Suradnja između McLarena i Honde trebala je trajati deset godina, no ona završava već nakon tri rezultatski neuspješne godine. U kratkom pregledu izdvojili smo nekoliko razočaravajućih trenutaka koji su se istaknuli u ovoj neuspješnoj suradnji.
Razočaravajući “livery”
Nakon objave o ponovnoj suradnji McLarena i Honde, mnogi navijači prisjetili su se njihove uspješne suradnje 80-ih i početkom 90-ih godina prošlog stoljeća. Dio te suradnje svakako je bio prepoznatljivi izgled bolida, s Marlborom kao glavnim sponzorom. Međutim, izgled novog bolida za 2015. godinu neugodno je iznenadio. Srebrno-sivi bolid s crvenim detaljima djelovao je bezlično, čak i nakon manjih promjena izgleda koje su provedene od VN Španjolske.
Zimska testiranja 2015.
Možemo se složiti da izgled McLaren-Honde nikoga nije zadivio, međutim zimska testiranja 2015. godine bila su prava noćna mora. Tijekom dvanaest dana predsezonskih testiranja, McLaren-Honda je uspjela odraditi samo 380 krugova. Za usporedbu, Mercedes je odvozio 1340 krugova, gotovo 1000 više. Čak je i Force India, koja je u potpunosti propustila prvo predsezonsko testiranje, uspjela odvoziti 669 krugova. Glavni razlog malog broja krugova bio je problem s novom pogonskom jedinicom, koja se od samih početaka pokazala nepouzdanom.
VN Australije 2015. – najgore kvalifikacije u 32 godine
U kvalifikacijama za VN Australije, Kevin Magnussen (koji je mijenjao ozlijeđenog Fernanda Alonsa) i Jenson Button zauzeli su posljednje i pretposljednje mjesto. To je bio najgori kvalifikacijski rezultat za McLaren od 1983. godine i VN Monaka.
VN Japana 2016. – još jedan rekord
2015. je bila jako loša sezona za McLaren, najgora od 1980. godine. Međutim 2016. godine momčad je bila konkurentnija, što potvrđuje šesto mjesto u poretku konstruktora. Iznimka je bila VN Japana u Suzuki. MP4-31 jednostavno nije bio konkurentan, kako u kvalifikacijama, tako i utrci. Alonso i Button utrku su završili daleko od bodova, čime su srušili još jedan neslavni rekord McLarena – najgori dvostruki završetak utrke.
Zimska testiranja 2017.
McLaren i Honda ostvarili su značajan napredak u 2016. godini, pa su stoga očekivanja bila visoka uoči nove sezone. Ron Dennis je napustio momčad, Stoffel Vandoorne pridružuje se Fernandu Alonsu kao vozač McLarena, a Honda uvjerljivo najavljuje kako će performanse njihovog motora biti u razini Mercedesa. Nažalost, Honda je odlučila potpuno redizajnirati svoju pogonsku jedinicu. S obzirom da su japanski inženjeri podcijenili utjecaj vibracija, motor se kvario svakih nekoliko krugova. Sezona još nije ni počela, a već se počelo pričati o tome da McLaren traži alternativu za Hondu.
VN Kanade 2017. – opasno sporo
Nakon još jedne razočaravajuće utrke, u kojoj je morao odustati zbog kvara motora, Alonso je jasno izjavio što misli o Hondi. “Bolid je tako spor na ravnom, razlika između nas i ostalih bolida u brzini je opasna,” izjavio je uzrujani Španjolac. Istog vikenda je McLarenov izvršni direktor Zak Brown prvi puta javno kritizirao Hondu, što je dalo naslutiti skori prekid suradnje.
VN Belgije 2017. – Alonso je vozio prebrzo
Jedna od neobičnih priča ove sezone dogodila se tijekom kvalifikacija za VN Belgije u Spa – Francorchampsu. Alonso je vozio brzi krug koji bi mu vjerojatno osigurao prolazak u zadnju kvalifikacijsku rundu, no iznenada je osjetio gubitak snage. Nakon detaljne analize utvrđeno je kako nije došlo do kvara na motoru, kao što je prvotno spekulirano. Naime, Alonso je kroz zavoj Pouhon prošao punim gasom, po prvi put. To je zbunilo elektroniku, što je na kraju rezultiralo uništenim kvalifikacijama za Alonsa.
Inače navijam za Alonsa tako da nisam htio niti čitat članak da se ne iživciram.A šta kaže mclaren fan … nema pogovora o tome da Mclaren mora napustiti Hondu.
Hahahaha, dobar članak pitam se da li je uopče bilo dobrih trenutaka u ovih 3 godine.
I onda se nađe netko ko kaže da su trebali još ostat s Hondom, da je to pobjednički motor budućnosti…