Formula 1 se još jednom vraća u Sjedinjene Američke Države, po treći put ove godine. Ova najprestižnija serija utrkivanja na svijetu uglavnom je poznata po europskim timovima i vozačima. No, Sjedinjene Američke Države također su kroz povijest imale značajan, iako sporadičan, utjecaj u ovom sportu. Od ranih dana Formule 1 pa sve do modernog doba, nekoliko američkih timova pokušalo je ostaviti trag u ovom elitnom natjecanju.
Scarab Formula 1 bio je američki tim koji se natjecao u Formuli 1 tijekom 1960. godine. Osnovan od strane Lancea Reventlowa, tim je koristio vlastiti bolid i motor, ali su rezultati bili razočaravajući zbog manjka konkurentne tehnologije. Scarab je sudjelovao na samo tri utrke i nije osvojio bodove, no ostaje zapamćen kao prvi pravi američki pokušaj ulaska na F1 scenu.
Jedan od najpoznatijih američkih pokušaja u Formuli 1 bio je All-American Racers (AAR), koji je osnovao Dan Gurney, legendarni američki vozač. Gurney je 1946. osnovao All American Racers (AAR) i razvio bolid pod imenom Eagle. Koristeći Weslake motore, Eagle je brzo stekao reputaciju tehničke inovacije. Vrhunac tima bio je pobjeda na VN Belgije 1967., kada je Gurney postao prvi (i dugo jedini) Amerikanac koji je ostvario pobjedu s bolidom vlastite proizvodnje. Međutim, financijski problemi i sve veća konkurencija prisilili su tim da se povuče iz Formule 1 1968. godine.
Dan Gurney, Eagle T1G – Weslake.
— RSF Motorsport ® (@RSF_Motorsport) February 14, 2020
Grand Prix of Belgium (Spa Francorchamps), 1967.
#F1 #BelgiumGP #SpaFrancorchamps #Gurney #Eagle pic.twitter.com/587ftAuMNP
Američki trkaći tim Penske Racing, predvođen Rogerom Penskeom, ušao je u Formulu 1 1974. godine. Iako je Penske bio uspješan u američkim serijama poput IndyCara, prilagodba Formuli 1 bila je izazovna. Tim je ostvario svoju jedinu pobjedu na VN Austrije 1976. s vozačem Johnom Watsonom za upravljačem. Momčad je posljednji put nastupila na utrci za VN Kanade 1977. godine.
Dvije različite momčadi pod gotovo istim imenom iz SAD-a su nastupale u Formuli 1. Nepovezan s današnjim Haas F1 Teamom, momčad Haas Lola osnovao je Carl Haas 1984. godine. Haas Lola koristio je šasije razvijene u suradnji s britanskim konstruktorom Lolom, a imao je tehničku podršku Forda. Iako su se trudili, tim nije uspio postići značajne rezultate i povukao se nakon samo dvije sezone, bez osvojenih bodova.
Nekoliko desetljeća kasnije osnovana je momčad Haas F1 Team od strane Genea Haasa Ova momčad se pridružila gridu 2016. godine i danas je jedina američka momčad koja se natječe u Formuli 1. Haas se od početka odlučio za jedinstven pristup, koristeći šasije koje su izrađivane u suradnji s talijanskom ekipom Dallara i pogonske jedinice Ferrarija poštujući aktualna pravila natjecanja. Iako je tim pokazao obećavajuće performanse u svojim ranim sezonama, borba s financijskim izazovima i intenzivna konkurencija često ih drže u sredini ili na začelju poretka. Za momčad su ove godine nastupali Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg i Oliver Bearman, od kojih će samo mladi Bearman ostati u momčadi i naredne godine. Momčad Genea Haasa je u Formuli 1 osvojila 295 bodova, ali se niti jednom nije penjala na pobjedničko postolje.
U vrijeme začetka Svjetskog prvenstva Formule 1, pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća, utrka Indianapolis 500 bila je dio kalendara, pa tako postoji niz momčadi iz SAD-a koje su se zapravo natjecale u prvenstvu, ali su nastupile samo na utrci na domaćem terenu.
Američke timove u Formuli 1 često su se suočavale s izazovima poput visokih troškova, logistike i prilagodbe europski orijentiranom sportu. Ipak, s porastom popularnosti i guranjem Formule 1 u SAD-u, zahvaljujući vlasničkoj strukturi i sve većem broju američkih utrka, postoji vjerojatnost da će u budućnosti više američkih momčadi ući u sport.
Za sada nema šansi da se još neka američka ekipa uključi u F1, vidi se koliko
se neki protive Andrettiju za kojeg se može reći da nije početnik u ovom sportu