Brawn: F1 mora prestati s ‘cestovnim’ motorima

Ross Brawn vjeruje da je najbolje za Formulu 1 da prestane razmišljati o tehnologiji koja je relevantna za cestovne automobile kada dođe do izglasavanja motora nove generacije.

Formula 1 je 2014. krenula s turbo hibridnim pogonskim jedinicama, a izglasavanje istih odvijalo se pod prijetnjama proizvođača (Mercedes) da neće nastaviti u sportu ako tehnologija nije relevantna za cestovne automobile.

Najviša serija motorsporta koristiti će ove motore do 2020. godine, ali Brawn kaže kako odluka o motorima iduće generacije mora biti donešena do kraja 2017. godine.

Britanac kaže kako F1 mora odlučiti želi li nastaviti s motorima relevantnim za cestu, a to bi potencijalno značilo da bi motori mogli postati električni.

“F1 mora detaljno pogledati što žele od motora. Ono što smo napravili u posljednjih nekoliko godina je poravnano s cestovnim automobilima. Imamo revoluciju koja traje i cestovni automobili će za pet ili 10 godina biti znatno drugačiji. Možemo li zadržati tehnološku čudotvornost Formule 1, ali priznati da je vjerojatno najbolje početi odvajati se od cestovnih automobila? Ako to ne napravimo logika kaže kako ćemo imati električni ili motor s gorivim ćelijama za nekoliko godina,” rekao je Brawn.

“Imamo Formulu E koja traži svoje mjesto, ali za mene F1 nije samo tehnološka demonstracije. To je cirkus, i koji je najbolji način za održavanje toga?

“Vrijeme je da se odgovori na to pitanje. Imamo ovo tehnološko čudo, ali moramo napraviti korak natrag i razmisliti što je idealan motor za Formuli 1 i koji će imati nešto tehnologije koja je relevantna. Moramo sjesti s proizvođačima, momčadima i svim zainteresiranim stranama kako bi odlučili što želimo iza 2020. Možda je to ovo što imamo sada, ali redefinirano u polju troškova i kompleksnosti jer su ovi motori preskupi,” dodao je Brawn.

8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
sveznadar

Ross je sažeo što će se pokazati kao veliki problem u 2-3 godine. Treba napraviti korak natrag da bi sport opet mogao zaživjeti. Ako se izbaci hybrid odlazi Mercedes i Renault vjerojatno. To znači opet fokus na “manjim” timovima. Po meni bi proizvođačima motora trebalo ostaviti prostora za biranje između atmosferca i turbaka, a ograničenje postaviti na potrošnji goriva. Mazda već dugo radi na ekonomičnim atmosfercima, vjerujem da bi onda bilo prostora za druge proizvođače motora da se uključe u F1.

PedroDelaZonta

Svaka rijec stoji.Pogotovo mi se sviđa ova stavka o prijetnji Mercedesa:”Da neće nastaviti u sportu ako tehnologija nije relevantna za cestovne automobile.”Mocni su kao i VW u rally-ju.

rolu

BRAVO ROSS LEGENDO. KONACNO COVJEK KOJI ZNA STO TREBA F1. SVAKA CAST MAJSTORE DOKAZAO SI SE I SA SVOJIM BOLIDIMA.

najboljif1fan

Od kud ti pravo da mi riječ oduzimaš haha šalim se naravno svaka čast na komentaru htio isto napisat takooo je majstore svaka čast i tebi i Rossu. 🙂

smr201

Sve to stoji, ali čisto sumnjam da bi onda imali velike proizvođače tipa Ferrari, Mercedes, Renault i Honda. Tj Ferrari bi vjerojatno ostao, ali samo zato jer oni jedini još stavljaju V12 u svoje aute. Ostalima se jednostavno ne isplati upumpavati stotine miliona eura svake godine u proizvod koji oni ne mogu kasnije, makar u jako prepravljenom obliku stavljati u svoje cestovne aute. A s obzirom da ekološka pravila koja su na snazi u većini svijeta, to mora biti V6 i hibrid. Da se razumijemo i meni su V10 i V12 ere bile draže, i sa 100x boljim zvukom naravno,… Read more »

Tihomir1983

Kako je sve ovo krenulo,najvjerojatnije će biti oko 1000 kubika,valjda V8 biturbo…imat će 1800 konja,a gume budu valjda oko 600 mm iza,120 mm ispred…možda nekih 24″,niski profil…malo zezancije.
Živim za slobodu konfiguracije…dao bih obujam od 3500 kubika,atmosferac…ostalo na volju…hoćeš V6 ili bokser 12,svejedno…a o konferenciji bi ovisila i težina…

rolu

Svaka cast slazem se da tobom.

joshuazg04

Sve je rekao…

Related Posts