Mercedes radi na puno glasnijem motoru

Izvršni tehnički direktor Mercedesa, Paddy Lowe, kaže kako trenutni svjetski konstruktorski prvaci rade na povećanju zvuka pogonskih jedinica Formule 1.

Od uvođenja 2014. godine, 1.6-litreni turbo V6 motori nisu najbolje prihvaćeni od navijača koji se žale na slab zvuk u odnosu na atmosferske ‘vrišteće’ V8 motore.

Zvuk se probao poboljšati izmjenom pravila koja nalažu da momčadi moraju koristiti barem još jednu wastegate cijev. ESPN je u svojim izvještajima zabilježio kako se zvuk sa 124 decibela popeo na 128.

Međutim, FIA čvrsta u svojim namjerama da poboljša auditivni doživljaj Formule 1.

“Možemo još poraditi na zvuku koji bi, po meni, trebao bi biti malo jači. No, napravili smo korak. Imamo neke ideje koje se razrađuju, a one bi trebale napraviti dramatično povećanje zvuka.”

“Mercedes je glavni razvijač sustava i mi moramo napraviti nešto što će povećati buku, a neće smanjiti konjske snage. To je moguće,” rekao je Lowe za ESPN.

Trenutne pogonske jedinice nisu samo kritizirane zbog lošeg zvuka već i zbog pravila o protoku goriva i potrošnji pa su navijači nezadovoljni tehnikama puštanja gasa kako bi se uštedjelo gorivo. Međutim, Lowe kaže kako su vozači uvijek morali štedjeti gorivo.

“Da, imali smo neke taxi vožnje. Ali realno, brojka od sto kilograma goriva i maksimalni protok goriva od sto kilograma po satu su nevjerojatno dobro procijenjeni. Zapravo ne znam da li je to sreća ili procjena. Ljudi se žale jer vozači moraju štedjeti gorivo. Uvijek smo morali štedjeti gorivo jer nije optimalno voziti punim gasom. Po meni, stupanj štednje goriva uopće nije pretjeran. Samo je malo veći nego što je bio, ali taj stupanj opet postaje manji kako pravimo efikasnije motore. Time moramo manje i štedjeti kroz utrku,” dodao je Lowe.

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
zendo21

Mislim da ce vam trebati neka čarolija poput razdvajanja turbine od kompresora da poboljšate zvuh ovih motora na neku pristojnu razinu

dux

Uvjeren sam da se može dobiti dobar zvuk kao kod V8 i V10 motra bez gubitka performansi, a sadašnje V6 ice pokazuju potencijal da budu najjači motori u povijesti F1 što se od njih i očekuje, samo treba još koja godina razvoja.

F12013

Pročitao sam da za 2018 planiraju tri motora po sezoni za vozača, nemam ništa protiv efikasnosti motora, ali radije bih motor koji traje dvije utrke, ali da možeš s njim do limita, bez razmišljanja o uštedi motora i pohrani ERS-a…Ali, ipak, imaju ovi motori potencijala i vjerujem da kad bi se samo poboljšao zvuk, pola negativnih komentara bi nestalo…

Related Posts