Šef Red Bullove momčadi u Formuli 1, Christian Horner, smatra da bi Formula 1 trebala posegnuti za nekim hrabrim i radikalnim mjerama, kako bi svim momčadima olakšala preživljavanje aktualne krize. Mogućnost kupnje bolida po njegovom bi mišljenju bila dobra mjera za spas manjih momčadi.
Momčadi Formule 1 različito se nose s krizom uzrokovanom pandemijom koronavirusa, no većina se slaže da su potrebne drastične mjere i štednja na svim razinama, kako bi svih deset momčadi preživjelo ovu krizu i bilo u mogućnosti nastaviti s natjecanjem.
Vodstvo natjecanja zatvorilo je tvornice na devet tjedana i odgodilo primjenu novih tehničkih pravila za 2022. Govori se puno o rezanju timskih proračuna za 2021. godinu, ali Christian Horner misli da je potrebno ići dalje od toga. Smatra da bi manjim momčadima trebalo omogućiti kupovinu godinu dana starog bolida neke od “velikih” momčadi.
Tom opcijom manje bi momčadi mogle smanjiti izdatke za istraživanje i razvoj, a to su bez sumnje najveći troškovi u Formuli 1. Kupnjom gotovog proizvoda mogli bi značajno uštedjeti, ustabiliti poslovanje, a onda se s vremenom vratiti statusu konstruktora.
“Ovo je vrijeme kad trebamo biti hrabri i odlučni, vrijeme za promjene. Ako bih ja vodio jednu od manjih momčadi, najbrži put do kompetitivnosti učinkovitom rutom kad su troškovi u pitanju, umjesto razvojem i kopiranjem bolida dobavljača, što se događa u mnogim slučajevima, bio bi kupovinom kompletnog bolida nakon kraja sezone u Abu Dhabiju. Zašto im ga ne bismo prodali? Neka ga imaju.”
“Te momčadi mogu funkcionirati kao trkaći timovi, ne trebaju objekte za istraživanje i razvoj. To je najbrža ruta prema kompetitivnosti, a ujedno i najjeftinija ruta. Bili bi trkaći timovi i pritom imali pristojan proizvod. Plus, ako sastave dobar trkaći tim, mogu pobjeđivati u utrkama. Mi smo to dokazali sa Sebastianom Vettelom i Toro Rossom, kad smo ih opskrbljivali našim starim bolidima u 2008. godini.”
“No, postoji paranoja oko statusa konstruktora i čega se sve odričete ako niste konstruktor. To funkcionira u drugim oblicima motorsporta, u MotoGP-u. Dakle, ako možete kupiti Mercedesov, Ferrarijev ili Red Bullov bolid nakon Abu Dhabija, zašto ne biste”, pita se Horner.
Umjesto trošenja vremena i energije na dogovore oko ograničenja budžeta, Horner vjeruje da bi se više trebalo posvetiti zamrzavanju razvoja određenih komponenata jer bi to smanjilo potrebu za potrošnjom.
“Ja sam u potpunosti za štednju novca i ograničenje budžeta je razumna stvar, ali ako ne krenete uzvodno kako biste spriječili nadiranje vode, ne možete očekivati da će taj ograničeni budžet biti brana koja će zaustaviti poplavu. Vrlo je važno ranije zaustaviti pritjecanje vode”, slikovito je objasnio šef Red Bullove momčadi.
Koji je smisao kupiti bolid star godinu dana ako je momcad od koje je kupljen svoj novi bolid uploadala i ucinila ga boljim za tekucu sezonu ? To automatski stvara razliku između manjih i vecih momcadi vec na samom startu bez da je utrka krenula posebice sto bi te momcadi imale sve moguce tehnicke i informaticke informacije o kupljenom bolidu. To bi samo jos vise produbilo jaz između vecih i manjih momcadi jer bi te male momcadi financirale svake sezone vece i omogucavale im razvoj na novim bolidima kako bi stvorili jos vecu razliku. Red Bull mi je u pocetku… Read more »
dosta je 12 bolida na gridu i dasu bolidi blizu a ne da imamo 22 bolida o 15 bolida koji kasne za ostalima 5 sekundi
a ima horner pravo…zašto se to nebi dogodilo? ako neka mala momčad npr kupi mercedesov bolid, nema apsolutno nikakve garancije da će odmah ta momčad pobjeđivati i sl… iako bi bilo super kada bi svaka momčad konstruirala svoj bolid, al treba biti realan i znat da male momčadi nemaju potporu velikih tvrtki iza sebe kao red bull, mercedes i ferrari… nažalost, prošla su vremena privatnih malih momčadi kao williams nekada, ili minardi, jordan… treba se prilagoditi situaciji…..
Pazi..velike momčadi bi im prodavale stare modele bolida..one koje oni više neće koristit..logično je da se sa takvim bolidom u normalnim okolnostima nebi moglo pobjeđivati jer bi velike momčadi razvile za sebe nove modele bolida boljih perfomansi..ali to su provjereni i kroz sezonu u detalje usavršeni bolidi..znači da su odlični što se tiče kvalitete izrade i izdržljivosti..male momčadi sa njima nebi imale tehničkih problema a osvajale bi bodove, a ako se posreći i koje postolje.
1 Poslogodisnji bolidi nisu toliko losiji od ovogodsinjih tu su nijanse u pitanju 2 ti bolidi kostaju mnooogo novca 3 male momcadi nemaju para da kupuju te bolide 4 i najbitnije Sve i da male momcadi nadju novac za bolid Niko al niko im nece prodat proslogodinji bolid da sebe ugrozi na trci to vazi za top 3 momcadi…Zakljucak i da npr fia to uvrsti u razmatranje a nece top 3 momcadi nece to prihvatiti il hoce al pod njihovim uslovim a to je da im oni sastave bolid koji ce malo bit bolji od njihovih sadasnjih(misl na bolid malih… Read more »
Slažem se..veliki bi im složili bolid i prodali..to je već “serijska” i jeftinija proizvodnja..materijal koji se tu utroši u proizvodnju nije najskuplja stavka..skup je razvoj, konstruiranje nečega novoga..mislim da bi malima to bilo prihvatljivije i jeftinije nego da oni nešto istražuju i konstruiraju.
Evo, o ovome sam vas obavijestio prije nekoliko dana, a neki su me za nagradu vrijeđali i ismijavali po forumu. Možda zato što sam napomenuo da je to već urađeno sa Pink Mercedesom. Pozdrav svima!
To nije napravljeno sa Mercedesom, evo i na drugom članku imaš o tome.
Stvarno?
Da stvarno imas tekst od juce
Da stvarno, ali si i na tom članku pokazao slijedeću logiku kojom plijeniš pozornost.
FIA: nećemo reći što smo se dogovorili.
Desmo: Aha dokaz da je sve ispravno.
FIA: RP bolid nije kopija
Desmo: Aha dokaz da je to kopija tko to nevidi je glup.
Niko te nije vrijedjao nit ismijavao nemoj sebe precjenjivati