Horner zabrinut oko broja motora za sljedeću sezonu

Christian Horner, šef momčadi Red Bulla, zabrinut je kako će momčadi uspjeti odvoziti cijelu sljedeću sezonu sa samo 3 motora. Ove godine je za svakog vozača dozvoljeno korištenje 4 pogonske jedinice bez kazni, a svaki dio koji se mijenja nakon četvrtog donosi kaznu na startu sljedeće utrke.

Sljedeće sezone, s povratkom VN Njemačke i VN Francuske, broj utrka se penje do 21 zbog izbacivanja VN Malezije, a broj motora je manji u odnosu na ovu sezonu te Horner u ovome vidi problem.

Još početkom sezone, na prvim sastancima Strateške grupe F1, Christian Horner je pokušao objasniti kako to novo pravilo neće donijeti nikakvo poboljšanje niti za vozače niti gledatelje, a niti financijsko olakšanje za timove jer je prilično jasno kako će većina momčadi svejedno koristiti veći broj od dozvoljenih 3 motora pa neće biti ušteda po tom pitanju.

”Mislim da ove pogonske jedinice nisu donijele ništa pozitivno u Formulu 1 otkada su uvedene. Jako sam zabrinut što je sljedeće sezone dozvoljeno samo 3 pogonske jedinice po vozaču. To pitanje bi trebalo uvrstiti u dnevni red Strateške grupe na prvom sljedećem sastanku.”

Osim promjene pravila o broju pogonskih jedinica, Horner smatra kako bi se trebao promijeniti način kažnjavanja vozača zbog više elemenata pogonske jedinice jer ovakve kazne čine Formulu 1 vrlo nepopularnom kod većine navijača.

”I za nas je dosta teško shvatiti sva pravila i kazne. Na Monzi smo pokušavali dokučiti da li trebamo startati s 12. ili 13. mjesta pošto je i Sergio Perez bio kažnjen.”

”Treba razmotriti druge načine kažnjavanja vozača ili momčadi kako se prvenstvo ne bi odlučilo kaznama na startnom gridu, to je sramotno.”

Originalno je ideja o ograničavanju broja motora bila namijenjena smanjenu troškova za momčadi, ali u stvarnosti se to ne dešava.

”S ovim sistemom troškovi momčadi nisu manji. Novi motori se i dalje koriste a dobili smo samo kazne na gridu. To je nažalost jedini rezultat ovog načina kažnjavanja.”

”Trebalo bi naći nekakav kompromis gdje bi momčadi kalkulirale između dobitaka i troškova. Možda dopustiti 5 pogonskih jedinica po sezoni naspram sadašnjih 4 ili budućih 3,” zaključio je Horner.

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
sveznadar

Pa definitivno su momčadi koje koriste tuđe pogonske jedinice na gubitku. Nemaju utjecaj na razvoj, mogu jedino preko novina zvoncati da treba biti unaprijeđenja, a za nagradu dobiješ istu pogonsku jedinicu drugog nazina za puno više novaca. Što je najgore sad se pokazalo na prijmjeru McL da momčadi bez svoje pogonske jedinice gotovo i nemaju izbor što staviti u šasiju. Uzmi ili ostavi. Ako se pravila za pogonske jedinice ne promijene onda bi najpravednije bilo – konstruktorski prvak sljedeće sezone 3 pogonske jedinice, doprvak 4 i ostali 5. Pošto prvak ima najbolju jedinicu može se posvetiti povećanju pouzdanosti, dok ostali… Read more »

Desmosedici

Motori se mogu napravit da budu trajniji ali onda gube dio perfomansi. To vam je ta dilema. Tko nađe optimum između perfomansi i trajnosti bit će najbolji. To vam je nešto kao veći downforce za bržu vožnju kroz krivine ali ste zato sporiji na pravcu. Izvolite, nađite svoj optimum.

prosti

…OK zaključak – motori se moraju zamijeniti kad otkažu ovako ili onako, a trošak se ne može izbjeći….kazne su beskorisne, samo izazivaju nezadovoljstvo vozača, ali i nas navijača…

Related Posts