Pirellijev šef Paul Hembery nije prihvatio kritike koje je na račun njegovog tima uputio Ferrarijev vozač Sebastian Vettel. Podsjetimo, Nijemac je branio treće mjesto na današnjoj VN Belgije, a onda mu je u posljednjim trenucima utrke prilikom izlaska na Kemmel Straight puknula stražnja desna guma. Vettel je nakon utrke žestoko napao talijansku tvrtku.
Međutim, Hembery okrivljuje Ferrari koji se kockao sa strategijom jednog ulaska u boks, odnosno tvrdi da se guma jednostavno istrošila.
“To je bio kraj životnog vijeka gume. Kod svake guma na svijetu, kada dođe do kraja njenog ciklusa, imat ćete problem. On je napravio 28 krugova, to je bilo više od onoga što smo mi mislili jer smo predviđali strategije od dva ili tri ulaska u boks, kao što je većina radila, ali oni su jasno osjećali da bi mogli ići s jednim zaustavljanjem. Očito su smatrali da je to bilo ostvarivo. Gumi se bliži kraj na oko 40 krugova, ali to je samo naznaka. Uvjeti utrke to mogu promijeniti, a neki čimbenici u utrkivanju znače da to ponekada nije precizan podatak. Druge momčadi su odabrale različite smjerove”, rekao je Hembery.
Dodao je da Vettelov slučaj nikako nije povezan s Rosbergovim pucanjem stražnje desne gume tijekom drugog slobodnog treninga.
“Rosberg je imao vanjski rez, a ovo je bilo čisto trošenje gume. Da je utrka trajala jedan krug kraće, on bi bio na postolju, a mi bi to nazvali genijalnim potezom – ponekad su granice jako tanke.”
Na pitanje što misli o Vettelovim komentarima, Hembery je odgovorio:
“Morate razumjeti njegove sumnje. On je vozač, doživio je to i frustriran je jer je bio samo jedan krug od ostvarivanja rezultata. Prema tome, neću ga kritizirati zbog toga.”
Svi su imali jednake gume. Tak da ne znam kaj se Vettel sad tu pravi pametan i izdvaja od drugih.
nitko ih nije koristio na nacin kao Vettel i kako god okrenes to se ne bi smjelo desit, da je Hamilton iso tolko krugova i njemu bi pukla
kako se guma moze raspast prije nego izgubi grip da je nekonkurentna? znaci Vettel je imao gripa ali guma je bila na kraju zivotnog vijeka, ali kako bi se to onda trebalo otkriti? jos Pirelli izda priopcenje da je kao guma napravljena za 40 krugova, ali u uvjetima kao sto su bili u Belgiji je bilo max 22… mislim wtf. znaci ni oni nisu znali u tom trenu koliki je zivotni vijek… po meni je Vettel sa svojim napadima na Pirelli upravu…. guma jednostavno mora izgubit grip da se ide mjenjat i dok god ne izgubi grip nesmije se raspast.
Desilo se sta se desilo i cemu sad tolika galama pa nije on ni prvi ni zadnji kom je guma eksplodirala!
http://i1108.photobucket.com/albums/h414/rokatansky/vettel.jpg
Kaže Seb da nije išao izvan staze, a konstantno je sa preko 300km/h baš sa tom desnom gumom gazio na izlazu iz eau rougea rubnjak.
Trebao bi biti iskren pa reći da su preforsirali gumu.
Jedini krivac je Pirelli. Ako guma može izdržati po njihovoj procjeni 40 krugova, onda se nije smjelo dogoditi da guma pukne, nakon polovice procjenjenih krugova, nego da se eventualno dogodi pad u performansama. I ono najvažnije, što je i sam Vettel rekao, da mu je guma puknula samo 200m ranije kada je s brzinom od 300 i više na sat “zarobljen” u Eau Rogueu sada bi bio teško ozlijeđen ili mrtav. Kada se već toliko radi na sigurnosti u F1 onda su barem mogli napraviti sigurnije gume, a ne one koje nemaju značajan pad u performansama prije puknuća.
Ovogodišnji boidi imaju više snage i više gripa, Pirelli-eve gume nisu pratile takav razvoj bolida.
Osim toga Pirelli radi namjerno vrlo loše gume, radi umjetnog povećanja spektatkla, daleko su nekvalitetnije od guma koje imamo na automobilima.Dakle za ovu godinu Pirelli gume na bolidima F1 uopće nisu adekvantne.
Degredacija guma je nezamisliva (sjetite se Silverstone-a prošle godine) i očito vrlo opasna za same vozače…srećom su i Vettel i Rosberg sačuvali živu glavu.
Ovakve gume su naprosto neprihvatljive…njemu se nije samo naprosto raspala guma od krhotine…jednostavno se izdužila od centrifugalne sile i raspala…to je dizajnerska greška koju Pirelli ima na gumama, te na gumama koje još drže…bilo bi u redu se ispričati, a ne se opravdavati krugovima!
Mene kao kupca nikada neće vidjeti za to smeće od kondoma koje nazivaju gumama…pa makar bile i 1kn! 😉
I s pravom ih je napao,nevažno o kome se radilo,nije na Pirelliju misliti kolko će ko puta u box već pročitati pravilo koje određuje najmanje jedno zaustavljanje,prema tome napraviti gume i točka!
tako je!
Nije problem u tome, nego je problem da se puknuće ne bi smjelo dogoditi prije značajnog pada performansi kojega nije bilo ni u Mercedesovom ni u Ferrarijevom slučaju. Baš taj pad performansi možda može spasiti nečiji život, a ne da se sekundu prije puknuća može voziti 300 i više kroz Eau Rogue i da je telemetrija pokazivala da će gume izdržati do kraja, a da nakon toga guma pukne. Da se je puknuće dogodilo 200 metara ranije Vettel bi bio teško ozlijeđen ili mrtav jer bi s malo manje od 300 udario u zaštitni zid.
Interesantna ova formula postala, ne samo da imamo mnoštvo umjetnih tvorevina koje “povećavaju spektakl”, momčadima i vozačima sad više nije dopušteno ni da strategiju biraju.
Zaokret, hitno nam je potreban zaokret.
28 i 40 krugova… Hmmm to je tu negdi u par kilometara razlike…
“Uvjeti utrke to mogu promijeniti, a neki čimbenici u utrkivanju znače da to ponekada nije precizan podatak.”
Bez obzira na uvjete utrke, margina za popustanje gume koja bi trebala drzat bolid pri 300+km/h u zavoju nebi tribala biti krug-dva…
Ferrari uvjek previše riskira sa stratrgijama, pa je normalno da im se često to obije o glavu.
Barem probaju…svaka im čast.
Znas kako se kaze: Tko je prob’o taj se i usr’o!
west, ti si promašio sport jer bit Formule 1 zbog kojeg je “formula 1” je pomicanje granica naprijed kroz tehnologiju i strategije… stavljanje cigle na gas i krstarenje stazom je smrt za Formulu… da nema Ferrarija i njegovih hrabrih odluka sezona bi bila dosadna.