Renaultov generalni direktor Cyril Abiteboul je pozvao na ukidanje trenutnog ograničenja od 100 kg goriva po utrci, za koje vjeruje da uništava sve pozitivne stvari vezane za tehnologiju pogonskih jedinica. Bolidi Formule 1 su u svakom trenutku grand prix vikenda ograničeni na maksimalni protok goriva od 100 kg po satu iznad 10 500 okretaja u minuti, dok u utrci ne smiju potrošiti više od 100 kg goriva. Mercedes, koji se može pohvaliti odličnom učinkovitosti, ne želi nikakvo mijenjanje pravila, dok se Renault zalaže za ukidanje limita dozvoljenog goriva.
“Ja sam veliki zagovornik teorije da Formula 1 treba ostati Formula 1”, rekao je Abiteboul. “Ne smijemo težiti prema izdržljivosti. Jedna od stvari koja je Formulu 1 stavila u opasnost, ili koja bi mogla biti još jedna prijetnja sportu, pokušaj je kombiniranja F1 i utrka izdržljivosti. Kod potonjih se radi se efikasnosti, održivosti, mogućnosti da vozite velike udaljenosti bez ikakvih poteškoća. Formula 1 su kratke utrke, obično one u kojima možete konstantno napadati.”
“Iskreno, i u V8 eri smo imali slučajeve kontroliranja potrošnje goriva. To je bio dio taktike, iskorištavanja mogućnosti, optimiziranja vašeg vremena po krugu za vrijeme trajanja utrke iz perspektive momčadske strategije. To je uvijek bio dio Formule 1, bez ikakvog oblika ograničenja količine goriva. Zato bih ja potpuno odbacio pravilo o količini goriva. Uklanjanje tog pravila bi iz poruke koju šalje ova nova tehnologija maknulo sve ono negativno, što je fantastično.”
“Napravili smo nevjerojatan posao. S ovim motorima svim proizvođačima, pogotovo Mercedesu, treba odati priznanje za tehnologiju koju su mogli uvesti, smanjujući potrošnju goriva za 30 do 40 posto. To je jednostavno zapanjujuće, ali ovu fantastičnu poruku uništava činjenica da zbog ograničenja količine goriva ljudi vjeruju da se u Formuli 1 sve svodi na upravljanje potrošnjom goriva.”
Iako se zalaže za veću količinu goriva, Abiteboul smatra da je zadržavanje ograničenja protoka goriva važna stavka.
“Morate pripaziti da ne stvarate umjetne načine korištenja električnih motora sagorijevanjem goriva. To bi bilo potpuno suprotno poruci koju šaljemo. Ograničenje protoka goriva je dovoljno, ali ne trebamo limit na količinu goriva.”
Abiteboul na kraju dodaje da je za Formulu 1 dobro što postoje različita mišljenja kada je riječ o tehničkom pravilniku.
“To je savršen primjer da proizvođači motora ne kontroliraju sport kroz pravila vezana za motore. Uvijek ćemo imati male nesuglasice. Ja sam izrazio svoje mišljenje, Toto Wolff je izrazio svoje. To je očigledno i održat će se glasovanje.”
Nažalost i u moto gp se gume čuvaju za zadnja 3kruga . zašto se nebi napravila guma koja je sve brža i brža koja traje neznan 25 krugova pa teška degradacija nakon toga a ne ovo sa brzim bolidom neće pretjece da ne shebe gume . gadi mi se a opet nemogu ne gledati .
I meni se nekad gadi, al ne mogu je ne gledati…💕F1.
Baš prekjučer sam pogledao snimku VN Njemačke iz 1985. koja se vozila na novoizgrađenom skraćenom Nurburgringu (nisam bio ni u planu u to doba…) Teo Fabi u Tolemanu na poleu, sa starta pada na 9 mjesto, Senna u Lotusu se probija u vodstvo, a za njim Rosberg u WIlliams Hondi, Alboreto u Ferrariju, de Angelis u Lotusu, Prost u Mclaren TAG-u…Rosberg prelazi Sennu koji je odabrao d komponentu guma, najmekšu i vozi sporije da ih sačuva.Njih dvojica ubrzo ostavljaju trojku, na čelu s Alboretom, kojeg ne mogu preteći na pravcu zbog snažnog Ferrarijevog motora.Prost vozi najpametnije, štedi kočnice, gume, gorivo… Read more »
http://www.veoh.com/
evo ako neko voli staro,neka upise u trazilicu nesto tipa f1 gp germany i uzivajte
Ima i puno starih utrka na Dailymotionu, kanali Sukhoi F1,Spa1995,Johann Alboretto…uzivajte😄
Ovi iz Reanulta jedu svoje vlastite riječi. Prvi su bili za ograničenja goriva i nove motore.
Potpuno se slažem s tobom premda volim Renault kao marku a i kao natjecatelje u F1. Cyril je nedavno raspalio po Red Bullu kako su stvarali negativnu sliku o brandu Renaulta a sada on radi istu stvar. Ovaj prijedlog bi se mogao iščitati na slijedeći način: “Nismo u stanju učinkovito upravljati energijom kao što to čine Mercedesove ili Ferrarijeve pogonske jedinice pa nam dajte više goriva…” Ovakvi istupi bacaju negativno svjetlo na Renaultove tehnološke sposobnosti i samu percepciju branda. Dakle, čisti autogol.
Svaka ti je na mjestu Cyril…Ali znači li to da opet imamo nadolijevanje goriva ili idemo povečati spremnike goriva i dodatno otežati već preteške bolide. I koliko dodatnih kilograma goriva trebamo da utrke ne budu u save modu? A ta 22 bolida sigurno neće ubrzati proces globalnog zatopljenja i imati učinka na staklenički efekt… Znam da nije tema, ali globalno zatopljenje je velika laž, još jedna od američkih propagandi kojoj nasjedamo bez pogovora. U Zemljinoj prošlosti je bilo i zahladnjenja i zatopljenja dok još ljudi nisu puštali CO2 u atmosferu koji ionako čini samo 0,0001 posto svog CO2 koji se… Read more »
gledavsi danas formulu,i onu iz 80ih,90ih i pocetka 2000ih,to nema vise veze sa vezom.nekima je draza ova danasnja,nekima ne.meni osobno fale dobre stare staze koje su pruzale daleko vise akcije nego ove danasnje,u kojima bi pogreska u zavoju kostala vjerovatnog odustajanja,a ne kao danas, odmah nazad na stazu.bolidi kojima nisu trebala umjetna pomagala da bi usrecili publiku,koja su svojevremeno imala i do 1400 hpa,i nisu imala ovakvu aerodinamiku koja “zrak” vrti i tjera “odmah pod drugi bolid” tako da je jako tesko priblizit i vozit nekome na supku iliti girboksu.puno je danas faktora koji ce to pobit,pogotovo gume.nekad kad se… Read more »