Pogled na objavljene rezultate drugog slobodnog treninga u Monzi daje naslutiti da Ferrari na ˝svojoj˝ stazi djeluje znatno uvjerljivije nego u posljednjih nekoliko utrka, tijekom kojih im je i plasman na pobjedničko postolje bio nedostižna ambicija, pa ih je Red Bull i bodovno prestigao u poretku konstruktora. Da, Mercedesi su i dalje bili najbrži u simulacijama kvalifikacija u petak, ali ohrabrujuću brzinu pokazali su i Sebastian Vettel (P3) i Kimi Räikkonen (P4), zaostavši za najbržim Lewisom Hamiltonom tek 0,45 odnosno 0,7 sekundi.
Dakle, poprilično solidno.
Međutim, u drugom dijelu tog treninga u petak stiglo je hladno otrežnjenje. U simulacijama utrke, dakle s balastom napunjenog benzinskog tanka za leđima, Mercedesi su prikazali brzinu koja može reći samo jedno: i Hamilton i Nico Rosberg svoje su ranije simulacije kvalifikacija odvezli… ne baš s pola snage, ali ne niti jako daleko od toga.
Jer, dva Mercedesa su vrlo uvjerljivo i jedini od svih vozili s punim tankovima dobro ispod minutu i 27 sekundi. Za sve druge ova je barijera bila apsolutno nedostižna.
Na super-mekanim gumama Hamilton je bio najbrži s krugom od 1:26.324, s time što je na ovim gumama (na kojima će se, ne bude li taktičkih manevara u Q2 kvalifikacijama, vjerojatno utrka startati) provezao 19 krugova. Rosberg je bio tek za nijansu slabiji: 1:26.349, i on odvezavši 19 krugova na tim gumama.
Nitko drugi na tim super-mekanim gumama ne samo da nije vozio ispod 1:27, nego nitko nije Mercedesima prišao na sekundu razmaka. Najbrži je, zapravo, bio Räikkonen, u vremenu 1:27.377 (i 21 odvoženim krugom). Dakle, puna sekunda razlike, s tim što Vettel uopće nije simulario utrku na tim najmekšim gumama. Relativno impresivni bili su Williamsov Valtteri Bottas (1:27.511, 18 krugova) i Red Bullov Max Verstappen (1:27.516, 16 krugova). Sergio Perez u Force Indiji išao je na tim gumama 1:27.690 (18 krugova), i to je bilo sve od vremena ispod 1:28.
Ali, još su indikativnije i za Mercedesovu konkurenciju zlogukije, razlike u vremenima posignutim kroz nizove krugova na mekanim (žutim) gumama, s kojima će se u nedjelju – uz za Monzu ustaljenu taktiku samo jedne promjene guma – odvesti većina utrke. Na tim je gumama opet najbrži bio Hamilton, s vremenom 1:26.217, uz 21 odvožen krug. Uza sve, Hamilton je neke od svojih najbržih krugova odradio na samom kraju tog niza – što nije nelogično ako se zna da je tada u spremniku ostalo znatno manje goriva.
Konkurencija? Rosberg je svoj drugi dugački niz odradio na srednje mekanim gumama, uz vrijeme 1:26.812, a na mekanim gumama nakon Hamiltona najbrži je zapravo bio vrlo impresivni Bottas s vremenom 1:27.197, postignutim također na samom kraju niza od 16 krugova na tim gumama. Kod Ferrarija Räikkonen nije simulirao utrku na tim gumama, ali Vettel jest: 1:27.508, uz 27 odvoženih krugova. Ono što je, međutim osobito indikativno je da je Nijemac na kraju svoje serije, dok su njegove gume bile 3 ili 4 kruga starije od Hamiltona, bio od svjetskog prvaka sporiji za čitave 3 sekunde. K tome žalio se na ozbiljni nedostatak trakcije.
Kod Red Bulla simulaciju utrke na tim mekanim gumama odradio je Daniel Ricciardo: 1:27.800 uz 22 odvožena kruga. I on je na samom kraju svoje serije bio ozbiljno sporiji od Hamiltona, premda ne kao Vettel – razlika je bila 2.4 sekunde.
Što smo, dakle, naučili nakon petka? Jedina šansa za konkurenciju Mercedesa su kvalifikacije. U Monzi se ne pretječe jako lako – lani je bilo samo 27 pretjecanja nakon prvog kruga utrke, obavljeno od tek 7 vozača, nikad za bolje od sedmog mjesta… Također, posljednji put pobjedu u utrci odnio je netko van prvog stratnog reda još 2009. – Rubens Barrichello (peti na startu) za volanom Brawn-Mercedesa. A u posljednjih šest izdanja ove utrke najbrži čovjek u subotu popodne bio je na najvišem postolju i u nedjelju.
Dakle, kvalifikacije će za Ferrari (i donekle, Williams i Red Bull) biti ključno važne. Jer u utrci, ako Mercedesi odmah sjednu na čelo, tifozi mogu kući. Ovo pogotovo jer njemačka momčad izgleda u ovom trenutku vrlo uvjerljivo i po pitanju očuvanja guma. Zapravo, Bottas bi u ovom segmentu (jasno, ukoliko meteo uvjeti u nedjelju budu slični ovima u petak, a prognoze vele da će biti tek za nijansu manje toplo) mogao pomrsiti račune i Ferrariju i Red Bullu. A koja je od ove potonje dvije ekipe izgledala bolje u petak? Ferrari – budući da su oni svježe potrošeni tokeni ipak, čini se, donijeli nešto nove snage u motore.
Čuda se, međutim, uvijek mogu dogoditi. Ipak je ovo Formula 1. U ovoj utrci suparnicima Mercedesa trebat će za pobjedu upravo to: čudo.
Mladen Jergović
Odličan članak!
Nekada smo imali analize na vašim stranicama i onda je Ferrari (Alonso) zaostajao u simulacijama brzog kruga za RedBullom a u race paceu su uvijek bili tu negdje.
A sada ovaj Mercedes dere u race pace-u za sekundu ostatak svijeta…užasna dominacija neznam do kada?
Sve pohvale za clanak svaka cast.
Ferrari ne treba čudo , ali zato F1 treba čudo i to što prije jer dosta je bilo dominacija. Vrijeme je za jednu sezonu prepunu preokreta ,različitih pobjednika s mnogo trzavica . Sezonu kao što je bila 2008 ili 2010. Hoću 2017 u zadnjoj utrci da fotofiniš odluči prvaka. Ne tražim puno zar ne??
Mladene pohvale za ovaj članak. Baš mi se svidjela ova analiza. Ali ipak mislim da te razlike ne treba toliko doslovno shvatiti jer ipak ruku na srce ne siječam se utrke u kojoj je Mercedes bildao sekundu ili vise od sekunde po krugu. Ja vjerujem da će RB,Ferrari i Mercedes u qvalama se smjestiti unutar sekunde dok mislim da će u utrci te razlike biti daleko manje.
Samo tu nikad ne znaš koliko Mercedes taktizira i vozi onoliko koliko treba brzo. Jer naravno zakaj bi raubali auto više nego je nužno. 43 boda dobiju i za 10 sekundi prednosti i za minutu.
Hvala mnogo gospodine Jergoviću na analizi. Od kako ste ugasili Vasu stranicu meni licno su najviše nedostajale bas ove analize: prva dva treninga koja nikada ne stignem pogledati.
Također sam htio napisati isti komentar.Odavno nisam pročitao analize poslije treninga i to mi je baš falilo svih ovih godina.
Svake pohvale za članak! Ali niko ne zna osim momčadi na koliko je ko vozio goriva u tome je štos….. Ma ustvari ti treninzi i nisu baš neko mjerilo sve se to još dodatno izmješa..
Pocinju da se primecuju promene i to na bolje .Samo tako nastavite i ne gledajte sta drugi ko kurenti rade nek oni nastave da gledaju vas.Samo napred bicemo prvaci sveta
Detaljno i precizno to je to.
Ja sam im rekao, ko ste vi mercedesi da terorizirate cjelu F1 i nas gledatelje, nisam vidio gdje ste mi se ispričali. Hoću u prvom redu Ferrarije, Mclarene, a ne ovu buraniju Oo) 🙂
Zamoli cu autora teksta da mi objasni znacenje rijeci ZLOGUKIJE????
KIMI će pobijediti!!! GO KIMI GO!!!! DOSTA JE VIŠE MERCEDESOVOG TERORA!!!
Zadnji put sam bio kritizirao, no ovaj puta moram pohvaliti autora! Vrlo dobar članak! Keep it up!