Christian Horner, šef momčadi Red Bulla, zabrinut je kako će momčadi uspjeti odvoziti cijelu sljedeću sezonu sa samo 3 motora. Ove godine je za svakog vozača dozvoljeno korištenje 4 pogonske jedinice bez kazni, a svaki dio koji se mijenja nakon četvrtog donosi kaznu na startu sljedeće utrke.
Sljedeće sezone, s povratkom VN Njemačke i VN Francuske, broj utrka se penje do 21 zbog izbacivanja VN Malezije, a broj motora je manji u odnosu na ovu sezonu te Horner u ovome vidi problem.
Još početkom sezone, na prvim sastancima Strateške grupe F1, Christian Horner je pokušao objasniti kako to novo pravilo neće donijeti nikakvo poboljšanje niti za vozače niti gledatelje, a niti financijsko olakšanje za timove jer je prilično jasno kako će većina momčadi svejedno koristiti veći broj od dozvoljenih 3 motora pa neće biti ušteda po tom pitanju.
”Mislim da ove pogonske jedinice nisu donijele ništa pozitivno u Formulu 1 otkada su uvedene. Jako sam zabrinut što je sljedeće sezone dozvoljeno samo 3 pogonske jedinice po vozaču. To pitanje bi trebalo uvrstiti u dnevni red Strateške grupe na prvom sljedećem sastanku.”
Osim promjene pravila o broju pogonskih jedinica, Horner smatra kako bi se trebao promijeniti način kažnjavanja vozača zbog više elemenata pogonske jedinice jer ovakve kazne čine Formulu 1 vrlo nepopularnom kod većine navijača.
”I za nas je dosta teško shvatiti sva pravila i kazne. Na Monzi smo pokušavali dokučiti da li trebamo startati s 12. ili 13. mjesta pošto je i Sergio Perez bio kažnjen.”
”Treba razmotriti druge načine kažnjavanja vozača ili momčadi kako se prvenstvo ne bi odlučilo kaznama na startnom gridu, to je sramotno.”
Originalno je ideja o ograničavanju broja motora bila namijenjena smanjenu troškova za momčadi, ali u stvarnosti se to ne dešava.
”S ovim sistemom troškovi momčadi nisu manji. Novi motori se i dalje koriste a dobili smo samo kazne na gridu. To je nažalost jedini rezultat ovog načina kažnjavanja.”
”Trebalo bi naći nekakav kompromis gdje bi momčadi kalkulirale između dobitaka i troškova. Možda dopustiti 5 pogonskih jedinica po sezoni naspram sadašnjih 4 ili budućih 3,” zaključio je Horner.
Pa definitivno su momčadi koje koriste tuđe pogonske jedinice na gubitku. Nemaju utjecaj na razvoj, mogu jedino preko novina zvoncati da treba biti unaprijeđenja, a za nagradu dobiješ istu pogonsku jedinicu drugog nazina za puno više novaca. Što je najgore sad se pokazalo na prijmjeru McL da momčadi bez svoje pogonske jedinice gotovo i nemaju izbor što staviti u šasiju. Uzmi ili ostavi. Ako se pravila za pogonske jedinice ne promijene onda bi najpravednije bilo – konstruktorski prvak sljedeće sezone 3 pogonske jedinice, doprvak 4 i ostali 5. Pošto prvak ima najbolju jedinicu može se posvetiti povećanju pouzdanosti, dok ostali… Read more »
Motori se mogu napravit da budu trajniji ali onda gube dio perfomansi. To vam je ta dilema. Tko nađe optimum između perfomansi i trajnosti bit će najbolji. To vam je nešto kao veći downforce za bržu vožnju kroz krivine ali ste zato sporiji na pravcu. Izvolite, nađite svoj optimum.
…OK zaključak – motori se moraju zamijeniti kad otkažu ovako ili onako, a trošak se ne može izbjeći….kazne su beskorisne, samo izazivaju nezadovoljstvo vozača, ali i nas navijača…