Arhitekt staza za Formulu 1, Hermann Tilke, kaže kako će ulice Bakua, na kojima se vozi VN Europe, dati najbržu uličnu stazu svijeta.
Staza u glavnom gradu Azerbajdžana će ove godine debitirati u kalendaru Formule 1, a utrka je na rasporedu 19. lipnja.
Tilke i njegov tim su počeli raditi na ovoj stazi 2014., a Nijemac kaže kako je ova staza unikatna.
“Baku će biti najbrža ulična staza i vožnje kroz povijesni centar grada će stvoriti unikatnu i izvanrednu atmosferu, kako za navijače na tribinama tako i za one koji gledaju od kuće.”
“Nema staze kao što je Baku City Circuit. Ona će biti jedna od najuzbudljivijih u kalendaru,” rekao je Tilke.
“Baku, naravno, nije usporediv niti s jednom drugom stazom jer je ovo gradska staza. Ali kada se usporedi s ostalim gradskim stazama, Baku je unikatan. Najizazovniji zadatak bio je razviti ideju ulične staze u Bakuu koja će u odgovarati Formuli 1. Gradske staze je uvijek teško stvoriti jer tim mora izgraditi stazu u samom gradu. Mnogi problemi se javljaju kada dizajnirate takvu stazu. Ali skupa s Baku City Circuit timom smo uspjeli riješiti svaki problem.”
Tilke dodaje kako je procijenjeno trajanje kruga oko jednu minutu i 41 sekundu, ali sve ovisi o performansama bolida.
Ali iskreno meni se staza bas i ne sviđa previše.
Opaaa zanimljivo.
Zna tko što je s onim stazama koje su bile u prvenstvu oko 1950 i 1960 a više se na njima nije vozilo i imaju li te staze mogućnost povratka u kalendar
još jedna ulična ali najgora,ne znam šta je uopće interesantno na ovoj stazi??????????pa i valencia je bolja od ove staze
Nije mi jasno da već godinama samo tilke projektira nove staze. Pa jel nema baš ni jedan arhitekt na svijetu koji bi mogao pokušati bar jednu novu projektirati? Poznata je stvar da svaki arhitekt ima svoj stil i oni koji se malo razumiju u građevinu , mogu prepoznati po objektu tko ga je projektirao. Dajte malo nove krvi, fosili jedni.
Ima i drugih. Ali ako se Bernieu ne sviđaš nećeš proći ni na jednom natječaju.
Vidi mene, kao da i ima natječaja…
Ima jedan Spanac, ali on je umro 🙂
Herman Tilke i FIA su u već dugom uspešnom “braku” i njegov rad je vrlo cenjen i poštivan. Odavno je naučio dizajnirati staze sa Grade 1-6+T sertifikatima i nije mu neki problem dizajnirati pistu po FIA narudžbi.
U principu, pravilnik za Grade 1 staze je jako strog i uopšte ne dopuštava velike radikalne nacrte krivina koje mi očekujemo i iščekujemo sa svakom novom stazom.
Ja branim Hermana i preporučavam da pogledate izglede njegovih staza od Grade 2-6, to su prelepe tvorevine koje pružaju pravi izazov vozačima.
Ma oke…ali da nitko drugi nemoze dobiti priliku…cisto da bude neki regularan natjecaj…a ovaj odnos glave i tilkea me podsjeca na hrvatsku…
Ok kolega, nema beda 🙂 .Istini za volju, organizatori uličnih staza se u prethodnom dogovoru sa gradskim vlastima dogovore oko lokacije staze pa čak i koje ulice ćese korisitit za stazu. Tilkea jedino zovu da stvori tehnički crtež staze za Grade 1 sertifikat tako da uspe zadovoljiti FIA, njemu su bukvalno i ruke i noge zavezane i gotovo da ne utiče na dizajn staze. COTA je pravi primer kako organizatori staze utiču na dizajn piste, oni su predali nacrt staze Hermanu i on je jedino mogao nacrtati tehnički crtež staze što je i uradio.
ClarenceF1..Da neko drugi dobije priliku,šta bi onda bilo? Nešto svemirski drugačije,čisto sumnjam. Usput,nije baš u HR sve tako jadno i crno da se stalno ruga neko sa nama. Najtragičnije je da se rugamo mi sami sa sobom.
Mislim da bi svaki F1 trebao dati honorar u njemački mirovinski fond da čovjek ode u mirovinu,dok još nije kasno,tj. dok nije stigao dizajnirati još jednu stazu,…
Na stranu što je Azerbajdžan odjednom dio Europe, ova staza ima potencijala.Ovdje bi utrke mogle biti jako zanimljive…Nema straha od nemogućnosti pretjecanja zbog dugačke ravnice, a unutrašnjost staze je kao u Monacu, zidovi su strašno blizu…Puno bolja staza nego Soči koji je klasični tilkedrom.