Nakon prilično kaotične VN Toskane i dvotjedne stanke koja je uslijedila na red je došla VN Rusije. Staza u Sočiju i u nekim proteklim izdanjima uglavnom nije bila poprištem nekakvih posebno kaotičnih niti spektakularnih utrka pa su i očekivanja od ovogodišnjeg izdanja išla u tom smjeru. Spomenuta očekivanja u konačnici su se uglavnom i ostvarila, a ono što je obilježilo utrku zapravo se dogodilo i prije same utrke. Riječ je naravno o Hamiltonovoj kazni koja je kada se sve zbroji i oduzme donijela tek jednu od onih već viđenih rošada vodećega trojca koja se svako toliko dogodi, rekli bismo tek toliko da Britanac ne upiše baš sve pobjede u prvenstvu. Ono što je obilježilo utrku bile su već uobičajene pretumbacije u sredini poretka i promjenjiva sreća koja prati momčadi iz toga dijela grida, no o detaljima u našem pregledu winnera i loosera.

Dobitnici:

  1. Valtteri Bottas – Hamiltonova kazna koju je dobio već u ranoj fazi utrke promaknula je Bottasa u jedinog pravog kandidata za pobjedu i nogometnim rječnikom rečeno, Fincu omogućila penal za pobjedu u 90. minuti. No iako se uzima zdravo za gotovo ovu pobjedu ne treba nužno gledati iz toga aspekta jer sjetimo se kako je u dosadašnjem dijelu sezone Finac znao zbog ovih ili onih razloga i uprskati neke slične poklone i situacije. Ovoga puta ipak nije, pa je Valtteri napokon uspio upisati i drugu ovosezonsku pobjedu. Pobjeda je to koja je suzdržanom i općenito od prevelikih emocija cijepljenom Mercedesovom vozaču značila puno što se ponajbolje čulo u razgovoru s ekipom preko team radija neposredno nakon utrke. Valtteri je tada osim netipičnog veselja poslao i neke poruke onima kojih se tiču i tako barem malo umanjio frustracije uzrokovane porazima u kvalifikacijama i utrkama zbog kojih je sve češće meta rasprava, kritika i upitnika. Iako je i sam rekao kako borba traje i dalje, ne vjerujem kako će ova pobjeda značiti išta više od Valtterijeve osobne satisfakcije
  2. Sergio Perez – vozač koji je kroz godine postao sinonim za pouzdanost i konstantu u ovoj se sezoni susreo s nekoliko poprilično velikih izazova. Za početak, došla je zaraza nesretnim virusom Covid 19 koja ga je izbacila iz stroja u dvije utrke, a potom stigla je i objava kako su je neki nazvali, najgore čuvanom tajnom u Formuli 1, koja je značila gubitak sjedala za 2021. Ipak, čini se kako ni to nije uspjelo uzdrmati vrijednog Meksikanca koji je kao u inat u Toskani izjednačio, a u Rusiji i nadmašio svoj najbolji rezultat sezone. Iako malo ljut zbog lošijeg starta uzrokovanog proklizavanjem na prljavoj strani staze, Checko u konačnici može biti itekako zadovoljan jer veliki posao za prolazak ispred Renaulta odradio je upravo on za njega već karakterističnim odličnim managmentom guma čime je u prvom stintu napravio vjerojatno ključan posao u krajnjem pozicioniranju ispred Renaultovih bolida.
  3. Renault – Prilično kilav ulazak u sezonu momčad Renaulta promovirala je u jedno od većih razočaranja kada su u pitanju forma i rezultati. Ipak, čini se kako su u posljednje vrijeme u Francuskoj momčadi neke stvari sjele na mjesto pa je tako već četvrtu utrku u nizu Renault upisao dvoznamenkasti broj konstruktorskih bodova. Malo nesrećom konkurenata, malo dobrim rasporedom staza koje su im odgovarale Renault se probio u ravnopravnu borbu za treće mjesto, a gledajući trenutni momentum i probleme u koje gotovo svaku utrku upada netko od konkurentskih vozača žuti se nalaze u dosta dobroj poziciji.
  4. Charles Leclerc – Ferrari nam u tekućoj sezoni donosi doista puno toga zanimljivog. Iako vozačima, zaposlenicima momčadi, u konačnici i navijačima uslijed serije blijedih izvedbi, nikakve forme i isto takvih rezultata vjerojatno i nije do smijeha, u svemu tome ima i ponešto šaljivo. Naime, u Ferrariju su uoči utrke objavili kako su u Rusiju došli s određenim poboljšanjima i nadogradnjama što bi samo po sebi značilo određeni iskorak i napredak, no kako bi otklonili sve nade iz momčadi je odmah rečeno kako te nadogradnje neće donijeti ništa. Ipak, nadogradnjama unatoč i nikakvim očekivanjima Charles Leclerc je još jednom pokazao svoju Perezovsku stranu i iz ničega ušićario odličan rezultat. Iako je Monegašanin na sličan način znao hvatati i postolja u trenutnim okolnostima i ovaj je rezultat puna šaka brade.
  5. Povratak navijača – nakon pustinje koju smo od početka sezone gledali na tribinama trkališta na kojima su se vozile utrke prizori iz Rusije izgledali su nestvarno lijepo. Iako na utrkama Formule 1 navijači možda i nisu toliko cijenjen i eksponiran faktor, scene iz Sočija podsjetile su nas na neka normalnija vremena. Jasno je kako će o tom potezu organizatora neki imati i nešto drugačije mišljenje, rekli bismo možda i opravdano, no ne želeći previše ulaziti u sferu epidemiologa i drugih stručnjaka iz sfere običnog navijača i ljubitelja ovoga sporta ovo je bilo pravo osvježenje.

 

Gubitnici:

  1. Carlos Sainz/McLaren – nazvati aktualnu Sainzovu sezonu problematičnom onako na prvu bilo bi vjerojatno pomalo nerealno ili preoštro, no ako malo bolje promotrimo rezultate budućeg Ferrarijevog vozača ispada kako su brojke i statistika vrlo neumoljivi. Naime u polovici od dosadašnjih deset utrka Španjolac nije uhvatio niti boda, a ova mini serija neuspjeha započeta u Toskani ovoga puta ima i dodatnu težinu jer razbijanje u Rusiji bilo je plod čiste i dosta čudne vozačke pogreške. Da stvar bude gora razbijeni Sainzov bolid ponajviše je zasmetao momčadskom mu kolegi Norrisu pa je uz određene probleme koje je imao sve to zabetoniralo McLarenovu lošu sudbinu u Rusiji. Gledajući trenutnu situaciju čini se kako se kolo nesreće s nekih konkurenata (Renault) okrenulo ka McLarenu čiji vozači prečesto što svojim što utjecajem nekih x faktora kiksaju. Šteta jer iako se McLaren još uvijek nalazi prvi iza leđa vodećeg dvojca prednost u odnosu na konkurente je zanemariva. S pola prošlosezonskog kontinuiteta u skupljanju bodova vjerojatno bi već poprilično odmaglili pratnji.
  2. Alexander Albon postolje u Toskani u kombinaciji s prilično dobrim nastupom neki su smatrali okidačem koji bi Red Bullovog vozača napokon trebao trgnuti iz sna i gurnuti ako ništa drugo, barem prema borbi za postolja. Nažalost, taj dobar rezultat Albon nije iskoristio kao temelj za nastavak uspješne serije jer priča se u Rusiji vratila na staro. Čak više i nije toliko bitno jeli Tajlanđanin na kraju šesti, osmi ili deseti, bitno je da barem meni kao običnom smrtniku i gledatelju on izgleda neuvjerljivo i možda ću biti prestrog, u ovom trenutku nedovoljno kvalitetno za mjesto u drugom najbržem bolidu na gridu. Svaka pa tako i ova priča uvijek ima svoje ali, također i neke razumne kontra argumente, no i u ovom slučaju brojke su neumoljive, a one kažu kako je u deset utrka Albon prikupio točno upola manje bodova od svoga momčadskog kolege. Bez obzira na sve, prevelika razlika.
  3. Lewis Hamilton – uoči utrke u Sočiju novinari su postavljali pitanja Hamiltonu i Toto Wolfu o izjednačavanju Schumacherova rekorda po broju GP pobjeda i eventualnoj proslavi toga vrijednog postignuća. Toto je, kao zloguki prorok, rekao kako on, ali i neki njegovi bliski suradnici jako vjeruju u karmu i stoga o tome ne žele razgovarati sve dok se to postignuće ne dogodi samo po sebi pa ispada kako je Nijemac doista predvidio nekakav problem. Istini za volju, u pitanju nije bilo uplitanje više sile u vidu kvara ili sudara već prilično glupa pogreška i kiks za koji kako stvari stoje nije čak niti kriv sam Hamilton, no kako bilo izgledno je kako je Lewis ispustio prilično sigurnu i izvjesnu pobjedu. U kontekstu poretka u prvenstvu i neizvjesnosti toga tipa s 44 boda prednosti sedam utrka do kraja mislim da straha za sedmi naslov nema, no ipak kratko nezadovoljstvo i frustracija bili su prisutni. Također, zbog prilično komforne situacije i izostanka prave konkurencije mišljenja sam kako starom i gotovo sigurno novom prvaku izjave o sudcima koji ga žele zaustaviti i sličnim bjelosvjetskim urotama jednostavno nisu potrebne.
  4. Romain Grosjean – i desetu utrku u novoj sezoni Francuz je završio bez bodovnog učinka. Iako taj podatak ako uzmemo u obzir Haasovu formu nije iznenađujuć, na ovoj listi spomenuli smo ga jer Grosjean je nulom u Rusiji izjednačio svoj neslavni rekord iz 2019. kada je također na deset uzastopnih utrka ostao bez bodova. Da stvar bude gora, radi se o deset utrka u razdoblju od kolovoza 2019. i VN Mađarske dokraja sezone 2019. što znači da je Francuz na suhom već čitavih 20 utrka u nizu. Ako uzmemo u obzir kako mu je ovo vjerojatno zadnja sezona u Haasu a još vjerojatnije i zadnja u Formuli 1 previše razloga za zadovoljstvo osim pukog nastupanja i zabave baš i nema.
  5. Lance Stroll – praktički ni kriv ni dužan Lance Stroll utrku je završio nakon nekoliko sekundi. Leclercov poguranac značio je susret sa zidom i oproštaj od utrke. Iako to zasigurno nije Bog zna kakva tragedija, nakon serije dobrih i vrlo dobrih rezultata Kanađanina je i u drugoj utrci u nizu zadesila loša sreća. Šteta za Lancea, no gledajući dosadašnji razvoj događaja u sredini poretka i situacije u kojima se čas razbijaju i kvare jedni, čas drugi vjerujem kako će još biti dosta prilika za popravak.

Događanja na utrci:

Ono najbitnije u kontekstu pobjede na utrci dogodilo se i prije početka kada je Hamilton uz odobrenje svog trkaćeg inženjera na nedozvoljenoj poziciji vježbao start zbog čega je kažnjen s čak 10 sekundi kazne. Takav poklon očekivano su iskoristili Bottas i Verstappen, no iako tek treći realno gledajući Lewis od toga nije imao prevelike štete. Što se ostatka društva tiče ova je utrka za razliku od one na Mugellu pa i Monzi protekla znatno normalnije i mirnije, rekli bismo u skladu s očekivanjima i s već standardnim društvom u sredini i na začelju poretka praktički bez prevelikih iznenađenja.

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
1 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Berislav

Dobar osvrt na Soči.
Hamilton je gotovo sam sebe pobjedio več u subotu u Q3. U nedjelju, bez obzira na kaznu bilo mu je “osigurano” maksimalno treče mjesto.

avatar
Član
Pedji2

Pise u tekstu da Toto I ekipa veruju u karmu, pa nisu hteli komentarisati izjednacenje LH I MS!! Znajuci ishod utrke mogu se zapitati jel ih to stvarno stize losa karma..😁😁😁

avatar
Član
mody

sada dolaze prave stazw nugbugring portimao turska imolai onda one dvije dosadne na kraju

avatar
Član
Pratiteljcro

Zelim peticiju da se vrati Interlagos kao zadnja staza u zezoni.