule 1. Osim dešavanja na stazu, u Bahreinu tijekom vikenda ne bude nimalo dosadno. Organizatori se uvijek pobrinu za dobru zabavu i gledateljima prirede koncerte najvećih svjetskih zvijezda.
- Ovaj vikend proći će bez koncerata i bez gledatelja. Zvijezde će zasigurno biti vozači na stazi, ali i zdravstveni radnici koji će imati priliku pratiti utrku s tribina. U znak zahvalnosti za sve što čine tijekom pandemije, Princ Salman je ponudio zdravstvenim radnicima i njihovim obiteljima da, ako žele, uživo isprate utrku za Veliku nagradu Bahreina. Za druge, ulaznice nisu bile u prodaji.
- Još malo zanimljivosti ostavit ćemo za iduću srijedu, kao pripremu za Veliku nagradu Sakhira, koja će se održati na istom mjestu, ali na drugačijoj konfiguraciji staze od onoga što nam se sprema za vikend. U Bahreinu nikad nije bilo dosadno, pa se nadamo da neće ni tijekom predstojećeg vikenda. Ostale su nam još samo tri utrke do kraja ove turbulentne sezone.
U svoje ime i ime cijele ekipe GP1.hr želim vam uzbudljiv trkaći vikend.
jedna od najgorih staza u kalendaru nisam je nikad volio, playtation staza u pustinji,
Ti si umjetnik nadrealizma. Treba takvih ovaj nas svijet.
Ova staza je medju tri ili cetiri najbolje na svijetu za utrkivanje bolida F1. Kada si ovdje gledao losu utrku?
Za tebe su staze poput onih smecarskih Imole i Estorila na kojima dvije gume od bicikla ne mogu proci jedna pokraj druge.
Nisam ocekivao da ces dobiti toliko minusa…ali podrzavam te