Sauber
Vozači: Pascal Wehrlein, Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi
Konstruktorski poredak: 10., (2016. – 10.)
Bodovi: 5 (2016. – 2), Wehrlein – 5 (100%), Ericsson – 0, Giovinazzi – 0
Utrke u bodovima: 2
Postolja: 0
Pobjede: 0
Pole positioni: 0
Najbrži krugovi: 0
Odustajanja: 10 (Wehrlein 3, Ericsson 6, Giovinazzi 1)
Omjer u utrkama: Wehrlein vs Ericsson 11:6, Ericsson vs Giovinazzi 1:1
Omjer u kvalifikacijama: Wehrlein vs Ericsson 11:7, Ericsson vs Giovinazzi 2:0
Prosječna pozicija u kvalifikacijama: Wehrlein – 17.89, Ericsson – 18.15, Giovinazzi – 15.5
Prosječna razlika u odnosu na timskog kolegu (kvalifikacije): Wehrlein – -0.05s, Ericsson – +0.032, Giovinazzi – +0.127
Eliminirani u Q1: Wehrlein 15, Ericsson 18, Giovinazzi 1
Eliminirani u Q2: Wehrlein 3, Ericsson 2, Giovinazzi 1
Prolazak u Q3: Wehrlein 0, Ericsson 0, Giovinazzi 0
Nadoknađene pozicije u prvom krugu utrke:
Prosjek: Wehrlein -0.5, Ericsson +0.85, Giovinazzi 0
Ukupno: Wehrlein -9, Ericsson +0.85, Giovinazzi 0
Startovi:
Wehrlein: 18 – 15 završio, 3 odustajanja, završio 100% utrke (1)
Ericsson: 20 – 14 završio, 6 odustajanja, završio 100% urke (2)
Giovinazzi: 2 – 1, završio, 1 odustajanje, završio 100% utrke (0)
Mjesto na kojem je vozač proveo najviše krugova:
Wehrlein: 17. (248)
Ericsson: 16. (214)
Giovinazzi: 14. (22)
Odrađeni krugovi:
Wehrlein: 948
Ericsson: 1034
Giovinazzi: 58
Najkorištenije gume:
Wehrlein: Soft 433 kruga (47.2%)
Ericsson: Soft 399 (39.7%)
Giovinazzi: Supersoft 40 (69%)
Švicarska momčad po prvi puta tijekom svojeg 24-godišnjeg boravka u Formuli 1 sezonu završava na posljednjem mjestu u poretku konstruktora. Da ne bi sve bilo tako crno, pobrinuo se Pascal Wehrlein koji je ove sezone dva puta završio u bodovima. Bilo je to u Španjolskoj (8.) i Azerbajdžanu (10.) Blizu bodova bio je i u Bahreinu (11.). Ericsson je drugu sezonu zaredom završio bez osvojenog boda, a najbliže prvoj desetorici bio je u Španjolskoj i Azerbajdžanu kada je oba puta završio 11. Dvije utrke za Sauber je odradio i Antonio Giovinazzi. Talijan je vozio na početku sezone u Australiji i Kini kada je mijenjao Wehrleina. U Melbourneu je završio 12., a u Šangaju nije stigao do cilja. Sauber ove godine nije mogao do boljih rezultata s Ferrarijevim motorima iz 2016. pa se njihova kriza nastavlja. Ranije ove godine trebali su dogovoriti suradnju s Hondom, ali na kraju su ipak ostali uz Ferrari. Uz to, još uvijek nisu potvrdili svoju vozačku postavu za 2018.
McLaren
Vozači: Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne, Jenson Button
Konstruktorski poredak: 9., (2016. – 6.)
Bodovi: 30 (2016. – 76), Alonso – 17 (56.7%), Vandoorne – 13 (43.3%), Button – 0
Utrke u bodovima: 8 (Alonso 5, Vandoorne 3)
Postolja: 0
Pobjede: 0
Pole positioni: 0
Najbrži krugovi: 1 (Alonso, VN Mađarske)
Odustajanja: 17 (Alonso 10, Vandoorne 6, Button 1)
Omjer u utrkama: Alonso vs Vandoorne 7:8
Omjer u kvalifikacijama: Alonso vs Vandoorne 16:3, Button vs Vandoorne 1:0
Prosječna pozicija u kvalifikacijama: Alonso – 11.47, Vandoorne – 13.45, Button – 9
Prosječna razlika u odnosu na timskog kolegu (kvalifikacije): Alonso – -0.259s, Vandoorne – +0.234, Button – +0.204
Eliminirani u Q1: Alonso 1, Vandoorne 7, Button 0
Eliminirani u Q2: Alonso 11, Vandoorne 7, Button 0
Prolazak u Q3: Alonso 7, Vandoorne 6, Button 1
Nadoknađene pozicije u prvom krugu utrke:
Prosjek: Alonso +0.33, Vandoorne +1, Button 0
Ukupno: Alonso +6, Vandoorne +18, Button 0
Startovi:
Alonso: 18 – 8 završio, 10 odustajanja, završio 100% utrke (3)
Vandoorne: 19 – 13 završio, 6 odustajanja, završio 100% utrke (2)
Button: 1 – 0 završio, 1 odustajanje, završio 100% utrke (0)
Mjesto na kojem je vozač proveo najviše krugova:
Alonso: 11. (120)
Vandoorne: 12. (162)
Button: 19. (42)
Odrađeni krugovi:
Alonso: 830
Vandoorne: 951
Button: 57
Najkorištenije gume:
Alonso: Supersoft 349 krugova (42.6%)
Vandoorne: Supersoft 380 krugova (40.7%)
Button: Supersoft 38 (66.7%)
Iza McLarena još je jedna sezona puna razočarenja. Honda ni treću sezonu zaredom nije uspjela isporučiti pogonsku jedinicu s dobrim performansama i pouzdanošću. Nakon katastrofalne 2015. slijedila je nešto bolja prošla godina, a od ove se očekivalo još više. Prvi dio sezone bio je za zaborav. Japanci su se popravili kroz drugi dio godine, ali to nije uspjelo uvjeriti britansku momčad da ostane s njima. Fernando Alonso je kao i prošle dvije godine imao nekoliko maestralnih vožnji, ali je mnogo puta bio zaustavljen od strane Honde. Do bodova je stigao pet puta: Azerbajdžan (9.), Mađarska (6.), Meksiko (10.), Brazil (8), Abu Dhabi (9.). Stoffel je, kao i Honda, svoju prvu sezonu u Formuli 1 započeo lošije od momčadskog kolege. Tijekom druge polovice je uz bolju pouzdanost ipak odradio nekoliko dobrih utrka i stigao do bodova: Mađarska (10.), Singapur (7.), Malezija (7.). Za volan Formule 1 vratio se Jenson Button u Monaku kada je mijenjao Alonsa. Međutim, Buttonova povratnička utrka završila je neslavno. McLaren je po drugi puta u povijesti prekinuo suradnju s Hondom i okrenuo se Renaultu. Alonso i Vandoorne ostaju u momčadi pa željno iščekujemo kakva će druga najuspješnija momčad u povijesti Formule 1 biti na francuski pogon.
Zaista mi je nevjerojatan podatak da je McLaren osvojio samo 30 bodova u cijeloj sezoni, pa to je kao da kazete da se Barcelona bori za ostanak u ligi. Ovaj fijasko sa Hondom im definitivno nije trebao i to u trenutku kada je Mercedes imao fantastican motor. Nekako sam uvjerenja da su ostali uz Mercedes bili bi mu jedini ozbiljan konkurent u zadnjih 3 godine, ali Ron Denis je ucinio ogromnu glupost usavsi u posao sa potpuno nespremnim proizvođacem motora za ovu eru F1. kada su potpisali ugovor ja sam mislio da je Honda razvijala vec hibridni motor i da… Read more »