Nakon Velike nagrade Italije u Monzi, koja je spletom okolnosti djelovala poput utrke s obrnutim startnim poretkom i ponudila sasvim neočekivan rasplet, ponovno se aktualizirala tema kvalifikacijskih sprint utrka u kojima bi se koristio obrnuti startni poredak.

Čelnici Formule 1 željeli su tako nešto isprobati već ove godine na nekoj od utrka, no Mercedes je bio protiv. Tada je još na snazi bilo pravilo da se sve momčadi moraju složiti oko prihvaćanja takvog prijedloga, no sada je drukčije i kad bi došlo do novog glasanja, dovoljno bi bilo da ideju podrži osam od deset momčadi.

Toto Wolff je nedavno ponovio svoje protivljenje tom prijedlogu, izjavivši da Formula 1 nije reality show, a obrnuti startni poredak ne podržava niti Sebastian Vettel.

“Mislim da je to potpuno pogrešno. Ako idete u tom smjeru, to je jasan pokazatelj da niste uspjeli osigurati pravila koja bi ujednačila poredak i učinila utrkivanje na stazi boljim. Moje je mišljenje da bi bilo pogrešno na taj način pokušati miješati karte.”

“Nadanja su usmjerena prema 2022. i promjeni pravila, ali mislim da je potrebno rješavati glavne probleme, radije nego igrati lutriju. Mislim da je obrnuti startni poredak suprotan principima sporta i natjecanja, a ja kao natjecatelj, koliko god ne volim kad drugi pobjeđuju, moram prihvatiti da netko drugi pobjeđuje i radi bolji posao u datom trenutku” rekao je Nijemac.

Dosta je sudionika Formule 1 izrazilo protivljenje takvoj ideji, a jedan od Vettelovih istomišljenika je i predsjednik FIA-e, Jean Todt.

“Iznenađenja su u suštini natjecanja, ali meni se ne sviđa pravilo obrnutog startnog poretka u Formuli 2 i Formuli 3. Za mene to nije utrkivanje, a umjetno stvaranje napetosti ne funkcionira. Moj će glas biti protiv, ali ako će većina biti za, prihvatit ću to”, kaže bivši šef Ferrarijeve momčadi.

18
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
8 Komentara na temu
10 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
11 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
madgalico

Mislim da bi Vettelu jedino pasao start u rikverc posto mu to najbolje ide u zadnjih par godina..hehe

avatar
Član
Desmosedici

Već sam se o ovome izjasnio..potpuno se slažem sa Sebom i Todtom..radije neka osmisle pravila ..zapravo jedino rješenje je da dopuste da svatko sukladno svojim financijskim i terhničkim resursima razvija svoju tehnologiju..ograničenja ne vode ničemu a umjesto manjih stvaraju više troškove jer se svatko dovija ..i troši na to..kako izigrati ta ograničenja.

avatar
Član
TORPEDO

To ponavljam ko papiga ovdje…ja bih svima dopustio sve,totalna sloboda…i po aerodinamici i po konfiguraciji motora,jedine stvari koje bi ostale su benzinski četverotaktni motor iste kubikaže i minimalna težina bolida…pa tko umije…

avatar
Član
Desmosedici

Vidi ovaj paradoks..zadali su fiksnu količinu goriva za utrku koje se ne može nadopunjavati..znači imaš toliko goriva pa se ti prilagodi sa protokom i potrošnjom..kakve veze tada ima trenutni protok goriva?..veći protok znači veću snagu ali i veću potrošnju..neka svatko sa tim taktizira kako želi..sigurno bi bilo uzbudljivije i neizvjesnije nego ovako..u kvalama bi to bilo teže ograničiti..recimo opet sa količinom goriva koliko je potrebno za pojedinu sesiju..pa neka taktiziraju..jedan super brzi krug ili dva.

avatar
Član
west 44

Protok goriva je zadan i iznosi 100 kg/h-primjer kod 10000 okretaja motora u minuti dozvoljen protok je 95,5 kg po satu!!!

avatar
Član
Desmosedici

Znam za to..stoga se i pitam kakvog to ima smisla ako je već sve ograničeno s ukupnom količinom goriva koje se ne može dolijevati?..tko želi veću trenutnu snagu mora imati i veći tzrenutni protok ali i mnogo veću trenutnu potrošnju..neće moći dugo voziti u tom modu jer će ostat bez goriva ili će ostatak utrke morati voziti sa manjom potrošnjom, značio sa manjom snagom i sa manjom brzinom..eto prilike za razne taktike..pa tko voli nek izvoli..a tko zna sve to optimalno naštelovati neka pobijedi.

avatar
Guest
LHx6

Kad je u 70 godina F1 tako bilo?

avatar
Član
Deyo

Stvarno tuzno kada netko posveti svoj zivot dezurajuci ovdje, misleci da ce minusima ili napadima odbraniti neodbranjivo, kao promjena zakona gravitacije. Prvo, obrnuti poredak je glupost. Drugo, citiracu Senu. Ovo je kao trka na 100 metara, gde jedna momcad ima 50 metar prednosti i trkacke patike, dok ostali imaju patike od olova. E, to je ono sto se djesava od 2014. Kada budemo ponovo imali utrke gde svi trce od starta u trkackim patikama, imacemo ponovo F1, mozda ce netko biti daleko brzi, mozda ne, ali ce sve ovo barem imati smisla i duh sporta.

avatar
Guest
LHx6

Ajoooj, ahahahahah.

Ajde pljuvači Tota i Merca pljujte sad.

avatar
Član
robif

Gluposti….bolesnih ideja nikad ne fali

avatar
Član
mika.KA

znaci ajmo tako u rukometu,nogometu…. recimo repke klubove koje su top 10 pocinju utakmice sa klubovima kojima je rang od 10 do 20 sa minus jedan gol. pa sam ako igra sa klubom iz top 50 pocinje utakmicu -5 golova. dali je to nogomet?

avatar
Član
teo_S

Mody kaze da je ovo super 🙂

A isto kaze i da voli F1 🙂

Je li to apsurd (htjeti obrnuti grid s jedne strane, a s druge voljeti F1) ili je novo normalno?

avatar
Član
mody

pa super je jer je ce se ovio hibridi onako i tako probiti za 3 kruga u tome je problem, danasnja f1 je hibrid,, eto do cega JE doslo jer su utrke ovakve mercedes prva dva reda i nakon 10 minuta pobjegnu 10 sekundi i gotovo i onda gledamo borbu izmedu 10 i 20 mjesta

avatar
Član
rovaccccc

Zasto mislis da ce ti hibridi startat iza.
Zasto nebi oni vozili sporije u kvalama.
Sto sporije budu vozili u kvalama bolje ce startat.
Ovo kao da je moj trogodisnji malac osmislio 🙂

avatar
Član
mody

rovacc nek voze sporije pada ih vidimo kako se probijaju

avatar
Guest
LHx6

A Torpedo čitač između redova?

avatar
Član
rovaccccc

Ako ovo zazivi,jel to znaci da bi u kvalama mogli gledat takmicenje ko ce napraviti najsporiji krug 🙂

avatar
Član
mika.KA

pametno!