Četverostruki svjetski prvak, Sebastian Vettel, kaže kako su trenutni motori koji se koriste u Formuli 1 preskupi i dodaje kako on više preferira normalne atmosferske motore.
U razgovoru za Sky Sports, Ferrarijev vozač je objasnio.
“Moje mišljenje je da su trenutne pogonske jedinice preskupe i bilo bi isplativije za sve momčadi i za cijeli sport da se vrati nešto normalnije.”
Ironično, sam Ferrari je stavio veto na prijedlog o povećanju kapaciteta motora, nakon što su se momčadi požalile na velike troškove novih motora i ostalih dodataka.
Međutim, Nijemac se i dalje držao svog mišljenja.
“Držim se onoga što sam rekao. Rekao sam da su ove pogonske jedinice preskupe. Koštaju puno novca sada i nastavit će koštati puno novca. Sve ostalo što smo pokušavali, s izmjenom pravila, ne mijenja ključni problem. Mislim da se većina problema s kojima se sad suočavamo, odnosi na činjenicu da smo pošli krivim putem.”
“Sada je lako dići ruku i priznati to, ali mi smo i dalje zapeli s onim što imamo. Ja ne mogu promijeniti pravila. Mislim da je dobra stvar da ne dopuštate jednom vozaču ili čovjeku da mijenja pravila, ali ni trenutni način nije najbolji,” zaključio je Vettel.
Vettel nije jedini koji misli da su novi motori krivi smjer za Formulu 1. Milijuni fanova diljem svijeta tvrde isto, a i Bernie Ecclestone je bio kritičan prema novoj eri.
“Ovaj V6 motor je dobar, za proizvođače automobila. Ali rekli su mi da taj motor nitko neće moći koristi takav motor. Ako žele eksperimentirati ona imaju WTCC. Ali priznajem, teško je Mercedesu i Ferrariju pristati na promjenu pogonskih jedinica. Potrošili su bogatstvo na razvoj,” rekao je Ecclestone.
Seb je u pravu.
Ovaj spoj motora i električne aku bušilice fakat je preskup.
Ja bi od F1 naparavio Karmagedon 🙂 !
Nekad sam pratio F1 no silom prilika sam je prestao pratiti, No koliko vidim stari problem gledanosti je još uvijek aktualan i naravno najbitnija stavka Velikog Cirkusa. Dvije nepomirljive stvari treba držati u ravnoteži: Želju za što večom gledanošću i želju timova za dominacijom nad drugima!!! ( Dominacija daje sigurne pobjede, novac i reklamu za svoju tvrtku, no naravno ubija gledanost, a znamo da je gledanost veća kad je klađenje nesigurnije!! Nakon prožvakanih prvih problema sa zvukom motora, ostaje drugi a to je cijena motora i naravno tehnički odmak timova s dobrim prinosom novca (Dominacija) Kakos am se vratio za… Read more »
Lijep komentar, ali pravi ljubitelji F1 nisu oni koji ju prate samo zbog klađenja…
ma to je upotrebljeno samo radi jačeg dojma!!
Sječamo se i prijašnjih dominacija timova ali nisu bile tolike očite razlike koje se ne mogu sakriti ni taktiziranjem.
Nikako da riješe problem preticanja, i riješe pravilnik oko toga gripa bolida
nađu zlatni omjer mehaničkog gripa i aerodinamičkog potiska… koji bi donesao veći broj preticanja… Mislim nekako je glupo ograničavati razvoj da bi dobio veču gledanost jer je F1 takmičenje u razvoju pa se kosi s samim takmičarskim principima. No očito je da je to nužno..
v8 vratit pod hitno ili v10
Nikad se ta tehnologija neće koristiti u cestovnim automobilima a F1 je izgubila ono što ju čini F1
Lišen bilo kakvih navijačkih strasti,ovo doživljavam kao izjavu nekog ko ima muda reči ono što svi znaju ali mudro šute.Moram se osvrnuti na potrošnju o kojoj piše forumaš r.u.m,čija tvrdna ne stoji,naime današnji motori imajuna raspolaganju 1 a ne 2/3 goriva manje i to goriva specijalno složenog za ove turbo motore koji su po sistemu rada bliže nabrijanom turbo dizlu nego benzincu.Neki glorificiraju iskorištenje istog ali ako se vratimo u prvu turbo eru,gdje je Honda iz MP4/4 imala 660ks kod 1500ccm i 150 litara benzina,nasuprot današnjem Mercu 700ks,100kg goriva,dakle skoro ista količina,pitam se gdje je tu napredak unatoč digitalizaciji i… Read more »
napredak je u tome što sad imaš na raspoloaganju 5* pogonskih jedinica za 21 gp vikend, a onda si mogo mijenjat motore bez ikavih ograničenja.
*neki koriste i više od 5, ali razumijete poantu. 🙂
Je,poanta je u tome da tih 5 PU košta više-plus onih nekoliko,kako koji tim-nego što su ovi potrošili u 5 sezona a da o kažnjavanju ne govorim.Nego danas jednostavno po prirodi stvari ne postoje nenapredni motori kad ih usporediš s onima od prije 20-30tak godina,više ne postoji motor,dizel ili benzinac koji bez digitalije može funkcionirati i oni su tu,danas,na cesti jednako kao i hibridi koji svi redom rade na drugačiji način od F1 i tu je poanta,bar za mene a kome treba ovo F1 licemjerje pojma nemam jer nisam tu za davanje odgovora več postavljanjam pitanja.
ma, pitaš o napretku osim smanjenja potrošnje, pa odgovaram. 😉
da se razumijemo, ove nove pu su vrhunski strojevi, ali su puno stvari zajebali sa lošim pravilima i pogrešnim kalkulacijama:
-previsoka cijena (ko što si spomenuo), kompliciranosti, lošeg zvuka, uškopljenosti smanjenjem rezervoara i fuel flowom po satu, sustavom tokena i pretpostavkom da će razlika u snazi bit neđe na razini razlike različitih V 8-ca u zadnjim godinama.
“Da se razumijemo,ove nove Pu su su vrhunski strojevi”mi zvuči malo s visoka a dali je stvarno tome tako?O tome imam vlastito mišljenje,puno kritičnije od tvojeg ne zato jer nema zvuka,niti zato jer je v6 več zato jer je osmišljeno skoro pa van pameti.Da mogu kompletnu sliku bi ti poslao inbox radi pojašnjenja.S druge strane na vrhunske proizvode tržište,ovaj put auto industrija,reagiralo bi munjevito i cestama bi kružili vrhunski strojevi i nitko sretniji od mene.A sad ću ti postaviti pitanje-Znaš li za kakav serijski auto koji ima PU po uzoru na F1?Ne trebaš mi odgovoriti jer mi je odgovor poznat.Neznam!
nije mi cilj da zvučim s visoka, niti sam stručnjak za navedeno područuje, samo laik. ali čitam dosta. 🙂
što se tiče slike, šalji u inbox, ali bolje da je neđe uploadaš s komentarima, pa da možemo i mi komentirat.
-što se tiče serijske proizvodnje. nema, i teško da će bit uskoro. mgu – h je sporan.
Ne kužim možda kao vi tehničke stvari, nisam dipl.ing.strojarstva u autoindustriji ,služim se samo svojom dugogodišnjim iskustvom s autima i itd.
I nikako se ne mogu složiti da BOLID IZ 80-ih troši skoro isto kao BOLID U 2016 GODINI.
To je samo moje mišljenje a to je da današnji motori u običnim autima a i F1 motori troše PUNO,PUNO manje nego F1 motori od prije 30 godina.Ja ne mogu sada reći duplo manje niti se namjeravam sada s vama o tome raspravljat jer znam kako će to završiti.
Ali ponavljam NEMA ŠANSE DA ISTO TROŠE …
Pusa
@Rum
otto je malo kontradiktoran je prvo kaže da troše 1/3 manje (što je točno), pa kaže
‘dakle skoro ista količina’ s čime se naravno ne slažem.
Nisam ja kontradiktoran već ti majstore stavi stvari u kontekst.Atmosferac V8-150kg,danas 100kg=1/3manje.Turbo Honda 1988 150litara,nešto više od današnjih 100kg.Jel još uvjek kontradiktorno?
naravno da si bio kontradiktoran, jer tek sad spominješ atmosferac V 8.
r.u.m. … po čemu se može vidit da neko zna/kuži tehničke stvari ? 😉 mislim da sam samo nekoliko forumaša ( kroz komentare ) “poveza” sa znanjem , a ostalo … ne treba bit ing strojarstva da bi se shvatilo motore , naravno uz uvjet da se to voli i da postoji interes jer princip rada motora se nije izmjenija od nastanka istog . zato mislim da su ti komentari na ovu temu OK uz grešku o 3 X manjoj potrošnji novih u odnosu na stare 🙂 razlike se kreču ( u grubo ) od 30 do otprilike 60 %… Read more »
Šta bi se ljutia
Zanima me jedna stvar ako mi možes pojasnit kojom racunicom je 150 litara isto što i 100 kg?
Ja računam otprilike 0,8 kg = 1 l
r.u.m. neznam baš da ti stoji to da je 0,8 kg = 1 l goriva jer kroz povijest f1 momčadi su koristile i još uvijek koriste nama nepoznate (tajna svake momčadi) smjese goriva, dakle kemija je u pitanju pa neke smjese mogu biti lakše pa imaš veću količinu u litrima jer se računaju kg a opet velim momčadi znaju kolko stvarno troše bolidi goriva i tu sigurno ima muljanja zna se dobavljač petrons, total … Koristi li Formula 1 posebnu vrstu goriva? Ne. Upotrebljava se “zeleno” gorivo, odnosno bezolovni benzin, sličan onome na običnim benzinskim postajama. Gorivo koje troše bolidi… Read more »
r.u.m. …. benzin ima specifičnu težinu između 0,71 i 0,77 kg/l
pa to je otprilike to cca 0,8 , to sam ja rekao sad sve ovisi o ovome što govori jole.
Avalone tebi se neda pisat više komentara ali te to ne sprečava da pišeš pizdarije.Da,radi se o posebnoj visokooktanskoj mješavini benzina iz razloga jer današnji motor ima omjer kompresije koji upada u područje dizla i k tome dodaj 4bara prednabijanja,na konvencionalni benzin ovo čudo ni upalilo nebi.I opet da,neki su spominjali kerozin ali tko je to ono početkom hibridne ere dotičnima objasnio da je kerozin po sastavu najbliži petroleju i kao takav neupotrebljiv?Ja a kolega zgrobnika je to potvrdio i čisto da se vidi postavio tablicu kaloričnih vrijednosti fosilnih goriva.Tolko o tvojoj naknadnoj pameti i možeš nastaviti citirati Cowela koji… Read more »
otto … možda bi se moga “dignut” na tvoj nivo pa napisat da pizdiš , koristiš se poluistinam pa i lažeš ali čemu ? time hraniš svoj ego ? isto ka i time šta procjenjuješ moju pamet , inteligenciju 🙂 volim sa takvima baš pričat ali nažalost ovo nije najbolji način da neke stvari istiramo na čistac . uvatija si se goriva koje je pomalo recimo “enigma” o kojoj ni sam nemaš pojma ali možda trebaš pročitat dio komentara forumaša yolle … možda samo početak “Koristi li Formula 1 posebnu vrstu goriva? Ne. Upotrebljava se “zeleno” gorivo, odnosno bezolovni benzin,… Read more »
Rat ne želim,naratovao sam se a za pisanje odgovora nemam inspiraciju.
Mudruj i ostaj zbogom!
To majstore ovo mi je uljepšalo dan …👏
definitivno treba vratiti V8 motore, ovi V6 su totalno sranje
Nitko neće spriječiti ovaj trend “digitalizacije motora”
Možda su čelnici preozbiljno shvatili približavanje F1 običnom gledatelju… Ne moraju zato uvoditi FIA Action for road safety i motore koji bi se trebali koristiti u prosječnim automobilima u budućnosti…Drago mi je da Vettel ima neovisan stav i slažem se s njim.
kao što sam već rekao apsurd je da se mi vozimo po gradu na skupi benzin a oni se voze na jeftinu struju i pune baterije…
LOL 🙂
Ala ovaj Fetel kenja. Pa jasno je zasto zeli promeniti motor jer je Mercedes napravio najbolji posao i niko ga nece skoro stici! Kakvi troskovi kakvi bakraci F1 je ionako skupa.
Najzanimljivije mi je u ovom sportu što nitko ne šljivi navijače, samo im je bitno koliko je ko potrosio na razvoj a mi kad dodemo na utrku nikoga nije briga šta mislimo, odnosno čujemo …
A sporta nema bez navijača, jer Bernie želi bogate stare tajkune za navijače, sjećate se da je izjavio da F1 ne treba nove mlade navijače…Ušas.
Berni je cigo stari!
Slažem se s Vetelom (možda zato što ne navijam za Mercedes) ali iz ove izjave jedino što mogu zaključiti je da je Mercedes nedostižan i u tom grmu leži zec.U ovim motorima je budućnost (obnovljivi izvori energije i struja=manja potrošnja fosilnih goriva) oni danas sa 3 puta manje goriva razvijaju veće brzine nego prije V10/12/8/ ,,, u Bahreinu je Hamilton oborio rekord staze što je dokaz da imaju brzine ovi motori znači u tome nije problem.Zvuk se može popraviti znači ni u tome nebi trebao biti problem,što se tiće zanimljivosti utrka ni u tome nebi trebao biti problem jer ih… Read more »
Dosta si ti toga reka,možda si u pravu,možda nisi. Al jedna stvar mi je upala u oko: Očigledno je Mercedes napravio najbolji posa,ta dominacija će još trajat,možda neće,ko zna. Onda će neko drugi složit bolji paket i opet ispočetka.
Al bit problema je šta se gase male ekipe,muku muče sa financijama,Ferrari i ostale ekipe imaju resurse,al ostali nemaju,na to Vettel cilja,razvoj bi bio lakši i uključio bi se još neki proizvođač,ako me razumiš. Ovako postaje preskupo i nedostižno.
Prvo, izvini FerarriHr jer mi se stranica na mobitelu kad listam prema dolje stalni pomiče i onda “tup” slučajno si dobio minus. 😁 Ali u pravu si, ovi motori su preskupi i previse komplicirani. Male ekipe grcaju u dreku sa financijama, a i stalno se neki kvarovi događaju zbog ovih pu. Svi pišu kako su ovi vozači danas tetkice, male bebe za one prije. I ovi su vrhunski, možda neki i bolji nego su bili 80tih i 90tih, ali pravila, kazne, im ne dozvoljavaju da se utrkuju. Štedi motor, štedi gume, štedi gorivo, ne smiješ prdnut evo ti 10 mjesta… Read more »
Ekipe su se gasile i pre ovih motora i to sto danas male ekipe imaju problema nema veze sa motorima .Pa kad su nestali jedan Tirel ,Minardi ,stari Lotus ,Ligijer i ostali .Pa dovoljan podatak da je cetvrta najstarija momcad Zauber koji je debitovao decedesetih,pa kud nestadose sve one sampionske ekipe ili su ovi novi motori i za njih krivi.Sto se tice cene novih agregata ja mislim da se ekipe placale V8 i V10 motoro oko 25 milona po sezoni tako da ovi agregati svakako jesu jeftiniji.
Neznam baš jesu li jeftiniji,ja mislim da nisu,al nebi pisa nešto šta neznam. V8 i V10 su bili bez ovih MGU-K,MGU-H,bez silnih sustava za obnove energije i sustava za ubrzanje,KERS-ova i sl. Sam motor bi moga proizvest neko ko je zainteresiran za F1,nemora bit tvornička ekipa,bilo bi ih više i u konačnici,veća ponuda,jeftiniji proizvod,dostupniji svima. Ovako ko oće uć u F1 mora osigurat motor,koji tvorničke ekipe nedaju,onda nastaju problemi. Proizvođači motora nedaju svoj proizvod u koji je uložen silni novac,angažirani stručnjaci u rangu Einsteina i Tesle,jer ovo smišljaju vrhunski inženjeri,koji koštaju. Tako da se stvar sve više komplicira,nemora bit problem… Read more »
Nije problem u motorima ja mislim da F1 treba da bude vrh u svemu pa i u novim tehnologijama.Po meni je problem u ogranicavanju razvoja i tokenima a i svakako u nedostatku testiranja.Jer da budemo realni kad su se V10 pa V8 pojavili nije bilo tokena i ogranicenog testiranja mogli su da se razvijaju.Druga bi prica i tada bila da je bilo tokena kao sada.SSledece godine valjda dolazi slobodan razvoj ali opet manjak testiranja .Ali mene mnogo vise brinu gluposti o kojima se pise u zadnje vreme tipa trka subotom i ostale gluposti ocigledno ljudi koji trenutno vode F1 iz… Read more »
Male momčadi su uvijek muku mučile s financijama,to nije ništa novo. Nije problem ni motor, bar brzina obzirom da su novi motori počeli rušiti rekorde unatoč tome što je utjecaj aerodinamike smanjen. Sljedeće godine ćemo dobiti i do 5 sekundi brže bolide zbog novih pravila a onda bilo kakvi klasični v10 i v12 ostaju u prašini. Vidim da dosta ljudi sami sebi proturječe. S jedne strane se žale da su skupi motori, a s druge bi otvorili pravila da se može svašta raditi. E, pa ovo drugo isto dovodi do većih troškova i većih razlika u brzini između malih i… Read more »
bit problema je šta se gase male ekipe ? je li zaista problem cijene ovoga V6 razlog “gašenja” ? koliko vidim lani je na gridu bilo 10 , a ove sezone 11 timova . niko se nije “ugasija” , čak ima i jedan novopridošli . a npr 2012. kad je sve bilo jeftinije , pristupačnije “malima” HRT je otiša iz F1 jer mu je valjda bilo preskupo . osim toga za vrime “jeftinoće” “ugasili” su se minardi , jordan , ligier/prost , toyota , BMW , honda , stewart GP , jaguar , arrows itd . sauber je financijski “visija”… Read more »
Avalon@...
Realan komentar!
Svaka cast…
Čak je i postojalo odvojeno mini prventstvo za neturbake 1987. Jim Clark Trophy. Osvojio ga je Jonathan Palmer u Tyrrell Fordu.
svaka cast Mercedesu sto su napravili s motorom kao i red bull (renault) prijasnjih godina ali moraju uvest da ekipa moze birat koji ce motor koristit dali v8, v10, v12 ili v6 to bi bilo onda pravo natjecanje i uz to da se gume naprave kako treba F1 bi bila savrsena..
Treba uvest samo jedno pravilo, da pravila nema! E onda bi to bio show! 🙂
@jim
to ti se sad zove lm p1 tvornički wec! 😉
teško se vratit kad je već potrošeno toliko para.
nije mi samo jasno odakle je wtcc izvuko? niđe veze.
Rekao je da ovakav princip hibrida nitko neće ugrađivati u normalni automobil , da su otišli u krivom smjeru i ako baš hoće eksperimentirati imaju WTCC jer su tamo “normalni” automobili isto 1,6 turbo, Vjerovatno je mislio to da su oni bliži serijskim.
ma, wtcc nije za eksperimentiranje sa najsuvremenijom tehnologijom i trošenje milijuna na razvoj.
mislim da je mislio na wec ali se krivo izrazio.
A nije ni F1, ali uporno eksperimentiraju u vrhu auto sporta
je, uvijek bila i biće.
f1 ide u lošem smjeru,mada je dosta nas jos gledamo
Svašta treba vratiti u F1