FIA traži jednostavnije F1 motore u budućnosti

FIA će se danas u Parizu sastati s vodećim svjetskim proizvođačima automobila kako bi raspravili pravila vezana uz motore Formule 1 koji bi se trebali uvesti iza 2020. godine, a vrhovno tijelo sporta navodno traži jednostavnije, jeftinije i manje pouzdane motore.

Mišljenja su podijeljena. Da li Formula 1 treba nastaviti s hibridnom turbo erom ili se vratiti na jednostavije i glasnije motore? Rasprava zasigurno neće teći u jednom smjeru.

FIA je stoga pozvala sve trenutno proizvođače pogonskih jedinica u Formuli 1 te neke koje nisu niti na bilo koji način uključeni u sport. Ali su za FIA-u njihova mišljenja izuzetno korisna.

Sastanku bi trebao prisustvovati i Lamborghinijev šef Stefano Domenicali koji će predstavljati Volkswagen grupu, a uz njih bi se navodno trebali pojaviti Cosworth te još jedan neimenovani japanski proizvođač.

FIA-in predsjednik, Jean Todt, poručio je kako bi on htio vidjeti Formulu 1 na nešto drugačijem putu gdje je tehnologija povučena iz sporta kako bi se poboljšao show.

“Ako me provedete kroz bolid Formule 1, mislim da su bolidi previše sofisticirani. Vjerojatno imaju previše visoke tehnologije koja nije potrebna u sportu,” rekao je Todt.

“To je vrlo osjetljiva točka jer jedna strana traži evoluciju motora i bilo bi jako teško reći da vrh motosporta ne prati evoluciju. Ne mislim na autonomne bolide ili povezane bolide u Formuli 1, ali s tim se svijet suočava i to je ono s čim se proizvođači suočavaju. Elektronika u bolidima i snage koje su potpuno drugačije. Moramo vidjeti kako ćemo to prenijeti u motosport i, naravno, uključiti to u Formulu 1.”

“Ipak, mislim da je to preskupo, prekomplicirano i na neki način previše pouzdano. Šokiran sam kada vidim prve dane testiranja u Barceloni. Sjećam se u svoje vrijeme kada smo mogli napraviti par krugova. Bili smo oduševljeni: “Fantastično, napravili smo pet krugova”. Sada gledam bolide koji voze 70 ili 80 krugova. Oni rade laboratorije u zgradama gdje nitko nema pristup,” dodao je Todt.

Glavni problem bit će to što će proizvođači morati odlučiti hoće li nastaviti s elektronikom u budućim motorima Formule 1. Proizvođači žele nastaviti tim smjerom, ali Todt nije uvjeren da je elektrika pravi put za utrkivanje.

Veliko ograničenje električnih automobila je autonomnost i brzina punjenja. Najbolji automobil ima autonomiju za nekih 200 kilometara, a puni se šest do sedam sati. Vidim dobru budućnost električnih automobila u gradovima i to je razlog zašto promoviramo prvenstvo električnih bolida jednosjeda u gradovima. Puno automobila su još uvijek dizeli, puno ih je hibridnih ili sa smanjenim motorima ili s turbom ili s obnovom energije. Vidim budućnost u gorivim ćelijama. Vjerojatno su gorive ćelije kompletno druga tehnologija gdje automobili mogu voziti 600 ili 1000 kilometara i puniti se tri minute. Razmatramo uvođenje gorivih ćelija u jednu kategoriju motosport u budućnosti. Ali ako govorimo o Formuli 1, ona mora biti pogonjena konvencionalnim motorom. To ne znači da ćemo se vratiti na ono što smo imali prije 10 godina. To se nikad neće dogoditi,” zaključio je Todt.

10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
White Lion

Ja sam veliki fan F1 preko 3 desetljeca i smatram da je ovo daleko najgora era ovog sporta sa ovim motorima. 95% obicnih fanova ne zna puno o ovim motorima i njihovom nacinu rada jer je to toliko kompleksno da odbija mnoge od sebe i smatram da su potpuno pogresni. F1 bi trebala biti sport iznad svih podređena samo sebi,a ne masovnoj proizvodnji cestovnih vozila. Imam 43 godine i mislim da 30 godina nisam propustio utrku do prosle sezone jer sam nekako izgubio zanimanje sto zbog dominacije Mercedesa,a sto zbog zvuka ovih motora koji vuce na jace usisivace. Pricaju o… Read more »

modesto

pa o tome igovorim i onda ovi znalci počnu da mrzim sve nijestvar samo želim bolje utrke prije sam se guštao ustat ujutro gledat dvoboje a sada nema se šta gledat boklje gledat 24 sata le manša ili 500 milja indy bourdais bivši vozač f1 je popljuvao današnju f1 i to srazlogom

villeneuve7

hoce da vrati publiku ali nece da napravi ono sto publika trazi…
dokle god budu vrtili ove hibridne motore nikada nece biti ravnopravnosti, tehnologija je preskupa te dovodi do situacija kada momcadi vode velike financijske bitke te su prisiljeni okrenuti se onim pay driverima umjesto otrivanju novih talenata.

modesto

više ne dolaze vozači iz kartinja nego sve plaćenici koji plate f1 gleda samo profit izaradu ne navijače

AlonsoForever

vratite V10, pomozite svi manjim ekipama i ujedinite se kao ljudi u sportu. Nemojte se interesima sukobljavati i pravit sebičluk za svakog od tima do tima. Neka F1 bude takmičenje vozača i dajte kako mi reče Nando “equal engines for everyone.” pa cete vidjet kako ce kroz godinu, dvije se vratit ona gledanost koja je bila do 2007-2008 godine 😉 toliko.

modesto

to i ja govorim pa me ovdje napadaju očito oni koji ne znaju kakva je ono bila f1,ovo je sve umjetno i sterilno,,

AlonsoForever

upravo. Ma gledaju F1 od pojave DRS sistema, i to ni prvu godinu nisu odgledali sa DRS-om nego od 2012 ili cak 2013 😀 pa nešto pametuju. Gdje su bili 2003, 2004 godine 😀 piih

Mrav074

Jednaki motori za sve nema nikakvog smisla. Onda nije to vise F1 i nebi bilo potribe da bude vise od jednog dobavljaca motora. Najveci problem je raspodjela novca po timovima. Ispada da je ista situacija ka u hrvatskoj, bogati dobiju vise i imaju mogucnost sirenja i napredovanja, a siromasni prezivljavaju sa ostatkom. Rjesenje bi bilo pravilo raspodjelit novac da i slabiji timovi dobiju mogucnost ulaganja u napredak.

Legenda86

moguć povratak v8 motora 🙂

Chik

To se nikad neće dogoditi,” zaključio je Todt. E šta mu je sad to značilo nemam pojma..

Related Posts