Ferrari dobio dozvolu za isporuku motora Toro Rossu; FIA potvrdila blage izmjene pravilnika

Međunarodna automobilistička organizacija je na jučerašnjem sastanku WMSC-a potvrdila nekoliko izmjena za sljedeću sezonu, a jedna od većih je zeleno svjetlo Ferrariju za isporuku ovogodišnje specifikacije svojih pogonskih jedinica još jednoj momčadi. Sada je gotovo sigurno da će Scuderia Toro Rosso iduće godine koristiti motore talijanskog proizvođača.

Da bi se ovo dogodilo, bila je potrebna izmjena pravilnika jer on nije dozvoljavao više specifikacija u istoj sezoni od 2016. nadalje. Međutim, FIA je to poništila jučer u Parizu te je potvrdila da će Ferrari dobiti pravo na isporuku motora još jednoj momčadi. Poput Mercedesa, koji će svoje motore isporučivati trima ekipama (Williams, Force India, Manor), sljedeće sezone ćemo na gridu imati četiri momčadi s Ferrarijevim motorima (Scuderia Ferrari, Sauber F1 Team, Scuderia Toro Rosso, Haas F1 Team).

“Pogonske jedinice homologirane u ranijim sezonama sada mogu biti ponovno homologirane. Prije toga nijedan proizvođač nije mogao isporučivati više od jedne specifikacije pogonske jedinice.”

“Svjetsko motorsportsko vijeće je također obaviješteno da se FIA složila oko Ferrarijeve isporuke ovogodišnje specifikacije pogonske jedinice četvrtoj momčadi u 2016.”, stoji u izvješću FIA-e.

Toro Rosso još uvijek nije potvrdio svog dobavljača za sljedeću sezonu, a objava se očekuje onog trena kada Red Bull potvrdi ime svog partnera za 2016. Očekuje se da bi austrijska momčad mogla nastaviti s Renaultom, ali pod drugim imenom.

Osim ovoga, FIA je izmijenila sustav dodjeljivanja razvojnih tokena za sljedeće četiri sezone. Za 2016. će proizvođači na raspolaganju imati 32 tokena, 25 u 2017., 20 u 2018. i 15 u 2019. Svaki novi proizvođač pogonskih jedinica će dobiti 15 tokena u svojoj prvoj godini i 32 u drugoj.

Promijenjena su i pravila koja važe za gume pa će momčadima biti dozvoljen izbor između tri različite mješavine za suho svakog trkaćeg vikenda, s mogućnosti biranja 10 od 13 setova.

“Od 13 setova guma za suho koje su na raspolaganju svakom vozaču, dobavljač će izabrati dva za utrku (samo jedan mora biti korišten u utrci) i jedan set (najmekši) koji može biti korišten samo u Q3. Svaki vozači zatim može izabrati svojih 10 setova od tri dostupne mješavine. Osim u slučaju korištenja intermedija ili guma za kišu, vozač mora koristiti najmanje dvije različite specifikacije guma za suho, a najmanje jedna od njih mora biti ona koju je izabrao dobavljač.”

Izmijenjen je i dio pravilnika koji se tiče virtualnog sigurnosnog automobila:

“U slučaju virtualnog sigurnosnog automobila (VSC), DRS će sada biti ponovno omogućen odmah nakon VSC perioda. Nadalje, VSC može biti korišten na slobodnim treninzima kako bi se smanjila količina izgubljenog vremena tijekom prekida.”

FIA-in predsjednik Jean Todt i Bernie Ecclestone su dobili punomoć na rješavanje ključnih pitanja koja okružuju Formulu 1, poput onih vezanih za motore i smanjenje troškova. Ovaj potez im omogućuje djelovanje i provedbu ideja za koje smatraju da su ispravne bez naknadnog odobravanja na sastanku Strateške grupe Formule 1, kao što je dosad bila praksa.

“Svjetsko motorsportsko vijeće je skoro jednoglasnom odlukom (samo jedan glas protiv) odobrilo punomoć FIA-inom predsjedniku Jeanu Todtu i predstavniku nositelja komercijalnih prava Bernieju Ecclestoneu na donošenje preporuka i odluka vezanih za brojna goruća pitanja u Formuli 1, poput vladavine, pogonskih jedinica i smanjenja troškova.”

Svoje zaključke bi trebali prezentirati do 31. siječnja 2016.

Total
0
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
03.12.2015. 19:33

Dali se tokeni računaju na preinake koje če momčadi raditi tokom zimske pauze? ili za promjene tokom sezone.Nije mi jasno niti kako će biti limitirani 2017 a sprema se velika promjena.znači opet će biti tko ubode imat će prednost cijelu sezonu

avatar
F1 Driver
03.12.2015. 14:18

Isto tako su mogli odbaciti zamrzavanje razvoja motora tokom sezone (tokene), izbaciti nepotrebne kazne za vozače za menjanje motora, i barem vratiti jedan predsezonski test kao pre, ili čak i dodati još neki test. Ali nisu. Ako im nije bio problem da urade sve ovo gore napisano, zašto im je onda ovo tako veliki problem, a stalno se govori da ovakvo stanje ne valja za Formulu 1 ?

avatar
Petar8
03.12.2015. 13:44

Zanimljivo, znači da Mercedes neće isporučivati pogonske jedinice sâm sebi?

avatar
F1 fan
03.12.2015. 12:01

Niti mi se sviđa ovo sa gumama, niti sa žetonima ili ti tokenima.
Btw, vettel 41% glasova 👍👍🙌😁

avatar
otto
03.12.2015. 10:26

Nije mi prejasno,zašto se još uvjek koristi termin”motori”,kad je to bliže nekom izumu profesora Baltazara nego motoru koji je primjeren vrhu oktanskog sporta,Formuli1. 🙁

Related Posts
5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x